Szerdán történt egy kis baleset a ráckevei vonalon, ami halállal is végződhetett volna. (Nem mondom, hogy melyik szerelvény és mikor, mert nem szeretnék bajbasodorni senkit. A szerelvény MX volt.) Vágóhíd felől közvetlen Pesterzsébet előtt jártunk, amikor 2 utas a motorkocsi elejére ment (4. vagon, mert csatolva volt (előről a negyedik)) és készültek volna leszálni. Az egyik háttal állt az ajtónak és nekidőlt amikor KIESETT az ablak és emberünk majdnem hamarabb szállt le mint szeretett volna. Dunaharaszti külsőn megnézték a hozzáértők is, nem tudom mit csináltak, (talán lezárták, bár annak nem sok értelme van) de mentünk tovább, 2-vel utána leszálltam, tehát nem tudom a következményeket.
Én is kb ezt mondtam csak egy kicsit homálysabban (M.VIII-at ugrattam is egy kicsit:).(Megnézni nálam a szerelvényt-->kihajolni az ablakon:)) A lámpa helyével nekem sincs semmi gondom.Persze hogy hasznos és jó is, csak mondom nem a legszebb.Apropó hamár Gödöllő.Megvan még a 943-672-944?:)))Ugye vigyáztok rá?
Azért szerintem nem mindegy az, hogy csak 3 ajtó közül kell eldöntened ( egy kocsi), hogy melyik ajtó nem zárodott rendesen, vagy 18 ajtót kell végigrángatni úgy, hogy semmi visszajelzésed nincs, hogy melyik ajtó lehet a rossz.
Másrészt, jó helyen van az a lámpa ahol van, mert hiába nem láttad a saját vezetet motorkocsi lámpáját, de ha kistűkőrből vagy a nagyból láttod, hogy mindegyik másik kocsi lámpája elaludt, akkor már csak a saját motorkocsidon lehet a nyitott vagy végállást meg nem kapott ajtó.Tehát ergo ha már ugy is felállsz a székből, akkor ha nem vagy biztos magadban kihajolsz az ablakon s megnézzed, hogy a saját motorkocsidon a lámpa világit e?
Másrészt ha valamely hátsó kocsidon van a rossz ajtó, akkor az első ajtó légtelenitésével rögtön tudsz a valószinű hibás kocsihoz sietni, (ez ugye időmegtakaritás) és az ajtókat megrángatva láttod a visszajelzést is, hogy a külső lámpa elalszik e, szerintem nagy segitség a járművezetőnek a gyors és szakszerű hibaelháritáshoz.
Mondjuk én a Gödöllöi vonalon vagyok, és teljesen hozzá vagyok szokva a lámpa nyújtotta biztonságnak, ha lehet igy fogalmazni, és ha vendégszerelvény jön ami nincs felszerelve még ilyen külső ajtójelző lámpával, szerintem sokkal nehezebb, megtalálni a hibás ajtót, ha egyáltalán sikerül, CSM (Csak Járművezető) űzemmódban.
Szóval ennyit röviden a külső ajtóvisszajelzőkről röviden.
Ez igen!:))) Ez M.VIII-at kényezetetné ez a megoldás:) Télen nem kéne a hidegben végigbattyogni a szerelvény mellett, hanem a finom meleg kocsiban kényelmesen végigbandukolna...:)
Ez a kérdés bennem is körvonalazódott, de akkor jól tippeltem, hogy ajtóhiba miatt van ott az a lámpa. Láttam már olyan szentendrei szerelvényt is, ahol ezek mellett ajtónként belül van egy piros LED is. A csepeli vonalon meg olyan MX/A-t láttam, ahol csak piros LED-ek vannak ajtónként, kívűl nincs lámpa. tehát fő a változatosság :)
Hát nem tudod.Szerintem tökmind1.Ha vmelyik ajtó nem záródott be,akkor azt a vezetőállás műszerpultján is látni szóval, így-is úgyis fel kell állni a vez állásból és megnézni a szerelvényt, mert azt meg köll vhogy reparálni, az h meg látom a tükörből vagy nem itt már nem is számít sokat.Dehát az is megeshet hohy hülyeséget mondok itten:))
Annyira hasznos, hogy a gödöllőivel ellentétben a motorkocsikra a vezetőfülke oldalablaka fölé szerelik a búrát, ami kiesik a tükör látómezejéből, így a járművezető NEM LÁTJA, HOGY A SAJÁT KOCSIN ELALUDT-E A LÁMPA, VAGY NEM! Esetleg a tükrös megállókban...
Bizony, az történt. A Békásról 07.15-kor induló 4737-es vonat járművezetőjének Árpád-hídnál szóltak az utasai, hogy füstöl az egyik kocsija. Ez után állt félre.