Ahhoz hogy a turbonyomást rendesen, diagramban lásd, kevés egy márkaszerviz, ők nem tolnak bele félmilliós technikát hogy olyan autóból is kiolvassák, amit az Examiner nem kezel le.
Amúgy a kompressziót sem érdemes mérni, van sokkal jobb, motor állapot diagnosztika, megbontás nélkül mond hengerenkénti állapotot.
Persze nem olcsó, csak gyors, és élő adat a motor minden rezdüléséről.
Az országban max 20 darab lehet. De bárki megveheti.
Balu35! Ezek szerint Te is Győr környéki vagy... Te hol javíttatod az autódat? Én eddig a FIAT Riegler-nél, de időnként nem vagyok velük megelégedve és nem túl olcsók.
2000-es évj. 1.9JTD-m van, és ők pl. nem tudtak kompresszió meg egyéb diagramokat kiolvasni, csak hibakódokat tudnak. Ez az évjárat tényleg nem tud ilyen adatokat szolgáltatni, vagy csak nekik gyenge a felszereltségük? Pl. turbó nyomást meg néhány egyéb paramétert szívesen ellenőriztetnék, ha tudná az autó központi egysége és lenne vki, akinek van hozzá megfelelő kiolvasója, ami diagramokat is tud rajzolni.
Igen töltenek az első mérés után, hogy miket az engem annyira nem érdekel. Számomra az az érdekes, hogy ilyen mostoha körülmények között megölni nem lehet a JTD motort.
Nem kényeztették a gépet az biztos de 606196Km és 125Le, 217Nm erre mindent lehet mondani csak azt nem, hogy sok vele a probléma! Mihez képest pörög sokat? Az enyém 140-nél Kb 2500 1/min-t forog. ;)
Ha már így összefutottunk tudom ajánlani a kedvenc youtube videómat a "szar fiat dízelről": https://www.youtube.com/watch?v=aAsy98C265A . Fiat Multipla 1.9 JTD 8v 120Mjet, olasz taxi, kicsit leharcolt, nem egy megkímélt szekér. Érdemes megfigyelni az üzemanyagszűrő állapotát is amit kivesznek belőle. A teljesítménypadon járatáskor leolvasható a kilométeróra állás és ha ez még nem elég, utána a mért teljesítmény és nyomaték értéke meglepően magas a gyári adathoz képest, a beleöntött "csodaszerek" nélkül is. :))
A benzines és a dízel légszűrőháza nem egyforma, még nem raktam őket egymás mellé de a cikkszámuk nem egyezik. Sőt az euro2-es és euro3-as dízelek közt is van valami különbség.
Ez nem a szerintem és szerinted kérdése. A Punto 1 ugyanaz mint a Barcetta méretre, színre, szagra cikkszámra. A Multipla, Tipo/Tempra, Bravo/a, Marea ami megint csak egyforma. Nem szükséges ezt mélyebben tanulmányozni. A Punto 2, merev hátsó hidas szilentekkel, a Stilo, Bravo 2 szintén csak ott hidroszilent van. Ezek is tönkremennek egy bizonyos Km után és cserélgetjük őket. Kopó alkatrészek.
Fasza, előttem és azóta se volt benne szivacsos. A légszűrőházam szerintem nem eredeti, 50-es a belső válla és utoljára faragtam a légszűrő széléből, mert nem fért bele eddig egyik se csak nagyon szorosan vagy becsípve
A dízelbe van légtömegmérő ezért csak szivacsosat rakunk bele. A benzinesben nincs, abba jó a szivacs nélküli is. A szivacsos jobban megfogja a finomabb port ami ráégne a hőfilmes légtömegmérőre. Gyárilag is ilyen van benne.
Attól, hogy az olajnyomás megemelkedik a nehezen szivattyúzható vastagabb olaj miatt, még korántsem biztos, hogy az az olaj el is jut minden kritikus helyre, éppen azért, mert nehezebb szivattyúzni.
Marhára nem mindegy, hogy egy kerti slagon víz, vagy beton az, amit át kell nyomni. Utóbbinál hatalmas nyomás alakul ki, de lószar sem fog jönni a csőből.
Valaki tudna nekem választ adni arra, hogy 2001-es Multipla első szélvédőjének cseréje munkadíjjal együtt mennyiért reális? 30000,- ft körül oké? Köszi a segítséget!
Valaki itt régen (talán Multifiat?) mintha azt tanácsolta volna, érdemes szivacsosat betenni, mert azzal kisebb az esélye, h elkoszolódik a légtömegmérő
Az tényleg gáz, hogy ilyet mondott! A Punto 1-é nem ugyanaz csak hasonló. Amivel megegyezik az a Bravo/a, Tipo/Tempra, Marea. Nem azért megy tönkre, mert alul van méretezve, hanem idővel elkopik, a porvédőnél beszivárog a víz, sár stb. Szerintem túlgondolta a témát egy kicsit ha tönkremegy ki kell cserélni ennyi.