A tachográfal azt csinálsz amit akarsz míg bele nem fútól egy ellenőrzésben. Van akit egy évben soha nem ellenőriznek mást meg kúrják minden héten:D Sőt vannak akikre egyenesen utaznak NKH emberei:D
Nem tachográf függő, hanem beállítás... a prérinyulban nekem is úgy volt, hogy át kellett nyomni, oszt mikor vittük hitelesíteni akkor kérte a kolega, hogy állítsák át. Kb 3 gombnyomásból megcsinálta a srác( az már kérdés, hogy én se szerettem)
( nálam is ágyikón van némelyik rakodáskor, nem mindegyiken, így van kalapács is és húzott kocka is a discen, idáig még nem szóltak érte)
tudtok ajánlani irányitószámos európa térképet?amiket néezegetek,egyik se irányítószámos.Esetleg digitális térképet??feltelepítem és használhatnám,nem beszélve hoyg lehetne frissiteni konkrétan!
Akkor különösebben nem is ellenőriztek:) Amúgy meg mondasz valamit mert olyan elven kéne a tachográfnak működnie mint a villanyórának ha felkapcsolom a kapcsolót akkor forog az óra ha lekapcsolom akkor megáll. Ezzel meg van szüntetve az örökös tekergetés:D
van mikor jóljön, de nekem olyan tachom volt, hogy magától nem rakta ágyra, csak akkor mikor én átkapcsoltam. én azt a típust szerettem, van aki azt szeretni ha megáll, gép leállít, s a tacho magától ágyrarakja....
én is gyűjtőztem, de mikor megérkeztem nem foglalkoztam a tachoval, hanem a rakodással.....
Vezetési idő: a közúti forgalomban való résztvétellel a gépkocsi kormánykerekénél vezetéssel eltöltött idő. Egyéb munka idő: a vezetési időn kívüli minden egyéb ugyanazon vagy egy másik munkaadó részére végzett munkával töltött idő mint a rakodás vámkezelés javítás stb. Készenléti idő: várakozási idő vagyis olyan időszak amikor a járművezetőnek csak azért kell a helyén tartózkodnia hogy bármely indulásra adott utasításnak eleget tegyen. Pihenő idő: minden meg nem szakított időszak amelynek során a járművezető szabadon rendelkezik az idejével.
Ha nekem pakolják a kocsimat akkor kalapács de mi van akkor ha csak itt vagyok a telep bejáratánál és várom hogy be mehessek le vagy felpakolni? Mert ez nagyon nem világos most nekem.
Speciel nem csak raklapos áru létezik. Vannak, amiket szögelni, kötözni, támasztani, stb. kell. A leg lehetetlenebb dolgokat fel kell rakni, és úgy kell rögzíteni, hogy ne tudjon leesni.
Van olyan hogy 45 perc alatt nem lehet megpakolni egy kocsit pl. tételes darabszámot kell csinálni. Most nehogy azt mond amikor pakolják a kocsit akkor egyszer a semmiből ott a közeg és ellenőriz mert össze szarom magam.
Ja igen, rakodásnál elvileg nem lehet kivenni a pihenőt, mert azt a gépjárművezetőnek figyelemmel kell kísérnie, ellenőriznie, stb. Na ez alól a kibúvó,ha a soför hobbija, a rakodás figyelése. )) Ilyenkor van az, hogy tud hozni 100 tanut, aki ezt bizonyítja. )
Mondjuk ez még világos de mi van akkor ha 45 perc alatt nem tudják megpakolni?
ezen elnyúltam! s ha 18perc alatt kész a rakodás, akkor kétségbeesünk, hogy nicns meg a pihenő????? anyám ekkora embereket!
rakodáskor mindíg kalapács! ha nem akkor nem kell meglepődni, ha egy koma odamegy rakodáskor s megkérdi, hogy őné-e a kocsi... persze a kollégánk bólogat, s a közeg bemutatkozik, s nyomtattat egy 24-est, vagy diszket kér..... rakodáskor pihenőn?????
bár mindenki azt csinál amit akar! nekem voltak ilyen ellenőrzéseim, azért mondom....
csodálkozom is mikor jövök haza és nem a leninváros tábla fogad..... meg az andrea drágám..... majd szólok már neki, ha bekapcsolom, hogy térljél magadhoz egyetlenem!
A pihenőidőt 9 órára valóban háromszor lehet, de KÉT heti pihenőidő között.
Bármikor lehet 15 óra munkaidőd, ha van 3 órás egybefüggő pihenőd. Így természetesen a "hosszú" pihenőnek elég a 9 óra.
3 órás pihenő nélkül szintén háromszor lehet 15 óra munkaidőd, lásd az első példám. (15+9=24)
1,5 óra vezetés után, minimum 15 perc pihenő /több lehet/ és mehetsz 3 órát, ami után minimum 30 percet pihenni kell. Azután jöhet a 4,5 óra. Nem olyan bonyolult. )