Nekem eleinte csak úgy ment le az alapjárat ha nagyobb fordulatszám tartományban járattam a motort és hirtelen levettem a lábam a gázról, mellesleg hidegindításnál mindig normális volt az alapjárat, de alig hogy gázt adtam neki elkezdett "játszani", de szerencsére idővel kigyógyult belőle.
Szia nekem is így reagál tisztítás után, magától beállt vissza 1 jó hónapos használat után, ha nem szeretnéd kivárni, akkor mindenképp gépre kötés a megoldás.
Az összes hasonló évjáratú autóba ilyen fémes a thermosztátház?...mert láttam műanyagból van soknak...vagy az később jött be? Azért kérdezem,hogy ha veszek thermosztátot bele,erre figyeljek vagy az autó adatai alapján úgyis kiderül?
én kb szeptember óta járok E85-tel. Nekem van benne elektronika és mindig ezt tankolok. Tapasztalaok hidegben: -nehezen indul -egy ideig "lassan" húz -kb. 20-30% plusz fogyasztás -nehezen emelkedő és picit alacsonabb motorhőmérséklet de, ha utána olvasol ez mind természetes jelenség az E85-nél, tehát nem kell megijedni. Én csak ajánlani tudom. Viszont ha egészbe ezt akarsz tankolni az elektronika kelleni fog.
Köszönöm a választ , Elég valószínű hogy a tankban feloldott retek miatt rángatott , az első 100km volt a necces de azóta jó . Tankolok egy teli tankot fele fele arányba , utána szűrő csere és szerintem ezután nem lesz gondom vele .
Holnap cserélem a lengéscsillapítót bízom benne hogy nem lesz túl bonyolult . Esetleg egy rajzot a lengéscsillapító felépítéséről tudna nekem feltölteni valaki? Nemrég volt fent egy rajz csak nem találom :S . Szerelési útmutatót már találtam , az alapján remélem nem lesz gond a szereléssel.
Én direkt azért tankoltam még az ősz végén etanol-benzin keveréket, hogy a télre jól kipucolja a rendszert és az injektorokat. Szerintem van olyan hatása mint egy adaléknak, sőt még talán jobb, mert az etanol leold mindenféle zsiradékot. Ilyen célból csak ajánlani tudom.
Ja és én nem cseréltem benzinszűrőt sem, sőt az utóbbi 70 ezer km alatt sem cseréltem. És azt sem tudom, hogy az előző tulaj mikor cserélt...
Szerintem csak pénzkidobás. Javarészt (70-80%) kerozint tartalmaz az injektortisztító (2 dl ~1500 Ft-ért). Szerintem a ~220 Ft/liter bioetanolnak is van olyan tisztító hatása.
Egyéb : tegnap tankoltam 30 liter E85-öt a maradék benzinre. Eddigi észrevétel : kicsit jobban kell nyomni, hogy ugyanúgy elérjem a 100-as tempót (a sima benzines üzemhez képest); a reggeli hidegindítással sem volt gond (1-2 másodperccel tovább kellett indítóznom). Úgy vettem észre, hidegen simább lett az alapjárat.
Megnéztem ma az antennámat és elől a rádiónál sem láttok plusz vezetéket sem az antennánál. Pedig tuti, hogy nem cserélték, mert akkor valahol benn kellene lenni annak a vezetéknek, meg még a gyári Philips rádió volt benne ráadásul egy idős hölgyé volt. Azt meg nem hinném, hogy Ő ilyennel foglalkozót volna. A kocsihoz minden könyv + a rádió könyve szó szerint úgy volt ahogy a szalonba odaadják. Létezik olyan készülék, ami erősíti az antenna jelét, anélkül, hogy antennát cseréljek és jó is. Mert nem szívesen állnék neki szétbombázni, azért, hogy plusz vezetéket húzzak be. Ha nincs akkor marad ami van adó, Cd.
Ja még egy dolog az E85-ös témához az enyém már ment tisztán E85-el úgy hogy pirossal mentem a kúthoz és tele toltam aztán irány az "égalja" de soha nem volt gondom de az első tankolás után cseréltem üa. szűrőt. Ami probléma ezzel az üzemanyaggal nekem hogy az első kút 50km.
Hali! Az antenna kiszedése: leszereled a hátsó ablak mögötti kárpiton levő műanyagot három pattintó fogja utána középen van két műanyag dugó a kárpitot fogja kipattintod és annyira le lehet húzni hogy hozzáférsz az antenna aljához óvtosan kiveszed a kábelt és szétcsavarozod azután széthúzod a 12vos kábelt és egy 17-es kuncsal meglazítod az antenna alsó csavarját ha lejött áthúzod az anyán a vezetéket és kész kis kéz nem árt hozzá:). A vezeték csere már bonyolultabb ott le kell szedni az első ajtó gumit a kerék dob feletti műanyag burkolatot mert ott jön be a műszerfal alá a hátsó ajtó gumiját és a felette levő kárpitot és úgy a legegyszerűbb ha a régihez kötöd a újat és azzal húzod be én is így csináltam kb~2 óra .
Ha csak a hátsó antenna csonkot akarod cserélni, akkor kinyitod a hátsó ajtót, lerántod a tetőről azt a kis műanyag burkolatot, elfeszíted kézzel a tetőkárpitot, és egy villáskulcs segítségével letekered a rögzítő anyát, és kiveszed. Persze most jön, hogy előtte csavard le az antenna kábelt és húzd le a sarut a fantom tápról, és csőkulcsal tekerd le az anyát, de rohadt nehéz ott a helyén hozzáférni a drótokhoz, inkább kivéve csináltam utcán a bolt előtt 5 perc alatt...
Sziasztok! Szerintetek van jótékony hatása az injektor vagy motortisztító adalékoknak, vagy csak pénzkidobás? Etanollal kapcsolatban, sokan mondják, hogy "átpucolja" a rendszert, akkor nem lehet hogy hasonló hatást tud kiváltani mint mondjuk ezek a drága adalékok?
Szerintem azért kezett el rángatni, mert a koszt feloldotta a tankban vagy a szűrőben és bekerült az üzemanyagrendszerbe. Amikor először tankoltam bele nekem is rángatott vagy megtorpant 50-70 km-át , de aztán elmult teljesen. Igaz én 20-20 litert tettem bele... a tiéd lehet, hogy a kevés üzemanyag miatt rángat jobban(sok benne a kosz).
Tankolj rá egy kis benzint, hogy legyen benne több, járd ki, aztán lehet majd újra etanolos keveréket
jah bocsi,elneztem azt hittem motorba akarod.Valtoba nemtudom pontossan milyen lehetoleg szintetikus váltóolajat tegyél bele, asszem API-GL4 minősítéssel és 75w-90 (90 helyett lehet 80 vagy 85 is) viszkozitással....
Szerintem ez nemjo fajta benzinszuro,enis ugy tudom h az dagibb :)) .Vegyle egy normalisat,es gondod sem lesz a beszerelessel,mert felirat+nyil is talalhato rajta.!!
Nemtudom neked miert vannak ilyen gondok az etanolos uzemmoddal.Nekem eddig semmi bajom nemvolt vele,es tobb mas kolleganak sem,A szurod jo?Melyik fajta felirol van szo?kozpontis,vagy hengerenkenti?En mar tankoltam 10 liter benzinhez 30l e85 ot semmi gond nemvolt vele.Elso utamon beszaggatott 80 nal,de felvittem 50km-n keresztul 110 ea es megjavult,kitusztult a rendszer.Megkellene nezni nincs e valami hibakod.
Az elso futomuvet megtudod csinalni otthon teis,csak szukseged lesz egy eros asztalos szoritora +22 kulcsra,gyurus,es racsnisra is+ha meg helyne van a lengescsillaito akkor meg 13 as kulcsra + alul 17 es kulcsra is.Szereles menetet sajnos nemtudom leirni,mert reszletesen nemtudom,de ahogy szeded szet figyeld meg,es nemlesz nehez osszerakni.Ja es eros satura is szukseged lesz.
Igy a kepen nemnagyon lehet kivenni+ azt a fajtat nemnagyon ismerem,de jobban megkellene nezni,nem a fogja valami zeger gyuru,vagy valami csavar féleség.Ha koszos pucold megh teljesen latszodjon hogy hogyis van osszeteve...
EN CASTROL 15w 40 EST HASZNALOK 2 eve,nekem bevallt.A haver kocsijaba shell olajat tettem ,azzal sincs semmi gond.Ahogy gondolod ,es a penztarcad is engedi..
hi.A heten a kovetkezoket csináltam a kocsin:mult heten a toltesemmel volt gond,kicseréltem a szénkeféket,a problema megmaradt,kicseréltem a diodasort,a problema megmaradt,3000 felett vilagitott a toltes.Irtam hubonak h veretlenul nincs e forgoresz,szerencsre volt neki,kituno allapotu,elmentem hozza,odaadta,a heten beleszereltem es lam a toltesem megjavult,kituno lett egesz alaternatorom kipucolva,majndem egesz belseje uj.Ugyhogy azzal nemlesz gondom egy darabig.Ra 1 napjara szetszakadta szijam is,szoval ujat kellett abbol is vennm,kerek 5 euroert aztis vettem.Szerdatol a vizhofokommal kezdtem bajlodni,mert nemment rendesen,visszaesett mindig 70 fokra,es 76 foktol feljebb nemakart menni.Elmentem es vettem hogombat, 5,50euroert.Hazavittem beleszereltem,de sokminden nem valtozott,talan meg olyan sem volt mint addig.Tegnap elmentem es vettem lengyel zegergyurus termosztatot.Ma beleszereltem es lám,a futes tokeletes beáll oda ahova kell,az elso nyitaskor sem pottyanik vissza.Amin nagyon meglepodtem,h 1 perc melegites utan,és 200 m megtétele utan mar meleg levegot fujt a -1 fokos idoben.Pedig eddig sem volt rossz futesem ,de az aztan nagyon meglepett.Ha mar csak megkozeliti a 70 fokot olyan forro levegot fuj, h a kezem nemtudom ott tartani 10 masodpercig mert mar annyira faj..egyszreuen nagyon jo lett ez az uj termo.Jovo heten ah osszejon benzinszuro csere,azutan pedig hatso kerekcsapagyak,+hatso fekek.......