"Ilyenkor begyullad egy elektromos ív, ami zárlatot csinál". Ebben van igazság. Az automata mosógépnél onnan tudtam hogy szénkefét kell cserélni, hogy leverte az automatát. Olyankor lefeküdtem a kőre és láttam hogy húzza az ívet kegyetlenül.
"Egy 230V 5W-os izzónál még az izzószálat tartó vékonyka vas is elolvad kb 10 ampernél, márpedig ezzel a max 10 amperrel igen nehéz lesz magamra olvasztani egy elosztó szekrényt :)"
Ilyenkor begyullad egy elektromos ív, ami zárlatot csinál. Az egész attól a néhány százezer ampertől robban a képedbe ami az ív miatt alakul ki és nem attól a 10A-től ami elvillantja a kis szálat.
Köztudott, hogy a hagyományos izzók gyakran csinálnak a fenti okok miatt zárlatot amikor elszakad a szál (kiégnek).
Attól hogy netán nem tudod ezt elképzelni, a jelenség létezik.
Persze lehet ellene védekezni egy megfelelő zárlati szilárdságú olvadó betéttel (nem, az üvegcsöves bizti nem az) de olyan koloncot ritkán hordanak próbalámpával.
"Mikor beterheltük 2db 100W izzóval+a világitással onnan jó lett."
Arra tippelnék, hogy annak az Einhell-nek nem hagyományos generátor kimenete van, hanem valami butuska digitális kapcsolóüzemű izé (mint az olcsó szünetmentes tápok "majdnem" szinuszos kimenete :), aminek a visszacsatoló része em tudta eldönteni, hogy mit csináljon, amíg csak a ledek szintén nem-lineáris terhelését érzékelte. Aztán rátettél valami ohmos terhelést is, és ettől észhez tért az elektronika.
Ha nem csak kötözködni járnál ide, akkor tudnád, hogy ez az egész téma abból indult ki, hogy milyen esetekben lehet hasznos, ha ELEKTROMOS méréshez mutatós mérőműszert használunk digitális helyett.
"miért fontosabb a műszerek leolvasásának pontossága a közúton mint a repülésben :-)"
Soha nem állítottam ilyasmit.
A motor fordulatszám egyrészt gyorsan változhat sok százaléknyit is, másrészt a halál pontos érték nem érdekes, ezért a motor-fordulatszámot sokkal okosabb mutatóval kijelezni a körúton is és a repülésben is.
Tényleg nyissak neked egy gumiszoba topicot? Ott bebizonyíthatnád azt is miért fontosabb a műszerek leolvasásának pontossága a közúton mint a repülésben :-)
"minden fedélzeti mérnök hülyét kapott, amikor a 4 hajtómű paramétereit kellett figyelni digitálisan"
Ahol nem kell pontos érték csak pl durván az aktuális százalék, ott sokkal könnyebb egy miutató állását kiértékelni egyetlen pillantással.
Ahol ráadásul 2-4 hajtómű aktuális fordulatszámát kell egymással összehasonlítani, ott még nagyobb marha, aki számokat és nem nem mutatókat alkalmaz :)
Nekem van egy olyan, a sima gravitációs verzió, szeretem használni. Otthoni, hobbi célra elég, és van olyan pontos mint a vizimértékes vergődés. Egy bánata van napfényben nem látszik rendesen, úgyhogy az udvart estefelé tűztem ki :-)
A repülésben nem véletlenül tértek vissza az analóg, mutató alapú kijelzőkre. Egy időben divat volt a digitális számkijelzés, csak éppen minden fedélzeti mérnök hülyét kapott, amikor a 4 hajtómű paramétereit kellett figyelni digitálisan. Csak összevissza számokat láttak, amiket mindig le kellett olvasni. Ezzel szemben a mutatókat nem kellett, már a szeme sarkából látta, ha a 4-ből valamelyik ELTÉR. A megoldás: analóg jellegű mutatók ÉS alul számokkal kijelezve a pontos érték, ha véletlenül mégis szükség lenne rá.