Keresés

Részletes keresés

CsAttila71 Creative Commons License 2001.10.31 0 0 39807
Néhány felvetés:
1. Kinek mi arról a véleménye, hogy vasúti járművek külső- és belső felületeit látják el különféle "művészi" firkálmányokkal?

Szerintem roppant csökkent szellemi színvonalról tesz tanúbizonyságot az ilyen ember.
Nem hiszem, hogy van szépérzéke, mert ha lenne, nem rontana el egy olyan felületet, amely nem ilyenek hordozására lett megalkotva.

Véleményem szerint az ilyen emberek személyiségi zavarokkal, feltűnési viszketegséggel és sok hasonló problémával küzdenek.
Fáj nekik, hogy mások többre képesek, mint Ők. ezért igyekeznek mások munkáját elrontani.
Azt gondolják magukról, hogy művészek!!!
Bármelyik nagy alkotóművészt elitélték volna, ha ilyenre vetemedett volna.
egyesek azt feltételezik, minden jó, ami a Lajtán túlról ered.
Értelmes ember tud disztingválni és meg tudja különböztetni az értékes dolgokat a szeméttől.

CsAttila71 Creative Commons License 2001.10.31 0 0 39806
V43 sorozatú villamos vontatójármű ún. pisszegő berendezése a NO 32 típ. fokozatkapcsoló választóhenger olajának keringtető szivattyúja kombinálva egy szűrőberendezéssel. /Aki nem tudná a főtranszformátor és a választóhenger külön olajtérrel rendelkezik. Kivéve, ha sérült az olajgát /perlontárcsa/ és ezzel összeköttetésbe kerülhet a két tér. De ez probléma, így nem üzemeltethető a mozdony.

Rövidebb ideig álló villamos mozdonyok beüzemelésére szolgál a 60 l-es légtartály. Feltéve, hogy van benne elegendő nyomású levegő, ami biztosítja az áramszedő felengedését és a főmegszakító bekapcsolását. Ha üres, akkor pl. az akkumulátorról működő ún. segédlégsűrítő termeli fel a 60 l-es tartály és a hozzákapcsolódó csővezeték terét levegővel. Persze másként is beüzemelhető egy villamos mozdony!!! Kandó egyszerűen megoldotta, egy "pumpával" ezt a feladatot.

Előzmény: Andó Gergely (39783)
emká48 Creative Commons License 2001.10.31 0 0 39805
Utánakérdeztem illetékes et.-tól. A látottaknak valóban az a háttere, hogy valószinüleg nem ide jönnek kedves Cicciolináink, hanem déli szomszédunkhoz.
Egyelöre ennyi.
Előzmény: marslakó (39791)
v_peti Creative Commons License 2001.10.31 0 0 39804
Személyzethiány: Hogy fordulhat ilyen elö???
Túlzásba vitték a létszámleépítést, vagy csak valaki igen rosszul szervezi a fordákat?
Néhány extrém esetet leszámítva, ezt nem tartom indoknak! Ilyennek nem szabad elfordulnia!

Előzmény: division by zero (39802)
v_peti Creative Commons License 2001.10.31 0 0 39803
Jegyautomaták:
Lenne egy átmeneti megoldás, ami nem kerül túl sokba.
Venni kell néhány tucat jegyérvényesítö automatát.
(Mint a BKV-nál: metro, BKV+ ...)
Jegyeket árulnának a pénztárosok, a BKV mozgóárusok és néhány boltos vagy büfés.
Az állomásokon elhelyezni néhány automatát. Azok után az érintett vonatokra csak érvényes jeggyel lehetne felszállni!!!
(Kivéve a kisforgalmú idöszakokat, amikor nincsenek nyitva az árusítóhelyek és nincs jegykiadás az állomáson.)
Felszállás elött kötelezö lenne érvényesíteni a jegyet! Ha az automata nem müködik akkor ezt a péntáros vagy a jegykiadó végezné el. (Minden állomáson legalább 2 db automata lenne.) Ha nincs rá lehetség, akkor sajátkezüleg tollal kellene ráírni a dátumot és az induló állomást.
Szombathely-Köszeg ill. Körmend-Zalalövö viszonylatban már müködik, egy hasonló, de nem egészen ilyen rendszer.


Előzmény: Gödény (39707)
division by zero Creative Commons License 2001.10.31 0 0 39802
"Nyugatiból 18,05-kor induló Bűzmot 20 perces késéssel indult Egomba.
Az ok prózai: NEM VOLT KALAUZ!!!!! "
valamikor leírtam már a topicban azt az élményemet, amikor ülünk a Keletiben a hatvani személyen, nem indul, nem indul, nem indul, hangosbemondó hallgat...
majd 40 perc múlva közlik, hogy a vonat elmarad, helyette egy nemzetközi gyors fog Hatvanig megállni minden állomáson és megállóhelyen...
Ja és a személy a 2-ról indult volna, a gyors meg vagy a 11-ről, el lehet képzelni amikor vagy 500 ember rohan keresztül a vágányokon...
Mint a gyors kalauzától megtudtam személyzethiány volt az ok...
Előzmény: GEORGIE (39787)
hmsoft Creative Commons License 2001.10.31 0 0 39801
panavia - Andó Gergely,

Mi lenne, ha erre a célra nyitnátok egy külön topicot és ott szép csendben elszapulgatnátok egymást?

panavia,

OFF
A 3 szabadságfokról: A nicked gyártmányának az Öböl-háborúban ugye olyan szerep jutott, amelynek következtében, néhány esetben az addig 3 szabadságfok felett uralkodó személyzet a lelövést és a sikeres katapultálást követően a szabadság igen csekély fokát élvezte a hátralevő időszakban... Ez csak úgy eszembe jutott, bocs...
ON

hm

hmsoft Creative Commons License 2001.10.31 0 0 39800
marslakó (& etwg),

www.mps.ru - az Orosz Vasúti Minimsztérium hivatalos honlapja. Ahogy elnézem, tényleg nincs rajta "in english" vagy hasonló átváltási lehetőség. Egyébként teljesen free, én néha ránézek, mert egy csomó aktuális vasúti hír szokott ott lenni. Igaz, 90%-ban az, hogy az ilyenolyan vezető beosztású fővasutas kivel találkozott, hol ebédelt vagy mit mondott, de emellett vannak érdekes infók is.

"És ezek vajjon orosz hajósok???"

A szöveg a dolog vízi oldalát nem fejtegeti, de úgy tűnik, hogy igen. Persze félmillió tonna szén + 4 ezer kocsi szén nem éppen órák alatt halmozódott ott fel, szóval valóban érdekes lehet, mi a fene is van ott és miért...
Az is érdekes, hogy a vasút, látva a hajósok tehetetlenségét, miért nem hagyta abba a szenesvonatok ömlesztését a térségbe? Miért nem végzik el a kirakodást máshol, a tárolási és plusz szállítási díjat később bevasalva a hajósokon? (Mert azt ugyan várhatnák, hogy azok mikor fizetnek? Na de a késések, fennakadások miatti kiesést csak be akarják vasalni rajtuk, nem?) Miért nem szerződnek pl. japán teherhajósokkal - a különbözetet később ugyancsak bevasalva? És más, hasonló kérdések.

hm

Előzmény: marslakó (39796)
panavia Creative Commons License 2001.10.31 0 0 39799
Tisztelt ismert Andó Gergely!

Hát szakmairól nem lehet beszéni (mivel az neked még nincs) a jellembelit meg hagyjuk.A "teljesen korrekt" kifejezés ezek szerint teljesen eltérőt jelent számodra.Én nem nevezném annak azt amit te csináltál, kérdezd meg bárki véleményét erről.
Ja és légyél szives mellőzni az olyan szóösszetételeket mint "egyetemünk", "karunk" mivel te nem uralod egyiket sem, még meghatározó szerepet sem játszol az életében.
Köszi már kipróbáltam az egy szab.fokot ráadásul olyan helyen ahol te még garantáltan nem jártál (szerencsére) és mit mondjak...
Próbáld ki egyszer a 3 szab.fok uralását az az igazi!Sőt még az autó is túltesz a kötöttpályán...

Előzmény: Andó Gergely (39782)
etwg Creative Commons License 2001.10.31 0 0 39798
Szia te vörösbolygos,

a venusz meg a fürdöszobaban van, ezert csak röviden

??? Ez az mps.ru milyen neylven van? az *.ru(ski) nevezetü web oldalak többnyire orosz nyelven vannak, de azert van kivetel ha az üzenet a nagyvilagnak szol. (gavarity maskva)

Előzmény: marslakó (39796)
DGKUm Creative Commons License 2001.10.31 0 0 39797
DGKUm!
Csak a nick-ed eredetére lettem volna kiváncsi, mert a minap látam egy ilyen Unimogot, hogy DGKm, vagy mifene. Gondolataim már addig kalandoztak, hogy mindez a DízelGépKocsi rövidítéséből is eredhet, de inkább nem találgatok, mert még lépre csalnak ezek a csalafinta gondolatok.
Amúgy el ne menj, itt a helyed Neked is! :-)
/OK, befejezem -bár nem személyeskedésnek szántam-, hiszen nem is ismerlek./

Kedves polgártárs a vörös bolygóról!
A DGKUm többeket (scsabi, gfeca, bakter,...) megviccelt. A pályás szakágnak van egy szovjet eredetű saját vontatójárműve, ez a DGKU, és ennek nálunk átépített változatai viselik a DGKUm megjelölést.
A ...nagy marha vagyok, hogy még itt vagyok... kitétel nem a topicra, hanem a vasútra vonatkozik!
Legyél nyugodt, abszolút nem vettem személyeskedésnek, amit kérdeztél! (Ennél sokkal különb dolgokat sem szoktam annak tekinteni - ehhez még majd gfeca képes lesz a maga simulékony modorában ezt-azt hozzáfűzni!)

Előzmény: marslakó (39795)
marslakó Creative Commons License 2001.10.31 0 0 39796
És ezek vajjon orosz hajósok??? Ez az mps.ru milyen neylven van?
Amúgy megköszönnék -akár magánban is- egy kis instrukciót, miként lehet erre, vagy más hasonlóra feliratkozni, mert ilyenekkel még nem volt dolgom. B0cs az OFF-ért!
Előzmény: hmsoft (39793)
marslakó Creative Commons License 2001.10.31 0 0 39795
DGKUm!

Csak a nick-ed eredetére lettem volna kiváncsi, mert a minap látam egy ilyen Unimogot, hogy DGKm, vagy mifene. Gondolataim már addig kalandoztak, hogy mindez a DízelGépKocsi rövidítéséből is eredhet, de inkább nem találgatok, mert még lépre csalnak ezek a csalafinta gondolatok.

Amúgy el ne menj, itt a helyed Neked is! :-)

/OK, befejezem -bár nem személyeskedésnek szántam-, hiszen nem is ismerlek./

Előzmény: DGKUm (39790)
hmsoft Creative Commons License 2001.10.31 0 0 39794
...közben DGKUm megvilágította a pisszegő pontos mibenlétét :)))

hm

Előzmény: hmsoft (39793)
hmsoft Creative Commons License 2001.10.31 0 0 39793
Sziasztok!

Most olvastam az mps.ru-n: "Energetikai krízis fenyegeti a Távol-Kelet területeit". Szitu a következő. Van Vlagyivosztoktól délre egy kikötő, Nahodka. Innen viszik tovább vízi úton a vasúton beérkezett szenet, a szenes erőművekhez. Illetve csak vinnék, mert valami miatt a hajósok nem állnak a helyzet magaslatán. A kikötő befogadóképessége 500 ezer tonna szén, ehhez képest már 530 ezret "bespájzoltak", nyilván már a kikötő főnökének a nadrágzsebében is szén van. Még 4 ezer vasúti kocsi tele szénnel várakozik arra, hogy kirakodják. Az állomásokra nem fér be több kocsi, jobb híján a kétvágányú vasútvonalak egyik vágányán vesztegelnek a vonatok. Ennek egyenes következménye egy csomó késés. A szénbányák nem tudnak termelni, mert lassanként elfogy a kocsi, amibe rakodhatnának. Közben a tél közeleg, és néhány napon belül a kocsikban (és a kikötői tárolókban) lévő szén összeáll, kirobbantani sem lehet majd tavaszig. Az erőművek készlete közben fokozatosan leapad...

Én most a japánok helyében elindítanék egy teherhajó-flottát azzal, hogy vennének rohadtul olcsón szenet, legalább félmillió tonnát. Ezt elszállítanám és valahol japán területen letenném. Ezáltal ki lehetne rakodni a vasúti kocsikat és fokozatosan el lehetne szállítani a maradék szenet. Aztán úgy február magasságában a japánok helyében megjelennék, hogy ugye kellene még félmillió tonna szén? Véletlenül éppen van ennyi, azonnal szállítjuk, el is visszük az erőművek közelébe, rohadt drágán.

Más.
Andó Gergely (39735),
Pisszegő: az a fokozatkapcsoló légmotorjának levegőellátását szolgáló dolog, ha nem tévedek.
Üzembehelyezés hosszabb idejű állás után: a villamosmozdonyokon többnyire erre szolgál egy kisméretű légtartály (pl. a Szilin a 60 l), amely egy darabig őrzi a levegőt, amivel az áramszedő felemelhető. Továbbá van egy akksiról működtethető, kisméretű légsűrítő (segédlégsűrítő), amely ebbe a tartályba levegőt juttathat, ha már kifogyott belőle. Vannak olyan megoldások is, hogy ez esetben a mozdonyon külső forrásból (másik mozdony vagy külső sűrítettlevegő-termelő rendszer) is feltölthetik levegővel ezt a tartályt.

hm

marslakó Creative Commons License 2001.10.31 0 0 39792
Avagy a tehervonat Belgrádba megy, de Zágrábban leszedik róla a Mi Mozdonyunkat :-)))
/Kicsit sárga, kicsit ilyen meg olyan, de magyar lesz ő is :-)))))/
Előzmény: marslakó (39791)
marslakó Creative Commons License 2001.10.31 0 0 39791
marslakó on-line, II. rész:

Állítólag az E492-es nem Mo-ra, hanem Belgrádba tart! Nocsak, déli szomszédaink többet ígértek érte???? Avagy ott jobbak a tesztelési körülmények.........

Előzmény: marslakó (39786)
DGKUm Creative Commons License 2001.10.31 0 0 39790
marslakó (39733)
DGKUm! A hozzászólásomra írt reakciód után már valaki mástól idéztél, így picit félreérthető, mert azt lehet rá hinni magaddal (vagy velem) szemben boncolgatod a témát.
Nem tudnál (vagy valaki más) belinkelni egy képet "magadról"? Unimog, vagy mi vagy? :-)

marekp 39619 szám szösszenetében szerepelt az Ő kiegészítésével a dőltbetűs!
És tulajdonképpen kinek a képe kellene?
Különben nem Unimog, legfeljebb nagy marha vagyok, hogy még itt vagyok!:-)

Andó Gergely (39735)
DGKUm! Mi pontosan az az X ütem?
"a járműberendezés tápfeszültségének valamilyen módon történt megszakítása és visszaadása után." Kifejezés azt jelenti, hogy leengedett áramszedő esetén, egy problémás helyen (pl. átszelési kitérő Fradiban a kőbányai elágban) a pakett kulcs el és visszafordításával törölni lehet a vezetőállásjelző jelzési képét?
A V43-as mozdonyokon a pisszegő milyen célt szolgál?
Amennyiben a mozdony régóta áll, akkor hogy lehet felengedni az áramszedőt? A 60 literes tartály elzárása a gép lezárásakor ilyen célra tartogat levegőt?

Az X ütem olyan impulzussor, ahol a 0,26, vagy 0,32 s hosszú 75 Hz-s impulzusok között csak 0,13, vagy 0,16 s hosszú szünetek vannak, az impulzussort lezáró hosszú szünetek nélkül. Ennek az ütemsornak nincs információ tartalma, mérési célra, illetve ott használják, ahol nem lehet valamiért értékelhető információt rendelni egy vágányszakaszhoz.
A járművek vonatbefolyásoló berendezése a tápláló akkumulátor feszültség bekapcsolásakor alaphelyzetbe áll, a vörös fény megjelenítésének magyarázata alapján tehát azt „elfelejti” egy ki-be kapcsolás miatt, jelfeladás nélküli szakaszon fehér lesz. A „pakett” kulcs nem szakítja meg ezt a feszültséget, legfeljebb az adott járművég vevőtekercseit, és a fülke kezelőszerveit választja le a készülékről.
A pisszegő a fokozatkapcsoló választóhengerében levő transzformátorolajat keringeti egy szűrőn keresztül, ami a készülék érintkezőinek kopásából származó rézszemcsék kigyűjtésére hívatott.
Igen, a 60 literes légkészletéből, ha ez nem elegendő, az akkumulátorról működtethető segédlégsűrítő állítja elő az áramszedő, a főkapcsoló működtető levegőjét.

hmsoft (39736)
Nem segítene ezen a "kettős megközelítéses" módszer? Mármint, egyfelől csinálsz egy oktatási anyagot arról, mit kell hogy megvalósítson a vb. és miért. Aztán egy másikat, amely a ténylegesen megvalósított folyamatról szól…

De segíthetne, csak el kéne dönteni végre valakinek, hogy mit kell megvalósítani a berendezésnek. Kicsit úgy tűnik, hogy mindig mást kéne neki… A megvalósítottnak meg sokszor nem hisznek egyesek!

marslakó Creative Commons License 2001.10.31 0 0 39789
Ugyan, kérlek! A nagy angol átszervezősdiben csak arról feledkeztek meg, hogy az új társaságok megnövelt számú vonataihoz több kallerre meg vezérre lesz szükség, íg rendszeresen előfordul a járatok törlése, ha valaki lebetegszig, lekési a csatlakozását, nem jelenik meg, stb. Hidd el, kezdjük elérni az európai színvonalat! :-)))

Amúgy panasszal bármelyik forgalmi irodához vagy forgalmi ügyelethez fordulhatsz, van nekik panaszkönyvük, hadd teljen. Úgyis még mindig 199_-nel kezdődik rajtuk a dátum, ha nem 198_-nal!!!

Előzmény: GEORGIE (39787)
marslakó Creative Commons License 2001.10.31 0 0 39788
OFF

Ifjuindy!

Nem nagy gáz, de amúgy a forint már teljesen konvertibilis, így takilaci bankja is biztosan jóvá tudja írni BEF-ben. Amúgy pénteken lehet, hogy megyek majd a korai gyorssal és a szeged-aradival, ha a 2202-es viszi.

Előzmény: Ifjuindy (39785)
GEORGIE Creative Commons License 2001.10.31 0 0 39787
Sziasztok!

A mi családunkkal mindig történik valami, ha vonaton utazunk.

Tegnap a feleségem a kislányunkkal utazott Egom-Jászberény-Egom viszonylatban és az út egészen eseménytelenül telt el egészen addig, amig a Nyugatiból 18,05-kor induló Bűzmot 20 perces késéssel indult Egomba.
Az ok prózai: NEM VOLT KALAUZ!!!!!

Eddigi késésk okai közül ez viszi el a pálmát!
1.Mert ugye lerohad a Bűzmot- benne van a pakliban
2.A közúti versenyzővel találkozás miatt kisiklik a Bűzmot- benne van a pakliban.
3. Két centis hó miatt lefagynak a váltók - benne van a pakliban.

De hogy ne legyen kaller egy vonathoz, ez már a pofátlanság teteje!!!!!

Ki a felelős? Hol lehet panaszt tenni?!

Egyébként november 2-án ismét vonatra ülünk. Kiváncsi leszek, hogy milyen MÁV-os szopatásokban lesz részünk:-)))

marslakó Creative Commons License 2001.10.31 0 0 39786
On-line közvetítés az általam már emlíített horvát-szlovén határállomásról, Dobováról:
Ott áll egy tehervonat élén E492,004! Talán már estére Gyékényesre ér???

Így én már vasárnap előtt is elképzelhetőnek tartom szereplését, mondjuk egy V43-assal megette, a biztonság kedvéért.

Ez esetben lehetne akár olyan is, hogy a vasárnapi plusz mozdony miatt E492+V43+V43 összeállításban közlkedejen majd a 903-as :-)))

Amúgy Dec 15-től olasz mozdonyokkal is járnak majd a Zalog-Cervignano vonalon.

Ifjuindy Creative Commons License 2001.10.31 0 0 39785
OFF
marslakó
Ahhoz képest, hogy egy borítékban küldött nekem 1000BFR-t, akkor nem lehet nagyon fontos neki a biztonság :))) A másik dolog meg az, hogy én hogy a rákba utljak a forintszámlámról 800BFR-t neki?!
Ha Neked nem nagy gáz, és találkozol vele, csak odaadnám...
ON
Előzmény: marslakó (39780)
hmsoft Creative Commons License 2001.10.31 0 0 39784
DGKUm,

"A klf. előírásokkal éppen az a baj, hogy a rengeteg féle konkrét helyzet leírása rengeteg mást nem fed le. Így , mivel a járművezetőink jelentős része a berendezés működésésvel végképp nincs tisztában, sokszor rosszul dönt."

Nem segítene ezen a "kettős megközelítéses" módszer? Mármint, egyfelől csinálsz egy oktatási anyagot arról, mit kell hogy megvalósítson a vb. és miért. Aztán egy másikat, amely a ténylegesen megvalósított folyamatról szól. A kettő között lesz bizonyos különbség, ez az a különbség, amit a járművezetőnek a legjobban észben kellene tartania. Akkor jó egy rendszer, mondaná "a teoretikus", ha ez a különbség nulla, mert ez esetben pontosan fedi a specifikációt. De lehet, hogy így aránytalanul drága lesz, vagy az adott technikai eszközökkel meg sem valósítható. A fontos az, hogy a vágyak és a realitások közötti különbséggel legalább maga a közvetlen üzemeltető legyen pontosan tisztában, és nem konkrét példák belesúlykolásával, hanem a megvalósított folyamat készség szintű ismerete alapján.

hm

Előzmény: DGKUm (39777)
Andó Gergely Creative Commons License 2001.10.31 0 0 39783
DGKUm!

Mi pontosan az az X ütem?
"a járműberendezés tápfeszültségének valamilyen módon történt megszakítása és visszaadása után." Kifejezés azt jelenti, hogy leengedett áramszedő esetén, egy problémás helyen (pl. átszelési kitérő Fradiban a kőbányai elágban) a pakett kulcs el és visszafordításával törölni lehet a vezetőállásjelző jelzési képét?

A V43-as mozdonyokon a pisszegő milyen célt szolgál?
Amennyiben a mozdony régóta áll, akkor hogy lehet felengedni az áramszedőt? A 60 literes tartály elzárása a gép lezárásakor ilyen célra tartogat levegőt?

Előzmény: DGKUm (39777)
Andó Gergely Creative Commons License 2001.10.31 0 0 39782
Tisztelt ismeretlen panavia!

Ha már a tanulmányi dolgaim iránt ily érdeklődést tanusítasz, szivesen bemutatom alkalom adtán az indexem. A Közlekedéstan II. és Mérnöki Fizika tárgyakat oktatja a Vasúti Járművek tanszék egyetemünkön, és mindkét tantérgyból elsőre átmentem. Így sajnos nem hallgatok már Közlekedéstant, pedig az legalább szakmai tárgy volt...
A vasutas barátaim természetesen minden érdekesebb utazási és egyetemi dolgomról tudnak. A Matematika B1 tantárgyból teljesen korrektűl mentem át, melyben nem érheti vád sem engem, sem a matematikát oktató tanszéket, igaz a történet az események sodrában valóban furcsa volt. Ez azonban sem szakmai, sem jellembeli dolgaimról nem árulkodik.
Próbáld ki mi a jó egy szabadságfok uralásában, ha nem tudod! Szerintem sokkal nagyobb élmény, mint két szabadságfokot uralni közúton.

Üdvözöllek ismeretlenül is!

Andó Gergely, akinek - veled ellentétben - ez a valódi neve.

Előzmény: panavia (39753)
marslakó Creative Commons License 2001.10.31 0 0 39781
DGKUm!

A hozzászólásomra írt reakciód után már valaki mástól idéztél, így picit félreérthető, mert azt lehet rá hinni magaddal (vagy velem) szemben boncolgatod a témát.

Nem tudnál (vagy valaki más) belinkelni egy képet "magadról"? Unimog, vagy mi vagy? :-)

Előzmény: DGKUm (39777)
marslakó Creative Commons License 2001.10.31 0 0 39780
OFF
Várhatóan november 24-25 körül megyek Brüsszelbe, de még nem biztos. Nem éri meg (takilacinak) az utalás költsége a gyorsaságot és biztonságot?
Előzmény: Ifjuindy (39776)
marslakó Creative Commons License 2001.10.31 0 0 39779
Csak Kotoribáig kell elmenned, oda már járnak ilyenek, ráadásul nagy GM-ekkel! A képek egyébként Varasdtól kicsit délre készültek, de az sincs messze. Bicajjal is mgoldható, persze nekünk autóval könnyebb volt.
Előzmény: division by zero (39774)
etwg Creative Commons License 2001.10.31 0 0 39778
Szia marslako

én a venuszrol probalok válaszolni a köv. kérdésedre:

Nem tudja valaki, hogy a lengyelekhez is eladni kívánt olasz mozdonyokon kívül mi más lehet egy ilyen tendernél esélyes???

Hát ha SKODA-nak nem lennének annyira ütödött vezetöi (meg ugye nemzeti gög, mert miért kooperálnának ök az ADTRANZ-zal stb. mikor ilyen jo dolgokat gyártanak egyedül), akkor már fél Europa SKODA mozdonyokkal rohangálna, mert nekik van (még mindig) a legnagyobb tapasztalatuk többrendszeres gépekkel (csak igen kevesen értékelik), 1975 ota egy csomot már sinre is tettek, az összetörötteken kivül szinte mindegyik müködik, és igaz, hogy egy pár évvel öregebb a technologia (de ma már a mikroprocesszor is benne van), de eléggé megbizhato, nagy részben csavarhuzoval meg kalapáccsal javithato (SZU követelmény - de Amerikában sem lenne más).

Ahogy azonban ismerem a szlovén mentalitást (minél kisebb egy nemzet annál nagyobb az önbizalma meg a büszkesége) biztos, hogy a legdrágább megoldást fogják majd választani, hacsak nincs a két jövöbeli partner között valamilyen kiegyenlitetlen ügy.

Előzmény: marslakó (39767)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!