Ma első féktárcsát és betétet cseréltem 128 e.(betétet már egyszer cseréltem 70 e. akkor a tárcsák csak szabályozva lettek).
A téli gumit is lecseréltem, és a hátsó futómű ellenőrzésénél észrevettem, hogy télen amikor egy "szakember " cserélte a hátsó betéteket rosszul rakták be, mert a csillapító rugók(?) nem a helyén voltak. Így a hátsó fékeket is szétszedtem. :(
Ezért vigyem szervizbe az autómat, hogy otthon újra összerakjam?
Nem müködött mert nem találja egyik telefon sem.:( De amugy elkezd németül beszélni valamit (sajnos nem sokat tudok németül) szóval próbálna kapcsolódni de valahogy nem sikerül
Bármilyen nagy autóalkatrész kereskedő honlapján a web-shop-ban kereshetsz ilyesmit, vagy bemész egy márkaszervizbe és ott is tudsz venni, ott alvázszám alapján azonosítanak. Általában nem szoktak az ilyesmik drágák lenni, még ott sem.
Hali, superb2 kombihoz milyen info alapján, és hol találok hátsó ablaktörlő lapátot? A régi letört, és így mintának sem tudom magammal vinni. Köszönöm:)
Igaz nem superbem van hanem egy octavia 2 es de a segitségeteket szeretném kérni. Van az autóban egy gyári skoda kihangositó ami elvileg bluetoothon kommunikálna a telefonnal. Egy iphonnal próbáltam összehozni de nem sikerült. Sőt a samsung sem találja. Valakinek esetleg van ilyen gyári kihangositója? vagy valami ötlet? Előre is köszönöm.
olyan problémám akadt a 2007-as superbemmel, hogy tegnap észrevettem hogy nem világít a csomagtérvilágítás, és a belső világítás sem. Azt gondoltam valami biztosíték kiégett. Végignéztem az összes biztosítékot, müszerrel megmértem, mindegyik jó.Van valakinek valami ötlete, hogy mi lehet a probléma?
Igen, sajnos ilyen egyértelmű dolgok sem mennek bizonyos szerelőknek, minthogy "nem teszünk olajos nívópálcát gumi alkatrészre". Amint tudtam, letöröltem de a foltot meg tudnám ma is mutatni rajta.
Egyszer nem voltam ott a kötelező szerviznél és este 5-kor a kereskedés udvarán én törölgettem a fékolajat a tartályról meg mindenhonnan, ahová került. Persze a szerelők már sehol nem voltak, én meg csak akkorra tudtam odaérni a munkából.
Vezérlés csere volt és direkt vittem fagyállót, hogy azt öntsék be, nem azt amit valamilyen éppen kéznél lévő mocskos edénybe engedtek le. Ettől függetlenül mindig azt akarják visszaönteni. Most is tiltakoznom kellett, mert állítólag tiszta volt, én meg láttam benne úszkálni egy 3cm x 0,5cm-es fekete valamit... Inkább ne.
Olajsáros csavarhúzóval nem pattintunk ki műanyag burkolatot a tetőkárpitból. De mégis. A helye többszöri suvickolás után is látható.
És még mennyi példát tudnék mondani.
Én is dolgoztam szervizben, ahol más emberek értékes műszaki berendezését javítottam és ha kellett, akár újból szétszedtem hogy nehogy porosan, vagy ujjlenyomattal adjam vissza. (Plusz még lepucoltam az eddig rajta lévő mocskot is.)
Ki mennyire igényes önmagával és a munkájával szemben. Ez nem pénzkérdés.
Értem amit mondasz, csak nem mindig értünk egyet :-)
Szerintem alapvetően 3 irányt lehet megkülönböztetni az autóvásárlók között.
A egyik aki nem ért a kocsihoz, de nem is érdekli, neki elég annyi a kocsiból, hogy tudja hol kell, tankolni, menjen ha mennie kell, és nem kellenek a csicsa-micsák.
A másik csoport aki ért a kocsihoz, szereti, érdekli, ők megnézik a részleteket (pl. Ajtóhatároló kialakítása :-)), és pont ezért nem szeretik a mostani tendenciát, ahol az olcsó gyártás és a tervezett avulás a vezérelv.
A harmadik csoport aki -ahogy telefonban is- a legújabb technológiát keresi a kocsiban,, élvezi ha sok a gomb es a kapcsoló, rezeg a kormány ha kitér a sávból, az autó kapcsolgatja a távfényt, masszirozza az ülés ...
A gyártók igyekeznek kiszolgálni az első es a harmadik csoportot, mert a második elég kicsi, és nem lehet úgy folyamatosan növelni az eladásokat, ha mindenki 10 évente cseréli csak le a "vasalóját".
Akkor amikor a Superb 1. gyártásban került, fontos volt a Skodának -pontosabban a VW-nek-, hogy megbízható, tartós kocsi legyen, mert be kellett futtatni a céget.
Most már elismert márka lett, de magasabbra pozicionálni árban, presztízsben -és magasabb profitot elérni- csak a 3. cél csoportnak megfelelve lehet, akik úgyis lecserélik a kocsit 2-3 évente amikor frissítés jön (a telefonjukat meg 6 havonta vagy amikor az Apple megtalálja az S betűt is).
Most olvastam viszont ezt a cikket:
http://skoda.stipistop.com/2013/04/04/ujabb-piros-pont/
Ezek szerint azért az elektronika is bővült.
Persze mindez csak magánvélemény és lehet, hogy tévedek is, de én így látom.
Jó lenne persze modern motorral frissen gyártva megvenni egy 96-os Audi A6-ot, de olyan kocsi már nem lesz, mert utána senki nem cserélné le egy modern "műanyag" autóra.