Az abszolút hallás állítólag istenverés. Valójában nem tud semmilyen élőzenét nyugodtan élvezni, mert szerencsétlenje meghall minden elütést, minden hamis hangot, disszonanciát, elhangolt hangszert.
"Ha ráteszed egy 1000A-es betápra és pont akkor gondolja azt az izzó, hogy na most akkor nekem ebből a 400V-os sztoriból elegem van, akkor magadra olvaszthatod az elosztó szekrényt."
Egy 230V 5W-os izzónál még az izzószálat tartó vékonyka vas is elolvad kb 10 ampernél, márpedig ezzel a max 10 amperrel igen nehéz lesz magamra olvasztani egy elosztó szekrényt :)
"az első pár 10 ezer km után szerintem senki se nézegeti a sebességmérőt, felfogja anélkül is a külvilág tempójából, motor zúgásából mennyivel megy"
Itt most nem arról van szó, hogy fülre megsaccolod, hogy 50-nel vagy 150-nel mész éppen :) egy traffipaxos büntetés 5-10 százalékos sebességkülönbségen múlhat, ilyen kis frekvencia-különbséget átlagember nem képes meghallani.
Ahhoz, hogy fülre meg tudd mondani, hogy a motortér felől most éppen 100 vagy 110 Hz-es brummogás hallatszik, ahhoz az abszolút hallás nevű nagyon ritka tulajdonság szükséges (nekem elég sok zenész ismerősöm van, de csak egyről tudom, hogy abszolút hallással rendelkezik).
A többi földi halandó (tehát az emberiség 99 százaléka) sajnos kénytelen rendszeresen a műszerre nézni, amikor 50 környékén halad. Vagy tele van pénzzel és leszarja, ha megbüntetik :)
Faszt. Nem telepítek, adja ide, működjön, pont. Többivel szopjanak a Linuxosok, de ott is csak a pofa nagy, laza csuklómozdulatos ízét senki nem akar nekem megoldani évek óta. Csak a pofa nagy, aztán a Gentoosok elméletben összevesznek a mintesekkel, többiek meg a Kubuntuval.
"de akár egyetlen darab 5 wattos izzó is kibirja a 400 voltot egy-két másodpercig"
Egyértelműen megvan a maga előnye a próbalámpának olykor.
De a hátránya is.
Ha ráteszed egy 1000A-es betápra és pont akkor gondolja azt az izzó, hogy na most akkor nekem ebből a 400V-os sztoriból elegem van, akkor magadra olvaszthatod az elosztó szekrényt.
Sajnos az izzók hajlamosak úgy kiégni hogy közben zárlatot okoznak a bennük kialakuló ív miatt...
Nem feltétlenül, és az a párezer km-t el is kell érni. Hihetetlen becsapós, ha hosszú 130 után beesel a városba, vagy ha más kocsijába szállsz be, a régiekben hallod-érzed a tempót, az újak néma mint a sír. Nameg a pélóméregetés annál aki új kocsiban ül, valahogy alapfelszereltség.
" ráadásul kiértékelni az ott látottakat, ami bizony hosszú másodpercekbe telik"
Hát elég lassú a processzorod odabenn ha neked ez gondot okoz :-)
Arról nem is beszélve hogy az első pár 10 ezer km után szerintem senki se nézegeti a sebességmérőt, felfogja anélkül is a külvilág tempójából, motor zúgásából mennyivel megy.
Hátrányai mellett a próbalámpának számos előnye is van a digitális műszerekhez, fáziskeresőkhöz, stb lépest. És egy jó szakember ismeri és ki is használja is ezeket az előnyöket. Tehát aki még manapság is próbalámpát használ, az nem biztos, hogy hülye :)
"Ha nincs szükség pontos értékre, a probalámpában a sorbaköttött 15 és 25wattosizzó"
Nem csak sorba kötött, de akár egyetlen darab 5 wattos izzó is kibirja a 400 voltot egy-két másodpercig. Egyszer hamarjában kellett egy próbalámpa, vettem egy ilyen kis izzót a bótban, ráforrasztottam két vezetéket és a következő pár évben legalább 100-szor "mértem" vele 400 voltot, amíg egyszer el nem kaptam el elég gyorsan a vezetéket (letelt az egy-két másodperc) és tönkrement szegény a túlfeszültségtől.
Repülőkön se véletlenül van analóg kijelzés. Középállásnál van az optimumérték, ha attól kitér bármerre is, gebasz van. Így a fószer rögtön láthatja hol van gáz. Kocsinál a 90km/h -nak kéne középen lenni, vagy a 130-nak.
Azt hiszem félre értettél. Nem a kocsiban használom hanem vitrinben tartom és néha, ha éleszteni kell berendezést használom. Sokkal jobban, gyorsabban észreveszem ha baj van. Napi mérésekben digitálisat használok.
Láttam autót teljesen digitás, képernyős műszerfallal. Na mi volt a képernyő kellős közepén? Egy bazinagy, mutatós, kerek kilométeróra volt látható a műszerfal helyén lévő monitoron. És nem tudták, hogy min röhögök :)
Ez pont olyan, mint amikor a viccben a rendőr azért vesz két mosógépet, hogy ne billegjen a mosóteknő :)
"Csak mert ha lenne akkor tudnád hogy sokkal gyorsabb rápillantani a mutatóra, mint leolvasni a számot."
Leírom úgy, hogy te is megértsd:
- az autód műszerfalán kb 1000-1500 cm2 (látótérben lévő) felület áll az autógyártók rendelkezésére, hogy ellássanak téged a fontos információkkal
- amikor nem mások mögött autózol, tehát te határozod meg saját sebességedet, akkor a műszerfalról leolvasott információ az esetek 90-95 százalékban arra irányul, hogy nem-e léped-e túl-e a megengedett sebességet
- ezen 90%-os gyakoriságú (fontosságú) információt az oookos autógyártók túlfizetett fejlesztői mindössze 1 négyzetcentiméteres területen mutatják meg neked, a teljes rendelkezésre álló információs felület mindössze 0,1 százalékán!!
Ezt a pici területet kell megtalálnod a szemeddel olykor percenként (pl lejtős út lakott területen), ráadásul kiértékelni az ott látottakat, ami bizony hosszú másodpercekbe telik, csak te nem veszed észre, hogy ilyenkor milyen hosszú ideig vezetsz vakon.
És ezen körömnyi terület szemmel megkeresése és a látottak elemezgetése szerinted minden lehetséges információ-átadási megoldások legjobbika :)
De hát ez az alternatíva az elmúlt 5-10-15-20 évben vásárolt (új fejlesztésű, azelőtt ilyen nem volt kategóriájú) műszereknél annyira fel sem merül, hogy csak na. Többnyire nincs mutatós műszer semmiben, legyen az akkutöltő, lakatfogó, térerősségmérő, bármi. Az én haverjaim egy országos csomóponti alállomás képernyős megjelenítőjén kb 30-50 mérési értéket értelmeznek látható gyötrődés nélkül, pedig, bár nagyon kedvelem őket, semmivel sem zsenibbek, mint más szakma jó képviselői.