Ebben igazad van részben erről szólt az a véleményem, hogy a SZSZI-nek nincs épeszű koncepciója, a másik része pedig az amit - valószínüleg mdbz - írt egyszer:
Akkor az mondták, hogy erre adnak pénzt, amit el kell költeni....
1998 környékén volt lehetőségem lemenni az Orient mozdonya fedélzetén Hegyeshalomig.A Vezére a 152-est ígérte,de a 156-os lett belőle.A 152-es a kedvenc gépe,állítólag a legmegbízhatobb a Fradis Gigantok közül.Akkor mondta a becenevet is.
A V63 037-est,a 138-ast,és a 039-est kíméletlenül szidta.
".az erőműből keskenynyomközű vasút hordta a salakot ,ezzel töltötték fel a dunapartot.a szintbeni keresztezés ma is látható"
esetleg van fotód erről a kisvasútról? és erről az Andor utca és környéke vágányokról működő korukból?
A Fradiból van az infó,hogy 1998 környékén tetőszigetelési problémákkal küszködött,beázott.Akkor ragadt rá ez a becenév.Még idén is hallottam így hívni.
Néhány kérdés a Fradis Gigantok kapcsán;
A V63 040-es még mindig áll ? Van most ott működésképtelen Gigant,esetleg nagyobb javítás alatt ?
Ha valaki tud spanyolul, akkor van egy argentin fickom, aki az ottani vasutakorl heti vagy surubb rendszeressegrol kuld infot. En nem ertem, igy lehet, hogy hihetetlenul ertekes anyagokat vagok ki rendszeresen a szemetesbe, de ha valakit erdekel, szivesen atiranyitom a leveleket!
OFF
Ja, amúgy most éppen van ékezetem is, de mindíg későn jut eszembe!
" Úgy tűnik a máv dolgozói nem tudják kezelni, ha egy térközön, vagy állomásközön belül két vonat tartózkodik.(Zebegény, Monorierdő, ez)..., "
Alaphelyzetben nem tartózkodhatna egy térközön belül vagy állomástávolságú közlekedés esetén egy állomásközben több vonat. A segélymenetre előre meghatározott szövegű írásbeli rendelkezést kell kézbesíteni, amelyhez az adatokat nem nehéz beírni. Általában ebből nem is szokott probléma lenni.
Ha a mozdonyvezető nem tartja be a sebességekre vonatkozó rendelkezést, vagy a segélyre szoruló vonat elindul a segélymenet indulása után, a baleset bekövetkezésének az esélyét nagyban növelik.
Azt nem értem, hogy miért kell kapkodni az ilyen esetben. Ha túlórába csúszik, akkor fizetik, ha nem akkor nem mindegy, hogy milyen munkát csinál??? Ha tehervonatozik, személyvonatot segélyez, vagy állomáson tolat, egyformán fizetik...
A mostani balesetről a teletextben van annyi információ, hogy a mozdony ~30km/ó sebességgel ütközött. Szerintem 30 km/ó-s ütközést az ütközőkészülékenek sokkal jobban kellene csillapítani,mert az egész Bz eleje összetört...
Egyébként az érintett járművek: Bz 316, M47 1031.
"Már így is a bizonylatolások tengerében fuldoklunk! Gondolj csak a fékpróbákra! Tőlünk nyugatabbra nem bizonylatolnak, csak simán megtartják a fékpróbát, ha kell. Volt szerencsém pár éve egy szolgálatképtelenné vált ÖBB vonóerő vonatán zötykölődni. Jött a segély, akadt, vonatkísérők automatikusan mentek féket vizsgálni. Nálunk bizonylat van, a fékpróba esetleges."
A fékpróba bizonylatolása nem lenne feltételenül szükséges, ha minden kétséget kizáróan megállapítható, hogy ki végezte a fékpróbát. A segélymozdony esetén ez egyértelmű, mert nincs állomási személyzet, nincs más, csak a segély mv. és a vonat személyzete. Lehet, hogy ezért nem kellett bizonylatolni.
Ha az állomásokon a szervezettség olyan szinten állna, hogy a fékpróbát tartó dolgozók vonatokhoz lennének vezényelve, amelyeknél csak ők tarthatják a fékpróbát, akkor a bizonylatolás fölösleges, mert alapvetően a mv. lenne felelős a fékpróba megtartásáért, anélkül nem indulhat a vonattal, az állomási dolgozó pedig nem hagyhatná el a fékpróbát, mert ha késés történik, rögtön felelősségre vonható lenne, mert nem végezte a munkáját.
Bizonylatolás (a menetig.-ba történő bejegyzés) csak akkor lenne szükséges, ha a fékpróbát nem a kijelölt dolgozó végezné. (Bár ezt az állomáson az irányítást végző dolgozó is bizonylatolhatná, amikor a fékpróbához másik dolgozót küld.)
Kalmi!
Igazad van, teljesen jók a válaszaid, de szerintem végül is oda lyukadunk ki, hogy nem tudjuk, hogy mi volt előbb, a tyók, vagy a tojás?!
A tőlünk nyugatabbra lévő vasutaknál is csak annyival jobb a helyzet, hogy a szolgáltatás kulturáltsága, komfortja a személyszállítás szempontjából jobb mint a miénk. A multkor mikor ÖBB-MÁV tárgyaláson voltam, az ÖBB képviselője beismerte, hogy nekik is van olyan rosszul megtervezett mozdonyfordulójuk, ami miatt pl. Hegyeshalomban rendszeresen mozdonyravárás keletkezik.
Vagy pl. a rendkívüli események esetén meg lehet nézni, hogy egyes nyugati - korszerű - vasúton milyen káosz tud lenni, akkor mi azt mondhatjuk, hogy sokkal fejlettebbek vagyunk ilyen szempontból. (tudom, hogy erre azt fogod mondani, hogy nálunk egy-egy rendkívüli esemény mindennapos dolog, odakint pedig ritkán fordul elő, ezért nagyobb a gyakorlatunk benne).
"Tudom hogy nem erre gondoltál, de hidd el a takarításnál sem mindegy, hogy ki végzi. Aki a koszban mocsokban nőt fel, akinek saját maga felé sincsenek higiéniás igényei soha az életben nem fogja a kocsit úgy kitakarítani ahogy kellene."
Szerintem inkább egy pontosabb kocsitisztítási előírás kellene, azaz, hogy a kocsinak milyen tisztasági követelményeknek kell megfelelnie, és, hogy milyen gyakran kell és milyen mértékben tisztítani. (Ha ez teljesül, és nincs minden rendben, akkor az előírás készítője a felelős a nem megfelelő szolgáltatási színvonal miatt.)
Ezen kívül nyilvántartást kellene vezetni, hogy ki (melyik cég) és mikor takarította a kocsit, amely alapján bármilyen panasz esetén vissza lehet keresni a felelősöket.
Attól kezdve mindegy, hogy ki takarítja a kocsit (hovatartozás, származás...), mert nem végezhet rossz munkát, ui. a minőségi követelményeknek meg kell felelnie.
bocs a vonatszámozásról elfelejtkeztem az előbb.szabályos engedélykérés volt.e2,e4...vissza páratlan számban.ebben az időben bfok-hároson is két tartalék dolgozott.az ő forgalmuk sem volt kicsi.83-tól dolgoztam ott,de akkortól már csökkenő volt,egészen a mai halálig.
bobo vonó dacia toló.volt úgy ,hogy két bobo meg egy dácia.nem mindennep volt ekkora forgalom.ápr-szept. között csak a fele.gyerekkoromban-én budafoki vagyok-még gőzösök voltak és a forgalmista kerékpárral járt ki a jelzőket állítani az útátjárókhoz.a forgalom akkor halt meg,amikor az erőművet átállították gáztüzelésűre.ma már az andor utcától délre a vágányok sincsenek meg.nagyon sokat kelett dolgozni,senki sem unatkozott.
ezt a ma már tényleg hihetetlennek tűnő forgalmat milyen járműegységek bonyolították le? Kelenföldről tolatómozdonnyal, "iparvágány-kiszolgáló menettel"?
Azért 6-700 kocsi/nap az szép teljesítmény. kb 20 komplett vonat. Ma talán egy fővonalon nem megy át összesen napi 20 tehervonat. :(((((