Meg kell találni a közös tényezőt a 90%-s bukók között!
Valami van!
Rá kell jönni, hogy pityubának miért tud megjönni!
Egyik lehetséges elmélet!
Van a falka 2-3-4000 galamb egybe tart!
Az ország közepén rájuk ál egy radar, miért ne tudna, elég nagy felület! Meglövi őket ->>>> összezavarodik a kis agyuk.....
Pittabácsinak vagy nagyon szar lassú szarok és ezért szakad le a falkáról, ergo ők már akkor nincsenek ott mikor radarozzák!
Vagy Mint erre a 2-3 nagymenő galamja jött csak aznap akik gondolom az agyonröptetés miatt időben leváltak, vagy leelőztèk a nagyfalkát vagy stb stb....
Frici egy kicsit túloztál!Az nem 90% hanem 95-97% nem iszik a kocsiban!Nem egyszer voltam a kocsival és bizony az egész megrakott autóból jó ha 50-60db iszik!Az öregekén ott teljesen más!Ott forditott az arány!
Csak érdekesség, hogy a III. Zónában nagyobb sebességgel záródott a lista,mint a másik 2 Zónában.
Nyilvánvalóan az "enyhe" hátszél volt a "ludas".
A 35 fok meg csak "szépítés".
Ha meleg van,de hátszél is van,akkor minden más.
Amúgy meg az utóbbi 30 évben keressetek még egy olyan Szuper Kupa,vagy valamilyen közös feleresztésű nagy volumenű versenyt,ahol a III. Zónában volt a legnagyobb a listazáró sebesség!
Szerintem sokáig kell keresgélni!
Mindentől függetlenül óriási dicsőség volt akkor is az első lapra kerülni,ez kétségtelen!!!
,,,"Akkor kell 12 db 100km versenyt rendezni 30km-es hátszéllel",,,,(kakas971)
Sztem nem is kellene versenyeket rendezni, csak szezon végén fehér asztalnál kisorsolni az éppen aktuális bajnokot,,, "természetesen" irányított sorsolással, lennének kiemeltek, különböző "jogcímeken",,,:-(, :-)
Az átlagosnál többet magántréningező tenyésztőknek jobban jöttek a galambjaik és kevesebb a veszteség. Viszont erről a távról akkor sem lehetne 80% hiány,ha most kerültek volna először kosárba. Túl korai start,nedvesség az autóban és kint is,körözgetés jó sokáig a starthelyen,majd a rutinosak megoldják,a kezdők meg elhullanak. Első verseny volt,az enyémek 4 magántréningen voltak,összesen 120 km,illúzióim nem voltak de a 20/8 az durva. Versenyeztem már magántréning nélkül is,aztán 5 út után megmaradt a fele. A másik dolog,hogy a jól szereplőknél is van 20-25% veszteség. Most jön majd az,hogy biztos betegek. Tollseprűvel takarítok.
50 Km -ert még jó hogy meg oldották ............... Augusztus leg végén...........Akár milyen szél van. Nekünk 100 km volt , szintén 32-33 fok, szembe szél. Aztán gond nélkül meg jöttek. Egy sem maradt el. Én speciell Július 1-én kezdtem 60 km-ről. Az volt az első útjuk.
Ha a melegben katasztrófa utakat csinálunk az legtöbbször a tenyésztő, versenyző hibája és nem a melegé! Tudod, nem elég nézni látni is kell!
Az előbb egy jót röhögtem! Felhívót az egyik spóri, hogy láttam-e az idő járás jelentést a következő hétvégére? Csak hallgatok! Mert, hogy rossz időt jósolnak és még az eső is esni fog! Itt kezdtem el röhögni!
Hát semmi sem jó? Már komolyan gondolkodom egy galambversenyekre alkalmas sportcsarnok felépítésében! Szabályozható hőfokkal, változtatható szélirányokkal és mesterséges napfelkeltével sőt, ha igény lenne rá az esőcsinálás sem okozna gondot!
Ha a cinikusságommal bárkit megbántanék azt nagyon sajnálom, de csak azt tudom javasolni számára,hogy nézzen először jó mélyen magába!
Nagyon tanulságos lista. Kb. ott tartottunk, ahol a belgák. Igaz 741 km-es dúctávú galamb nyerte a versenyt de az 5. díj egy 882 km-es dúcé. Aztán, szinte az ország minden részéből felíratkozott valaki az első lapra. 20év után 2015-ben már ilyen elképzelhetetlen. Ennyit fejlődtünk-visszafelé.
Érdekes párhuzam, hogy a mostani újságban éppen a Döbeln-i "kirándulás" kapcsán éppen Ő írt cikket, de mondjuk a 05-ös Tagszövnek bőven 600+ volt a táv.
Meg még sok embernek.Így jónéhány tubinak jónéhány órával több volt a "menetideje" a dög melegben!
Szóval Ők azért jártak rosszul,míg sokan meg azért jártak rosszul,mert kiestek a hosszútávú értékelésekből (legalábbis ezen az versenyen).
Valljuk be, ez nem volt sok embernek "frankó".
Ugyanakkor keresik az okokat, hogy miért nincs az egész ország ott??
Na igen,ha kielemezzük a témát rá kell döbbennünk,hogy a Döbelnnél is nem egyformán szívtak a galambok.
Nyilván akiknek reális esélyük volt, hogy kora délután hazaérnek,azoknak alig több (vagy kevesebb) mint 500 km volt a táv,ergo 2-3-4 órát kellett röpülniük melegben,míg az alföldi galamboknak ennél sokkal rosszabb volt a sorsuk.
Ezért is kellene egy "B" tervet kidolgozni (és ez lenne a gyakoribb,ez tuti) a nagy melegre.
A Zónáknak eleve külön feleresztési hellyel kalkulálni.
Pl: I. Magdeburg, II. Dessau, III. Döbeln stb.
Az én olvasatomban ez lenne az alaphelyzet.Vagyis az "A" terv.