Üdv! Érdeklődnék ! Tavasszal vettem egy IH 574 es trakit olyan gondom lenne hogy hiába légtelenittem a fék rendszert vissza levegősödik 2 nap mulva. De ha rányomok a fékpedálra 5-6szor akkor müködik. Köszönöm a segitséget előre is.
Ha esetleg kistrakis elérhetőségét tudja valaki megadhatná. Szivesen konzultálnák vele látom most vett ő is egy IH traktort.
Ezek a fogyasztások nem igazán tükrözik a valós értékeket ,mert nem mindegy ,hogy egy nagy köbcentis alacsony fordulatú ,vagy egy kis köbcentis nagyobb fordulatú motorról van szó ! Az alacsony fordulat mindig nagyobb lendtömeggel jár együtt ,mig egy nagyobb fordulatú motorban kisebb lendtömeget alkalmaznak ! Ezekből eleve adódik a kisebb fordulaton jelentkező nagyobb forgatónyomaték és ez végül is az amit a gép a munkához használ ! Vagyis egy alacsony fordulatú motorral meghajtott gép fogyasztása jobb lesz mindig mert a lendtömegét használja a munka elvégzéséhez ! A jumzban a DT motorja van, nagy köbcenti alacsony fordulat ! Egy kollégámnak volt ilyen trakija ,aszt mondta a motort nem lehet megölni benne ,de a váltója az nem egy erős alkatrész !
Hogy melyik fogyaszt kevesebbet ,a lánctalpas, vagy a gumikerekes, az nagyban függ a talajviszonyoktól ! Puhább talajon,ahol a lánctalpnak köszönhetően kisebb lesz a felületi nyomás,
így nem süllyed el a traktor,kedvezőbbek a feltételek !
Kemény talajon,közúton pedig a gumikerék előnyére változik .
4 éves viszonylatban a 30 literes fogyasztás semmiségnek nevezhető,de nem is volt akkor "agyonhajtva" a gép ! :-)
Ez a kicsi egy MÉH telepen áll. MOTORDOKI találta. Fogalmam nincs menyit kajál. Az enyém a TL30-as fogyasztása írás szerint 195+5% gramm lóerőnként óránként. Ez gyakorlatban annyit jelent, hogy mikor elhoztam öntöttem bele 30 liter gázolajat ez volt 2011-ben és tavaly 2015 júniusban kapott egy újabb 30 liternyit.
Nagyon aranyos a kisláncos. Szívesen megpöfögtetném. Csak szerintem ennyi pénzt nem ér. Persze ha valakinek már csak ez az icipici hiányzik, kilegyen sora... Szerintem az ára végett ez is a kohóban végzi. Megkaptam az emailt, kicsit késve de válaszoltam is. Bocs.
Mintha hályal kenegetnék az oldalam. Jó ránézni mire képes, de nem kell agódnod érte, nálam már nem lesz belőle versenyző bőven megelégszem ha kis 600 négyszögöles kertemét segít megművelni. Évi max. 10 órát kell dolgoznia. 400 pézé vettem ez kb két robi ára de azokra nem lehet ráülni ugyebár. Ne tudd meg hogy nézett ki. Motor szétfagyva kuplung halálán, kulissza 5mmre lekopva. Most tetszik szinte mindent megcsinál, szánt, boronál, krumlit ültet , kiássa, húzza a kultivátort, raklapot emel van kis daruja huzólapja most készül egy ágdaraboló, körfűrész, hasítókúp. Még van egy jó tulajdonsága, ki sem mehet a portáról. Megvéve meg azért lett, mert mikor kellett volna kis bérmunka egy gép sem volt hadrafogható az egész faluban. https://www.youtube.com/watch?v=tIyWvnG76wg ha megnézted, vidd az egeret a nevemre ott találsz még 13 videót hát ezek mi vagyunk.
Köszi sokat segített! Most ott tartok, hogy az átalakító gyártójával egyezkedem, hátha küld nekém egy mintát amit ha jó kifizetek, ami kb. 8000Ft, ha nem visszaküldöm.
Tiszteletem! Boldog új évet kívánok mindenkinek. A segítségüket szeretném kérni, valamikor a méh telepen találtam ezt a csapágyas tengelyt. Szeretném össze állítani hasító kúpnak azomban a tengelye ricnis, ez a ricnizés valyon azonos a japán gépek ricnizésével? Egy öreg BOLGÁRTL 30 kislánctalpas TLT-je hajtaná de az normál hat bordás.
Ma kiderült hogy mégsem ússzuk meg a motor szétbontását,mert hiába dolgozott a fékolaj a hengerekben ma nem bírtunk bele életet lehelni. Ha minden jól megy holnapután szét szedi a szerelő és jöhet bele az új alkatrész és akkor már talán nem csak 20 mázsa vasat vette.
Hát látod ez a probléma,de azért köszönöm a jó szándékod.Az ünnep elmúltával felkeresem a szerelőt és hátha szétszedi nekem a két ünnep közt.Néztem is hozzá új gyűrű készletet (Szakál-Metal) lehet megveszem bele és azzal lesz összerakva.
Értem amit írsz és egyet is értek veled,csak a legnagyobb problémám hogy a motor jav. nekem nem szakmám ugyan apróbb dolgokat én is megoldok de tartom magam a közmondáshoz "Suszter maradjon a kaptafánál".Van ugyan egy jó szerelőm de tele van mindig munkával és ennek már így lesz plussz anyagi vonzata is amit most az elégé megviselt családi kassza nem igen kíván de megoldást fogunk rá találni mert a gépnek menni kell mire tavasz lesz.
Egyúttal én is csatlakozom az előttem szólóhoz Boldog Karácsonyt mindenkinek!