Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
A tengelyre már sűrűbbet raktam, spéci FAG csapágyzsírt. A tengely kenegetése közben azért felvetődött bennem néhány kérdés. A kis 323R-es Husqvarna és a Straus (gyanítom a Fuxtec) szárában is 4 vagy 5 db műanyag persely van, plusz a kuplungnál egy golyóscspágy. Ha végigkenem jó alaposan a szárat, akkor is szerintem a zsír nagy részét az első persely lehúzza a többihez már nem sok juthat. A Straus-nál jobb volt a helyzet, mert a hajtótengely a kuplunghoz is bordás véggel kapcsolódik, így a tengelyt bármelyik irányba ki lehet húzni. Ezért azt csináltam, hogy hol innen, hol onnan toltam fel neki és minden alkalommal kentem rá egy kicsit. Így két irányból támadtam a perselyeket. A kis husinál szegecselve volt a kuplungharang, így azt csak felülről lehetett betolni zsírzás után.
A nagy HQ 343R-nél már volt annyi eszük, hogy az egész szár, teljes belső felületén egy hosszbordás vezetővel, persellyel van kibélelve, így végig lehet tolni úgy, hogy rajta marad a zsír.
Szia! Nekem is Fuxtec MFS520-as gépem van. Nekem eddig csak jó tapasztalatom van, egyedül a fogókarral voltak problémáim, mégpedig az, hogy elmozgott a helyéről, de ezt egy kis csiszolópapír alátéttel orvosoltam.
MTD-kkel tapasztalatom nincs, de nem sok jót hallottam róluk. A Fuxi szerintem nagyon erős, ebben a szegmensben nem tudok hasonlóan erős gépről. Volt már, hogy térdig érő erős gazt kellett irtanom és vitte rendesen. Már nyakig érő füvet is vágtak vele, de azt nem én csináltam. Elvileg addig vitte, amíg ki nem fogyott a damil :D. Utána valami nagyon vékony damilt tudtak belerakni, és az nem vitte már, de ott ugye a damil volt a hibás, mert az elektromos fűszegélynyíróba való volt. Azt mondták, hogy a 2,7-es damillal jól vitte, meg is jegyezték, hogy jó erős gép. :) Mellesleg akármilyen alkatrész kellene, tudsz hozzá venni fuxi úrnál, szóval ez is egy szempont lehet.
A szöghajtáshoz való zsírok specialitása a konzisztenciában rejlik. Jóval hígabbak a hagyományos gépzsíroknál. Elég rendesen melegszik a szöghajtás, ettől még jobban felhígulnak a használat során, így bejut mindenhová. A sűrű gépzsírt felszórja a szöghajtás belső falára és ott is marad. Nem nagy tétel, 2.000 Ft körül már lehet kapni egy 250ml-es csőrös tubussal, ez nagyon sokáig elég. 20 üzemóránként illik utántölteni egy keveset.
Igaz, hogy nekem csak a 4T Fuxtec-el van (minimális) tapasztalatom, de az eddig pozitív, ill. inkább az összeszerelési minőség az ami eddig meggyőzött, ha ilyen tartós és megbízható is lesz, akkor lehet hogy idővel veszek egy permetezőt is. :-)
MTD- vel nincs tapasztalatom, de nincsenek túl jó véleménnyel azok, akinek az van, én inkább a Fuxi mellett döntöttem, már csak a stabil alkatrész- és szervizháttér és a korrekt és segítőkész dealer miatt is! ;-)
Segítséget kérnék. Fűkasza cserét tervezek. 2000 négyzetméter terület kaszálása lenne a feladat évente 10-15 alkalommal. Utána olvastam a témának és leszűkítettem két típusra ami jelenleg beleférne a költségvetésembe. Az egyik a Fuxtec MFS520, a másik az MTD 870. A Fuxtecet nem ismerem de itt jókat olvastam róla. Az MTD más gépeivel igen jók a tapasztalataim (rotokapa, fűnyíró,láncfűrész). Aki ismeri a Fuxtecet kérem írja le a véleményét, tapasztlatait. Nagy segítség lenne. Előre is köszönöm.
Üdv!A tipus több féle gyujtással,lendkerékkel,főtengellyel készűlt.A lendkerék ék helyzete,illetve a horony a főtengelyen meghatározza,mely sorszámu egység kell a te gépedre.Ha nem öszvér a géped,akkor az évjárat és a motorszám alapján meg tudják mondani egy Stihl-boltban.Elméletileg a 27.2001 a sorszáma a javitási utasitásnak,amiben a szervizek számára leirják a modositást.Ha nincs lehetőség megnézni ezen utasitást,akkor nincs mese,szét kell szedni a gépet.Lendkerék le,dugattyut felső holtpontra hajtani.A kuplung felől nézve a fötengelyt,az ékhoronynak kb 2 óra irányában kéne lennie/12 óra ugye felfelé van,6 óra meg lefelé/,akkor a 03,05,06 végü gyujtás kell rá.Szerintem ezekből a legjobb a 05 végű.Ha a horony 10 óra felé mutat,akkor meg a 00 végű gyujtás kell rá,ha jól emlékszem.Természetesen ezek az órák ugy értendőek,hogy a motor gyertyával felfelé,függőlegesen áll.
Egyféle Husi olaj volt a boltban, és az az LS+ volt, így hát beértem ezzel :)
Igen, kaptam hozzá Multi 300-3-as fűvágó kést.
Megvan a jó kaszálás, ma is lement egy kevés, nem volt vizes :) Holnap menni fog megint, lehet hogy megkapja kicsit a kést is...meglátom még :)
Damilból tuti nem fogok többet vásárit meg hasonló xarokat venni. Ami a fejen volt 2.4-es az faxa volt, most ráment a 2.4-es piros kör husi damil, ez se rossz :) Nem törik le ahogy kijön a fejből és nem is kopik túlzottan. Meg vagyok elégedve. Eddig :P
(csak azt nem értem, még ha ez utángyártott is, hogy mi kerül ezen egy Stihl márkaszervizben tízenezerbe, amikor hasonló anyagból, többtucatnyi félét lehet kapni más típusokhoz)
A segítségeteket szeretném kérni. Van egy Sthil FS 45-ös, 2003 évjáratú gép, amihez nincs meg a gyújtótrafó, és szeretném beszerezni. Az alkatrész katalógus két típust ír. Az egyik ezzel a jelzéssel van megkülönböztetve. (27.2001) Mi lehet a két trafó közt a különbség? A 2001 talán az évjárat? A robbantott ábra sajnos nem segít. Előre is köszönöm.
ma kiöntöttem a kevert benzint,kapott husi aspen 2-t, egy fél perces kövér gáz es el is tűnt a kékes füst. Most már fürge a gázradásra,szvsz marad is ez az üzemanyag.
Gratula a géphez!Kérdezném miért nem a sintetikus olajat vetted hozzá?dikicskést is kaptál hozzá?Sok jó kaszálást!Bejött nálunk dél-baranyában esik.Hunsinthe-nek +a Fuxit javasolnám,olcsó itt a fórumon többen vettek tőle,nem csalódtak olcsó van hozzá alkatrész,garancia,és nem is ráz!
Szép jó reggelt!Szeretném megkérdezni,hogy az FS400-hoz a levegőszűrőhöz Te használsz előszűrőt amiről itt egyszer apii írt itt a fórumon.Ha igen mit?Köszi!
Szeretnék egy fűkaszát vásárolni, egy kb. 1500-1800 nm-es terület rendben tartásához(évente 7-10 alkalom). Itt előfordul sima fű, vastagabb szárú gyomok (disznóparéj), stb.
Max 60 eFt ot költenék rá.
Többet is kinéztem, utánaolvastam:
Oleo-mac-sparta-250t
fuxtec mfs520
HECHT146 BTS ez valami cseh cég nem tudok róla többet.
A Fuxtec-re vennék még egy könnyen utántölthető damilfejet is, az oleo-mac hez most adják akcióban.
Köszönöm a válaszokat, ajánlásokat, ha esetleg más márkában van jobb ötlet!
Eddig eléggé bejön a cucc. 2 tankkal nyomtam ki belőle, egyenlőre még annyira nem téptem neki. Elég jól viszi ezzel a damillal ami rajta van. Asszem 2.4-es, boltban az eladó legalábbis azt mondta, hát vettem egy tekercsel +-ba belőle, nem is volt túl drága a 90 méter. (3200) Kérdezte az eladó hogy kell még valami ? Háá mondom egy lityó LS+ meg kéne egy olyan szöghajtászsír is. Aszongya a zsírt odaadja ingyen, mondom köszi szépen :) Hát már ezért is megérte :P
Eddigi tapasztalatok :
- Kb. 50 percig kihúzza 1 tankkal (elsőnél nem néztem rendesen az órát, második tanknál 55 perc lett pont, mondjuk abban volt egy madzagkiszedés is hogy rohaggyon meg :D)
- Marha könnyű a gép (Strausokhoz viszonyítva legalábbis)
- Nagyon kényelmes irányítani
- Az alap heveder is elég frankó, nagyon könnyű ráakasztani a gépet
- Kegyetlenül tetszik az elforgathatós kormány (szállításkor nagyon jól tud jönni)
- Szórásvédő nem ilyen biliműanyag hanem van benne anyag
- Tanksapkát rendesen meg lehet fogni, nem tornázok vele fél órát mire lejön
- Stop kapcsoló visszaáll Start állásba ez meg külön nagyon tetszik :P
Holnap folytatom a próbát :) Jah nem mert állítólag esni fog :D
Szép estét!A Stihl damilorsókét spulnijátelválasztó peremben van néhány lyuk,én ott fűzőm át a damilt,amitt előtte (ahogy írtad)középen ketté hajtom,és így egyszerre tekerem fel az egész damil mennyiséget.AutoCat40-2 fejet használok,nem tudom nem írtad Te milyet használsz.Jó munkát!