Köszi, ha megnézed!
Talikról? Gergővel? Ha van valami nagyobb esemény akkor szólok neki és remélem rá fog érni...
Ja, az A110 kb. 10 éve volt, már akkor is élmény volt, de most biztos jobban tudnám értékelni, mint anno!
Egy motorcsere sem egyszerű dolog, föleg ha nagyobb teljesítményű. Biztos engedélyeztetni kell a Közl. Felügyeletnél. Lehet hogy komplett mérnöki számítást, tervet kérnek ami bizonyítja hogy az egyéb szerkezeti részek (pl. fék) is megfelelnek a nagyobb motor teljesítménynek. A pontos előírásokat nem ismerem, de szerintem ez lenne logikus.
A másik, hogy új Renault motor a magas ára miatt szóba sem jöhet, ha egyáltalán bele lehetne tenni. A használtat meg lehet felújítani ami szintén sokba kerül a Renault alkatrészek ára miatt.
Szerinted az 1,6-os motort a más főtengely, lendkerék, kuplung szerkezet miatt nem lehet a jelenlegi váltóhoz csatlakoztatni? Vagy arról írtál, hogy a féltengelyek nem fogják a nagyobb nyomatékot elviselni?
Szerintem jobban jársz ha nézel valami 1.6-os Renault motort, mert igy olcsóbban jösz ki. Szerintem a kuplungot is le kell cserélni, mert a kis tárcsával nehezebb átadni a nyomatékot /kissebb felületen fekszik fel/.
Renlaci
Az 1.6-os és az 1.4-es motor váltója 1forma és a féltengelyek? Nézd meg a TAR-on a DACIA-s képeimet. A bordó DACIA-ból szerettem volna Gordinit csinálni, de nagyon +látszik rajta, hogy régen áll a vas.
A vezérlés teljesen maradt a régi, ugyanaz a lánc, kerekek, vezérműtengely, himbasor.
Nem, kell vastagabb tömítés, szerintem meg lehet oldani az 1,4-es hengerfejjel.
A nyomaték, ha jó az infóm, akkor 120 Nm / 3300 rpm.
A nyomatékáz hirtelen nem tudom (utána nézek), de 72 HP az 1,6-os. Az ékszítárcsa jó, a kuplungnál cserélni kell a lendkereket (szerintem nem muszáj a nagy kuplung, de az eredeti 1,6-osokban már az van). Mindent be tudok hozzá szerezni. Hát a gáz miatt nem tudom, hogy hogy is néz ki a helyzet. 1,6-nál más a légszűrőház(asszem) és a bakelit hosszabb a tetején(ez biztos). A hengerfejet szerintem nem kell lecserélni, a szimmeringezést megcsinálták Daninak és Pleronak is, megkérdezem tőlük. A lépcsőzetes megoldás is járható. Az árakat átküldöm mail-ben.
Ja, félreérthetően írtam az előbb, mert a hengerfejnél csak a szelepszárszimmeringre tudok még csak megoldást. Egy helyen megkérdezem.
Ha a hengerfej marad a régi, akkor a sürítési viszony jóval 1:10 fölé megy a nagyobb hengertérfogat miatt. Szerintem 98-as benzinnel is kopogni fog a motor. Vagy vastagabb hengerfejtömítést kell berakni?
Kössz a gyors választ. Néhány kérdés felmerült bennem:
-az 1,6-os motornak hány Nm a max. nyomatéka?
- az új főtengelyhez jó a régi ékszíjtárcsa vagy van neked hozzávaló?
- az új kuplungszerkezethez csatlakoztatható a sebváltó nyeles tengelye?
- a régi kuplungszerkezet nem bírja el azt a kis nyomaték növekedést?
- karburátort, szívó-kipufogó csonkot is be tudsz szerezni hozzá?
- ha a karburátor más, akkor gondolom a légszűrő csatlakozást is át kell alakítani. Nekem külön probléma, hogy az LPG gázos keverőfej elhelyezését is meg kell valahogy oldani.
- a hengerfejtől tartok a legjobban. Én nem tudok otthon szelepfészket megmunkálni, szimmeringesre átalakítani. Tudsz erre hengerfej felújító céget ajánlani?
Esetleg több ütemben is meg lehetne valósítani az átalakítást? Például: I. karburátor, szívó-kipufogó öntvény II. hüvely, dugattyú, főtengely, kuplungszerkezet III. hengerfej
Tudnál küldeni a főbb alkatrészekről körülbelüli árakat, hogy kalkulálni tudjak. Ugyanis ha az átalakítás költségéért már lehet kapni egy elfogadható állapotú 80 LE-s használt nyugati kocsit, akkor inkább azt veszek.
Elnézést a sok kérdésért, de mielőtt hozzáfognék szeretnék pontosan mindent tisztázni, nehogy egy szétszerelt motor álljon hónapokig a garázsban.
Én írtam. Egyszerűen megoldható, mert az 1,4-es blokk jó, megegyezik az 1,6-oséval. Kell hozzá főtengely, hüvelyek+dugók, így már 1,6-os. Van még hozzá karbi (duplatorkú), amit az alatta lévő öntvénnyel kell cserélni. A hengerfej jó, az 1,6-osnál kicsit nagyobb a szívószelep, és szimmeringes, de ez megoldható az 1,4-esen is. Amit még változtattak az a kuplung átmérője, 200-as lett.
Most lehet, hogy a Dani elkezdi egy részét (karbi+öntvény).
Minden alkatrész beszerezhető hozzá nálunk. És ez biztos, hogy így átalakítható.
Korábban volt szó arról, hogy 1,4-es motort át lehet alakítani 1,6-os motorrá (hüvely, dugattyú, .... stb cserével.) Nagyon érdekelne a dolog, mert a 65 LE-s motor nyomatéka 60-70 km sebesség esetén kevés lakókocsi vontatáshoz. Egy kis szembe szél vagy emelkedő és már 3-asba kell visszakapcsolni. Rossz érzés mikor km-es kocsisort tartok föl magam mögött.
Ha minden alkatrész beszerezhető hozzá és valaki már sikeresen átalakított így 1,6-osra motort én is megcsinálnám.
Kérem aki tud többet az átalakításról szóljon.
Köszi az infokat! Tényleg lehidaltam, amikor megláttam, már azt hittem, eredeti Gordini-moci van benne!
Tetszik a festése is a kocsinak. Tényleg: tudsz ajánlani olyan autófényezőt, akinek Te is oda mered adni a Dacia-t, hogy fényezze újra? Fémig lecsiszolni, gittelni, 3 rétegben lefújni és ráégetni a festéket...
Küldtem mailt, de itt is megkérdezem: hol elérhető a családi vállalkozásotok? Én budapesti vagyok. Mostanában is szükségem lenne pár dologra. Ismersz korrekt karosszéria lakatost, aki megfizethető?
Mit mond neked az, hogy fehér isten? Nem erre gondoltál mindig? Az autó nem az enyém, írtam is, hogy kiknek (Gergely - fehér, Dani - vajszínű) az autói vannak a képeken, én csak időpontot egyeztettem és fotóztam!
Info
A motor Fuego szívó volt váltóval átrakva, majd rákerült erre a mocira a Gordini hengerfej, végül a turbó, ami szintén Fuego/R18. A bal oldalon van a turbo, keresztbe megy a cső az intercooler-hez (jobb eleje), onnan meg a karbik... A féltengelyek át lettek alakítva. Futómű-, felni- és karosszéria-szélesítés... Turbó nélkül 130 HP volt, most egy kicsit több! :-)
Azt hittem, dobok egy hátast! Honnan szereztél be eredeti Renault Gordini motort? Ez az az 1557cm3-es motor? És hol van a turbofeltöltő? Hogyan építetted be? Miből van a hajtókar, a szelepülés, a szelepek?
Ez azért érdekel, mert nyílván, a jóval nagyobb túlnyomást ki kell bírniuk!
És mi a helyzet a féltengelyekkel, a váltóval, a nyelestengellyel? Hogyhogy elbírja?
Hiszen a csont gyári Dacia 65Le-s, nem hiszem, hogy a gyári alkatrészek elbírnák a turbomotor által leadott jóval nagyobb nyomatékot.
Léciléicciléccilécci' írd le!
Alkatrész-ügyben tudok segíteni (családi vállalkozás...)! Szinte minden kapható még az 1300-hoz! A kinti megoldást nem ajánlom, mert kevés a jól és becsületesen dolgozó szakember. Az oldala hullámos lesz..., aztán 1 év és kezdi majd enni a rozsda! Aztán lehet elölről kezdeni az egészet (pénz, idő, energia)...
Hello mindenkinek!
Végigolvastam a topicot, és rájöttem, hogy itt (is) a helyem :))
Hozzájutottam egy 1981-es 1300-as Daciához, amely üzemképes és van rajta még 1 év műszaki vizsga is. Arra gondoltam, hogy rendbe kéne tenni egy kicsit, mert szegény nagyon elhanyagolt állapotban van. Mennyire lehet még hozzá karosszéria elemeket kapni, és hol hajlandóak még vele foglalkozni (és főleg mennyiért)?
Esetleg érdemesebb vele kimenni Romániába és ott elintézni az ilyesmit? Ott jobban is értenek hozzá, és talán olcsóbban is meg lehet úszni.
Plero Gordini-fényezése nagyon megfogott, valami ilyesmi kéne nekem is, annál is inkább, mert ez még a régebbi tipus.
Hétfőn volt egy kicsi találkozó, készültek képek is. A minőség nem valami szuper, de remélem a tartalom kárpótol mindenkit. A képeken Gergely és Dani Dacia-i láthatóak.
Négyütemű motort nem tesz tönkre a gáz, ettől nem kell tartanod!
Légyszi' kérdezd már meg - és privibe küldd el -, hogy a Deszki úton levő gázkútnál levő autószerelőkhöz be kell-e jelentkezni előre, mivel vizsgára kell vinnem a Dacia-t.
Csak azért kerdeztem mert sokan azt mondták,hogy a motort tönkre teszi!
Ehez hozzá kell tennem:
Sikerült egy olyan kocsit vennem aminek a motorja,karburátorja se volt még szétszedve(nem engedte a volt tulaj. Persze más baja volt de a szivét nem javitották!
5000km-erenkénti olajcsere,vagyis egy simogatos autot fogtam ki (SZERENCSÉMRE).:-)1988-as tlx amugy.
Szegedi vagyok.
Ez miatt félek egy kicsit a GÁZositástól:-)
A Tatai úton - XIII. ker. - szereltettem be anno gázt a Dacia-ba, 98-ban került 71eFt-ba. Hogy most mennyi, azt nem tudom.
Hogy érdemes-e? Lássuk a hátrányokat:
- a tartály térfogata kb.: 60 litert elvesz a csomagtérből,
- teletöltve 77kg-mal nehezebb a kocsid,
- ajánlatos erősebb rugókat csináltatni hátra, szintén XIII. ker. Fáy utca 84.
- a kb 60LE-s motor olyan 50-55LE közé "gyengül", ergo kicsit hosszabban kel kihúzatni, vagy előzésnél vissza kell kapcsolni, mert lassabban gyorsul a verda,
- nem engednek be parkolóházba
- érdemes benzin üzemre állítva leállni a kocsival, mert lehet, hogy nem indul be pöccre a motor, ha egy hétig nem mész a géppel
Előnyök:
- legalább egy százassal olcsóbb a gáz a benzinnél, egy tankolásnál akár 4 rugót is spórolhatsz,
- a századára esik vissza a motor környezetszennyezése!
- én egy teli gáztankkal - egy 60 literes tankba 48 liter gázt lehet tölteni - kb 680-700km-t tudok megtenni, és mondom, sokkal olcsóbb a gáz!!!
- nem kell olyan gyakran motorolajat cserélned, mivel a gáz a benzinhez képest nem kormolja össze olyan gyorsan az olajat,
- a gáz oktánszáma magasabb a benzinnél, nem fog csörögni a motor, és adhatsz egy hajszál előgyújtást is! Jobb gyorsulásod is lesz!