Elek, kevered azért a szart. Pusztán a száguldozás alatti hangból lófaszt se fogja senki megmondani mennyivel megy, ahhoz előbb meg kell tanulnia, összekapcsolnia óráról leolvasva az aktuális értéket, és ez is csak az adott kocsiban lesz érvényes.
Ha valaki idegbeteg is, annak valóban az :) Az én haverom megtanult nem odafigyelni, tehát pl akkor is élvezni tudja a zenét, ha az egész zenekar fél hanggal feljebb van a szükségesnél :)
Szerencsére sokkal fontosabb a relatív hangzás, tehát az, hogy EGYMÁSHOZ KÉPEST jól illeszkedjenek a hangok/hangszerek, mint az, hogy tökéletesen illeszkedjenek a hivatalos frekvenciaskálához. A relatív (tehát nem abszolút) zenei hallás szerencsére bárki számára megtanulható (mondjuk ismerek egy-két botfülűt, akikre ez valószínűleg nem igaz :)
"Ezt a szösszenetet most azért kavartad ide, hogy?"
Az volt a téma, hogy a megengedett sebességhatár környékén mennyire szar meló a pontos sebességet folyamatosan figyelni az autógyártóktól kapott mindössze 1 négyzetcentiméteren.
Erre te a 101126-os bejegyzésben azt írod, hogy egy kis vezetési gyakorlattal már a motor hangjából lehet tudni a sebességet.
Erre én leaírtam, hogy valójában csak rohadt kevés ember képes pusztán a motor hangmagassága alapján 5-10 százalékos pontossággal megállapítani az aktuális sebességet.
Az abszolút hallás állítólag istenverés. Valójában nem tud semmilyen élőzenét nyugodtan élvezni, mert szerencsétlenje meghall minden elütést, minden hamis hangot, disszonanciát, elhangolt hangszert.
"Ha ráteszed egy 1000A-es betápra és pont akkor gondolja azt az izzó, hogy na most akkor nekem ebből a 400V-os sztoriból elegem van, akkor magadra olvaszthatod az elosztó szekrényt."
Egy 230V 5W-os izzónál még az izzószálat tartó vékonyka vas is elolvad kb 10 ampernél, márpedig ezzel a max 10 amperrel igen nehéz lesz magamra olvasztani egy elosztó szekrényt :)
"az első pár 10 ezer km után szerintem senki se nézegeti a sebességmérőt, felfogja anélkül is a külvilág tempójából, motor zúgásából mennyivel megy"
Itt most nem arról van szó, hogy fülre megsaccolod, hogy 50-nel vagy 150-nel mész éppen :) egy traffipaxos büntetés 5-10 százalékos sebességkülönbségen múlhat, ilyen kis frekvencia-különbséget átlagember nem képes meghallani.
Ahhoz, hogy fülre meg tudd mondani, hogy a motortér felől most éppen 100 vagy 110 Hz-es brummogás hallatszik, ahhoz az abszolút hallás nevű nagyon ritka tulajdonság szükséges (nekem elég sok zenész ismerősöm van, de csak egyről tudom, hogy abszolút hallással rendelkezik).
A többi földi halandó (tehát az emberiség 99 százaléka) sajnos kénytelen rendszeresen a műszerre nézni, amikor 50 környékén halad. Vagy tele van pénzzel és leszarja, ha megbüntetik :)
Faszt. Nem telepítek, adja ide, működjön, pont. Többivel szopjanak a Linuxosok, de ott is csak a pofa nagy, laza csuklómozdulatos ízét senki nem akar nekem megoldani évek óta. Csak a pofa nagy, aztán a Gentoosok elméletben összevesznek a mintesekkel, többiek meg a Kubuntuval.
"de akár egyetlen darab 5 wattos izzó is kibirja a 400 voltot egy-két másodpercig"
Egyértelműen megvan a maga előnye a próbalámpának olykor.
De a hátránya is.
Ha ráteszed egy 1000A-es betápra és pont akkor gondolja azt az izzó, hogy na most akkor nekem ebből a 400V-os sztoriból elegem van, akkor magadra olvaszthatod az elosztó szekrényt.
Sajnos az izzók hajlamosak úgy kiégni hogy közben zárlatot okoznak a bennük kialakuló ív miatt...
Nem feltétlenül, és az a párezer km-t el is kell érni. Hihetetlen becsapós, ha hosszú 130 után beesel a városba, vagy ha más kocsijába szállsz be, a régiekben hallod-érzed a tempót, az újak néma mint a sír. Nameg a pélóméregetés annál aki új kocsiban ül, valahogy alapfelszereltség.
" ráadásul kiértékelni az ott látottakat, ami bizony hosszú másodpercekbe telik"
Hát elég lassú a processzorod odabenn ha neked ez gondot okoz :-)
Arról nem is beszélve hogy az első pár 10 ezer km után szerintem senki se nézegeti a sebességmérőt, felfogja anélkül is a külvilág tempójából, motor zúgásából mennyivel megy.
Hátrányai mellett a próbalámpának számos előnye is van a digitális műszerekhez, fáziskeresőkhöz, stb lépest. És egy jó szakember ismeri és ki is használja is ezeket az előnyöket. Tehát aki még manapság is próbalámpát használ, az nem biztos, hogy hülye :)
"Ha nincs szükség pontos értékre, a probalámpában a sorbaköttött 15 és 25wattosizzó"
Nem csak sorba kötött, de akár egyetlen darab 5 wattos izzó is kibirja a 400 voltot egy-két másodpercig. Egyszer hamarjában kellett egy próbalámpa, vettem egy ilyen kis izzót a bótban, ráforrasztottam két vezetéket és a következő pár évben legalább 100-szor "mértem" vele 400 voltot, amíg egyszer el nem kaptam el elég gyorsan a vezetéket (letelt az egy-két másodperc) és tönkrement szegény a túlfeszültségtől.