Itt laikus, de a közlekedést szerető emberek is vannak, hadd legyenek már észrevételeik és kérdéseik. A stílusodból ítélve inkább Te szorulnál mentálhigiénés kezelésre.
1.) Ha Ön szakember (szereli, vezeti stb. ezeket a HÉV járműveket), akkor tudná, hogyan működik a technika (nem írna botorságokat), és kollegaritásból esetleg megkérdezi a jm. -t, hogy kell-e segítség....(Nálunk ez így szokás).
2.) Amennyiben T. Utas, nos akkor szakmai kérdésekben nem kéne nyilatkoznia, állástfoglalnia, mert ezzel csak saját maga dilettantizmásáról tesz bizonyságot, a járműhöz egy kicsit is értők elött...(Ez meg ciki).
3.) Mindezek mellett, egyébként ha a mai napon ez volt Önnek a "csúcs", az említésre méltó történés, amit fontosnak tart annyira, hogy a Világ elött megossza (felnött, józan gondolkodású felnöttként, ugyan mi másért írná?), nos, akkor csak lesajnálni tudom Önt... Vagyis: segítség szorul, amit a mentálhigiénás szakrendelésen megkap.
Gondolom nyitva maradt az éberségi légcsapja, vagy hogy híjják. Ilyenkor — átszerelés után — nem tudja eltörölni az éberségi felhívást, "sifára megy" a vonat, azaz elengedi a fővezeték (HÉV-nél is így hívják?) levegőjét, minden kocsi befékez. - igen leegyszerűsítve. Szépen hátra kell sétálni/futni/szaladni/rohanni (vérmérséklettől függően) és elzárni a váltót.
(Máskor az ilyeneket kéretik úgy írni, hogy a motorászt ne lehessen beazonosítani! :))) )
Ma este a 19:00-ás Szentendrei HÉV-vel jöttem!19:00-kor el is indultunk de mikor már az első 3kocsi már az alagútban volt akkor megálltunk és kinyitotta résnyire az ajtókat a vezető,majd hátrafutott gondolom valami ajtó probléma lehetett.Amedig ott áltunk a hátsó kocsikba csomó ember felszált és rohadt nagy tömeg lett:S
Csak némi síncsere lesz egyvágányban meg a szokásos hétvégék egy most, egy ősszel. A külső szakasz felújítása és bizberesítése most van kiírás alatt. Mivel EU projekt elég, sokan legyeskednek körülötte.
Van olyan helyzet pl. ajtóhiba amikor a jv.-nek fel kell emelnie a nagy hátsóját /azt hiszen én ezt írhatom :-)))/ és hátra kell mennie megnézni a hiba okát. Ekkor tud hasznos lenni a led mivel kiderül, hogy melyik a rossz ajtó és el tudja dönteni /talán/, hogy mit is kell csinálni.
Szóval az, hogy az indításjelző mellett világít és a tükörből nem látszik, alapvetően nem baj, hiszen az elhárítás is az ajtónál fog megtörténni, nem a vezetőálláson. Ha két-három nyitás-csukás nem oldja meg, a jobbak csak akkor állnak fel és indulnak el a szerelvény mellett...
A ledeket is észrevettem már, de azok viszont nem látszanak a visszpillantó tükörből, mivel az ajtónyílás tetején vannak, mint az indításjelzők ill. -gombok.
Igazából a járművezetőnek nagy segítség.
Ha valamelyik kocsiban nem zárodik be az ajtó, azt a járművezetőnek jelzi az ajtók zárva jelzőlámpa. (nem alszik el)
Ez a külső sárga lámpa megmutatja, hogy melyik kocsiban van a gond és az indításjelző mellett meg egy kis vörös led azt is megmutatja, hogy melyik ajtóval van a gond.
Ez azért szükséges, mert előfordul olyan helyzet is, hogy az ajtó látszólag zárva van, de mégsincs valami okból végállása.
A járművezető csak azt látja, hogy az lámpája nem aludt el, tehát egy ajtó nyitva van.
Ha csak megfeszült egy kicsit, igen nehéz megtalálni, főleg egy 18 ajtós vonaton. Így azért könnyebb, főleg, ha az ajtó felett is világít egy kis led, így két ajtószárnyra szorul a vizsgálat. :))