Fater nekem adta a Dacia-ját.
Elmentem vele nyaralni. Az m1-en 90-es tempónál csutira ráhúzott fűtéssel folyamatosan 95 fok felett volt az óra és a hűtőventi is állandóan ment. Az öregem anno cseréltetett benne mindent. Termosztátot, vízpumpát sőt még az elején garban egy hűtőt is. Lehet hogy ez a baj?
Nagyobb hűtőt lehet belerakni?
Mélt megkaptam, köszi az infót...:-)))
Akkor direktbe rákérdezek: Te tudsz franciául? Mert én sajnos nem, és piszokul zavar, hogy ott vannak előttem az infók a kedvenc kocsimról, de nem értem a szöveget.
Nincs esetleg valami hasonló színvonalú, de angol nyelvű oldal fent?
Arra lennék kiváncsi, hogy a DACIA-n kinek mekkora a távolság a jobb és bal oldali felni belső pereme között elöl és hátul. Kinek milyen felni van az autóján. Sajnos még mindig nem tudom a széria felni ET számát sem.
Úgy tűnik ay új Dacia x90 egy jó üzleti fogás volt a román Auto Motor si Sport részéről, ezzel a kis csalással akarták növelni a lapuk eladási statiszikáját. Nekik sikerült, de vajon tényleg semmi alapja az egész cikknek...
Kösz a választ. A javítási könyvben sehol nem hívják fel a figyelmet, hogy kúpos a csapszeg. Jó hogy szóltál. A csapszeg tengelyirányú rögzítését csak a zsugorkötés biztosítja vagy zéger gyűrű is van a végén?
Dacia 1,6-os átépítés ügyben sikerült a románokkal 100%-osan tisztázni,hogy a 102-es és 106-os motor blokkja ugyanaz és az átépítés lehetséges?
A dugattyúcsapszeg cserénél arra figyelj, hogy a csapszeg nem megy be mindkét oldalról, mert nem hengerformájú, hanem az egyik oldala nagyobb átmérőjű, mint a másik, és így van meg a helye a dugóban is! Szerintem egyszerűen csak egy prés kell hozzá, meg valamilyen "közbetét-pohár". Kell azt melegíteni? Általában ez is olyan, mint a trapézszilent, azt se préseli senki sem, hanem kalapálja... :-/
Persze tisztelet a kivételnek! :-))
Dugattyúcsapszeg szerelésben járatos valaki?
Kell egy sajtoló szerszámot csinálni, vagy egyszerőbben is megoldható a dugyattyúcsapszeg besajtolása a hajtókar szembe? A hajtókar felmelegítése után nagy erő kell a csapszeg besajtolásához? A dugattyú palástja nem nyomódik be a sajtoláskor?
A hajtókar szem nem tágul ki a régi csapszeg kivételekor? Ugyanis akkor nem lehet csak a hajtókart egyedül felmelegíteni, mert a csapszeg még benne van.
Király! Ezt a szürkét akartam megmutatni Daninak! Így ha olvassa ezt a hsz-t, akkor nézze meg! :-))
A "de vanzare" valami vásárlással kapcsolatos... Eladók lennének?
Erősen az Octavia-ra hajaz az oldala, szemből meg baró, de mivel semmi paramétert nem tudunk róla...
Engem főleg a tengelytáv érdekel, mivel szinte minden kocsi szűk hátul és hát ha kimegy az ember a málnásba az asszonnyal... :)
Köszi a segítséget. Egyszer csak belefutok valakibe, aki lelkes, nem akar megkopasztani és megbízhatóan dolgozik.
Hi Plero!
Az 1.4-es Motor 60-62Le, 97Nm körüli nyomatékkal, az 1.6-os motor pedig 115Nm-es nyomatékkal rendelkezik- 72Le-s aggregát. Az 1.3-as nyomatékát nem tudom.