Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Hermann74 Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44203

Sziasztok, okozhatja a "motorhiba" lámpa világítását rossz izzítógyertya? Arról tudom, hogy biztosan rossz.Viszont nem jutok szerelőhöz a jelenséggel,mert,ha mennék,olyankor nem világít.

zeuszmotoros Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44202
nekem is felül szakadt el ahol a fem ház van es csatlakozikba tuzfalhoz. a masikra egy kengyel kellene es lehet visszatennem azt.valaki gyartott itt olyat fémből többeknek. 262ezer van a kocsiban ugy latszik kezdodnek a bajok.
Előzmény: dez1 (44201)
dez1 Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44201

Nekem elszakadt a szál. a felső része ami műanyaggal van borítva szerintem túl vékony.

Előzmény: zeuszmotoros (44200)
zeuszmotoros Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44200
egy masik vanbannak a muanyag tort le ez egy bontott volt.tavaj tettem.be.miert nem jo a cofle?
Előzmény: dez1 (44199)
dez1 Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44199

Fele annyiba kerül mint a másik, de nem jó.  Vegyél 1et, de csináltass újat a szakadt részeintek felhasználásával vastagabb bowdenből, én is ezt tervezem, ha kész visszacserélem és utána csak tartaléknak használom ezt.

Előzmény: zeuszmotoros (44198)
zeuszmotoros Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44198
kuplung bowden szakadas milyet erdemes venni? cofle jo?
zeuszmotoros Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44197
hello vennek hosszabb 5.sebesseget benzines cng multimhoz. vagy valami tanacs hol vegyek.
dez1 Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44196

Én anno láttam a hasznáűltautó.hu-n hatsebességes Multiplát árulni.....  csak pont előtte vettem ezt meg, különben azt vettem volna....

dez1 Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44195

Helló!  Mentem 1 laza 730 kmes kört Csongrád-Toroczkó-Csongrád körön.  Autópálya nincs, az erdélyi oldalán max. 50-60 km-es átlagsebesség.  6 l-es fogyasztás.

multifiat Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44194

Ez volt a legnehezebb, mert mindig a legfőbb szabályba ütköztünk, ami az volt, hogy nem faragunk, nem alakítunk át úgy semmit, hogy egyszerűen visszaállítható ne legyen. A gond, hogy a devandertől nem fér el a kuplungfőhenger a tűzfalon, a bowden is egy kis csővel kanyarodik be alá. A megoldás: a bowdennel húzunk egy mechanikus áttételt ami nyomja a kuplungfőhengert. Külön folyadéktartály, becsövezés, áttétel méretezése, elhelyezése, legyártása. Itt fogytam pár kilót és lett egy-két ősz hajszál. :) Nem kemény olyan pont mint egy hidraulikus kuplung egy Alfa-n. A mechanika golyóscsapágyakon fordul.

 

 

Előzmény: r.andras (44190)
multifiat Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44193

Köszi. A gyári bekötésű tempomatra is azt mondta mindenki, hogy nem lehet, azután kiderült, hogy mégis, és nem is annyira bonyolult megoldani. Én elég nehezen szoktam feladni ezeket a dolgokat szakmai ártalom. A költségeket nincs értelme említeni, mert magam terveztem meg, baráti segítséggel kiviteleztük, a donort bontós barátom intézte a kért paraméterekkel, az új alkatrészeken a kedvezmények kedvezménye, szóval közel vagyok a tűzhöz. 

Igen ki lett cserélve a lendkerék, a kuplung, a váltó, a féltengelyek, a jobb o. féltengelycsapágy konzol, és a bakok. Ehhez kellett a rengeteg idő és nyomozás, hogy mi mivel passzol. Nekem az egyértelmű volt, hogy a váltóhoz a saját féltengelyeit használom, de melyik modellé passzol a Multipla kerékagyhoz. A 147-es külső csuklója cikkszámra azonos a Multiéval, a nyomtáv között 6mm a különbség, de a homokinetikus csuklók ennél jóval többet elbírnak.

A hátramenettel nincs különösebb teendő ugyan ott van mint az eredetinél, a különbség annyi, hogy az 5-el szemben van még egy 6. A váltókar útja hosszabb a kapcsolási irányokba is de lágyabb és pontosabb. A Multipla "kulisszája" kiadja, a kapcsolóbowdenek útját kellett megfelelően méretezni. 

Előzmény: r.andras (44189)
Alfa-Zsola Creative Commons License 2015.07.19 0 0 44192

Sziasztok!

Mostanában, (kb. egy-két naponta) kiírja a gép, hogy a motorolaj szintje alacsony. Pedig az olaj szintje a maximumon van. Az olaj egy hónapja lett cserélve. Idáig nem írta ki. Mi lehet a gond?            (Benzin/CNG-s)

Köszönettel: Zsola

multifiat Creative Commons License 2015.07.19 0 0 44191

Köszönöm, időnként én is úgy éreztem lehet, hogy beletörik a bicska.

Előzmény: ijn566 (44187)
r.andras Creative Commons License 2015.07.19 0 0 44190

Ja és a kuplung bowdenes maradt vagy olajosra lett átalakítva?

Nem lett túl kemény?

Előzmény: multifiat (44186)
r.andras Creative Commons License 2015.07.19 0 0 44189

Nem semmi, teljes elismerésem!

Szerintem tele hetsz az első akinek sikerült Multipla JTD-ből 6 sebességest csinálni.

Jól értem akkor, hogy a féltengelyek is ki lettek cserélve?

Nálam itt bukott el a dolog pár éve, pedig már maga a váltó, kuplung fent folt a helyén de a féltengelyek sehogy sem passzoltak oda.

Mivel nem volt a szerelők látókörében donor féltengely így nekik úgy tűnt, hogy ez megoldhatatlan project marad.

Én már biztosan nem vágok bele mégegyszer. (én csak a fizető ügyfél voltam, mindent a szerelők intéztek)

Meg így összességében nézve azért nem lehetett olcsó.

A hátremenetet hogy oldottad meg?

 

 

Előzmény: multifiat (44186)
CsúfFi Creative Commons License 2015.07.19 0 0 44188

Gratula a hatodikhoz. Nem semmi projekt. Viszont nagy lett itt a csend. Mindenki donort keres? ;O

Kapós lesz a bontott alfa.

:)

Előzmény: multifiat (44186)
ijn566 Creative Commons License 2015.07.18 0 0 44187

Gratulálok hozzá! Azért bármennyire is tűnik a leírás alapján egyszerűnek, ez elég nagy kihívás volt!

Előzmény: multifiat (44186)
multifiat Creative Commons License 2015.07.17 0 1 44186

Az a vicc, hogy nem kellett faragni! A komplett hajtáslánc ki lett cserélve a motor és a kerékagyak között. Az Alfa Romeo-ban (147,156,GT) vagy Lancia Lybra-ban az 1.9 JTD motorok több mint 200Nm-t adnak le gond nélkül. Nagyobb a lendkerék, a kuplung erősebb, izmosabb a váltó C530-as. A Multipla-ból ezt kispórólták pedig beleférne és a benzines Alfa váltót C510 kapta meg így lett a 200Nm a határ 105,110,115,120 lóerőnél is. A donor kiválasztásánál, az áttétel számítások után jött az ötlet, hogy a C530-as helyett lehetne az azonos paraméterekkel rendelkező C530.6 és autópályán 140-es tempónál 32001/min-nél kellemes lenne húzni egy hatodikat. Már tudom, hogy 100-nál se rossz. Ezt a váltót az 1.9 JTD 16V motorokhoz szerelték. Nekem szerencsém volt, donorból sikerült a legkeményebb Alfa 147-est kifogni 1.9JTDm több mint 300Nm-el erősített kuplunggal, ha ez nem bírja akkor semmi. Két évig csak agyaltam, keresgéltem a megoldást a felmerülő problémákra:

A fokozatok kapcsolási irányának megfordítása. Amikor a Multipla tolja a bowdent az Alfa húzza.Megoldva.

Kuplung működtetés átalakítása. Multipla mechanikus nyomó kuplung, Alfa hidraulikus húzó kuplung.Megoldva.

Sebesség jel átalakítása. Multipla hall jeladó a váltóban, Alfa ABS vezérlőtől kapja.Megoldás megvan, jelátalakító kivitelezése folyamatban, addig GPS. A többi apróság ezekhez képest nem nagy dolog, váltóbowdenek méretezése, turbócső áthelyezése stb. Nem titkos ez csak nagyon friss még a dolog.

Előzmény: r.andras (44183)
multifiat Creative Commons License 2015.07.17 0 0 44185

De, ez egy Fiat Multipla 1.9 JTD 8v 115CV eredetileg, 4 éve saccra kb. 140LE 270Nm mivel teljesítménypadon sosem volt, de lehet kicsivel több is, mert az erősített kuplung csak 2 évig bírta (max.40000KM) benne. Ez volt a problémám vele, kb. 3 hete tesztelem eddig elégedett vagyok, a 6. fokozat csak a hab a tortán. A nagyobb kuplunghoz nagyobb váltó kellett nagyobb kuplungharanggal, az 5 és 6 sebességes váltó minden méretében megegyezik csak egy fogskerék párral több van benne.

Előzmény: multidroid (44180)
babarucu Creative Commons License 2015.07.17 0 0 44184

Én egy egyszerű mezei senki vagyok, nekem jó hibát törölni. A töltőnyomás érzékelő adatait 1000+1 gebasz befolyásolhatja. A turbó értékeit nincs az a műszer ami pontosan méri, csak a manométer.

Én nem akarok vitatkozni te biztos jobban értesz hozzá, hibát keresni lehet vele kért és valós értékek összehasonlításával. Utána jön amit a szerelők is szoktak mondani, vagy egr, vagy turbó, vagy légtömegmérő, vagy dugulás, vagy lyukadás, esetleg érintkezési hiba, feszültségesés a kanócokon, sok mindent nem hagytam ki:)

Előzmény: Törölt nick (44181)
r.andras Creative Commons License 2015.07.17 0 0 44183

Milyen váltót sikerült belefargni?

Kicsit mesélj már róla, ha nem titok :)

köszi!

Előzmény: multifiat (44179)
Balu35 Creative Commons License 2015.07.17 0 1 44182

Igen, Győr környéki (Pér)vagyok. Magam javítom, az enyém CNG-s. Én egyszer akartam a Riegler-hez vinni diagnosztikára, de azt mondták ők még ilyet nem láttak, de hagyjam ott, tanulni jó lesz rajt. Gondolhatod mennyire meggyőztek!

Felszereltségük megvan szerintem, főleg a dieselhez, nem csak a Multiba szerelték, ezen nem kellene elvérezni nekik. 

Előzmény: szg75 (44171)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.17 0 0 44181

Próbáltad használni hibát keresni? A másodpercenkénti max 5 érték kiolvasásával mire jó? Hiba keresésre bolhafing.

Előzmény: babarucu (44178)
multidroid Creative Commons License 2015.07.17 0 0 44180

Akkor ez nem Multipla?!

 

Előzmény: multifiat (44179)
multifiat Creative Commons License 2015.07.16 0 0 44179

A sebességet GPS-el mérve: 100Km/h 1900 1/min, 110Km/h 2100 1/min. Nem 5. hanem 6. fokozatban.

Előzmény: multidroid (44173)
babarucu Creative Commons License 2015.07.16 0 0 44178

Bocs végnyomást tud, diagramban

Előzmény: Törölt nick (44174)
babarucu Creative Commons License 2015.07.16 0 0 44177

Az ecuscan nem tudja diagrammon a turbónyomást? úgy emlékszem megy az is

Előzmény: Törölt nick (44174)
Degeczi Creative Commons License 2015.07.16 0 0 44176

Senki nem állította, h "csak az jó bele", hanem olyat célszerű használni a légtömegmérő érdekében.

Előzmény: aatikaa (44175)
aatikaa Creative Commons License 2015.07.16 0 0 44175

Ha csak a szivacsos jó bele miért hozza az Unix Bárdi stb a simát a  105 jtd hez? Nem is tudtam hogy van szivacsos sose láttam.

Előzmény: bojo (44172)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.16 0 0 44174

Ahhoz hogy a turbonyomást rendesen, diagramban lásd, kevés egy márkaszerviz, ők nem tolnak bele félmilliós technikát hogy olyan autóból is kiolvassák, amit az Examiner nem kezel le.

Amúgy a kompressziót sem érdemes mérni, van sokkal jobb, motor állapot diagnosztika, megbontás nélkül mond hengerenkénti állapotot.

Persze nem olcsó, csak gyors, és élő adat a motor minden rezdüléséről.

Az országban max 20 darab lehet. De bárki megveheti.

 

 

 

Előzmény: szg75 (44171)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!