A német Wikipedián részletes leírást találsz róluk (is). A youtubeon meg klasszvideókat kerregő ICE-kről. Pár hónappal ezelőtt nekem is új volt. A videókat ezúton küldöm nohabpeter diesel Tfzf.-nek sok szeretettel :)
Ha betesznek egy EVM-kártyát az ETCS-be akkor nem kell a külön dobozos verzió
Hát??? Ebben erősen kételkedem.
Ha ETCS van, de nem működik, akkor kell a nemzeti, tehát kell az eredeti "dobozos".
Ha ETCS van és működik, akkor miért lenne aktív a nemzeti?
Nem tudok hozzászólni komolyabban. Van egy kezelési meg valami francos leírásom német nyelven, de még nem vettem elő, így fogalmam sincs a témáról.
Másrészt a railjet gépekben (még) nincs ETCS, tehát nemzeti VB kártyát sem lehet sehová dugni, így marad az a verzió, amit először mondtam.
Gyakorlatilag a nemzeti vonatbefolyásoló kiértékelése a kártyán történik,
Szerintem meg nem. A kártya csak egy csatoló-illesztő felület az ETCS rendszerbe, hogy a nemzeti "jelek" megjelenjenek a Display-en. Lásd F.1. 3. fejezet.
Szerintem. Ha nem így van, majd kijavítanak akik dolgoztak már ETCS-vel.
Ha betesznek egy EVM-kártyát az ETCS-be akkor nem kell a külön dobozos verzió. Legalábbis pont ezért találták ki az ETCS-t. Egy rendszer legyen, és ne ahány ország, annyi doboz. Az átállás időszakára (nemzeti rendszerekről ETCS-re) találták ki a "nemzeti" kártyákat. Gyakorlatilag a nemzeti vonatbefolyásoló kiértékelése a kártyán történik, de a megjelenítése már az ETCS kereti között. (Nem DVJ-n, hanem az ETCS "kilóméterórán".)
Miből gondolod, hogy a régi dobozos EVM kerül fel rájuk?
Mi az hogy régi dobozos? EVM-ből egyfajta létezik. EVM-120, annak pedig az egyetlen doboza az 1-es vezetőálláson van elhelyezve. Mindegyik gép bekábelezett a későbbi beépítéshez.
At ETCS elektronika pedig a géptérben van elhelyezve (már amelyiken van) az LZB szekrény fölött egy kisebb szekrényben. Az ETCS-hez tartozik egy 2. Display is a vezetőasztalon (MDI).
A Mirel cucc a vezérlőkocsiban pedig egy fekvő téglalap alakú doboz (azt nem tudom, pontosan hol van elhelyezve) + a kijelző vezetőasztalon.
Akkor hogy akarják 230-cal járatni a 200-as pályán??? Nyílván billencsre akarták tervezni, az íveket megerősíteni, alkalmassá tenni őket a 230 km/h elviselésére. Másképp nem mehet 230-cal. Vagy nem is tervezték "hazai pályákon" annyival járatni?