Tényleg nyissak neked egy gumiszoba topicot? Ott bebizonyíthatnád azt is miért fontosabb a műszerek leolvasásának pontossága a közúton mint a repülésben :-)
"minden fedélzeti mérnök hülyét kapott, amikor a 4 hajtómű paramétereit kellett figyelni digitálisan"
Ahol nem kell pontos érték csak pl durván az aktuális százalék, ott sokkal könnyebb egy miutató állását kiértékelni egyetlen pillantással.
Ahol ráadásul 2-4 hajtómű aktuális fordulatszámát kell egymással összehasonlítani, ott még nagyobb marha, aki számokat és nem nem mutatókat alkalmaz :)
Nekem van egy olyan, a sima gravitációs verzió, szeretem használni. Otthoni, hobbi célra elég, és van olyan pontos mint a vizimértékes vergődés. Egy bánata van napfényben nem látszik rendesen, úgyhogy az udvart estefelé tűztem ki :-)
A repülésben nem véletlenül tértek vissza az analóg, mutató alapú kijelzőkre. Egy időben divat volt a digitális számkijelzés, csak éppen minden fedélzeti mérnök hülyét kapott, amikor a 4 hajtómű paramétereit kellett figyelni digitálisan. Csak összevissza számokat láttak, amiket mindig le kellett olvasni. Ezzel szemben a mutatókat nem kellett, már a szeme sarkából látta, ha a 4-ből valamelyik ELTÉR. A megoldás: analóg jellegű mutatók ÉS alul számokkal kijelezve a pontos érték, ha véletlenül mégis szükség lenne rá.
A kepernyo ugye egy pusztan elektromos alkatresz, es mint ilyen, kenést nem igényel. Ellenben pl a motor vagy a valtó, az igenyli.
Annyi elkepeszto dolgot hordtal megint ossze elek hogy csak a fejem fogom. Egy negyzetcenti, ja. Gondolom a csajoknak meg azt magyarazod hogy az bizony 20 centi.
A repülésben még hisznek a reakcióidőben. A bazi nagy tableteken is kör műszereket jelenítenek meg és tartalékban is maradtak az "órák". Jó, ők nem olyan okosak...
A fejlesztő nem dizájnol, csak kiküld egy paramétert a buszon. Nem kell másfelé járni, de ez úgyis bonyolult és megmagyaráznád. És ezért vannak a piros vonalak/pöttyök is, meg ezért nem büntetnek meg 3 km/h eltérésért sem, mert azért városban az 50 kontra 69 azért már nagyságrendekkel nagyobb, bármilyen kijelzőt is nézel. Itt is látszik kinek mi a szubjektív, mert akinek a 8-10 centi magas szám körömnyi terület, annak jó nagy a körme. És biztos van akváriuma is.
A képen látható olvashatóságú sebesség kijelzésnek kellene lennie minden autón azóta, amióta a digitális kijelzők fillérekbe kerülnek. Tehát kb 30-40 éve. Ki tudja, hogy ezidő alatt hány millió embert gátoltak el azon másodpercek alatt, amíg a sofőrök szeme a mutató hegyét keresgélte, majd a környékén lévő körömnyi területet elemezgette.
Mondjuk a képeden látható műszerfalon meg a fordulatszám kijelzését dizájnolta használhatatlanra az idióta fejlesztő.
"Amúgy nem tök mindegy? Mindenki vegye meg, amit akar."
A rohadt jól olvasható kijelző szerintem ne egyéni választás legyen, ugyanúgy mint pl a biztonsági öv vagy mondjuk a fejtámasz. Potenciális balestveszély minden századmásodperc, amíg a sofőr szene másfelé jár.
"Jövő meg majd arrafelé mutat, hogy érintőképernyős felületen összekonfigurálod magadnak"
Eleinte én is azt hittem a kis naiv fejemmel, hogy majd csinálhatok saját menürendszert, magamnak, frissíthetem a GPS térképeket az autóban, sőt akár a gyári gps szoftvert is lecserélhetem egy komolyabbra. A gyártók válasza: egy lószart neked, a menü kőbe van vésve, azt a GPS szoftvert használod amit mi mondunk és majd mi frissítünk térképet (pofátlan pénzért). Még ma, az autó képernyők tömeges megkenése után 20 évvel is csodaszámba megy az olyan autó-képernyő, amire legalább ki tudom tenni pl egy saját mobiltelefon képernyőjét.
Na ugyanez lesz a "konfigurálható" műszerfallal is: lesz háromféle gyári látvány: egyszerű és szar, a csicsás+szar, és a művészi+szar), oszt majd annyi konfigurálási lehetőséget kapsz az autógyártól, hogy szabadon választhatsz a háromféle szar közül :)
"csalni se fog, amire viszont kötelezik az autógyárakat"
A hivatalos EU előírás szerint a kilométeróra a tényleges sebességnél kevesebbet soha nem mutathat, a másik irányba viszont egy kicsit szabad tévednie (megengedett hibahatár). Lehet, hogy ez utóbbi tényből gyártottak összeesküvés elméletet a pontatlan műszerű autók tulajdonosai :)
Jano, tedd be magad elé a tabletet, a műhód mutassa majd a sebességet, ráadásul csalni se fog, amire viszont kötelezik az autógyárakat. Emiatt vered majd a kormányt, hogy mi a faszé megy mindenki más lassabban.
Amúgy nem tök mindegy? Mindenki vegye meg, amit akar. Skodánál elhet ezért van már szám, mutató és skála is. Jövő meg majd arrafelé mutat, hogy érintőképernyős felületen összekonfigurálod magadnak és jó drága a cseréje ha beszarik.
"Az abszolút hallás mérése során az egyénnek különböző hangokat játszanak le, és felszólítják, hogy nevezze meg azokat. Újabban a reakcióidőt is mérik, aminek nagyon érdekes oka van.
Léteznek olyan emberek, akiknek csak bizonyos hangokra van „abszolút hallásuk”, például a normál zenei A hangot bármikor képesek felidézni magukban, és ehhez képest kiszámítják a hallott hang távolságát, tehát az egy hangra vonatkozó abszolút és az egyébként meglévő relatív hallásuk segítségével azt a benyomást keltik, mintha valóban abszolút hallással rendelkeznének. A reakcióidő mérésével ez tetten érhető, hiszen a valódi AH birtokosa gondolkodás nélkül mondja a választ, míg a fent leírt (egyébiránt szintén zseniális) képességgel rendelkezők pár másodpercig gondolkoznak a válaszon.
Olyan zenészek is léteznek, akiknek fő hangszerükre van abszolút hallásuk. Például néhány zongorista gond nélkül azonosítja a zongorán leütött hangokat, míg más hangszerek esetében ez a képessége nem működik."