Igen,tt van a bal alksó sarokban a szervómotor. Az EPS gyújtás ráadásakor világít, majd a motor beindulása után kialszik. Amíg világít az EPS, addig nincs szervó.
igen, elektromos a szervo, szerintem mivel egyben van az oszloppal, integrált az érzékelőstől motorostól, gyakorlatilag kormányoszlop csere és táp kell neki. de nem 100%
2003-asglx-ben tutti van, EPS a neve (electric power steering)
Egy apró kiegészítés: volt olyan széria, amiben nem volt vezeték előkészítés!, tehát ott csak keresni lehet, találni nem. A ködlámpa vezetéke rendszerint szépen visszahajtva, szürke ragasztószalaggal megfogatva a sárvédőben, doblemez mögött, a ködlámpa irányában van. (2001-es GC tipusban volt kábel, 2003-as VVt-ben nem volt kábel. ilyen példákat ismerek)
Nem biztos hogy be van szerelve a ködlámpa kábelkötege. Nekem sem volt. 1.3-as GC M13A. Utólag szerelték be szakműhelyben egy külön kábelkorbácsot, ez tartalmazza a relét is, tehát nem a relédobozba kellett dugni. Ha bent van a kábelköteg, akkor a többi trelé mellé kell bedugni a ködlámpa reléjét. Egyébként ha be van ködkábelezve, akkor a kábelek végei ott lógnak a ködlámpa helyének közelében.
Sziasztok, nincs valakinek egy jó leírása első lökhárító leszerelésének lépéseiről? Illetve a régebbi Wagon R+-nál hol kell keresni a ködlámpa kábelkötegét? Nagyon szépen köszönöm
Ha jól emlékszem a GL modellekben nem volt szervó, a GLX-ben volt!
Szintén emlékeimben rémlik fel, hogy talán HCS kolléga "szervósított" egy Wagont utólag. Valami olyasmi rémlik, hogy a Wagonnak elektromos a szervója, s a helye már a GL modellekben is megvolt...
most kiderült, hogy a nemrég vásárolt WagonR+ ban nincs szervó.
A kereskedő szervósan hirdette, de a személyes szemrevételezéskor megemlítette, hogy kicsit gyenge a szervókormány, azt lehet, hogy meg kellene nézetni. Én nem is gyanakodtam, mert volt szervó nélküli autóm, és azt nehezebb volt tekerni, mint ezt, hiszen ennek könnyű az eleje. Meg GLX, klíma, abs, pont ez ne lenne benne. Most persze kiderült, hogy nincs, és tényleg voltak ilyen változatok
Én kétoldalt benyúltam lapos csavarhúzóval. Nekem már egy JVC volt benne sima CD-s,aminek nem volt jó CD-s része. Szal ezt kikaptam, és beraktam egy MP3-as USB-set. Próbáld meg először az egyik oldalt aztán másikat és egy kis cseszegetés után kijön egy kicsit onnan könnyű kihúzni.
Sziasztok. Nemrég vettem egy Wagon R-t, rádiót tennék bele, de a takarólemezt nem tudom eltávolítani. Szerintem még a gyári lehet, bár 15 éves. :P Hogy lehet azt a vackot leszedni? Az alsó részét ki tudom feszegetni, ott van két fül, de felül sehogyan se jön. Ha feszítem nagyon törni akar. :-/
Nem tudom, mit értesz szalonár alatt. A lényeg, akkor is ennyi lett volna, ha beviszem a kocsit a műhelyükbe, meg akkor is, ha ők jönnek ki. Szóval ők jöttek helybe. De "hivatásosok", ha erre gondolsz. Még tréFÁS számlát is kaptam.
Sajnos nekem muszáj volt cserélnem. Kedden voltam vele Bpesten, akkor kaptam a "képembe" a kavicsot, ami elsőre egy 3 cm-es hullámos repedést generált, majd rá fél percre megindult lefele, kicsit később meg még két irányba felfelé. Így hamar lett egy szép fejreállított merci csillagom a szélvédőn, az orrom előtt.
Szélvédő nekem is cserés lesz lassan. Én 20000 ft-ért tudok, aki megcsinálja. 3 db kavicsfelverődésem van.
Előző tulaj már javíttatta, de sajnos már nem lehet. Voltam szélvédősnél a Pólusnál, azt mondta,hogy nem tudja megcsinálni,de lehet azért mert mondtam,hogy 20000ft-ért cserélik komplett szélvédőt.
Igazából engem nem zavar, nem is foglalkozok vele,amíg meg nem reped. Ha keresztbe reped akkor kicseréltetem.
Jövő júniusig van műszakim majd lehet akkor,ha nem megy át pontok miatt.
"és vételkor cseréltettem szélvédőt, mert a bal oldalon ázott, meg el volt repedve, azóta nem repedt, de a jobb oldalon néha ereszt, 15.000 egy szélvédőcsere, ha ez fontos :)"
Nekem ma cseréltek szélvédőt, beépítéssel 25000 Ft, + 4500 Ft a beépítőkeret. :(
Akkor te nyilván nem tartozol azok közé, akik tehetik.
Hidd el, sokan igazából megtehetnék... persze, nem mondom, jár némi áldozattal. Én hála Istennek 90%-ban megtehetem (ha nem gyártok indokot rá miért nem), és szégyenlem is magam abban az 1-2%-ban, amikor valójában csak fáradt vagy lusta vagyok kerékpárra ülni.