olyan problémám akadt a 2007-as superbemmel, hogy tegnap észrevettem hogy nem világít a csomagtérvilágítás, és a belső világítás sem. Azt gondoltam valami biztosíték kiégett. Végignéztem az összes biztosítékot, müszerrel megmértem, mindegyik jó.Van valakinek valami ötlete, hogy mi lehet a probléma?
Igen, sajnos ilyen egyértelmű dolgok sem mennek bizonyos szerelőknek, minthogy "nem teszünk olajos nívópálcát gumi alkatrészre". Amint tudtam, letöröltem de a foltot meg tudnám ma is mutatni rajta.
Egyszer nem voltam ott a kötelező szerviznél és este 5-kor a kereskedés udvarán én törölgettem a fékolajat a tartályról meg mindenhonnan, ahová került. Persze a szerelők már sehol nem voltak, én meg csak akkorra tudtam odaérni a munkából.
Vezérlés csere volt és direkt vittem fagyállót, hogy azt öntsék be, nem azt amit valamilyen éppen kéznél lévő mocskos edénybe engedtek le. Ettől függetlenül mindig azt akarják visszaönteni. Most is tiltakoznom kellett, mert állítólag tiszta volt, én meg láttam benne úszkálni egy 3cm x 0,5cm-es fekete valamit... Inkább ne.
Olajsáros csavarhúzóval nem pattintunk ki műanyag burkolatot a tetőkárpitból. De mégis. A helye többszöri suvickolás után is látható.
És még mennyi példát tudnék mondani.
Én is dolgoztam szervizben, ahol más emberek értékes műszaki berendezését javítottam és ha kellett, akár újból szétszedtem hogy nehogy porosan, vagy ujjlenyomattal adjam vissza. (Plusz még lepucoltam az eddig rajta lévő mocskot is.)
Ki mennyire igényes önmagával és a munkájával szemben. Ez nem pénzkérdés.
Értem amit mondasz, csak nem mindig értünk egyet :-)
Szerintem alapvetően 3 irányt lehet megkülönböztetni az autóvásárlók között.
A egyik aki nem ért a kocsihoz, de nem is érdekli, neki elég annyi a kocsiból, hogy tudja hol kell, tankolni, menjen ha mennie kell, és nem kellenek a csicsa-micsák.
A másik csoport aki ért a kocsihoz, szereti, érdekli, ők megnézik a részleteket (pl. Ajtóhatároló kialakítása :-)), és pont ezért nem szeretik a mostani tendenciát, ahol az olcsó gyártás és a tervezett avulás a vezérelv.
A harmadik csoport aki -ahogy telefonban is- a legújabb technológiát keresi a kocsiban,, élvezi ha sok a gomb es a kapcsoló, rezeg a kormány ha kitér a sávból, az autó kapcsolgatja a távfényt, masszirozza az ülés ...
A gyártók igyekeznek kiszolgálni az első es a harmadik csoportot, mert a második elég kicsi, és nem lehet úgy folyamatosan növelni az eladásokat, ha mindenki 10 évente cseréli csak le a "vasalóját".
Akkor amikor a Superb 1. gyártásban került, fontos volt a Skodának -pontosabban a VW-nek-, hogy megbízható, tartós kocsi legyen, mert be kellett futtatni a céget.
Most már elismert márka lett, de magasabbra pozicionálni árban, presztízsben -és magasabb profitot elérni- csak a 3. cél csoportnak megfelelve lehet, akik úgyis lecserélik a kocsit 2-3 évente amikor frissítés jön (a telefonjukat meg 6 havonta vagy amikor az Apple megtalálja az S betűt is).
Most olvastam viszont ezt a cikket:
http://skoda.stipistop.com/2013/04/04/ujabb-piros-pont/
Ezek szerint azért az elektronika is bővült.
Persze mindez csak magánvélemény és lehet, hogy tévedek is, de én így látom.
Jó lenne persze modern motorral frissen gyártva megvenni egy 96-os Audi A6-ot, de olyan kocsi már nem lesz, mert utána senki nem cserélné le egy modern "műanyag" autóra.
„Belül jó az új kormánykerék, de hiányolom a fejlettebb navigációt és az O3 vezetési segédeit. Nem mintha azokat megfizetném, de a csúcsmodell jelenleg "butább", mint a húzó modellnek szánt, nagy darabszámban forgalmazni kívánt közép kategóriás típus.”
Szerintem ez probléma.
Simán el tudom képzelni, hogy 1976-ban amikor valaki az új zőccséges merciével próbált beparkolni, akkor azon filózott, hogy miért nem csinál valaki valamilyen herkentyűt, ami lehet zöld, vagy akár lila, kicsi vagy szögletes….. Igazából mindegy, csak segítse egy kicsit a brutális vas kormányzását, annak érdekében, hogy ne olvadjon rá a nájlonpóló mire eltekeri az igencsak nehéz kormányt. Ez így rendben van.
Nehezen tudom elképzelni, hogy 10 évvel ezelőtt valaki, miközben 240-el hasított a fantasztikus A8 V8-al az autópályán, kripta csendben, azon filózott volna, hogy bárcsak kitalálná már valaki azt a csipogó biszbaszt ami jelez, ha elhagyja a sávot (miközben pl. buzerálja az okostelcsit) vagy milyen jó lenne ha felismerné a táblákat (helyette).
Csak egy dolog nem pusztul el. Ami nincs beépítve.
(Gömbcsukló, féktárcsa, kipufogó …… van utángyártott. 200e Ft-os „dobozka” sosem lesz)
Egy másik fórumban írta valaki, hogy sokkal jobban járt az, aki öt évvel ezelőtt vett egy öt éves autót, mint az aki öt év múlva fog vásárolni egy szintén öt éveset. Ez kétségtelen.
Mondom ezt akkor, amikor a telefonod szarnak számít, ha nincs benne kétmagos 1.5GHz-es proci 1G RAM-al. (Néhány éve az asztali gépem sem tudott annyit, mégis jó volt.)
Pont tegnap láttam egy TC. műsort. (mást nem vagyok hajlandó megnézni. Pl. a Gyulai féle mezőnpörgős, kevéstárolórekeszes igénytelen műsortól kiver a víz)
Csípem a Bazsót és a Winklert is. Van egy agyonhasznált VHS kazettánk tele TC. adással, amit néha megnézünk a fiammal. (Emlékszem egy műsorra, azt viszont nem lelem sehol. Mégpedig amikor az A8-al kilinccsel előre repesztenek. Talán Walter Röhl mutatta be a tudományt. Remélem TC. műsor volt. :) )
Tegnapi műsorban Gábor egy Volvo P1800-t mutatott be. Nagyon megfogott. Szerintem fantasztikus műsor volt.
8 és 10 perc között elhangzottakat akár mondhattam volna én is, annyira egyetértek vele. Sajnos.
Sajnos, mert így nem olvadok el a mai műanyag „vackoktól”, pedig mennyivel jobb/könnyebb lenne ellenkező esetben.
Konkrétan a levegőszűrő fogdosásra kérdeztem rá, és mondtam is, hogy mindössze kíváncsi vagyok az indokaira. Elmondta, ennyi. Nem kell ezt túlragozni és a fél világot példaként felhozni.
Valaki szereti az apás-szülést valaki nem, de a feltételt mindkettőnek biztosítani kell szerintem....(Nekem az első és utolsó márkaszervizes látogatásomnál 5(!) liter olajat akart a szaki beletölteni és ha nem erősködök bele is teszi.)
Ezt a koszos kéz dolgot erősen túlbonyolítod, meglehetősen életszerütlenek az elképzeléseid. (mármint a kézen lévő anyagokat illetően) Mindazon túl az a motor a kartergázzal keveredett visszavezetett kipugázból nagyságrendekkel több és folyamatos szart kap és eszik meg mint amit akár 10ezer koszos kéz is képes lenne okozni.
De félre ne érts, nincs nekem semmi bajom azzal, hogy Te ezt így szereted és várod el. Mindenkinek megvan a maga keresztje. :-)