Keresés

Részletes keresés

gfeca Creative Commons License 2001.11.07 0 0 40138
Ebben igazad van részben erről szólt az a véleményem, hogy a SZSZI-nek nincs épeszű koncepciója, a másik része pedig az amit - valószínüleg mdbz - írt egyszer:

Akkor az mondták, hogy erre adnak pénzt, amit el kell költeni....

gfeca

Előzmény: lazar (40088)
gfeca Creative Commons License 2001.11.07 0 0 40137
Üdv Mindenkinek!

V43 1065 Lujza
V43 1066 Utálatoska

V63 011 Tréfi

gfeca

Előzmény: V43 2376 (40117)
V43 2376 Creative Commons License 2001.11.07 0 0 40136
Szerintem az lenne a legszebb,ha le is vinnék a Nohabokat Tapolcára,legalább arra a hétre.Esetleg egy Nohab találkozó !
Előzmény: Mopi (40104)
Szucs Lajos Creative Commons License 2001.11.07 0 0 40135
akit erdekelnek a mozdony motorok az nezze meg a balazs képeit.
marslakó Creative Commons License 2001.11.07 0 0 40134
Cicciolina Dobovaban (SZ/HZ atmenet):


(I. Gruden)

marslakó Creative Commons License 2001.11.07 0 0 40133
Az eromunel nem igazan, mert vastagon oriztek, de amugy agyra-fobe. Csak nem kuldte el a kepeket. De majd reklamalok nala, jo?
Előzmény: division by zero (40132)
division by zero Creative Commons License 2001.11.07 0 0 40132
és fotózott is ott?
Előzmény: marslakó (40131)
marslakó Creative Commons License 2001.11.06 0 0 40131
Egy angol fickó útijelentésében. Kell?
Előzmény: division by zero (40130)
division by zero Creative Commons License 2001.11.06 0 0 40130
hol olvastad ezt?
Előzmény: marslakó (40129)
marslakó Creative Commons License 2001.11.06 0 0 40129
Most olvasom, hogy Tanzániában a kigorai erőmű a következőképpen néz ki:

Nagy épület, benne sok dízelmozdony, melyek mindegyikének jár a motorja és áramot termel!!!
Szívesen meghallgatnám...

V43 2376 Creative Commons License 2001.11.06 0 0 40128
Matiz,Marslakó-V63 152

Nekem is jobban tetszik a "Lajcsi".

1998 környékén volt lehetőségem lemenni az Orient mozdonya fedélzetén Hegyeshalomig.A Vezére a 152-est ígérte,de a 156-os lett belőle.A 152-es a kedvenc gépe,állítólag a legmegbízhatobb a Fradis Gigantok közül.Akkor mondta a becenevet is.

A V63 037-est,a 138-ast,és a 039-est kíméletlenül szidta.

marslakó Creative Commons License 2001.11.06 0 0 40127
TEHERKOCSISOK és GySEV-esek, Figyelem!!!

Vett a GySEV pár éve az SZ-től 10db fehér színű, KVG logós, Fals-z kocsit. Ezeknek kellene a pályaszáma nekem, ha mg lenne valakinél!

Ezen kívül: van valahol, ahol meg lehet találni az összes GySEV-es teherkocsi típusát és pályaszámát????????

Előzetesen is köszönet!
marslakó

marslakó Creative Commons License 2001.11.06 0 0 40126
V63 005 biztosan áll!!! ——— jó lenne, ha legalább a Füsti számára meg lehetne menteni.....
Előzmény: V43 2376 (40124)
division by zero Creative Commons License 2001.11.06 0 0 40125
".az erőműből keskenynyomközű vasút hordta a salakot ,ezzel töltötték fel a dunapartot.a szintbeni keresztezés ma is látható"
esetleg van fotód erről a kisvasútról? és erről az Andor utca és környéke vágányokról működő korukból?
Előzmény: koller andor (40105)
V43 2376 Creative Commons License 2001.11.06 0 0 40124
+

V63 151 "Beázos"

A Fradiból van az infó,hogy 1998 környékén tetőszigetelési problémákkal küszködött,beázott.Akkor ragadt rá ez a becenév.Még idén is hallottam így hívni.

Néhány kérdés a Fradis Gigantok kapcsán;

A V63 040-es még mindig áll ? Van most ott működésképtelen Gigant,esetleg nagyobb javítás alatt ?

Előzmény: V43 2376 (40117)
marslakó Creative Commons License 2001.11.06 0 0 40123
Ha valaki tud spanyolul, akkor van egy argentin fickom, aki az ottani vasutakorl heti vagy surubb rendszeressegrol kuld infot. En nem ertem, igy lehet, hogy hihetetlenul ertekes anyagokat vagok ki rendszeresen a szemetesbe, de ha valakit erdekel, szivesen atiranyitom a leveleket!

OFF
Ja, amúgy most éppen van ékezetem is, de mindíg későn jut eszembe!

Törölt nick Creative Commons License 2001.11.06 0 0 40122
Haaat, mar tobbszor feljott, de a 152 inkabb maradjon csak Lajcsi SZVSZ....
Előzmény: V43 2376 (40117)
marslakó Creative Commons License 2001.11.06 0 0 40121
"Nem volt benne,de tudom,hogy a V63 152-es "Jony"."

Csak a Gigant Club-osoknak el ne mondd, ők "Lajcsiként" tisztelik ezt a gépet!

Előzmény: V43 2376 (40117)
gyurmosz Creative Commons License 2001.11.06 0 0 40120
V43,1111 - Mindegy
M41,2140 - Motorka

Nekem most ezek jutnak az eszembe.

Előzmény: V43 2376 (40117)
V43 2376 Creative Commons License 2001.11.06 0 0 40119
+

V43 1246 "Birkás"

Előzmény: V43 2376 (40117)
grey submarine Creative Commons License 2001.11.06 0 0 40118
Ifjuindy!
Bocs, holnap lemosom magamról a sarat! :))
gs.
V43 2376 Creative Commons License 2001.11.06 0 0 40117
"Miért "köcsög gép" a 033? Ő már Fc-be tartozik, ugye?"

Egy régi Pályaőrben voltak mozdonybecenevek,abban volt a V63 033 "Köcsög gép".A V63 032-vel,és a 036-al együtt került a Fradiba.

Van még benne néhány személyre szóló becenév;

V43 1175 "Fürge"
V43 1182 "Pöcök"
V43 1223 "Borjú"
V43 1225 "Krumplibogár"
V43 1227 "Lego"
V43 1229 "Tehén"-"Szent Tehén"-"Tehénke"
V43 1230 "Vaskacsa"
V43 1231 "Sárkány"
V43 1360 "Szajoli Győző"
V63 023 "Patagólya"
V63 028 "Gólya"-"Gólyás"-"Diliház"
V43 1140 "Gólya"-"Gólyás"
M44 052 "Gepárd"
M41 2179 "Gólya"-"Gólyás"
M41 2145 "Gólya"-"Gólyás"
Bzmot 365 "Betonkeverő"

V43 1096 "Katasztrófagép"-"Szerencsétlenség"-"Ebola"-"Zajgenerátor"-"Roncshalmaz"

Hű,de jó gép lehetett főműhely előtt :-)))

Nem volt benne,de tudom,hogy a V63 152-es "Jony".

Előzmény: gyurmosz (40110)
kkalmi Creative Commons License 2001.11.06 0 0 40116
slv ! (39992)

" Úgy tűnik a máv dolgozói nem tudják kezelni, ha egy térközön, vagy állomásközön belül két vonat tartózkodik.(Zebegény, Monorierdő, ez)..., "

Alaphelyzetben nem tartózkodhatna egy térközön belül vagy állomástávolságú közlekedés esetén egy állomásközben több vonat. A segélymenetre előre meghatározott szövegű írásbeli rendelkezést kell kézbesíteni, amelyhez az adatokat nem nehéz beírni. Általában ebből nem is szokott probléma lenni.
Ha a mozdonyvezető nem tartja be a sebességekre vonatkozó rendelkezést, vagy a segélyre szoruló vonat elindul a segélymenet indulása után, a baleset bekövetkezésének az esélyét nagyban növelik.
Azt nem értem, hogy miért kell kapkodni az ilyen esetben. Ha túlórába csúszik, akkor fizetik, ha nem akkor nem mindegy, hogy milyen munkát csinál??? Ha tehervonatozik, személyvonatot segélyez, vagy állomáson tolat, egyformán fizetik...
A mostani balesetről a teletextben van annyi információ, hogy a mozdony ~30km/ó sebességgel ütközött. Szerintem 30 km/ó-s ütközést az ütközőkészülékenek sokkal jobban kellene csillapítani,mert az egész Bz eleje összetört...
Egyébként az érintett járművek: Bz 316, M47 1031.

kkalmi Creative Commons License 2001.11.06 0 0 40115
DGKUm ! (39882)

"Már így is a bizonylatolások tengerében fuldoklunk! Gondolj csak a fékpróbákra! Tőlünk nyugatabbra nem bizonylatolnak, csak simán megtartják a fékpróbát, ha kell. Volt szerencsém pár éve egy szolgálatképtelenné vált ÖBB vonóerő vonatán zötykölődni. Jött a segély, akadt, vonatkísérők automatikusan mentek féket vizsgálni. Nálunk bizonylat van, a fékpróba esetleges."

A fékpróba bizonylatolása nem lenne feltételenül szükséges, ha minden kétséget kizáróan megállapítható, hogy ki végezte a fékpróbát. A segélymozdony esetén ez egyértelmű, mert nincs állomási személyzet, nincs más, csak a segély mv. és a vonat személyzete. Lehet, hogy ezért nem kellett bizonylatolni.
Ha az állomásokon a szervezettség olyan szinten állna, hogy a fékpróbát tartó dolgozók vonatokhoz lennének vezényelve, amelyeknél csak ők tarthatják a fékpróbát, akkor a bizonylatolás fölösleges, mert alapvetően a mv. lenne felelős a fékpróba megtartásáért, anélkül nem indulhat a vonattal, az állomási dolgozó pedig nem hagyhatná el a fékpróbát, mert ha késés történik, rögtön felelősségre vonható lenne, mert nem végezte a munkáját.
Bizonylatolás (a menetig.-ba történő bejegyzés) csak akkor lenne szükséges, ha a fékpróbát nem a kijelölt dolgozó végezné. (Bár ezt az állomáson az irányítást végző dolgozó is bizonylatolhatná, amikor a fékpróbához másik dolgozót küld.)

BAKTER Creative Commons License 2001.11.06 0 0 40114
Kalmi!
Igazad van, teljesen jók a válaszaid, de szerintem végül is oda lyukadunk ki, hogy nem tudjuk, hogy mi volt előbb, a tyók, vagy a tojás?!

A tőlünk nyugatabbra lévő vasutaknál is csak annyival jobb a helyzet, hogy a szolgáltatás kulturáltsága, komfortja a személyszállítás szempontjából jobb mint a miénk. A multkor mikor ÖBB-MÁV tárgyaláson voltam, az ÖBB képviselője beismerte, hogy nekik is van olyan rosszul megtervezett mozdonyfordulójuk, ami miatt pl. Hegyeshalomban rendszeresen mozdonyravárás keletkezik.
Vagy pl. a rendkívüli események esetén meg lehet nézni, hogy egyes nyugati - korszerű - vasúton milyen káosz tud lenni, akkor mi azt mondhatjuk, hogy sokkal fejlettebbek vagyunk ilyen szempontból. (tudom, hogy erre azt fogod mondani, hogy nálunk egy-egy rendkívüli esemény mindennapos dolog, odakint pedig ritkán fordul elő, ezért nagyobb a gyakorlatunk benne).

Előzmény: kkalmi (40107)
kkalmi Creative Commons License 2001.11.06 0 0 40113
mdbz ! (39856)

"Tudom hogy nem erre gondoltál, de hidd el a takarításnál sem mindegy, hogy ki végzi. Aki a koszban mocsokban nőt fel, akinek saját maga felé sincsenek higiéniás igényei soha az életben nem fogja a kocsit úgy kitakarítani ahogy kellene."

Szerintem inkább egy pontosabb kocsitisztítási előírás kellene, azaz, hogy a kocsinak milyen tisztasági követelményeknek kell megfelelnie, és, hogy milyen gyakran kell és milyen mértékben tisztítani. (Ha ez teljesül, és nincs minden rendben, akkor az előírás készítője a felelős a nem megfelelő szolgáltatási színvonal miatt.)
Ezen kívül nyilvántartást kellene vezetni, hogy ki (melyik cég) és mikor takarította a kocsit, amely alapján bármilyen panasz esetén vissza lehet keresni a felelősöket.
Attól kezdve mindegy, hogy ki takarítja a kocsit (hovatartozás, származás...), mert nem végezhet rossz munkát, ui. a minőségi követelményeknek meg kell felelnie.

koller andor Creative Commons License 2001.11.06 0 0 40112
bocs a vonatszámozásról elfelejtkeztem az előbb.szabályos engedélykérés volt.e2,e4...vissza páratlan számban.ebben az időben bfok-hároson is két tartalék dolgozott.az ő forgalmuk sem volt kicsi.83-tól dolgoztam ott,de akkortól már csökkenő volt,egészen a mai halálig.
Előzmény: DJ. Bakter (40109)
koller andor Creative Commons License 2001.11.06 0 0 40111
bobo vonó dacia toló.volt úgy ,hogy két bobo meg egy dácia.nem mindennep volt ekkora forgalom.ápr-szept. között csak a fele.gyerekkoromban-én budafoki vagyok-még gőzösök voltak és a forgalmista kerékpárral járt ki a jelzőket állítani az útátjárókhoz.a forgalom akkor halt meg,amikor az erőművet átállították gáztüzelésűre.ma már az andor utcától délre a vágányok sincsenek meg.nagyon sokat kelett dolgozni,senki sem unatkozott.
Előzmény: DJ. Bakter (40109)
gyurmosz Creative Commons License 2001.11.06 0 0 40110
Miért "köcsög gép" a 033? Ő már Fc-be tartozik, ugye?
Előzmény: V43 2376 (40093)
DJ. Bakter Creative Commons License 2001.11.06 0 0 40109
koller andor,

ezt a ma már tényleg hihetetlennek tűnő forgalmat milyen járműegységek bonyolították le? Kelenföldről tolatómozdonnyal, "iparvágány-kiszolgáló menettel"?
Azért 6-700 kocsi/nap az szép teljesítmény. kb 20 komplett vonat. Ma talán egy fővonalon nem megy át összesen napi 20 tehervonat. :(((((

Előzmény: koller andor (40105)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!