Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2006.05.23 0 0 7113
Nem TGV-t akartál írni véletlenül? :-)
Előzmény: VM1 (7108)
G. Bear Creative Commons License 2006.05.23 0 0 7112

Üdv!

 

Kár volt lehurrogni Spy-t, egyáltalán nem írt hülyeséget. Digitális jelátvitellel meg lehet oldani. A mostani lámpás megoldás is jó, csak mondjuk a 15-20 évvel ezelőtti kor technikai színvonalának felel még meg. Ezen kívül kasznit kell fúrni, kábelezni is kell, a külső lámpák ki vannak téve a külső behatásoknak (pl. faágak), no meg kiég az égő és akkor azzal megint macera lesz. Nem szeretnék jósolgatni, de eddigi tapasztalataimból kiindulva félek, rövid idő múlva ott fogunk tartani, hogy a lámpák többsége nemfog működni, mert senki nem lesz, aki kicserélje az ízzót.

 

Ha van a vonaton egy olyan berendezés, ami amúgy is digitalice kommunikál (és ki tudja, nem lesz-e rövidesen?), akkor arra rátenni már nem sokból tart. Például működhetne valahogy így: ajtózárás továbbra is lámpa alapján, de ha gond van (vagy ha a vezető kedve úgy tartja), akkor egy gombnyomásra megjelenik egy LCD kijelzőn a szerelvény első olyan kocsijának a pályaszáma, amelyiken van nyitott ajtó. A kijelző melletti sematikus felülnézeti ábrán a nyitott ajtó(k)nak megfelelő számozott LED(-ek) vílágít(anak) - max. 6, vagy 8 szerelvénytípustól függően. Újabb gombnyomásra a következő ilyen kocsi és ajtói jelennek meg, ha van még, és így tovább. Amikor elfogytak a nyitott ajtós kocsik, akkor visszaáll alapba.

 

És ebben a pillanatban az sem lenne gond, ami manapság sűrűn előforduló probléma. Mivel az ajtóknál a végálláskapcsolók érzékelési pontjai - érthető okokból - nagyon ki vannak hegyezve, akad olyan szép számmal, hogy a rossz ajtót lezárod, de nem tudod annyira összehúzni, hogy elaludjon az ajtójelző lámpa. Ekkor ugye le kell szállítani az utasokat... Ha viszont pl. a fent leírtak szerint lenne egyedi ajtóvisszajelzés, akkor meg lehetne nézni zárás után, és ha csak a lezárt ajtó miatt nem alszik el a lámpa, akár tovább is lehetne vinni őket. Főleg ha a rendszer riasztást is küldene abban az esetben, ha menet közben változik a helyzet - azaz újabb ajtó nyílik meg.

 

Mindössze egy probléma van, amiről Spy nyilván nem tudhatott. Az ajtóknál a jel azonnal rákerül a közös vezetékre, ezért nem lehet megfogni, hogy melyik ajtónál van a gond. Ha a fenti, vagy bármilyen hasonló módon egy szerkentyűvel meg akarnánk oldani a dolgot, akkor be kéne kábelezni az ajtókat a kocsiban egy adott helyen lévő központi egységbe.

 

És ez nekünk úgy tűnik túl nagy probléma! Vagy nem éri meg... (???)

Előzmény: Infós (7089)
G. Bear Creative Commons License 2006.05.23 0 0 7111

Üdv!

 

Nem teljesen értem, miért írod, hogy a gödöllőivel ellentétben??? Ha emlékeim nem csalnak Gödöllőn is ott van, pont azért, mert ott "kéznél van" a jel, és így kell a legkevesebbet kábelezni.

Előzmény: M.VIII (7061)
G. Bear Creative Commons License 2006.05.23 0 0 7110
Igen, igen! (DLXVI-os)
Előzmény: Benny94 (7100)
MarkPage Creative Commons License 2006.05.22 0 0 7109

Hát kár.

És a jövő hétről tudsz valamit?

Előzmény: VM1 (7108)
VM1 Creative Commons License 2006.05.22 0 0 7108
Jókor kérdezed, mert vannak friss információim múúlt héten csak BOBO menet volt, TVG ért men. De holnap még ennyi mozgás sem lesz.
Előzmény: MarkPage (7107)
MarkPage Creative Commons License 2006.05.22 0 0 7107

Sziasztok!

 

Meg tudná valaki mondani, hogy holnap (kedden) lesz-e HÉV-szervízmenet, vagy valamilyen más mozgás Kőbánya-Tehernél, ill. a  Kerepesi út - Pillangó utca részen?

MarkPage Creative Commons License 2006.05.22 0 0 7106
Hát igen. Úgy tudom, kettőt még használnak, a 733-ast és a 735-öst.
Előzmény: Benny94 (7100)
Zénóka23 Creative Commons License 2006.05.21 0 0 7105
(más is volt a rovásán) Egyébként attól, hogy hibás egy jármű, még szállíthat utasokat, a hiba milyenségétől függően.
Előzmény: v_peti (7104)
v_peti Creative Commons License 2006.05.21 0 0 7104

Volt már HÉVen is HÉV-pótló járat. Azóta a kolléga nem dolgozik a HÉVnél.

Ezért kirúgták? Vagy más is volt a rovásán?

 

Elriasztotta az utasokat?

 

Illetve hibás járműre is kitette a Sebesvonat táblát és volt utas, aki nem mert Árpád-hídnál felszálni.

 

???

 

Hibás a jármű? Szállított utasokat? Ha nem, akkor jó, hogy nem mertek rá felszállni. De akkor meg minek állt meg és nyitott ajtót?

Ha meg hibásan szállított utasokat, és kiállt volna Szentendrén, akkor meg mi a jelentősége annak, hogy hibás vagy nem. Mivel utasok voltak rajta, ezért nem hagyhatott volna ki egy megállót sem, mégha a Margit hídtólkezdve senki sem szállt volna fel. (Ugyebár a Batthyány téren hátulról közelítik meg a jármúvet, így nem láthatják a táblát.)

 

 

 

 

 

Előzmény: Zénóka23 (7097)
Onkel_kawirz Creative Commons License 2006.05.21 0 0 7103

A biztosító gumi ék hiányzot.

Így nem nehéz az üveget kinyomni.

üdv kawirz

Előzmény: Spy803 (7080)
Spy803 Creative Commons License 2006.05.20 0 0 7102
Akkor légyszi ne nagyon emlegess engem arrafelé! Ok? Ha fizetnének érte megcsinálnám, de nem fognak, úgyhogy marad az elvetett ötlet.
Előzmény: Törölt nick (7101)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.20 0 0 7101

Lehet olcsó megoldás de nagyon nagyon nehéz megvalósítani.Ha ezt meghallanák a szerelők h fiúk ezt csináljátok meg...hűűűű.Vannak ott akkora emberek...Hajolva tudnak csak bemenni a vez állásra és mondjuk úgy h nem pehelysúlyba vannak.Sztem megkeresnék az illetőt aki ezt kitalálná...:)))))

Előzmény: Spy803 (7084)
Benny94 Creative Commons License 2006.05.20 0 0 7100
A hévnek még van Bobója? Használják is őket?
M.VIII Creative Commons License 2006.05.20 0 0 7099
Ez kész! :D :D
Előzmény: Zénóka23 (7097)
Zénóka23 Creative Commons License 2006.05.19 0 0 7098
Volt már HÉVen is HÉV-pótló járat.- tábla.
Zénóka23 Creative Commons License 2006.05.19 0 0 7097
Volt már HÉVen is HÉV-pótló járat. Azóta a kolléga nem dolgozik a HÉVnél. Illetve hibás járműre is kitette a Sebesvonat táblát és volt utas, aki nem mert Árpád-hídnál felszálni. Bejelentették, a fönöknek meg azt mondta: "dehiszen több sebből vérzik". :-DD
Előzmény: M.VIII (7096)
M.VIII Creative Commons License 2006.05.19 0 0 7096
vonatpótló...egyszer mentünk vidéken különvillamossal, valaki humorosan az oldaltáblákat "villamospótló járat" feliratúra cserélte...
Előzmény: Infós (7095)
Infós Creative Commons License 2006.05.19 0 0 7095

De ha a vonatra buszt teszel, az a vonatpotló busz, nem?

 

 

Szerintem akkor már olcsóbb a mostani megoldás. Felállni meg úgyis fel kell ajtóhibánál, nem? :))

Előzmény: V46 021 (7091)
M.VIII Creative Commons License 2006.05.19 0 0 7094

na, ezt jól leírtam...

szóvak csavarkötéssel van összekötve, mellette futnak az elektromos csatlakozók.

Előzmény: M.VIII (7093)
M.VIII Creative Commons License 2006.05.19 0 0 7093
A kocsik között az ütköző-vonó készülék. A Kurz kupplung csavarkötéssel, a Scharfenberg pedig a félautomata csatlófej, azon vannak a gyengeáramú átmenetek is.
Előzmény: Spy803 (7092)
Spy803 Creative Commons License 2006.05.19 0 0 7092
Csak egy ötlet volt, nem vagyok én vasútas, csak egy érdeklődő. A járművek között pont úgy vezetném át mint eddig. Vessetek meg de nem tudom, hogy mi az a "Kurz Kupplungon" és "Scharfenberg Kupplung".
Előzmény: Infós (7089)
V46 021 Creative Commons License 2006.05.19 0 0 7091

 

Hogyan?

 

Jó gyorsan! :)

 

Teszel a vonatra egy buszt, és számos és talan információt vihetsz bárhova.

Előzmény: Infós (7089)
M.VIII Creative Commons License 2006.05.19 0 0 7090
:) Külön csatlással, és lenne egy 72 LED-es kijelző, ami többszörös ajtóhiba esetén virítana, mint a karácsonyfa! :D :D :D
Előzmény: Infós (7089)
Infós Creative Commons License 2006.05.19 0 0 7089

És a járművek között hogy vezetnéd át?

Gyári adatok szerint egy MX/A-ból két nagyegységet tudsz összepakolni. Tudom, hogy nincs ekkora peron, de ha lesz, akkor mi lesz? Szóval érdemes erre méretezni a rendszert.

Tehát akkor van két nagyegység, az négy kisegység, az 12 kocsi, kocsinként 6 ajtóval, az összesen 72 ajtó. Tegyük fel, hogy a gyakorlat miatt csak kocsinként 3 ajtót nézünk, azt az oldalt, amelyikre utoljára nyitás vezérlés ment. Ekkor van 36 bejövő jel a vezetőálláson. Ezt kéne áthozni a Kurz Kupplungon és a Scharfenberg Kupplungon. Hogyan?

Előzmény: Spy803 (7084)
M.VIII Creative Commons License 2006.05.19 0 0 7088
:DDD
Előzmény: lbence (7087)
lbence Creative Commons License 2006.05.19 0 0 7087
"Rettegés és rémület a HÉV-en - a halálvonat ámokfutása"
Előzmény: lbence (7085)
Spy803 Creative Commons License 2006.05.19 0 0 7086
Bocs, nem vagyok erre ismerős nem tudom, hogy itt mi a stílus.
Előzmény: lbence (7085)
lbence Creative Commons License 2006.05.19 0 0 7085
Azért nem kéne rögtön úgy írni, mintha a Blikkbe készítenéd a cikket...
Előzmény: Spy803 (7080)
Spy803 Creative Commons License 2006.05.19 0 0 7084
A kültéri ajtóvisszajelző berendezéssel kapcsolatban: Gondolom, minden ajtón van egy érzékelő ami figyeli, hogy nyitva vagy zárva van-e az ajtó. A vezérállásba ellehetne helyezni egy 6*4 -es nyáklapot amin 18 db LED van, minden ajtóhoz tartozik egy-egy ami kialszik ha zárva van az ajtó. Így nem kell felkelni a vezérnek, egyből tudja melyik ajtó maradt nyitva. Az alkatrészek szinte minimális áron elérhetőek, csak a megvalósítás lenne munkás.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!