Mindig, a helyek egy bizonyos százaléka ilyen. Az adatokat pendrive-val töltik fel a kiinduló állomáson, de az szükségszerűen az akkori állapot. Akik később szállnak fel és később foglalnak helyet, azok oda kapják.
A Maestral várhatóan 13.25-kor fog indulni a Déliből. Az Istriára egyenlőre nincs semmi, hogy Koper vagy Pula lenne a végállomás. Még egyszer hangsúlyozom, hogy ERŐSEN tájékoztató jellegű mivel még csak szeptember van és tudjuk nagyon jól, hogy a Venezia is csak tavaly decemberben a menetrendváltás előtt dőlt el, hogy nem fog közlekedni.
Egyébként meg nem államtitok... Nem értem miért lenne probléma ha esetleg más is tud róla... Nem az F.10-est teregettem ki... :)
Hát, elég egyértelmű pedig :) A csomagtartó peremén van kijelző végig, az mutatja (minden ülésnél egyesével), hogy melyik ülőhely foglalt, mettől meddig, két városnévvel. Értelemszerűen a Győr utáni foglaltságú helyekre is leülhetsz, meg azokra is, ahol semmit nem mutat a kijelző (arra semelyik szakaszra nincs foglalás).
Úgy döntöttem Pestről Győrbe megyek railjet vonattal, és ugye nincsen helyjegy belföldön csak helybiztosítás nélküli pótjegy... honnan látom én, hogy melyik hely foglalt? Mert képeket nézegettem, azokon nem volt egyértelmű mit jelentenek a helyek felett a kijelzőn a dolgok...
És tényleg, akkor a Rakitovec-Buzet határátmenet működni fog jövőre ezek szerint (akár Istria akár szlovén nemzetközi vonat révin)?
Mert a most (személyforgalomban) működő szlovén határállomások közül csak a Prevalje/Bleiburg és a Metlika/Kamanje-t nem próbáltam ki a buzetin kívül, de ezt a kettőt ha minden jól alakult a köv. 10 napban megnézem... :D
A Maestral időfekvéséről tudunk valamit? Kb az lesz mint most vagy inkább az IC Kvarner-é?
Gondolom összeállításról még túl korai ilyenkor spekulálni, de én örülnék ha a Kvarnerhez hasonlóan inkább klimatizált waggonok lennének benne (a MV Citadella-val is ez a fő problémám, a bobai delta (nem)használatán kívül)
Kár, hogy a Kvarner nem fog közlekedni, de legalább a Maestral megmarad. Fura is lenne, hogy nem lenne összeköttetés Zagreb-Budapest között, csak nyáron.
Akkor mégis megmarad a Sarajevo járat, hurrá! Áprilisban akkor tudok utazni oda, és a régi álmom válna valóra. Pedig azt hallottam, hogy azt is törölnék... Egyébként még mit lehet tudni, a Maestral mikor indulna, és mikor tudunk végleges információt?
A 2012.09.07-i tervezet szerint csak a Maestral marad a Kvarne nem. Az Adria meg ugyanúgy csak nyáron fog közlekedni. Bár nagyon messze van még december, de szerintem erre már lehet alapozni... Érdekesség még, hogy a Sarajevo-ba közlekedő ismét a Keletiből fog menni a többi pécsi IC-vel együtt.
Ma vásároltam nemzetközi jegyet a MÁV-nál. A pénztárostól megkérdeztem, hogy mi a helyzet, igaz-e, hogy nem lesz Zagreb-ba vonat.
A hölgy nagyon megdöbbent, aztmondta, erről fogalma sincs és honnan szedem, mert ezek a járatok azok, amelyek ki vannak használva, továbbá Zagreb-ba mindnig volt vonat "ősidők" óta.
Stimmel, de attól még közvetlen kocsi van, illetve Schwarzach-ig önálló vonatszámon megy, csak utána (15)464/(15)465. Amúgy meg, mint minden Svájcba menő vonat jól ki van használva (a jugoszlávok ugyanúgy járnak vele dolgozni és "dolgozni", mint honfitársaink), a horvát hálónál külön előny, hogy a Villach-Feldkirch autós utasok is foglalnak bele.
Most?! Mindig is volt. Igaz, a két vége között csak egyetlen ülőkocsi (régen szerb, manapság svájci) megy végig. Ez két szlovén ülővel indul Belgrádból - régen volt szerb étkező is, most tervezik, hogy lesz majd helyette horvát - Zágrábban tesznek rá horvát fekvőt és hálót (meg néha hétvégén egy ülőt is), Villachban a két szlovén ülő helyére tesz az ÖBB fekvőt, ülőt és autószállítót, az utóbbi kettő csak Feldkirchig megy. Schwarzach St. Veit-ben vagy szezonban Feldkirchben egyesül a vonat a Graz-ból jövő Zürichsee-vel, és Svájcba végül 7-8 kocsi megy át.
Azért a sokkal olcsóbbra ne vegyünk mérget... Amúgy én voltam 10* de még mindig azt mondom, hogy nem lehet megunni és mindig van benne valami érdekesség... A közvetlen eljutási lehetőség, pedig valószínűleg jövőre se lesz, amíg el nem készül a pálya Kapikule és Isztambul között.
dec. 8-ra elkészül a villamosítás Hodos-Pragersko között?
Ha igen, ez azt fogja jelenteni, hogy Ljubljanáig villanymozdony húzza a Citadellát és az Istriát is, ezáltal, valamint a 30-as felújítása miatt a menetidő is jelentősen csökkeni fog?
Gondolom, Hodoson a mozdonycsere ettől függetlenül megtörténik.
Nagyon jó lenne, ha nem is mindegyik zeg-i gyors, de legalább a Citadella a deltán közlekedne a tervezet szerinti 12.55-ös menetvonalon, a szombathelyi rész is külön.
Tavaly szó volt egy Bp-Istambul nyári vonat indításáról, ami akkor elmaradt. Lehet-e tudni arról valamit, hogy jövőre indul-e ez a vonat? Hányan utaznak 24 órát Istambulba vonattal. amikor a repülővel 2 és fél óra alatt és sokkal olcsóbban megtehetik az utat?
Olyan kérdésem lenne, hogy nem tudjátok mennyibe kerül egy Kiev-Moszkva vonat oda-vissza? Itt neten meg lehet-e venni a jegyet? Majd valamikor februárban mennénk!
Végülis igen, csak nagyjából tisztában akartam lenni az árral, nehogy trehányságból átvágják. Meg tudnád írni Andó Gergő honlapjának a címét? Nagyon régen odatévedtem egyszer, de most nem találom. Köszi! :)
Akkor csak a jegypénztár marad, ott meg tudják mondani az árat. Elméletileg az AG-honlapon közzétett excel táblákból ki lehet matekozni, de ha megtérítik akkor kb. mindegy, nem?
Azt elfelejtettem megírni az előző posztban, hogy a jegy egyben kellene és számlával (Forintban, mert téríti neki az intézménye) szóval ez a kishatárforgalmi + szerb belföldi modell szerintem így ebben a formában nem opció. Mindenképpen az Ivo-val szeretne továbbmenni, mert kicsit körül is akar nézni Szabadkán a fölös időben :)
Szeged-Szabadka és vissza jegyeket az eticketen is meg tudjátok venni, de érdemes a két utat külön, mert menettértibe nem adja. Összesen 5,2 euró, forintban fizetve.
Szabadkáról Újvidékre meg vesz belföldi jegyet helyben a pénztárban, lesz rá pár órája. de van korábbi vonata is 10:15-kor, ami 12:49-re ér Újvidékre. A menetjegy egységesen 384 dínár, de ha mégis az Ivóval menne, akkor arra kell IC pótjegyet is fizetnie, az +200 dínár. A pénztárban lehet kártyával fizetni.