Hétfőn volt egy kicsi találkozó, készültek képek is. A minőség nem valami szuper, de remélem a tartalom kárpótol mindenkit. A képeken Gergely és Dani Dacia-i láthatóak.
Négyütemű motort nem tesz tönkre a gáz, ettől nem kell tartanod!
Légyszi' kérdezd már meg - és privibe küldd el -, hogy a Deszki úton levő gázkútnál levő autószerelőkhöz be kell-e jelentkezni előre, mivel vizsgára kell vinnem a Dacia-t.
Csak azért kerdeztem mert sokan azt mondták,hogy a motort tönkre teszi!
Ehez hozzá kell tennem:
Sikerült egy olyan kocsit vennem aminek a motorja,karburátorja se volt még szétszedve(nem engedte a volt tulaj. Persze más baja volt de a szivét nem javitották!
5000km-erenkénti olajcsere,vagyis egy simogatos autot fogtam ki (SZERENCSÉMRE).:-)1988-as tlx amugy.
Szegedi vagyok.
Ez miatt félek egy kicsit a GÁZositástól:-)
A Tatai úton - XIII. ker. - szereltettem be anno gázt a Dacia-ba, 98-ban került 71eFt-ba. Hogy most mennyi, azt nem tudom.
Hogy érdemes-e? Lássuk a hátrányokat:
- a tartály térfogata kb.: 60 litert elvesz a csomagtérből,
- teletöltve 77kg-mal nehezebb a kocsid,
- ajánlatos erősebb rugókat csináltatni hátra, szintén XIII. ker. Fáy utca 84.
- a kb 60LE-s motor olyan 50-55LE közé "gyengül", ergo kicsit hosszabban kel kihúzatni, vagy előzésnél vissza kell kapcsolni, mert lassabban gyorsul a verda,
- nem engednek be parkolóházba
- érdemes benzin üzemre állítva leállni a kocsival, mert lehet, hogy nem indul be pöccre a motor, ha egy hétig nem mész a géppel
Előnyök:
- legalább egy százassal olcsóbb a gáz a benzinnél, egy tankolásnál akár 4 rugót is spórolhatsz,
- a századára esik vissza a motor környezetszennyezése!
- én egy teli gáztankkal - egy 60 literes tankba 48 liter gázt lehet tölteni - kb 680-700km-t tudok megtenni, és mondom, sokkal olcsóbb a gáz!!!
- nem kell olyan gyakran motorolajat cserélned, mivel a gáz a benzinhez képest nem kormolja össze olyan gyorsan az olajat,
- a gáz oktánszáma magasabb a benzinnél, nem fog csörögni a motor, és adhatsz egy hajszál előgyújtást is! Jobb gyorsulásod is lesz!
Hogy értsétek mire gondolok. A hátsó kipufogó elengedhetetlen optikai tuningja, az a króm csoda...
A jobb első kerék disztárcsája.
A szintén elengedhetelen krómcsík az oldalán,
Itt Romániában ez megszokott dolog, és épp azon töröm a fejem, hogy egy digitgépet vegyek és szenteljek egy weboldalt ezeknek, és az ennél még sokkal cifrább Dacia házituningokak.
Remélem nem haragusztok meg, hogy egy ilyen marha nagy képet raktam be, de csak azért volt, mert ez tökéletesen jellemző a mindeféle (rendszerint piacrol vett) alkatrészekből összeválogatott házi optikai tuningra.
Remélem nem haragusztok meg, hogy egy ilyen marha nagy képet raktam be, de csak azért volt, mert ez tökéletesen jellemző a mindeféle (rendszerint piacrol vett) alkatrészekből összeválogatott házi optikai tuningra.
Sziasztok!!!
Csak annyit szeretnék mondani , hogy imádom a Daciámat!!! :-)
(December-be vettem.)
Sziasztok!
UI: Volna egy kérdésem, megéri a GÁZt belerakni?
Csak azért kérdezem mert töröm rajta a fejem nagyon.
Nem is tudom hogyan köszönjem meg, hogy lefényképezted a műszerfalat, pláne kibontva és hátulról, hogy látható legyen, milyen színű kábel, hová van kötve - tudod, a fordulatszám-mérőm miatt aggódtam főleg.
Még egyszer köszi!
Szerintem a kisebb teljesítménynövelést elbírják az eredeti alkatrészek, de asszem R18-Fuego váltóját féltengelyekkel szintén be lehet szerelni. Első féket Gordini fékekre, a hátsót kombi dobra ('94-től a berlina-ban is ez van), vagy R17 TS hátsó tárcsafékre (plero-tól tudom) lehet cserélni.
adam!
plero mindent megmondott.
Nézd meg a bizti táblát, mert ha a biztosíték foglalata alu, akkor azt illik cserélni réz foglalatosra. Láttam már ilyen hibát.
Azt írtad, hogy a motorokat csak cserélni lehet, ez rendben is van.
De mi van a váltóval, a difiművel? Mert nyílván nagyobb a nyomatéka az R16-os motorjának, vajon elbírják a felsorolt alkatrészek?
És a féltengelyek?
És esetleg milyen, erősebb tárcsaféket lehet(ne) beszerelni előre, illetve a hátsó dobokat kicserélni szintén tárcsára?
Nézd meg először hagyományos olajnyomásmérő müszerrel. Mechanikusra gondoltam. Ha ott jo az olajnyomás akkor a müszer vagy a csatlakozások vagy a jeladó gomba romlott el. Ha nem jó a mechanikus müszerrel sem akkor valami gond van a motoroddal. Az is lehet, hogy az olajszürödben rengeteg a kosz, dzsuva van. Ezek után már csak megbontással lehet megmondani a probléma okát.
Még lehet az is, hogy az olajjal van valami probléma.
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni! A problémám az, hogy valamiért nem megfelelő az olajnyomás az autómban - legalábbis műszer szerint. (TLX - '90-es évjárat). Olaj van benne rendesen - nem eszi, erő van a motorban. Előző nap az olajnyomás mutató 2/3 és 3/3 között volt (kb. 2500-3000-es fordulaton), tegnap meg csak 1/3-nál. Reggel próbáltam hideg motornál, akkor ismét 3/3-os mezőben állt a mutató. Szerintetek normális ez, az 1/3-os nyomás azért aggasztónak tűnik, tegnapelőtt még csak az alapjáratomnál volt ekkora nyomás.
Van valakinek erre okos ötlete? Lehet hogy csak kontakt hiba? Mit lehetne kezdeni vele, mit érdemes megnézni?
gorde.free.fr - erre gondoltál?
A tipusszám is különböző, az alap R12 és a Dacia is R1170-es (D1300), a Gordini R1173-as.
Nagyon különböző a két autó motorja, át nem lehet építeni csak cserélni.
A cim: www.r1173.fr.st és utána átirányit a http://gorde.free.fr/ cimre.
Sajnos nem tudom, hogy a külföldön épitett R12G-k replikák-e vagy sem. Sajnos még élőben soha sem láttam ilyet. Az olaszoknál és a frenciáknál biztosan lehet kapni. Kb. 1-1,5 MFt. Az alvázszámból és a motorszámból biztosan kiderül, hogy eredeti vagy replika.
Sziasztok!
Kedves Plero, ha jól emléxem, Te írtad azt a linket, ami csak R12 Gordinikről szól (r12.gorde.free.fr). Az oldal eltűnt! Annak idején jártam arra és nagyon belelkesültem. Volna néhány kérdésem.
Tudtommal nincs ma Magyarországon eredeti R12 Gordini. Elvileg - veteránként - már lehetne behozni, de sehol nem látok árakat (német-angol oldalakon nem rlz, fransziául meg én nem tudok). Szóval, az árak érdekelnének egyrészt. Másrészt úgy tűnik, Franciaországon kívül ritka madár ez, ott meg gyanúsan sok van belőle! Kérdés, nem-e olyasmi a dolog, mint pl. a Lada VFTS, amiből készült ugyan néhány, de a ma is létező példányok zöme inkább széria Ladából épített replika, az eredetiek aranyárban vannak. Netán a francia tesók is a garázsban építgették a Gordinik többségét?
Bevállalnék egyet én is a mostani Sasmadár mellé, de ilyen alap dolgokkal jó lenne már tisztában lenni... bocsi, ha kissé hosszú voltam.