Keresés

Részletes keresés

nagy ivó Creative Commons License 2009.02.14 0 0 1248
A pára a sok, és helyenként nem megfelelő szigetelésből adódik össze és pár órai szellőztetéssel nem fog eltünni teljesen, mert a nem megfelelő koszorú szigetelés, az ablakok K értéke, a koszorútól hideg födém tömege, mind biztosítja az utánpótlást, a belső műanyagfestéken meg kicsapódik. Nálam, mivel saját lépcsőházam van ami temperált, az emeleten a bejárati ajtóm napi 12 órát van nyitva, nappal most sem fűtök mert nincs rá szükség a 22 fok mellett, a wc ablakom télen bukóra van állítva, de pára sehol, pedig B-30-as téglából épült, amire anno 5 cm hőszigetelő vakolat került.
Előzmény: tülitata (1247)
tülitata Creative Commons License 2009.02.14 0 0 1247
Szia!
A szerelőbetonon nehézlemez 5 vagy 6 centis lépésálló nikecel hővisszaverő fólia ezen a padlófűtés és a beton járólappal.Szellőztetést próbáltam rövid ideig teljesen nyitott ablakokkal több órát résnyire nyitott ablakokkal de nem igazán vettem észre külömbséget.A 6cm ytong csak ideiglenes megoldás volt és nikecellel akarom pótolni ha kivéstem.Az ablakok K értékét nem tudom perpillanat megmondani neked de ugyan akkor rendelt egy komám ugyanezekkel a paraméterekkel de nálla nem tapasztalható ez a jelenség.Megmondom őszintén nem vagyok elragadtatva az ytongtól sőt egy kicsit bánom,hogy nem téglából építettem szigetelni ígyis úgyis érdemes és téglaházat láttam már 60 éveset ytongot pedig még nem.Belső állandó hőmérséklet 22 C.Most szeretnék építeni egy alsóépületet és elgondolkodtam azon,hogy miből.Számomra a tégla masszívabnak tűnik és egy 10cm es szigeteléssel nem hiszem hogy rosszabb mint az ytong."A nem megfelelő koszorú szigetelés miatt télen áthűl a födém"ezt aláírom és tudom is de lehet ettől nagy a páratartalom?
nagy ivó Creative Commons License 2009.02.13 0 0 1246
Egy pár észrevétel:
Nem írtál a padló szigetelés vastagságáról, 6 cm ytong a koszorúhoz az semmi ,
12 cm beton a béléstestre ? Ablakok K értéke? belső állandó hőmérséklet? szellőztetési idő?
A nem megfelelő koszorú szigetelés miatt télen áthűl a födém, ( + 12 cm is?) nyáron meg átmelegszik.
Előzmény: tülitata (1245)
tülitata Creative Commons License 2009.02.13 0 0 1245
Sziasztok!
2 okból is írnék ide pár sort az első meg szeretném osztani az eddigi tapasztalataimat és a ti tapasztalataitokra is kíváncsi lennék.2003 ban építettem egy 70m2 es egyszintes házikót mindent maximálisan csináltam a lábazatomban több vasanyag van mint az egész utcában /nem is reped sehol/a szerelő betonom 15cm 8 as térhállóval 30nf ytong vékony ágyazatú habarcsal hozzá való külső belső vakolat az előírt vastagságban m2/kg 95% ban stimmelt/és nem a kőműves vitte haza:)/gerendás födém kerámia béléstestel faltól 40mm re kiemelve+a födém tetején 12cm vastag beton.2 évig csak fűtve volt utánna lett bevakolva a vakolást követő 4-5 hónapra felfigyeltem kisebb zsugorodásra utaló jelekre a repedéseknél nem rések hanem tömörödés látható.Főleg a sarkoknál de a válaszfalaknál is található.Az alap és a lábazat biztos nem mozdult 4,5 méteres cölöpökön 26db on van 60cm magas 60cm széles lábazat amiben 10 szál 12es betonvas van 15cm enként kengyelezve ez is 8 as betonvasból.Vannak problémáim a páratartalommal is pedig már kiszedtem az ablakokból a tömítéseket hátha változik valami de nem.Egy dolgot elszúrtam,hogy a koszorú betonozásánál 6cm es ytongot ragasztottam kívülre belül falsíkig engedtem a koszorút és ezt még nem vertem le kintről,hogy szigetelésre cseréljem ezért egy hőhíd keletkezett ami a bent található párát mágnesként vonza főleg a sarkokban és a fürdőszobában.Amit nem mondtam a födém felett 25cm kőzetgyapottal tömtem meg a padlást.Elképzelető-e az hogy a festő nem megfelelő glettet használt a belső vakolat szépítésére és ezért a házam nem lélegzik?A környezetemben mindenki a száraz levegővel szenved csak nálam párásodnak az ablakok.Esetleg van valami technológia szelőztetőrendszerre?Ja a fűtésem központi radiátor +padlófűtés az is megfelelően szigetelve stb.A fűtésszámlám nem sok de viszont nyáron hiába a redőny 1 hét alatt a falak átmelegednek /főleg a nappali falát éri a nap/és ugyan az a filing mint 1 téglaház.Szigetelésben van valakinek tapasztalata akinek nem egyből lett szigetelve és az érezhető különbséget tudná tolmácsolni?Előrre is köszönöm mindenkinek aki hozzá tud szólni a témához.Üdv
istenics Creative Commons License 2009.02.12 0 0 1244

Hajszálrepedés a tégla házon is van, tesóm régen épült km tégla házán is, belülről.

 

Mozog a föld! Mondhatnám viccesen.

 

Nekem is volt a koszorúnál repedés, vízszintes. Egy méter magasan fel van falazva, arra ment a koszorú, és ahol tűzfal van,ott rá lett ugye falazva, és hát a beton meg a tégla nem egy anyag, így elvált, de leháloztam, azóta semmi.

 

Az tuti, hogy nem olyan erős mint az agyagtégla, de nekem nagyon bejött a kapott komfortérzet.

 

Az apróbb repedések a lakás páratartalmának változása miatt is kialakulhatnak, illetve ha nagyon vékony a vakolat.

Kívülről nem tudok nyilatkozni, mert DRYITozva van, természetesen nikecellel.

Előzmény: fizzika (1237)
nagy ivó Creative Commons License 2009.02.12 0 0 1243
A kölömbség a színvakolat vastagsága miatt van. A 3-5 kg az hőszigetelésre esetleg simításra való, a 10-20 kg meg durva vakolatra és talán kapart felülettel, igaz, nagy a szórás.
Alapozással, a nedvszívó képességet, minimalizálni kell, ellenkező esetben foltos lesz.
Előzmény: csokis3 (1242)
csokis3 Creative Commons License 2009.02.12 0 0 1242
Sziasztok

2005 óta lakunk Ytong 30 NF-ből épült földszintes házunkban.
2006-ban kívülről be lett vakolva az Ytong kültéri alapvakolatjával.
Most gondolkozunk a színezésen. Milyen nemesvakolat ajánlható rá, ha nem szeretnénk plusz szigetelést fel tenni? ( Szilikát, szilikon vakolatok) Az alapvakolat felhordáskor nem lett besímítva, kellene-e ezzel foglakozni, vagy van olyan nemesvakolat ami így is felhordható? Nézegettem pl.: lb-knauf, sakret , terranova zsákos vakolatot. Ami furcsa az lb-knauf-ból 3-5 kg/m2 a terranovából 18-20 kg/m2. Miért lehet ez az eltérés A zsákos nemesvakolatok alá kell-e valamilyen alapozó, esetleg vakolaterősítő háló?
Csokis
NeomatiK Creative Commons License 2009.02.11 0 0 1241
Kételyeim vannak, hogy a hajszálrepedés ellen ér-e valamit, ha háló van a glettben. Egy ilyen kis mozgás esetén szerintem a háló simán nyúlik ennyit, de remélem, hogy nem így van.
NeomatiK Creative Commons License 2009.02.11 0 0 1240
8 cm EPS már fent van. Belül még nincs vakolva. Valami olyan megoldást keresek amit meg tudok csinálni. Majd a garázs falán fogok próbálkozni :) Először megpróbálkozom glett+hálóval. A többi megoldás is lehetséges (glett+üvegszövettapéta, gipszkarton, vakolat), bár a mostani elképzelés szerint vakolatot nem szeretnék.
Előzmény: gefin (1234)
NeomatiK Creative Commons License 2009.02.11 0 0 1239
Valami saját gyártmányú szellőztető lesz, fejben már nagyjából összeállt. Talajregiszterrel nem bonyolítom.
Előzmény: dcsabi8 (1232)
nagy ivó Creative Commons License 2009.02.10 0 0 1238
A két betonkoszorú között milyen kapcsolat van?
Előzmény: fizzika (1237)
fizzika Creative Commons License 2009.02.10 0 0 1237
Szia,

1 ytong magas a gerenda alatt egy vasalt koszorú, erre lett rárakva az E gerenda és ez újból bevasalva, a tetején 5-ös vasháló. A födémen 1 repedés sem látszik, de az ytong a alsó koszorú alatt több helyen vízszintesen megrepedt a sarkoknál. Igaz, csak glettelve lett 2 rétegben, de mint írtam kívül is látszott, ahol nem volt az ytongon semmi.
Azért együtt lehet velük élni, de nem erre számítottam, mert korrektül mindenhol meg lett ragasztva, be lett vasalva, be lett betonozva.
Az ablakoknál nincs repedés, oda is be lett rakva a 2db 8-as betonvas mellvédvasnak.

Egyszóval az ytong nem olyan szilárd mint a tégla. Ennek ellenére lehet belőle házat építeni, de fel kell készülni repedésekre, főleg a sarkoknál.
Előzmény: istenics (1235)
gefin Creative Commons License 2009.02.09 0 0 1236
MIvel vakoltál? Gyári Ytong vakolattal? Milyen vastagságban? Háló lett beletéve?
Előzmény: istenics (1235)
istenics Creative Commons License 2009.02.07 0 0 1235
Írtad, hogy E jelű gerendáid vannak. Hogyan helyezted el a födémet?
Közvetlen a téglára lettek lepakolva?

Ha igen, akkor senki ne csodálkozzon, hogy repedések vannak.
Nekem 4. telem, az emeleten ahol gletteltettem már van hajszálrepedés, de lent ahol vakolt SEMMI!! És a fűtésszámlám kevés: 38 NTF YTONG
Előzmény: fizzika (1227)
gefin Creative Commons License 2009.02.06 0 0 1234

Sajnos nem volt lehetőség letakarni a falakat, mert a födém és a tetőtéri térdfalak már rajta voltak, sőt néhol már a csúcsfalak is, így azt a geometriai alakot nehézkes lett volna takarni, kellett volna legalább 200m2 fólia......na majd inkább kiszárad a nyáron.

Mennyi (cm) EPS-t teszel fel?

Belül mivel vakoltál?

Előzmény: NeomatiK (1231)
memorix Creative Commons License 2009.02.05 0 0 1233
dcsabi8 Creative Commons License 2009.02.04 0 0 1232
Jó a vékonyágyazatú, és is azzal raktam, szerintem kevésbé fog mozogni mint a hőszigetelővel. A szellőztetőd milyen rendszerű lesz? Talajregisztert épitettél hozzá?
Előzmény: NeomatiK (1231)
NeomatiK Creative Commons License 2009.02.04 0 0 1231
A falakat illik letakarni csapadék ellen. Nálam EPS van kívül, lesz szellőztető berendezés. Majd ha kész a ház teljesen és eltelik 1 év, akkor már okosabb leszek, hogy van/nincs repedés. Talán megfigyeltétek ti is, hogy az ytongnak a vékonyágyazó habarcsa puhább jóval, mint az égetett téglához való normál falazóhabarcs, vagyis kisebb mozgásokat fel tud talán venni ez a habarcs.
Előzmény: gefin (1228)
gefin Creative Commons License 2009.02.04 0 0 1230

Csak glettelést kapott a falad belüről? Milyen anyaggal? Hálóerősítés nincs?

Bocs a sok kérdésért, de én most építek és még vakolás előtt állok és nem tudom, mitévő legyek.

Előzmény: fizzika (1227)
dcsabi8 Creative Commons License 2009.02.04 0 0 1229
Én is igy állok. Most lett kész a tetőm, de rendesen átáztak a falaim télen. Én 12 cm EPS-t rakok rá, az északi falon lehet hogy 20-at. Szerintem nem lesz baj vele. Nyáron jól kiszárad majd. Nekem 30-as fal van
Előzmény: gefin (1228)
gefin Creative Commons License 2009.02.04 0 0 1228

Kesdtek ezekkel a repedéses történetekkel egy kicsit megijeszteni. Nálam állnak a falak már nyár óta, most csinálják a tetőmet. Sajnos a falak a tél alatt megáztak rendesen. Nem lesz ebből gond később, mikor szárad?

Egyébként először szálsa szigetelőanyagban gondolkodtam kívül, de az ára kezd elriasztani, most inkább EPS-ben gondolkodnék. 37,5-ös fal, 8-10 cm szigetelést gondoltam még feltenni.

Mik a tapasztalatok EPS-Ytong kapcsolatról?

fizzika Creative Commons License 2009.01.24 0 0 1227
Szia!
Hasonló a helyzet nálam is. Én már 4 éve felhúztam a falakat, a glettelés 2 éve van rajta, egyszóval volt ideje zsugorodni az E gerenda meg a betoncserép súlya alatt.
Nekem is a sarkoknál, főleg a koszorú alatt repedt meg, de vízszintes repedés több helyen is van az épületben. Válaszfalakban úgyszintén. A válaszfalak alatt is van alap(vasalva), szerelőbeton 5-ös vashálóval vasalva.
2. telet fűtjük és a repedések a fűtés elindítása után jöttek főleg elő. Előtte nem is volt.
Szerintem az ytong a fűtés során kiszárad, és ettől kezd zsugorodni. Mivel a sarkoknál a legnagyobb az igénybevétel, ezért ott a legnagyobb a repedéshajlam, de bárhol előfordulhat.

Megnéztem és kint is el van repedve az ytong a saját ragasztója felett 5mm-rel vízszintesen. Már le van EPS-sel szigetelve és így már kint nem látszik.

Az ytong olyan jellegű szerintem mint a fa. Amíg megvan mozog, ezt nem minden anyag szereti. Főleg a cement és gipsz alapú anyagok utálják. A flexibilis műgyantával javított anyagok jobban elviselik.

Meg kell várni, hogy az ytong az évek alatt "lenyugodjon" és utána kell kijavítani a hibákat. Addig nem sokat lehet tenni.
Előzmény: Emi2 (1217)
muecsa Creative Commons License 2009.01.24 0 0 1226
Ha minden a tervek szerint halad, és az időjárás nem szól közbe, akkor májusban már a belső falburkolás kerül sorra. (gipszkartonal)
Előzmény: NeomatiK (1213)
thali Creative Commons License 2009.01.21 0 0 1225
Igen, én is igy gondoltam, de ha már hozzányúlok legyen jó, valamint a teljes kűlső falszerkezet, hőszigetelése, is elkészül a hiányzó részeken párhuzamosan, legalább 10 cm-s vastagságban, az is megközelitőleg azonos U értékű lesz.
Előzmény: nagy ivó (1224)
nagy ivó Creative Commons License 2009.01.21 0 0 1224
Lessz egy tökéletesen szigetelt 2,25m2 az épületen. Van ytong ragasztó és hőszigetelő habarcs.
Előzmény: thali (1223)
thali Creative Commons License 2009.01.21 0 0 1223
sziasztok!

150x150 ablakhelyének befalazására, ablakfülke kialakitására 600x200x300 P2 sima falazóelemet használnék, 20 cm-es szélességben, a falazat többi részét + 10 cm-s hőszigeteléssel látom majd el.
Érdeklődőm, hogy javasoltok az ytongra kiegészitó kűlső hőszigetelést,és milyen anyaggal érdemes az elemeket ragasztani?
nagy ivó Creative Commons License 2009.01.21 0 0 1222
Nem volt szabad kihagyni.
2,5 évet írt
Előzmény: NeomatiK (1221)
NeomatiK Creative Commons License 2009.01.21 0 0 1221
:)) Tudod te jól, hogy értettem. Szóval építéstől számolva van a "múlva".
Előzmény: nagy ivó (1220)
nagy ivó Creative Commons License 2009.01.21 0 0 1220
" Ha kijön a repedés, az a mennyi idő múlva mutatkozik meg? "
Szerintem azonnal, mert ha " nem jön ki " akkor ugye nincs is.
Előzmény: NeomatiK (1219)
NeomatiK Creative Commons License 2009.01.21 0 0 1219
Ha kijön a repedés, az a mennyi idő múlva mutatkozik meg? És vakolatlan fal esetén is észrevehető? Maga az Ytong reped vagy a habarcs?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!