Én csináltam már fentről is , lentről is. Fentről nehezebb, igaz, de pontosabban be lehet lőni a csempe magasságát. Ha mindegy pár centin belül, hova jön ki a teteje, akkor a második sortól, akár léccel alátámasztva is egyszerűen lehet csempézni. A mai korrekt ragasztók, pl. Mapei Adeslix P9 olyan, hogy nem csúszik le a csempe ha felraktad.
Az Ytong csempézéséhez egy trükk! Kenj rá alapozót/tapadóhidat, ami lecsökkenti a nedvszívását és több időt ad arra, hogy igazítsd a csempét miután felraktad.
Ami a baj az ötleteddel az az, hogy a vízszigetelés folytonosságát hogyan biztosítod? A hajlaterősítő szalagot hogyan rakod fel, ha az aljzat már járólapozva van?
Nem járható út az, hogy a kabinnál lévő részt először járólapoztatnám (folyékony fóliázás után) és akkor az Ytong válaszfalnál kezdhetném direkt az alsó sorral.
Felülről lefelé csempézni is lehet de nem éppen egyszerű.
Ha nekem kellene csinálni akkor a 2. sor alá tennék egy lécet alátámasztással, és akkor a 2. sortól felefele indulnék.
"mondván a téglaválaszfalak ma már sokkal szellősebbek, kikönnyítettebbek, mint régen"
Semmi különös ok nincs éppen ezeket a téglákat használni. Tényleg gyengék, ha nagyon akarja, egy nagydarab ember a kész falat puszta testtel kidönti. De még mindig inkább lehet rá mosdót, konyhabútort szerelni, mint bármilyen komoly kartonfalra. De az ellen sem szól semmi, hogy kisméretű téglából vagy hanggátló téglából húzd fel a válaszfalat.
Első körben csak szólok, hogy már az engterven szeepelnie kell MINDEN anyagnak, tehát ami ott meg van határozva válaszfalnak, abból kell épülnie (vagy engterv módositás kell).
Magyarul a kivitelezők ne ugráljanak, ha már megvan az engedélyezett terv, vagy ha igen, akkor állják a költségét a módositásnak.
Mellesleg elég nagy baromságokat hordtak össze, kb mindannyian.
A szeglemezes tető okés lehet, de kell hozzá statikai méretezés (tartószerkezeti kiviteli terv), és csak egyszerű tetőformánál olcsóbb, mint az ácsolt. Nagyon nagy hátránya, hogy a padláson még közlekedni is alig lehet utána a ferde támaszok miatt.
Azt elárulhatná bármelyikük is, hogy a tégla válaszfal hogy a fenébe repedhetne meg attól, hogy van felette egy beépitetlen padlástér fafödémmel? A fa pont az a szerkezet, ami lazán fel tud venni akár centis elmozdulást is komolyabb kár nélkül. A tégla válaszfalat váltottsoros huzalozással kell késziteni, és purhabbal kiékelni a gerendákhoz, és akkor semmi gond nincs velük.
Hanggátlásban tény, hogy gipszkartonnal jobbat lehet összehozni, de ahhoz kétszer két réteges gipszkarton fal kell, közte hangszigetelő gyapottal.
Meg kell nézni, hogy melyik az olcsóbb, bár ha mindent összeszámolsz akkor a gipszkarton fog nyerni.
Én 12,5-est használtam nút-féder volt bennük így nagyon könnyű volt rakni. 10-es alá nem mennék.
Be kell kötni a csatlakozó falba, vagy jó erős HILTI szalaggal, vagy csorbázva, és nem árt 2 soronként dróttal vagy HILTI szalaggal merevíteni. Betonvasat is használhatsz a bekötéshez, csak akkor passzosan fúrd ki a főfalba a betonvas fészkét és üsd bele, de ha a főfal olyan vázkerámia aminek a belső lamellái gyengék, így semmit nem fog tartani mert a beütött betonvas összetöri.
Nem ültetném rá járólapra. Felkenném a vízszigetelést, fentről lefelé kicsempézném a falakat úgy, hogy az alsó sort elhagynám, majd az aljzatot járólapoznám és a végén beraknám az alsó sort. Ha az aljzat elő van készítve, tapadóhíddal van kezelve és az első sort erős, cementes habarcsba lerakod, semmi oldalirányú elmozgásnak nincs esélye.
Van aki megfúrja az Ytong közepét és 6-os betonvas tüskékkel merevíti függőlegesen a falat, de ez - szerintem - felesleges.
A szeglemezes födémmel kapcsolatban szeretném megkérdezni a hozzáértők véleményét. 85 nm-es nettó alapterületű, téglafőfalazatú házat szeretnénk építtetni és az építővel folytatott konzultáció során ez az opció is felmerült, felár nélkül. Ha a ház adottságai megfelelőek hozzá, érdemes ezt választani?
Illetve még egy kérdés. Szeglemezes, vagy fafödém esetén érdemes téglaválaszfalakat rakatni gipszkarton helyett? (a külső váz porotherm 30N+F-es lenne). Azért kérdezem, mert az egyik építtető azt mondta, hogy nem szoktak tégla válaszfalakat használni, mert máshogy mozog, mint a födém és repedhet. A másik kivitelező pedig azt mondta, hogy megoldható, főleg a szeglemezessel, mert jóval kevesebbet mozog ez a szerkezet. De a gipszkartonnal szemben ő sem ajánlotta a téglát, mondván a téglaválaszfalak ma már sokkal szellősebbek, kikönnyítettebbek, mint régen, tehát se tartó, se zajszigetelő funkcióban nincsenek a tégla mögött.
Ha nem véstek bele semmilyen csövet, akkor a 7.5-es is elég.
Mindenképpen előbb kell felrakni a falat, ugyanis a zuhanykabin esetén KÖTELEZŐEN kell folyékony vizszigetelés a burkolat alá, hajlaterősitő szalaggal.
Ytong falat szeretnénk felhúzni zuhanykabinhoz. Mi az a vastagság ami megfelelne, 10cm esetleg 7,5cm? Mire kell figyelni, úgy értem, be kell kötni a betonvassal, vagy valamilyen módon a főfalba?
Szerintem először az Ytong falat kell csempézni, utána járólapozni, mert így az Ytong fal alját tartja a járólap és nem tud oldal irányba elmozogni. Bár így nehezebb járólapozni, többet kell vágni.
Jól gondolom, vagy csak simán rá kell ültetni az Ytong falat az új járólapra?
"Az építésfelügyelet már nem küld tájékoztatást a NAV-nak és a KSH-nak az építőipari kivitelezések, illetve bontások megkezdéséről – derül ki egy márciusban hatályba lépett jogszabályból. De ez nem ok a vakmerőségre, hiszen az adóhivatal (akárcsak a munkaügyi felügyelőség) hozzáférhet az e-naplók adataihoz."
Hát igen, az ilyesmit biztos nehéz elfelejteni. :)
Nálam van egy külső szerszámtároló, amit a kőművesek elneveztek macskatárolónak. Természetesen a macskák nem mennek be, mert nincs kanapé. :) Ott így lett megoldva a dolog, persze szakember csinálta, de megpróbálom majd leutánozni valamennyire.
Semmit nem raktam, XPS van 4 oldalon, élvédővel beragasztva a belső-külső oldalon.
Nálam az a baj, hogy a kismacska még kicsi korában éppen bújt ki a macskaajtón, amikor a két vizsla berontott szemből. Átpasszirozták szegény macskát a lengőajtón, és átrepült az előszobán, felkenődött a pinceajtóra :D
(pont a kanapén ültem, végignéztem az actiont)
Azóta nem megy a lengőajtóhoz, nyervákol ha ki akar menni (a világból ki tud kergetni vele).
Viszont most még hideg van ahhoz, hogy kinyissam neki a lyukat, majd akkor, ha már éjszaka is 10 fok felett lesz a hőmérséklet...
Nekem általában elég ha két-háromszor átdugom az ajtón mindkét irányban, aztán már eszébe jut, amikor menni akar. Inkább az lesz gond, hogy megszokják, hogy télen más rendszer van, mint nyáron.
A legtöbb bajom azzal a macskával volt, ami túl jól megtanulta a dolgot és teljes sebességgel rohangált át a macskaajtón, úgy, hogy nem hajtotta le a fejét se, így az ütés a forgásponthoz közel érte az ajtót. Havonta kellett ragasztgatnom az eltört tengelyt.