Jó hogy fel vetődött a kérdés. Éjszakai árammal mit lehet értelmesen kezdeni ha nincs villanybojlerem? Volt korábban a házban villanybojler de átálltak gázra mert ez sokat fogyasztott. Órája megmaradt, rákötve most semmi sincs.
A bojler nappali áramről azért 5-8000 Ft -t szokott fogyasztani .
Az időzitésnek akkor van értelme ha este 9-10 körül kikapcsolod , s reggel 3 órával hamarabb bekapcsolod , mint ahogy melegviz kell.+ napközben mikor dolgoztok ugyanigy .
Kapható konnektorba dugható időzitő --névleges 16A rel( kb3-5000 között) s akkor szerelnisem kell-
Sziasztok.
Minden elektromos fogyasztásomat a tetőn lévő napelem fedezi. Mivel nincs éjszakai áram, így a bojler is normál áramról fog menni.
Kérdésem lenne, hogy lehetne időzítőre kötni a bojlert mintha éjszakai áramról menne? Ha direktbe kötjük, akkor ő kapcsolgatja magát. Így a fogyasztása nem lenne több?
A válaszokat előre is köszönöm.
Érdekes kérdés, hogy vajon miért nem ilyen minden vezeték bekötési pont, ha egyszer a csavaroshoz képest sokkal megbízhatóbb és szinte biztos, hogy legyártani is olcsóbb.
Ráadásul a villanyszerelők is jobban szeretnék... már ha találkoznának vele :)
Találkoztam olyan dugaljjal (nevét/típusát nem tudom megmondani), amelynek a vezeték bekötési pontja a WAGO-éhoz hasonlóan acélrugós volt (valami ilyesmi), tehát a blankolt vezetékvéget csak bele kell dugni és az acél rugó egyből megfogja. És mivel bekötési pontonként a dupla vezeték-lyukhoz dupla rugó is tartozik, ezért a bekötéséhez nem kell három kéz :)
Ráadásul mivel rugós, ezért az ilyenekkel készített dugalj-lánc hosszú távú megbízhatósága valószínűleg 99,9 százalék felett van.
(a csavaros kötések szerintem sokkal kevésbé megbízhatók a rugósokhoz képest)
Sajnos kötni kell valahol. Nekem pont a régi plafon alatti kötésdobozos cuporfixes, szigszallagos betömködött okádmányokkal ez a tapasztalatom.
Inkább fűzöm egy normális, rugós szerelvényben, és még a kötésdobozokat se kell bámulni a falon.
Magam részéről nem szeretem a láncolást, mert azt már nagyon régen megtanultam, hogy ahhoz olyan szerelvény kell, amiből nem pattan ki az egyik, mikor a helyére gyűröm, és úgy kell szerelni, hogy a szerelés miatt ne pattanjon ki (ehhez elvileg három kezű szerelő kellene), és ezek után jön az, hogy mennyit lehet kínlódni az aljzat helyére kerülése közben a hat vezeték rendesre igazgatásával), de persze szükség esetén alkalmazom - inkább, minthogy megveszek a szomszédtól egy fél liternyi lakást, és olyan mély dobozt rakok be, hogy átnyúljon oda, és ott kössek. Ezt már a gyártók megoldhatták volna inteligencsen (hát vagy ha máshol van a gyár, akkor másutt) is.
Volt már olyan esetem, hogy pont nem is volt más láncolva, csak a védővezető, az is csak a kád eph bekötése miatt, de persze fél év dugaszolóaljzat használat után nyilván pont a bejövő pattant ki belőle, aztán onnan kezdve rázott a kád, ha mostak.
"Gépészet csöpög, padló reped, 32 fok az irodákban, lift és beléptető lerohad, miközben kötések 10ezresi csak úgy szép csendben teszik a dolgukat."
Régi kádárkocka, a szobák külső falán lévő 6 db dugalj egyetlen lánc (alumínium MM falvezeték térd magasságban a fél házon körbevezetve). Nem is volt semmi baj sok éven át, de aztán a lánc első dugaljába bedugtak egy hősugárzót és nemcsak az az egy dugalj égett szét, de ugyanakkor a másik 5 dugaljban szintén eltűnt a villany. Úgy látszik, hogy az a lánc nem ismerte Jahno Mester Megbízható Lánc törvényét ;)
"Az idők azonban változnak, pl az energia árak időközben az egekbe szöktek, ma már minden elvesztegetett wattra/fillérre oda kell figyelni a régi könyvben ilyesmiről nem volt szó. Más dolog is megváltozott: ma már az elektromos készülékek egyre nagyobb hányada képes nagyon széles feszültségtartományban dolgozni, talán ma már egy eyész lakást ki lehetne úgy alakítani, hogy kb 100 és 250V között teljesen mindegy, hogy milyen feszültségű betápot kap :)"
Most látom, véletlenül az idézethez került ez a mondat. A következő mondat az én következtetésem:
Tehát, minél nagyobb a feszültségesés, annál nagyobb a megtakarítás.
"Ekkor írták azokat a tankönyveket, amelyekben a vezetékek méretezésénél kizárólag a feszültségesés volt megemlítve. Sok szakembernek abból áll az élete, hogy az iskolában megtanulja a könyvet (és ezzel egy életre vége a fejlődésének :), a könyv íróit tévedhetetlen isteneknek tartja és önmagát is, hiszen mindig mindent a szent Könyv szerint csinál."
De akkor színre lép a kecske, aki megmondja a frankót.
A vezeték méretezése soha nem történt kizárólag csak feszültségesésre, de ez neki sem számít.
Egy élmény olvasni. Ez a tudáshalmaz, ami ebbe a figurába szorult, egyenesen lehengerlő.
"Az idők azonban változnak, pl az energia árak időközben az egekbe szöktek, ma már minden elvesztegetett wattra/fillérre oda kell figyelni a régi könyvben ilyesmiről nem volt szó. Más dolog is megváltozott: ma már az elektromos készülékek egyre nagyobb hányada képes nagyon széles feszültségtartományban dolgozni, talán ma már egy eyész lakást ki lehetne úgy alakítani, hogy kb 100 és 250V között teljesen mindegy, hogy milyen feszültségű betápot kap :)"Tehát, minél nagyobb a feszültségesés, annál nagyobb a megtakarítás."
Micsoda buta egy alak ez, de ahhoz van esze, hogy ő mondja meg, ki a jó villanyszerelő:
"És pont ugyanezek a lelkiismeretes villanyszerelők szeretik kerülni az ilyen megoldásokat, mert a "szinte" nulla nem egyenlő a nullával :)"
"Alu vezeték és a kapcsoló/konnektor érintkezője között nem lesz galánkorróziós probléma?"
A legtöbb konnektor bekötési pontjának felülete alumínium-semleges anyagú, vagy azzal van bevonva (króm/horgany), tehát mehet bele alu vezeték is. Ez nem jelenti azt, hogy nem létezhet olyan konnektor, ami nem ilyen, de a márkás, minőségi termékek valószínűleg mind ilyenek.
Vagy az előző dugaljnál van kötés, vagy dobozban. Dugaljnál kiibontod és szereled, de valahogy nem ez a jellemző hiiba sehol. Gépészet csöpög, padló reped, 32 fok az irodákban, lift és beléptető lerohad, miközben kötések 10ezresi csak úgy szép csendben teszik a dolgukat. Bár megint ostoba vagyok, előfordul. Nem kellett volna.
(ha egymás mellé megy valahová két szerelvény, kapcsoló, dugalj, akármi, akkor ne sima dobozt vegyél, hanem "sorolhatót" és nem lesz bénázás a távtartással.
Alu vezeték és a kapcsoló/konnektor érintkezője között nem lesz galánkorróziós probléma? Jól sejtem hogy a kapcsolók/konnektorok érintkező felületei nem csupasz rezek hanem bevonatoltak?