Írtál összesen 3 hozzászólást, az elsőben megkérdezed hogy egyáltalán micsoda amit vettél, és milyen papírral védekezhetsz a rendőrrel szemben.
A másodikban elmagyarázod nekünk az NKH álláspontját, amire te úgy tekintesz mint a szentírásra, és azt akarod hogy mi is higgyünk benne.
A harmadikban már szerelési tanácsokat is adsz, eddig szokatlan volt ez a lendület a fórumon.
Az ide látogatók többsége egyetért abban, hogy az NKH álláspontja hülyeség, és ebben a bíróságok is nekünk adnak igazat.
Ha gondolod tegyél rendszámot a járágnyodra, de itt nem leszel vele népszerű, mert mi azon dolgozunk, hogy ugyanúgy mint európában mindenhol, nálunk is a segédmotoros kerékpárokra vonatkozó feltételek legyenek érvényesek. Nem a rendszám ellen tiltakozunk, jó lenne ha minden segédmotoron lenne valamilyen azonosító jelzés. Az időszakos műszaki vizsgával is egyet tudunk érteni, ha a költsége kb. a motorok vizsgadíjához hasonló mértékű. Még a kW adót is bevállaljuk, de az olcsó biztosításhoz, a 15-16 éves korhatárhoz ragaszkodunk. Az is fontos, hogy lejárt orvosival is lehessen vezetni egy mopedautót, ugyanúgy mint az EU többi tagállamában mindenhol.
Szóval jobb ha nem agitálsz itt az NKH mellett, nekünk ők a legnagyobb ellenségeink. No meg az is jó lenne, ha előbb elolvasnád a ránk vonatkozó jogszabályokat, akkor nem írnál ennyi hülyeséget.
Sziasztok! Adam,..adalék a zsugához! http://www.quattroruote.it/asset/pdf/prove_pdf/esempio/1102_01.pdf mittomén,milyen a vignyettája a Tassónak,elkobozta a nő,ese tér haza,féltem is nagyon...a Tassót persze,lefényképezem a márkajelzést,elküldöm.
Tudod, vannak érvényes, úgy hívják, h. hatályos rengeletek és törvények. Vannak törvény és rendelet tervezetek. Döntsd el, melyik a működő, s tanácsért fordulj a KPM-hez, (ilyen szerv nem létezik egy ideje), aki kitalált egy "KÖNNYÍTETT", (ilyen sem létezik) személygépkocsit. Aki ezt mondta, az egy vadbarom, nyugogtan mondd el neki, h. én üzenem.
A honosítás és egyéb hülyeségére nem is reagálok...
csak nem nyilvánítják majd személyautónak (tudom, hogy az NKH -nak ez a mániája) , az tuti, ha személyautót csinálnak egy mopedautóból akkor ezek szerint még az autópályára is felmehetek vele, mert 60 at tud menni ..... kíváncsi vagyok mit szólnának az Audisok, hogy 60 nal megyek az autópályán és mit szólnak a rendőrök. Így se úgy se mennék fel vele, mert életveszélyes 130 al száguldozó autók mellett 60 nal menni egy műanyag autóban ....
Ilyenen nem gondolkodom, mert a világ legnagyobb marhasága lenne a mopedautóból személyautót csinálni, haszongépjárművet is le lehetne kamionként vizsgáztatni ....
Beírtam a keresőbe az Adam07 szót és kidobta az összes hozzászólást, amiben a nevem szerepelt. Akkor láttam, hogy írtál nekem. Elnézést, hogy nem válaszoltam Neked, nem vettem észre, mégegyszer elnézést! Már a többiektől megkaptad a választ, remélem több ilyen nem fordul elő, hogy nem veszem észre!
"BRUMI LÁNY" a külső tárcsát megfogod a belső tárcsát 1 csavarhúzóval a "körmöknél" 10 mm-t hátra feszited ekkor a két tárcsát össze kell szoritani és nem engedni vissza fordulni a belső tárcsát, majd bal kézzel le lehet pattinatani a "körmöket" és fel tenni az újat. A maradék 2nél ugyan ez a művelet.
Mindenki a szájával tájékozódik. Rossz hír KPM mint könnyitett személyautó vizsgáztatja le , mivel kormány szerkezete az autóékhoz hajaz. Ezért mint segédmotor nemismeri el tehát, mint segédmotor nem használható. Külföldről behozott járgányokat elöször honosítani kell, majd első üzembe helyezést kell rá kérni, majd jönn a műszaki vizsga, okmány íroda ,erdet vizsga, törzskönyv,forgalmi, biztosítás, és már járhatsz is vele közúton. Lépjetek be a belügy minisztérium honlapjára és megtudjátok, hogy a 6/1990 Köhem rendelet modosítás alatt van amelyet az éven 2007-ben adtak be. Itt ezen a környéken a rendörök nem fogadják el mint segédmotor hivatkoznak a KPM-re. A KPM pedig ezt a folyamatot mondja.
Kicseréltem ma a 400-as Aixam aksiját. A gyári aksi 32 Ah-s volt, most egy 45 Ah-s került a helyére. Mivel az új aksi 4 cm-rel szélesebb, csinálni kellett egy új felfogató kengyelt, meg az egyik csavart is arrébb kellett tenni. A kerékhez nem akartam közelebb tenni az aksit, ezért a motortér irányába fúrtam új lyukat. A tűzfal belső oldalán van egy U profil, abba vannak besajtolva a kengyel felfogató csavarjai, de mivel az új aksi szélesebb, az u profil helyett is hosszabbat kellett csinálni.
Nem volt egyszerű feladat, a műszerfal alatt kellett tapogatózva dolgozni. Nem volt segítségem, ezért elég sokat szenvedtem vele. A csavarnak sem volt egyszerű lyukat fúrni, fúrógéppel nem lehet odaférni, ezért egy ostorköszörűvel csiszoltam ki a furatot.
Most már sejtem miért építik inkább a csomagtartóba a nagyobb aksit.
A LIGIER AZ EGYETLEN TIPUS AMELYK KŐZUTRA IS ALKALMAS MÁR VIZSGÁZTATTUNK .EZ EGY 300 CCM MOTORKERÉKPÁRNAK MINŐSÜLŐ REPÜLŐ ESZKÖZ .NEM BARÁZDA REPÜLŐ...... MIVEL, HOGY AZ A TRAKTOR!!!
lehet az de vajon a hatosag melyik kategoriaba sorolna? tavasszal mentem parszor egy hasonlo yamahaval terepen hat eleg fura volt motor utan es abban nem volt difi mint a quadokban sem igy valszeg a KPM ezt sem szeretne kozuton latni ahogy minket sem...
Basszus, hogy még a mai hozzászólásokat sem vagy képes elolvasni, mielőtt ilyen qrva nyag betűkkel beírod a kérdésed! Még szerencse hogy nem nagybetűkkel kiabálsz itt.
Ma már nem írom le többször, tessék beregisztrálni a www.mopedauto.try.hu oldalon, ott van minden fontos jogszabály, és letölthetsz több bírósági végzést is.
Azért nagy bátorság volt megvenni a járgányt, ha még azt sem tudod hogy milyen kategóriába tartozik.
vettem 1 moped autót és szeretnék is járni vele de sajnos nem tudjuk el dönteni hogy mot segédmotoros járműnek minősűl vagy személygépkocsinak? és hogy nincs-e valakinek olyan rendelete amit talán fel tudok mutatni a rendörnek ha megállítnak és ha netelántán belém akarnának kötni. valaki írjon már erről valamit
Egy időre búcsúzom, értekezletre megyek, este hazatérve pedig bekötjük a szilózott fesszabot véglegesen, feltöltött aksit a helyére, és "felcsendül" a várva-várt
Lombardini nyitány. Végre újra szemlélhetik a Lágymányosi hídon átsuhanó
impozáns szerkezetet, találgatva, mi ez a XXI. századi jármű.
A generátor kétféle, létezik ékszíjhajtású, mint az szgk-ban, és-talán a régebbi kiadásokban- lendkerékmágneses "dinamó", amit felelőtlenül dinastarternek
hívok. Az önindító külön van. A lendkerékmágnesesnél a tekercs az állórészben van,
így nem igényel kefézést. A mágnes forog. A töltőfesz már kis fordulaton is felszalad 18V-ig, a feszültségszabályozó egyenirányít, és leszabályoz 14.5 V körül.
Ez vezérli a töltésvisszajelző lámpát is, amely része behalt szintén.
Kezdetben kiforralta a savat, túltöltés volt, érintkezők tisztításával egy időre megoldódott. Utána nem jött át töltés a fesszabon. Cserélve.
A vezetékek bemeneténél szilózva. Vélelmezhetően a hűtés, vízhatások nem kedveznek neki, de ez csak a vélelmem.
Ha hibáztam, enézést, nem értek az elektromossághoz, remélem kijavítanak.
www.mopedauto.try.hu oldalon olvasd el a vásárlási tanácsokat, régen írtam, de nagyjából helytálló ma is. Néhány tipust nem ismerek, pl. Grecav és Casalini, azokról kérdezd a tulajdonosaikat. Bigyohoz hasonlóan és is azt mondom, hogy a lehető legjobb állapotú járgányt kell megvenni, a tipus másodlagos szempont.
Kivéve ha földúton is akarsz közlekedni, akkor Ligiert ne vegyél, mert nagyon alacsony az alja, és az alu motortartó se nagyon bírja a gödröket. A Microcar sem igazán jó terepre, szélsőséges esetben kiszakadhat az önhordő műanyag karosszériából az acél segédváz.
Az Aixam-nak az adatai már megvannak, utánajártam, többek között az Aixam honlapról is sikerült egy - két információt megtudni. Mivel régebbi típusokról is szó van - Microcar Virgo, Grecav Amica - ezek nem találhatóak a gyártók honlapjain. A Speedino és a Barooder adatait megnézem a honlapon, hátha rálelek.