A mátrai Rákóczi túra kódja a Szent Anna kápolnánál pontosan hol található? Gyöngyös felől menve nem találtuk, igaz, eredetileg nem is ezt a túrát terveztük (a lajosházi kisvasúti ág ma és holnap nem üzemel, amit a helyszínen tudtunk meg), de itthon az igazolófüzetből sem lettem okosabb.
Térképen sajnos nem tudnám megmondani, az 1 km reálisnak tűnik, de ha már a településen vagy, az OKt mellett látni fogsz kis táblákat a villanyoszlopon, melyeken - ha jól emlékszem - fekete nyílban van egy sztúpa rajzolva, azon az utcán kell végigmenni és ott is vagy.
Még egy kérdés. Becskén a sztúpánál járt már valaki esetleg? Hol van az pontosan? Elsőre nem találom. Illetve milyen messze mondjuk a Vadász presszótól?
Tavaly végigjártam dzsípíesszel ezt a szakaszt. Tehát a távolság Becske, Vadász söröző (pecsételőhely) és Nógrádsipek, vegyesbolt (pecsételőhely) között a mapszósz szerint 27,3 km. Ez a szakaszt még nem dolgoztam fel, ezért most a trackről gyorsan leműtöttem minden kitérőmet, egyéb sallangot, csak a szorosan vett kéktúra útvonal hossza ez. Természetesen az új útvonalat jártam végig, tehát benne van a Terénybe tett kitérő is. Egyébként emiatt a változás miatt találhattál ellentmondó adatokat. Megadom a szintmetszetet is, hátha tudod használni valamire. Remélem, nem zanzásítja értelmezhetetlenné a zindex képszerkesztője! :-)
Meg tudja nekem valaki mondani, hogy a Becske-Nógrádsipek távolság jelenleg pontosan mennyi az OKT vonalá? Mármint km nagyságrendben, mert ellentmondó adatokat találtam. Csak hogy hogyan kell terveznem a közlekedést.
Pár éve már ez az összekötés felmerült, de a KDP-t az akkori regionális vezetők az Észak - dunántúli régióban tervezték bővíteni, azaz Győr - Sopron felé. Bár ez azt hiszem azóta is terv maradt.
Én mindkettőt "megnéztem" közelről, szerintem a DDP jelzettségileg jobb, természetesen vannak itt is gondok de a gyakoribb útvonal változások pontosan azért vannak, hogy a benőtt szakaszok kiváltásra kerüljenek.
"úgy néz ki, időhiány miatt csak autóval járják végig az utat keletről nyugatra a Nagy-Milicről indulva"
...Mátraverebély faluszélig, mert addig van "téma"
na, most kigonoszkodtam magam
amúgy ha már itt tartunk, múltkor, a KDP második napján Odvaskőtől Hárskútig (akartam beszámolót is írni, de lassan leteszek róla..) a lehetetlenül felfestett jelzéseken bosszankodtam
Mert hogy többet érdemelne ez a mozgalom (mármint a KDP, lehet hogy a DDP is ilyen, ahhoz még nem volt szerencsém)
Na és eszembe jutott nevezett filmkészítő úr, hogy miért is az OKT-ről csinál filmet? Rockenbauer Pál elég magasra tette a lécet, voltak már "remake"-ek is, viszont tudtommal még senki nem csinált filmet a pirosról, szóval az akár hiánypótló is lehetne!
Szerintetek?
Sőt, még olyan is eszembe jutott (biztos már nagyon fáradt voltam) hogy politikai kapcsolatait felhasználva, össze is köttethetné a két pirosat (tudjátok, ez az én villanyvasutam)
Mint anno az északi zöld, az is minisztériumi vagy nemtommilyen hátszéllel indult, ez is indulhatna akkor így. Persze tanulva annak hibáiból, megoldva (=előre kijelölve a felelőst) a karbantartást is.
Csak aztán felriadtam álmodozásomból, hogy nehogy a Rockenbauer Pál Dél-Dunántúli Kék mintájára Bayer Zsolt Észak-Déli Pirosnak neveztessék :-)
De a KDP+DDP végigfilmezése az szerintem azért nem lenne rossz ötlet
Tornabarakonyban kedden egy forgatócsoportba botlottam a görög katolikus templomnál. Mint kiderült, Bayer Zsolt volt két munkatársával, épp a templomot akarták filmezni, csak várták még a papot. Pár percet beszélgettünk csak, egyrészt nem akartam feltartani őket, másrészt meg még komoly távolság állt előttem Irotáig. Szóval úgy néz ki, időhiány miatt csak autóval járják végig az utat keletről nyugatra a Nagy-Milicről indulva (oda mondjuk csak gyalog tudtak felmenni, legalábbis szerintem).
Én úgy értettem, hogy júniusban egyáltalán nem lesz lehetőség a gyalogtúra bizottsággal találkozni, július+augusztusról akkor nem volt szó. Most viszont megtudtuk kvte kollégától az egész nyári helyzetet is.
Még azt hiszem, májusban kérdezted, mi jelenleg az OKT legjelzetlenebb, legjárhatatlanabb szakasza? Hát szerintem a Cserehát! Tapasztalatból mondom, mert tegnap késő délután jöttem meg a Jósvafő bg. - Encs kirándulásból. Ez kenterben veri az összes többit. Nagyon sok helyen a jelzés követhetetlen a dombok között, mert a földút, amire festették, már nincs használatban (egy-két ilyen szakaszon a dzsípíesz segítségével navigáltam végig dzsindzsán-tüskén át puszta kíváncsiságból), sok helyen nincs még ösvény sem, itt pedig tájolós vagy templomtornyos navigációval voltam kénytelen haladni.
Nagyokat szívtam Rakacaszendről a Kecske-pad felé haladva az elágazó keréknyokon hálózatán, a Kecske-pad irtásfoltájánál, Irota után Felsővadász felé a bekerített mezőkön, a Felsővadász - Baktakék szakaszon gyakorlatilag csak a településeken van látható jelzés, azokon kívül csak elvétve. A mélypontot a Felsővadász felett kilométer hosszan beszántott földút jelentette.
Ezzel a menettel jutottam túl egyébként a második teljesítés 1000. kilométerén! :-))) Lassan befordulok a célegyenesbe!
KVTE,a Sarvaly-forrás nincs elapadva,csak nem túl látható helyen van a foglalata.Vagyis a foglalat látható ugyan,de maga a forrás bele van vezetve egy kis medenceszerű betongyűrűbe,amelynek egy lemez fedele van,ennek elmozdításával merhetünk az egyébként friss és hideg forrásvízből.
Én sem tudnám ha nem jön három (csinos!) hölgy egy X5-ös BMV-vel és nem mutatják meg.Ők kimondottan a forrásvízért jöttek fel,ez volt két hete június 11-én,akkor bővizűen csobogott a forrás,nem hiszem hogy azóta elapadt volna.
Az MTSz központ gyakorlatilag augusztus végéig csökkentett nyitvatartással üzemel (H-Cs is csak 16:30), ezen felül a szakágak fogadóórái sem lesznek jellemzően megtartva. Füzetet leadni és venni lehet, ügyintézni csak korlátosan, és érdemes előtte telefonon vagy emilben érdeklődni. És bocs, hogy ez így derült ki.
Csatlakoztunk a Káld - Szajki-tavak szakaszhoz is. A legnehezebb az volt a túrában, hogy a tavak felé autózva (busszal mentünk át Káldra) ne forduljunk vissza a zuhogó esőben, ami indulásra szerencsére majdnem elállt. A társaság a szakaszt mintegy 3,5 óra alatt tette meg, valamint közel egy órát töltöttünk a hosszúperesztegi kocsmában, ami a kocsmáros gyorsaságát tekintve szükséges is volt. Túra után teszteltük a tavaknál lévő büfésort, igazán finom volt minden, melyhez korrekt árak társultak.
Az Aggteleki részt csak példaként hoztam, akkor az olasz tengerbe lógatom a lábam, amikor ti a bakancsban izzadtok... :)
Lehet, hogy más majd érdekel. Azonban ahol fix a szállásotok, azt érdemes lenne jelölni, mert akkor mások is látják. Ilyen például Aggtelek, ahová azt írod van szállásod, de a blogból ez nem derül ki.
Ha szabad leszek, akkor a Balatonfelvidék és Kőszeg környéke érdekel, akkor nektek is kell majd a támogatás ;)
De ha szeretnél jönni és Neked úgy kényelmesebb, nyugodtan keress magadnak szállást Putnokon vagy Keleméren. Előbb esetben korábban kell indulnod, de mi úgyis nekiállunk Keleméren reggelizni, utóbbi esetben Neked kell megvárnod, míg odaérünk és megreggelizünk...
Várunk szeretettel!
UI.: lehet hogy kéne a blogba egy poszt a vadkempiges éjszakázásról?