- egeszsegugyi kockazatai vannak, nem is keves. es a jarolap sem szereti, pl leugrik a ragasztorol
- nem biztos hogy puffertartaly, lehet hogy csak keveroszelep, vezerles vagy termoszelep, szivattyu.
- letezik, de jo draga, es ha a kazan kinyifan, akkor az egeszet ujra meg kell vedd. erdemes kulon barmilyen kazannal mukodo kevertkori rendszert venni, plusz barmilyen kazant. igy a kazan kulon cserelheto ha muszaj.
- a pinceben ha van belmagassag, akkor logikus dontes alulrol szigetelni a fodemet
- a mostani kazan lehet nem is tud 35 fokos vizet csinalni egyaltalan.
- ha szigeteles utan baromi tulmeretezett a futesed, akkor nehez vele elerni hogy ne legyenek nagy hoingadozasok egyik helyisegben sem. meg fogyasztasban is pluszt jelent.
Koszonom az eddigi valaszokat. Jo sok uj kerdest vetett fel.
Repedezest, vagy milyen poblemat okoz a ritkan rakott padlofutes csovekben keringtetett mondjuk 50 fokos viz? Vagy csak kellemetlen lesz a hoerzet?
Viszont ha a radiatorba meg nem lesz eleg a 35 fokos viz, akkor gondolom puffertartaly, keveroszelep, plusz szivatty, stb fog kelleni... Ha ezek beszerelese helyett a kazant cserelem, akkor letezik olyan, ami alapbol tud ketfele vizhofokot eloallitani a radiatorok es a padlofutes szamara?
Ha nem akarom a pincet futeni, akkor mi a legvekonyabb erdemi szigeteles a padlofutes ala?
Igen van tervben hoszigeteles es ablakcsere is. A mostani kazan egy 29 kW-os gazkazan. Szigeteles utan miben fogom tapasztalni, hogy nem optimalis a futes?
- szigeteles nelkul futeni fogod a pincet, ez lehet elony is
- ha van tervben rendes hoszigeteles/ablakcsere es tarsai, akkor mindenkeppen azzal kezdeni, es csak utanna nyulni a futeshez. a szigeteletlen hazhoz csinalt futes nem optimalis a szigeteles utan, a szigeteles utanra meretezettel meg fazni fogsz a szigeteles elott.
Felujitasnal arra gondoltam, hogy a hidegburkolatos helyisegekben padlofutest kellene csinalni. A lakas alapincezett, amin vasbeton gerendas, valoszinuleg hoszigeteletlen (esetleg minimalis hoszigetelessel rendelkezo) fodem van. A kazan egyfele melegvizet tud gyartani a radiatorok es az esetleges padlofutes szamara. Azt feltetelezem, hogy a radiatorok szamra viszonylag magas homersekletu viz kell, valoszinuleg meg a komoly hoszigeteles utan is.
Hogyan lehetne esszeruen kialakiani igy a padlofutest, milyen retegekkel? Ez mennyivel emelne meg a helyisegek szintjet a burkolatot nem szamolva? Az egyfele melegvizzel jol kialakithato a padlofutes? Ha kesobb korszerubb kazant szerelek be, ahhoz is megfelelo marad a padlofutes kialakitasa? Esetleg jobb lenne az egeszet elfelejteni?
tudsz a hőszivattyús megoldásra konkrét tipust irni? konkrét megoldást adni, esetleg tervezni, kivitelezni? Minél kevesebb a ráforditott energia, annál jobb és a napelemben is benne vagyok, ugyanis melléképületben Szauna is tervben van.
segitséget szeretnék kérni egy projektünk (ház) fütésrendszerésvel kapcsolatosan.
Egészen pontosan: nem vagyok biztos benne, hogy mi legyen.
A házról röviden: 60 nm, 2 darab 40 lábas konténerből készül, nagy része Internorm nyilászáró, többek között egy 2,40 x 4m es emelő-toló teraszajtó, több 2 x 2es üveg fallal.
Szigetelés terv szerint 15 cm kőzetgyapot, de ezen még javitunk majd. A külső burkolat fa lesz.
A melegvizet mindenképpen hőszivattyúval szeretném megoldani, de a fütést nem tudom.
design elemként egy pelett kandallót tervezünk beépiteni, de a 2 hálószóba, fürdő és wc fütését nem tudom, hogyan oldjam meg.
Az épitmény szabadon fog függeni kb 3,5 méter magasságban, vagyis az alja szabadon lesz, csak a 4 sarkán lesz alátámasztva.
Egyébként egyetértek. Ha rendesen körbe van purhabozva, és ez a purhabozás belülről vakolva van, akkor a RAL-beépités már csak olyan bónusz amit PH-nál érdemes berakni a blower-door miatt.
Ehhez az kell, hogy az 1 cm purhabozáshoz a káváknál legyen 1.5 cm vakolás, amit viszont szeretnek elhagyni a kőmérgesek.
Hasonló cipőben járok mint te, de nekem más a véleményem, mint a többieknek.
Előrebocsátom, nem vagyok szakember. Amiket leírok személyes meglátások.
Ha nem minősített passzívházat építtetsz, szerintem nem éri meg a RAL beépítés. Természetesen ez a legjobb, de az esetemben a 250nm-es házam 40 darab, 60nm-nyi nyílászárójára kb. 300-400e Ft-nyi felár lenne. Mivel tisztességes lesz a szerkezet az egyéb csomópontok és a szigetelés, valamint lesz hővisszanyerős szellőztető, erre a házra levegős hőszivattyúval valahol 80 és 110e ft között várható a fűtési számlám.
Az energetikai számítások alapján kb. 18-20%-ban lesznek felelősek az átlag Uw:0,8-as nyílászárók a fűtési költségekért. Gondolom, ha RAL beépítést használnék, ez javulna, és a nyílászárókon keresztül eltávozó hő 15-25%-át meg lehetne még takarítani. Ha mindent a RAL javára kalkulálok, az kb. 5% energiamegtakarítás a teljes mérlegben, vagyis évente 4000-5500 Ft-ot jelentene. 300e Ft beépítési költség esetén a nullszaldó 55-75 év után következne be. Kérdés, hogy az ablakok bírnak-e ennyit.
A rekuperátorral, úgy hogy 50%-ra vettük a nyílászárókon keresztüli szellőzés, valamint a nem 100%-os hatásfok negatív kihatásait, 20%-kal alacsonyabb a szükséges hőmennyiség. Ennek is elég hosszú a megtérülési ideje, de mellette folyamatosan szűrt, nagyjából pormentes levegőt kapok, ami azért az életminőségre is kihat.
Most úgy gondolom, beépítésnél azzal járok a legjobban, ha minden irányba 10centivel nagyobb nyílások kerülnek kialakításara és azokat 5cm-nyi lépésálló EPS-sel bélelem. Ebbe az EPS keretbe ülne bele az ablak a fal külső síkján. Ez minimális költség, viszont az ablakok beépítésénél lévő hőhidakat jelentősen csökkenti. Ha lehetséges, elméletben meg lehet ezt még turbózni azzal, ha pár centire felfut a külső szigetelés az ablakok keretére.
[Akkor ujra, jol elveszett a hozzaszolasom... :( ]
Koszonom a magyarazatot es a tobbi hozzaszolast, igy mar ertem az elvet, hogy miert jo a RAL beepites. De mit jelent nekem a hetkoznapokban a RAL vagy nem-RAL beepites az ablak/lakas hasznalojakent?
Nincsen kulon uvegar megadva, de tajokozodaskent ezt az ablakot neztem: Veka Premium soft line 82 MD 4/14/4/12/4 Ug=0.6, Uf=1.0, Uw=0.79. Ebbol a 150x150-es buko-nyilo, amiben kb. 1.5 m2 uveg lehet 46 ezerert van az egyik arlistban.
Az uvegek kozotti gaz meddig tart ki, vagyis mennyi ideig tudja majd ezt a nevleges hoszigetelest ez az uveg? Es utana vajon mennyi lesz az Ug erteke?
A RAL beépítés egy átgondolt rendszer, amit végig csinálva
- az ablakos (elvben) nem tud szart kiadni a kezéből
De ki tud, egy blower-door teszt bizonyította
- miközben gyorsan halad és nem kell ész neki
Kellett volna
A hozzá való cuccok eléggé túlárazottak...
Mihez képest, egy jó ablakhoz képest nem. S ha elcseszik, főleg egy ilyent sosem látott "profi" brigád, akkor bármit is tesznek be, az rohadt drága.
De a RAL szalagos beépítést nem szabad elhagyni, ha jót akarsz. Számtalan vizsgálat bizonyította. Csak ne bízz meg feltétlen a beépítő tudásában. Ellenőrizd le, vagy ellenőriztesd le!
Haz felujitasanal ablakcseret tervezek. Olvastam RAL beepitesrol. Ennek van erezheto jelentossege, vagy csak "uri huncutsag"?
Es hoszigetelesileg osszhangban van-e a haromretegu Ug=0.6 uvegezesu muanyag ablak es B30-as tegla + mar meglevo vakolat + 15 cm-es dryvit fal? Vagy erdemesebb valamelyiket a masik hatranyara javitani?
Járdalap és térkő fugázásához (2/4..8 mm) melyik kvarchomok a jobb: a nagyobb szemcsenagyságú (saccra ~200 um) és világosszürke színű, vagy a nagyon finom porszerű (~50 um), sárga színű?
beton lépcsőre szeretnénk aljzatkiegyenlítés után laminált padló burkolatot csúszásgátlós alu profillal.
A kérdésem, hogy a laminált padlót az aljzatkiegyenlítőhöz ragasztani kell, vagy elég csak a hab alátét és csak a két hosszú élet ragasztani (profilba illetve a lépcső homlokához)?
Sziasztok, (mar megint en :)) Tud valaki esetleg ajnlani Budapestre (Budara) egy olyan gepeszmernokot, aki jogosult lakas vizhalozati tervet kesziteni a vizmuvek reszere vizora hitelesites celjabol? Elvileg ez megelozi a beszerelest, de a lakasban mar van vizora, csak hitelesitve nem volt sosem. Viszont a vizmuveknek akkor is kell terv de nincs ilyen embere, en meg hirtelen nem tudok a szogrol leakasztani ilyet. Elore is koszi!