"Egy 230V 5W-os izzónál még az izzószálat tartó vékonyka vas is elolvad kb 10 ampernél, márpedig ezzel a max 10 amperrel igen nehéz lesz magamra olvasztani egy elosztó szekrényt :)"
Ilyenkor begyullad egy elektromos ív, ami zárlatot csinál. Az egész attól a néhány százezer ampertől robban a képedbe ami az ív miatt alakul ki és nem attól a 10A-től ami elvillantja a kis szálat.
Köztudott, hogy a hagyományos izzók gyakran csinálnak a fenti okok miatt zárlatot amikor elszakad a szál (kiégnek).
Attól hogy netán nem tudod ezt elképzelni, a jelenség létezik.
Persze lehet ellene védekezni egy megfelelő zárlati szilárdságú olvadó betéttel (nem, az üvegcsöves bizti nem az) de olyan koloncot ritkán hordanak próbalámpával.
"Mikor beterheltük 2db 100W izzóval+a világitással onnan jó lett."
Arra tippelnék, hogy annak az Einhell-nek nem hagyományos generátor kimenete van, hanem valami butuska digitális kapcsolóüzemű izé (mint az olcsó szünetmentes tápok "majdnem" szinuszos kimenete :), aminek a visszacsatoló része em tudta eldönteni, hogy mit csináljon, amíg csak a ledek szintén nem-lineáris terhelését érzékelte. Aztán rátettél valami ohmos terhelést is, és ettől észhez tért az elektronika.
Ha nem csak kötözködni járnál ide, akkor tudnád, hogy ez az egész téma abból indult ki, hogy milyen esetekben lehet hasznos, ha ELEKTROMOS méréshez mutatós mérőműszert használunk digitális helyett.
"miért fontosabb a műszerek leolvasásának pontossága a közúton mint a repülésben :-)"
Soha nem állítottam ilyasmit.
A motor fordulatszám egyrészt gyorsan változhat sok százaléknyit is, másrészt a halál pontos érték nem érdekes, ezért a motor-fordulatszámot sokkal okosabb mutatóval kijelezni a körúton is és a repülésben is.
Tényleg nyissak neked egy gumiszoba topicot? Ott bebizonyíthatnád azt is miért fontosabb a műszerek leolvasásának pontossága a közúton mint a repülésben :-)
"minden fedélzeti mérnök hülyét kapott, amikor a 4 hajtómű paramétereit kellett figyelni digitálisan"
Ahol nem kell pontos érték csak pl durván az aktuális százalék, ott sokkal könnyebb egy miutató állását kiértékelni egyetlen pillantással.
Ahol ráadásul 2-4 hajtómű aktuális fordulatszámát kell egymással összehasonlítani, ott még nagyobb marha, aki számokat és nem nem mutatókat alkalmaz :)
Nekem van egy olyan, a sima gravitációs verzió, szeretem használni. Otthoni, hobbi célra elég, és van olyan pontos mint a vizimértékes vergődés. Egy bánata van napfényben nem látszik rendesen, úgyhogy az udvart estefelé tűztem ki :-)
A repülésben nem véletlenül tértek vissza az analóg, mutató alapú kijelzőkre. Egy időben divat volt a digitális számkijelzés, csak éppen minden fedélzeti mérnök hülyét kapott, amikor a 4 hajtómű paramétereit kellett figyelni digitálisan. Csak összevissza számokat láttak, amiket mindig le kellett olvasni. Ezzel szemben a mutatókat nem kellett, már a szeme sarkából látta, ha a 4-ből valamelyik ELTÉR. A megoldás: analóg jellegű mutatók ÉS alul számokkal kijelezve a pontos érték, ha véletlenül mégis szükség lenne rá.
A kepernyo ugye egy pusztan elektromos alkatresz, es mint ilyen, kenést nem igényel. Ellenben pl a motor vagy a valtó, az igenyli.
Annyi elkepeszto dolgot hordtal megint ossze elek hogy csak a fejem fogom. Egy negyzetcenti, ja. Gondolom a csajoknak meg azt magyarazod hogy az bizony 20 centi.
A repülésben még hisznek a reakcióidőben. A bazi nagy tableteken is kör műszereket jelenítenek meg és tartalékban is maradtak az "órák". Jó, ők nem olyan okosak...
A fejlesztő nem dizájnol, csak kiküld egy paramétert a buszon. Nem kell másfelé járni, de ez úgyis bonyolult és megmagyaráznád. És ezért vannak a piros vonalak/pöttyök is, meg ezért nem büntetnek meg 3 km/h eltérésért sem, mert azért városban az 50 kontra 69 azért már nagyságrendekkel nagyobb, bármilyen kijelzőt is nézel. Itt is látszik kinek mi a szubjektív, mert akinek a 8-10 centi magas szám körömnyi terület, annak jó nagy a körme. És biztos van akváriuma is.
A képen látható olvashatóságú sebesség kijelzésnek kellene lennie minden autón azóta, amióta a digitális kijelzők fillérekbe kerülnek. Tehát kb 30-40 éve. Ki tudja, hogy ezidő alatt hány millió embert gátoltak el azon másodpercek alatt, amíg a sofőrök szeme a mutató hegyét keresgélte, majd a környékén lévő körömnyi területet elemezgette.
Mondjuk a képeden látható műszerfalon meg a fordulatszám kijelzését dizájnolta használhatatlanra az idióta fejlesztő.
"Amúgy nem tök mindegy? Mindenki vegye meg, amit akar."
A rohadt jól olvasható kijelző szerintem ne egyéni választás legyen, ugyanúgy mint pl a biztonsági öv vagy mondjuk a fejtámasz. Potenciális balestveszély minden századmásodperc, amíg a sofőr szene másfelé jár.
"Jövő meg majd arrafelé mutat, hogy érintőképernyős felületen összekonfigurálod magadnak"
Eleinte én is azt hittem a kis naiv fejemmel, hogy majd csinálhatok saját menürendszert, magamnak, frissíthetem a GPS térképeket az autóban, sőt akár a gyári gps szoftvert is lecserélhetem egy komolyabbra. A gyártók válasza: egy lószart neked, a menü kőbe van vésve, azt a GPS szoftvert használod amit mi mondunk és majd mi frissítünk térképet (pofátlan pénzért). Még ma, az autó képernyők tömeges megkenése után 20 évvel is csodaszámba megy az olyan autó-képernyő, amire legalább ki tudom tenni pl egy saját mobiltelefon képernyőjét.
Na ugyanez lesz a "konfigurálható" műszerfallal is: lesz háromféle gyári látvány: egyszerű és szar, a csicsás+szar, és a művészi+szar), oszt majd annyi konfigurálási lehetőséget kapsz az autógyártól, hogy szabadon választhatsz a háromféle szar közül :)