Tetszik a gépháztető. De olyan gyatra lett a fara a kocsinak... Olyan ormótlan.
Egyébként Békéscsabán ültem egy Novában, elöl és hátul is. Kényelmesebb a jó öreg R12, és sokkal nagyobb a csomagtere is, pláne, hogy nem egyben nyílik a hátsó szélvédővel.
A vízhűtő rácsozata és a vízszivattyú tengelyvég közötti távolság 55 mm. Az ékszíj középvonala és a vízhűtő között 100 mm. Az apósom kocsijánál ezek az értékek 10 mm-rel kevesebbek.
Csak nem ventillátort akarsz felszerelni a vízszivattyú tárcsájára?
A mailcímeddel valami gond lehet, mert nem sikerült oda válaszolnom. Szóval nekünk csak régebben volt Daciánk, az injektort egyik ismerősömnek kérdeztem. Csak annyit tudok én is, amit itt is elmondtak: a motor levetett Renault motor, de a Renault gyártotta ugyanezt injektorosan is, szóval Renault cuccokkal lehetne átalakítani.
Többet sajnos nem tudok e témában.
Egyébként a legegyszerűbb "műszer" amit én alkalmazok: Tankoláskor tele (80%!) töltöm a gáztartályt, lenullázom a mapi km számlálót és 400 km-ig nem kell a tankolásra gondolni. Azért a biztonság kedvéért a tankban kb 15 liter benzin mindig van.
A következő fórumon írtak már a gáztartály szintjelzőről. Ez csak a tartalék szintet jelzi.
http://forum.index.hu/forum.cgi?a=t&t=9012037&tp=01100
T Zoli 2003-04-01
Ha nálad sincs kiépítve a tartalék visszajelző led, akkor arra van egy 40Ft-ból kihozható megoldásom...
Ez engem is érdekelne. Tegnap (nem első esetben) váratlanul elfogyott a gáz ...
chgergo 2003-04-01
1szerű: kell egy hall jeladó a palackon levő mutató tövéhez. Úgy kell felerősíteni, hogy a mutatón levő mágnes üres állásban pont a jeladó felé nézzen. Ennek a jele direktben ráköthető a gáz/benzin átkapcsoló piros ledjére.
Hall jeladót legolcsóbban régi számítógép billentyűzetből lehet kinyerni, esetleg számítógép bontóból kunyerálni. Elvileg 5V-ot igényel, de nálam egy pár kOhm-os ellenállással van csupán sorba kötve a 12V-ra, és tökéletesen müxik. Ha van rá igény, akkor skiccelek egy kapcsolási rajzot, és közzéteszem.
chgergo 2003-04-16
A tartály visszajelzőt még nem néztem meg, bocs, de címszavakban a bekötés:
A jeladónak (computer bontó régi-régi billentyűzetből) 4 lába van. A + -ra egy 100kOhm-os ellenálláson keresztül mehet a 12V, a - megy a földre. A két középső egyikét meg direktben rá lehet kötni az átkapocsolóra. Az egyikkel akkor világít a LED, ha mágneses teret érzékel, a másikkal ha nem. Az átkapcsolóra rá van írva, hogy melyik színű vezeték tartozik a visszajelzőhöz. Prakrikusan az, amelyik nincs sehova bekötve. :)
Kb. ennyi. Nem nagyon lehet elrontani, de ha valakinek nem jön össze, akkor tényleg lerajzolom...
Komolyabb műszert lehet kapni autógáz szervizekben. Már nem enlékszem hogy melyik honlapon láttam ilyet.
De, van téma, kérlek segíts, ha tudsz. Hogyan lehet beépíteni váltó- és motorolaj-hőfokmérőt? Van-e ilyenre egyáltalán lehetőség?
Ezt nem viccből kérdezem, imádom a kicsi mutatós műszereket, mintsem az olyan kigyulladó lámpákat, melyek akkor jeleznek, mikor már gáz van.
Ja, a gáztartályon is van egy műszer - maradjunk annyiban, hogy nem túl pontos, de - hogyan lehetne ezt is a műszerfal környékére "kivezetni"?
Olvastam valahol, hogy fel lehet szerelni 175/70R13-as gumikat is. Van valakinek ezekkel tapasztalata? A régebbi Dacia-kon 155/70R13-as gumik voltak, a Berlinan, már 165-ösök...
Köszi szépen a jókívánságokat, szeretném, ha összejönne.
Sajnos a gyártás minősége igaz, hogy nem Mercedes színvonalú, de ettől függetlenül megbízható és olcsó autó.
Sokszor el is gondolkozom azon, mi a fenének ide sokmilliós kocsi miközben:
- nyakra-főre balesetek vannak mindenütt,
- nem lehet közlekedni Pesten, akkora a dugó,
- az országutak keskenyek, nyomvájúsak, telis tele vannak folytonossági hiányokkal, melyek ugye meg sebességünk csökkentésére "ösztönöz"-nek,
- ha 90-nél gyorsabban megyek, tuti nálam fog egyedül működni a traffipax
- autópályán a Dacia is megy 130-cal, KRESZ szerint meg többel úgysem lehet menni,
Egyedül a cool autó arra jó - nyakig ültetett, sötétített ablakokkal -, hogy a rendőr ne állítson meg!
Ez tényleg így van, akár merre megyek engem mindig igazoltat a rendőr. Kérdeztem is az egyiket: Utálja a Dacia-sokat? Mert nem látom, hogy a Merciseket igazoltatná biztos úr!
Én tényleg nagyon sajnállak, szerintem te vagy az aki a világon a legjobban vágyik új Daciara. Nálunk meg mindenki ki van ábrándulva belőle, sőt a Dacia szó emlitése egynesen nevetést vagy legalább egy lenéző mosolyt eredményez. Ahelyett, hogy örülnének, hogy valaki gyárt még megfizethető autót...
Kész van a rajz, már csak a konvertáló kábelt kell megcsinálni. Ami a TX kábelkorbácsáról forditja TLX müszerfalcsatlakozóra. Természetesen ezen is fehér számlapok lesznek. Tehát folyamatban.
Van egy pár Dacia alkatrészem, ha valakit érdekel, írjon a gabormail@uze.net-re.
2db motor, egyik hengerfejes a másik besült. Az egyiken rajta van karbi+szívócsonk+leömlő stb. Mindekettő 81es évjáratú, 1300ccm. 1 generátor, komplett ajtók kárpittal, üvegekkel, rugók, vonóhorog, lökhárító, 1310re bal műanyag a hátsó ívre, 1310 orrmaszk, felnik, majdnem komplett hátsó híd, ülések stb. Ha vkit érdekel hívjon, jó lenne ha egybe vki megszabadítana ezektől az alkatrészektől, esetleg BMW alkatrész érdekel cserébe.
Ha elküldenéd azt nagyon megköszönném. Képet a Web-ről lehet csak beilleszteni. [img src="kép helye/valami.jpg"] a két [] jel helyett ezeket kell használni <>.