Keresés

Részletes keresés

Szirty__ Creative Commons License 2019.07.10 0 0 101129

"Többször is leírtam, hogy az aktuális sebesség leolvasását mindössze 1 négyzetcentiméternyi felületen vagy kénytelen megoldani."

 

Miért lenne bárki is kénytelen 1 négyzetcentiméteren ezt megoldani?

Miért ne lehetne ezt 1 négyzetcentiméteren megoldani (meg lehet)?

 

Előzmény: Mekk Elek ezermester (101124)
GeriSoft07 Creative Commons License 2019.07.10 -1 0 101128

Nálam a motorzúgásból meg nem mondod, mennyivel megyünk :)

Előzmény: kiggyo (101126)
Törölt nick Creative Commons License 2019.07.10 0 0 101127

Nem feltétlenül, és az a párezer km-t el is kell érni. Hihetetlen becsapós, ha hosszú 130 után beesel a városba, vagy ha más kocsijába szállsz be, a régiekben hallod-érzed a tempót, az újak néma mint a sír. Nameg a pélóméregetés annál aki új kocsiban ül, valahogy alapfelszereltség.

Előzmény: kiggyo (101126)
kiggyo Creative Commons License 2019.07.10 0 1 101126
" ráadásul kiértékelni az ott látottakat, ami bizony hosszú másodpercekbe telik"

Hát elég lassú a processzorod odabenn ha neked ez gondot okoz :-)

Arról nem is beszélve hogy az első pár 10 ezer km után szerintem senki se nézegeti a sebességmérőt, felfogja anélkül is a külvilág tempójából, motor zúgásából mennyivel megy.
Előzmény: Mekk Elek ezermester (101116)
ficere50 Creative Commons License 2019.07.10 -1 1 101125

Előzmény: cosomega (101117)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2019.07.10 0 0 101124

"Az lenne az érv a mutatós műszer ellen hogy nagy helyet foglal?

Vagy nekem kevés az IQ-m hogy megértem írásod okát?"

 

Többször is leírtam, hogy az aktuális sebesség leolvasását mindössze 1 négyzetcentiméternyi felületen vagy kénytelen megoldani.

Erre megkérdezed, hogy az-e a bajom, hogy a mutatós műszer túl sok helyet foglal.

Ez mindjárt választ is ad a második mondatban szereplő kérdésedre :)

Előzmény: Szirty__ (101121)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2019.07.10 -1 0 101123

Hátrányai mellett a próbalámpának számos előnye is van a digitális műszerekhez, fáziskeresőkhöz, stb lépest. És egy jó szakember ismeri és ki is használja is ezeket az előnyöket. Tehát aki még manapság is próbalámpát használ, az nem biztos, hogy hülye :)

 

"Ha nincs szükség pontos értékre, a probalámpában a sorbaköttött 15 és 25wattosizzó"

 

Nem csak sorba kötött, de akár egyetlen darab 5 wattos izzó is kibirja a 400 voltot egy-két másodpercig. Egyszer hamarjában kellett egy próbalámpa, vettem egy ilyen kis izzót a bótban, ráforrasztottam két vezetéket és a következő pár évben legalább 100-szor "mértem" vele 400 voltot, amíg egyszer el nem kaptam el elég gyorsan a vezetéket (letelt az egy-két másodperc) és tönkrement szegény a túlfeszültségtől.

Előzmény: molnarfmet (101111)
Törölt nick Creative Commons License 2019.07.10 -1 0 101122

Repülőkön se véletlenül van analóg kijelzés. Középállásnál van az optimumérték, ha attól kitér bármerre is, gebasz van. Így a fószer rögtön láthatja hol van gáz. Kocsinál a 90km/h -nak kéne középen lenni, vagy a 130-nak.

Előzmény: Törölt nick (101114)
Szirty__ Creative Commons License 2019.07.10 0 0 101121

Ezt a sok bullshitet tulajdonképpen miért is írtad le?

Az lenne az érv a mutatós műszer ellen hogy nagy helyet foglal? Vagy nekem kevés az IQ-m hogy megértem írásod okát?

Szerintem is tény, hogy a mutatót gyorsabban, könnyebben lehet leolvasni.

Hol változtat ezen az hogy mennyi a hely vagy hogy szerinted mi a vicces?

 

Előzmény: Mekk Elek ezermester (101116)
C20NE Creative Commons License 2019.07.10 0 0 101120

Ilyenem is volt. orosz katonáktól vettem pálinkáért. Volt pár utcával arrébb egy orosz laktanya.

Előzmény: Mutual Friend (101108)
C20NE Creative Commons License 2019.07.10 0 0 101119

Azt hiszem félre értettél. Nem a kocsiban használom hanem vitrinben tartom és néha, ha éleszteni kell berendezést használom. Sokkal jobban, gyorsabban észreveszem ha baj van. Napi mérésekben digitálisat használok.

Előzmény: ötfelezős (101106)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2019.07.10 -1 0 101118

Láttam autót teljesen digitás, képernyős műszerfallal. Na mi volt a képernyő kellős közepén? Egy bazinagy, mutatós, kerek kilométeróra volt látható a műszerfal helyén lévő monitoron. És nem tudták, hogy min röhögök :)

Ez pont olyan, mint amikor a viccben a rendőr azért vesz két mosógépet, hogy ne billegjen a mosóteknő :)

Előzmény: ötfelezős (101115)
cosomega Creative Commons License 2019.07.10 -2 3 101117

Egyszerűen fogalmazok.

Te böszme.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (101116)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2019.07.10 -1 0 101116

"Csak mert ha lenne akkor tudnád hogy sokkal gyorsabb rápillantani a mutatóra, mint leolvasni a számot."

 

Leírom úgy, hogy te is megértsd:

- az autód műszerfalán kb 1000-1500 cm2 (látótérben lévő) felület áll az autógyártók rendelkezésére, hogy ellássanak téged a fontos információkkal

- amikor nem mások mögött autózol, tehát te határozod meg saját sebességedet, akkor a műszerfalról leolvasott információ az esetek 90-95 százalékban arra irányul, hogy nem-e léped-e túl-e a megengedett sebességet

- ezen 90%-os gyakoriságú (fontosságú) információt az oookos autógyártók túlfizetett fejlesztői mindössze 1 négyzetcentiméteres területen mutatják meg neked, a teljes rendelkezésre álló információs felület mindössze 0,1 százalékán!!

 

Ezt a pici területet kell megtalálnod a szemeddel olykor percenként (pl lejtős út lakott területen), ráadásul kiértékelni az ott látottakat, ami bizony hosszú másodpercekbe telik, csak te nem veszed észre, hogy ilyenkor milyen hosszú ideig vezetsz vakon.

És ezen körömnyi terület szemmel megkeresése és a látottak elemezgetése szerinted minden lehetséges információ-átadási megoldások legjobbika :)

 

https://previews.123rf.com/images/azaytsev/azaytsev1611/azaytsev161100003/66228568-modern-style-car-dashboard-close-up-view.jpg

 

Talán szokatlan a gondoljodásmódom, de 200-as IQ-val még a tökéletesnek gondolt rendszerekben is találok pár száz hibát :)

Előzmény: Törölt nick (101112)
ötfelezős Creative Commons License 2019.07.10 0 0 101115

De hát ez az alternatíva az elmúlt 5-10-15-20 évben vásárolt (új fejlesztésű, azelőtt ilyen nem volt kategóriájú) műszereknél annyira fel sem merül, hogy csak na. Többnyire nincs mutatós műszer semmiben, legyen az akkutöltő, lakatfogó, térerősségmérő, bármi. Az én haverjaim egy országos csomóponti alállomás képernyős megjelenítőjén kb 30-50 mérési értéket értelmeznek látható gyötrődés nélkül, pedig, bár nagyon kedvelem őket, semmivel sem zsenibbek, mint más szakma jó képviselői.

Törölt nick Creative Commons License 2019.07.10 0 0 101114

Kocsiban analóg, motoron digitális van, gyűlölöm hogy nem elég odapillantani.

Előzmény: Törölt nick (101113)
Törölt nick Creative Commons License 2019.07.10 0 0 101113

Nekem van... sokkal jobban szeretem, mint az analóg kmórát.

https://youtu.be/gJhWXRddqcM?t=165

Előzmény: Törölt nick (101112)
Törölt nick Creative Commons License 2019.07.10 -2 0 101112

Szoktál vezetni?

Van olyan kocsid ami számmal írja a sebességet?

Csak mert ha lenne akkor tudnád hogy sokkal gyorsabb rápillantani a mutatóra, mint leolvasni a számot.

Főleg hogy folyton változik, bármilyen egyenletesen mész.

Ráadásul pont senkit nem érdekel hogy 49 vagy 51, a műszer eleve csal, a gumi kopásával is és változó mértékben és pont ezért a trafi is csak viszonylag jelentős túllépésnél fotóz.

De nyilván jobban tudod ezt is mint a világ összes autógyára összesen.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (101107)
molnarfmet Creative Commons License 2019.07.10 0 0 101111

Üdv.

Ha nincs szükség pontos értékre, a probalámpában a sorbaköttött 15 és 25wattosizzó(nem túl világos helyen ) 24 és 400 volt között segit eligazodni. A baj csak az hogy a probalámpát manapság nem illik használni !De ebben sem merül le az elem. A pontos müszert nem helyettesiti  Mi 30 évig használtuk gond nélkül szerszámgépek javitására. Nem robbanásveszélyes környezetben. ha kellett mentünk a műszerért.

Ferenc 

Előzmény: Mekk Elek ezermester (101110)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2019.07.10 -1 0 101110

Ha olyan dolgot találsz ki, amire valóban van igény, akkor nem is kell neked megcsinálni, elég csak maga az ötlet ahhoz, hogy milliomos  legyél Amerikában.

Magyarországon persze az első ember ellopja az ötleted, sőt még be is perel, ha esetleg később reklamálni mersz, hogy pár fillér talán neked is járna (a törvény őt védi), ezért Magyarországon inkább szard le az összes ötletedet és menj inkább a kocsmába.

Előzmény: Mutual Friend (101109)
Mutual Friend Creative Commons License 2019.07.10 -1 0 101109

Én minden nap feltalálok olyan dolgot amit csak meg kellene csinálni ... :)

Előzmény: Mekk Elek ezermester (101107)
Mutual Friend Creative Commons License 2019.07.10 -1 0 101108

 

 

 

Van kettő darab ilyen is teljesen eredeti állapotban soha nem használt ... :)

Előzmény: C20NE (101105)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2019.07.10 -1 0 101107

Nagyon sok feladatnál szerintem is sokkal könnyebb analóg (mutatós) műszerrel dolgozni: amikor nincs szükség a pontos értékre, akkor az emberi agy százszor könnyebben feldolgozz egy mutató aktuális állásszögét, mint elolvas és kiértékel egy számot. Gondoljunk bele, hogy mennyire hülye lenne az az autógyártó, amelyik a műszerfalon a motor aktuális fordulatszámát számkijelzővel írná ki, hiszen nem érdekes a pontos érték.

És ugyanezen ok miatt hülye minden autógyártó, amely az autó sebességét NEM írja ki számokkal, hiszen (pl a traffipax miatt) olykor nagyon fontos a pontos érték ismerete.

Na az elektromos méréseknél is ugyanígy van: pontos méréseknél a mutatós műszer használata a szívás, másfajta méréseknél (amikor az érték gyorsan változik, vagy elég egy durva saccolás ) viszont a számok böngészése lassítja a munkát.

Ezért keresek évek óta olyan műszert, amely az éppen mért értéket hanggal (változó hangmagassággal) is kijelzi

és ezért "találtam fel" pár éve azt a műszert, amely a mért értéket mobiltelefon kijelzőjén jól látható mutatósan is megjeleníti (már csak meg kellene csinálni :)

ötfelezős Creative Commons License 2019.07.10 0 0 101106

Minden úton használod? Mert amúgy az egy kicsit luxus az autóban rohasztani. Szerintem. Én inkább csak egy ezerötszáz forintos digitálist viszek magammal für alle felle alapon.

Nekem egy 6E van.

Előzmény: C20NE (101105)
C20NE Creative Commons License 2019.07.09 0 0 101105

Unigor

Előzmény: Mutual Friend (101104)
Mutual Friend Creative Commons License 2019.07.09 0 0 101104

Egyébként a kocsimban van egy UNIVO .... :)

Előzmény: molnarfmet (101102)
Mutual Friend Creative Commons License 2019.07.09 0 0 101103

Nem csak UNIVO hanem UNIVEKA ... :)

Előzmény: molnarfmet (101102)
molnarfmet Creative Commons License 2019.07.09 0 0 101102

Üdv.

Nem kell aggódnod.én  akkor már használtam a feszültség kémlelőt amikor még előre köszöntek annak a szakinak a kinek volt egy UNIVOja. Azóta láttam már komolyabbat is . Használtam is ha kellet. De feleslegesen nem hivalkodtam müszerrel. A próbalámmpa is jó "müszer", ha valaki ért hozzá.

Ferenc

Előzmény: GeriSoft07 (101097)
ötfelezős Creative Commons License 2019.07.09 -1 0 101101

Én meg a te megrendelőidet, mivel a fázisceruza az teljes mértékben elfogadott eszköz. De ezt már megtárgyaltuk egy párszor itt. Az is jelenthet ugyanis veszélyt, ha kapacitív úton kerül valahová feszültség, és a terheléssel nem mutat semmit, aztán hozzáérve meg megcsíp finoman, mire hanyattlököd magadat a létrán. Ez az okfejtés megtalálható a jelenleg érvényes szabványokban, a mindegyik megoldásnak van előnye és hátránya fejezetben.

Másfelől meg az MSZ 1585 is kénytelen az egypólusúhoz fordulni, amikor nincs földpotenciál a közelben.

Előzmény: GeriSoft07 (101097)
Atis57 Creative Commons License 2019.07.09 0 0 101100

Szia!

 

 Mivel úgy bekötni, a gyári megoldás miatt nem lehet .! ehhez olyan  glim kellene ami forditva világit?

 

Előzmény: Mekk Elek ezermester (101099)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!