Azt már cserélni kellene, nem kísérletezgetni vele. Nappal csak simán megbüntethet a rendőr, hogy nincs felkapcsolva, de sötétben egyenesen balesetveszélyes, bármikor kialudhat akár időszakosan is. Ha már kicseréled, nézd meg melyik lába van a legjobban megolvadva és az aljzatban lévő azt a csatlakozót cseréld egy erősebbre. Elég gyenge az elektromos kontaktus, azért megy tönkre. Most teszel bele új kapcsolót, de csak idő kérdése, hogy az meddig fogja bírni.
nekem eleve az volt gyanús, hogy alig éreztem a rásegítést, ugyan könnyebb volt tekerni, mint egy régi, valóban szervó nélküli kocsimat, de pl a feleségem alig tud vele kanyarodni. Holnap kiderül minden
Akkor működik a szervód. Nem tudom mennyire nehéz tekerni, nehéz viszonyítani. De ha átülök szervó nélküli autóba, ég és föld a különbség, főleg manőverezéskor.
Igen,tt van a bal alksó sarokban a szervómotor. Az EPS gyújtás ráadásakor világít, majd a motor beindulása után kialszik. Amíg világít az EPS, addig nincs szervó.
igen, elektromos a szervo, szerintem mivel egyben van az oszloppal, integrált az érzékelőstől motorostól, gyakorlatilag kormányoszlop csere és táp kell neki. de nem 100%
2003-asglx-ben tutti van, EPS a neve (electric power steering)
Egy apró kiegészítés: volt olyan széria, amiben nem volt vezeték előkészítés!, tehát ott csak keresni lehet, találni nem. A ködlámpa vezetéke rendszerint szépen visszahajtva, szürke ragasztószalaggal megfogatva a sárvédőben, doblemez mögött, a ködlámpa irányában van. (2001-es GC tipusban volt kábel, 2003-as VVt-ben nem volt kábel. ilyen példákat ismerek)
Nem biztos hogy be van szerelve a ködlámpa kábelkötege. Nekem sem volt. 1.3-as GC M13A. Utólag szerelték be szakműhelyben egy külön kábelkorbácsot, ez tartalmazza a relét is, tehát nem a relédobozba kellett dugni. Ha bent van a kábelköteg, akkor a többi trelé mellé kell bedugni a ködlámpa reléjét. Egyébként ha be van ködkábelezve, akkor a kábelek végei ott lógnak a ködlámpa helyének közelében.
Sziasztok, nincs valakinek egy jó leírása első lökhárító leszerelésének lépéseiről? Illetve a régebbi Wagon R+-nál hol kell keresni a ködlámpa kábelkötegét? Nagyon szépen köszönöm
Ha jól emlékszem a GL modellekben nem volt szervó, a GLX-ben volt!
Szintén emlékeimben rémlik fel, hogy talán HCS kolléga "szervósított" egy Wagont utólag. Valami olyasmi rémlik, hogy a Wagonnak elektromos a szervója, s a helye már a GL modellekben is megvolt...
most kiderült, hogy a nemrég vásárolt WagonR+ ban nincs szervó.
A kereskedő szervósan hirdette, de a személyes szemrevételezéskor megemlítette, hogy kicsit gyenge a szervókormány, azt lehet, hogy meg kellene nézetni. Én nem is gyanakodtam, mert volt szervó nélküli autóm, és azt nehezebb volt tekerni, mint ezt, hiszen ennek könnyű az eleje. Meg GLX, klíma, abs, pont ez ne lenne benne. Most persze kiderült, hogy nincs, és tényleg voltak ilyen változatok