Ha a többi - amit a tükörből látni - nem világít, akkor tuti, hogy az elsőnél van a gond. Így felállni sem kell és az sem gond, hogy nem látni a tükörben.
Egy kérdés. Ha Gödöllő felé megyünk, akkor Nagyiccét elhagyva először egy volt iparvágány maradványait látjuk. Majd kikanyarodik balra egy sín egy füves részen. Az hová vezet(ett)?
szt-i HÉV vonalán végre kijött 1132 766 1131,szép munkát végeztek.HÉV kocsikon folyamatosan szedik le a régi BKV-s matricákat új BKV-s lógót tették fel.
Kár, hogy későn olvastam a kérdésedet, ugyanis "friss információ" ellenére volt szállítás kedden, ha minden igaz a 833-as ment Csepelre és a 979-es jött Cinkotára a 733-as Bobóval.
Önmagában nyilván nem érné meg, de agy másik berendezésre rátelepítve esetleg nem is kerülne többe, mint ez a megoldás. Pláne, ha már pótízzózunk, meg minden. Persze lehet bele 8 ízzót is tenni, de ha nem cserélik akkor mindegy, szerintem azt senki észre nem venné, hogy halványabb a pilács. Na jó, feltételezzük, hogy minden klappol a műhelyben és szuperül műkszik. Akkor sem közelíti meg a digitális megoldás színvonalát, s csak arra koncentrál, hogy gyorsabban tudj hibát keresni, továbbmenni attól még nem tudsz. De hát ez van...
"...kiég az égő és akkor azzal megint macera lesz. ... a lámpák többsége nemfog működni, mert senki nem lesz, aki kicserélje az ízzót." ...megoldás lehetne ha két kisebb izzó lenne benne párhuzamosan kötve, arra az esetre ha az egyik kiég. Az láni lehetne ha gyengébb a fénye és csak kicserélik mielőtt a másik is kiég...(?)
Bocsánat, nem lehurrogni akartam, ezennel megkövezem Spy-t. :((
A digitális jelet buszrendszeren továbbítani egyébként tényleg nem hülye ötlet, akár más jellel együtt sem. Csak nem biztos, hogy megéri, főleg, ha pár éven belül (?) le kell cserélni a mostani HÉV járműpark legnagyobb részét. (Nem tudom, hogy a csere jogossága jogos-e? - ezt jól megaszontam.:( )
Kár volt lehurrogni Spy-t, egyáltalán nem írt hülyeséget. Digitális jelátvitellel meg lehet oldani. A mostani lámpás megoldás is jó, csak mondjuk a 15-20 évvel ezelőtti kor technikai színvonalának felel még meg. Ezen kívül kasznit kell fúrni, kábelezni is kell, a külső lámpák ki vannak téve a külső behatásoknak (pl. faágak), no meg kiég az égő és akkor azzal megint macera lesz. Nem szeretnék jósolgatni, de eddigi tapasztalataimból kiindulva félek, rövid idő múlva ott fogunk tartani, hogy a lámpák többsége nemfog működni, mert senki nem lesz, aki kicserélje az ízzót.
Ha van a vonaton egy olyan berendezés, ami amúgy is digitalice kommunikál (és ki tudja, nem lesz-e rövidesen?), akkor arra rátenni már nem sokból tart. Például működhetne valahogy így: ajtózárás továbbra is lámpa alapján, de ha gond van (vagy ha a vezető kedve úgy tartja), akkor egy gombnyomásra megjelenik egy LCD kijelzőn a szerelvény első olyan kocsijának a pályaszáma, amelyiken van nyitott ajtó. A kijelző melletti sematikus felülnézeti ábrán a nyitott ajtó(k)nak megfelelő számozott LED(-ek) vílágít(anak) - max. 6, vagy 8 szerelvénytípustól függően. Újabb gombnyomásra a következő ilyen kocsi és ajtói jelennek meg, ha van még, és így tovább. Amikor elfogytak a nyitott ajtós kocsik, akkor visszaáll alapba.
És ebben a pillanatban az sem lenne gond, ami manapság sűrűn előforduló probléma. Mivel az ajtóknál a végálláskapcsolók érzékelési pontjai - érthető okokból - nagyon ki vannak hegyezve, akad olyan szép számmal, hogy a rossz ajtót lezárod, de nem tudod annyira összehúzni, hogy elaludjon az ajtójelző lámpa. Ekkor ugye le kell szállítani az utasokat... Ha viszont pl. a fent leírtak szerint lenne egyedi ajtóvisszajelzés, akkor meg lehetne nézni zárás után, és ha csak a lezárt ajtó miatt nem alszik el a lámpa, akár tovább is lehetne vinni őket. Főleg ha a rendszer riasztást is küldene abban az esetben, ha menet közben változik a helyzet - azaz újabb ajtó nyílik meg.
Mindössze egy probléma van, amiről Spy nyilván nem tudhatott. Az ajtóknál a jel azonnal rákerül a közös vezetékre, ezért nem lehet megfogni, hogy melyik ajtónál van a gond. Ha a fenti, vagy bármilyen hasonló módon egy szerkentyűvel meg akarnánk oldani a dolgot, akkor be kéne kábelezni az ajtókat a kocsiban egy adott helyen lévő központi egységbe.
És ez nekünk úgy tűnik túl nagy probléma! Vagy nem éri meg... (???)
Nem teljesen értem, miért írod, hogy a gödöllőivel ellentétben??? Ha emlékeim nem csalnak Gödöllőn is ott van, pont azért, mert ott "kéznél van" a jel, és így kell a legkevesebbet kábelezni.
Meg tudná valaki mondani, hogy holnap (kedden) lesz-e HÉV-szervízmenet, vagy valamilyen más mozgás Kőbánya-Tehernél, ill. a Kerepesi út - Pillangó utca részen?
Volt már HÉVen is HÉV-pótló járat. Azóta a kolléga nem dolgozik a HÉVnél.
Ezért kirúgták? Vagy más is volt a rovásán?
Elriasztotta az utasokat?
Illetve hibás járműre is kitette a Sebesvonat táblát és volt utas, aki nem mert Árpád-hídnál felszálni.
???
Hibás a jármű? Szállított utasokat? Ha nem, akkor jó, hogy nem mertek rá felszállni. De akkor meg minek állt meg és nyitott ajtót?
Ha meg hibásan szállított utasokat, és kiállt volna Szentendrén, akkor meg mi a jelentősége annak, hogy hibás vagy nem. Mivel utasok voltak rajta, ezért nem hagyhatott volna ki egy megállót sem, mégha a Margit hídtólkezdve senki sem szállt volna fel. (Ugyebár a Batthyány téren hátulról közelítik meg a jármúvet, így nem láthatják a táblát.)
Lehet olcsó megoldás de nagyon nagyon nehéz megvalósítani.Ha ezt meghallanák a szerelők h fiúk ezt csináljátok meg...hűűűű.Vannak ott akkora emberek...Hajolva tudnak csak bemenni a vez állásra és mondjuk úgy h nem pehelysúlyba vannak.Sztem megkeresnék az illetőt aki ezt kitalálná...:)))))