Ez szép és jó, és az átszállóforgalom, amit a Malév vitt? Azt nehezebben pótolja majd akármelyikük is... Wizz még csak-csak, de ugye az saját felelősségre foglalt kapcsolódó jegy... Úgyhogy ne hurrázzunk még.
Mindenesetre foglalni fogok Lübeckbe, rokonlátogatni, 6 ezer forint a jegy márciusban, hin und zurück. :)
A Ryanair a Malév leállását követően Budapestre telepíti 4 Boeing gépét, két héten belül megnyitja budapesti bázisát, ahonnan 31 útvonalra kínál jegyeket, és várja a korábbi Malév dolgozók jelentkezését - ismertette Michael Cawley, a cég vezérigazgató-helyettese pénteken sajtótájékoztatón.
Ez kb 1,5M utas évente és ha minden jól megy akkor kb 600e fóvel növeli kapacitását a Wizz. Igaz egyik sem nemzeti, de ami az utasforgalmat jelenti lehet nem lesz visszaesés.
Nemhogy korrektebb, hanem korrekt. De eddig is ez volt. VGG az utóbbi két hétben jól belefutott néhány "értesülésébe", majd azokkal a falnak, ez tény. Korrekten az. :)
Hát ugye, az Index is mit össze pereskedett pl. Margit híd-ügyben... Pedig az kevesebb mint tizede a reptér-privatizáció összegének, ha jól emlékszem. Akkor szerinted? :)) Vagy talán helyesebb: :(
Transzparencia? Ugyan, az itt évtizedek óta nem divat, pont most vezetnék be? :)
Csak kíváncsiásgból: újságíró nem tudja kikérni azt a szerződést az illetékesektől a transzparens állam jegyében? Mégiscsak az ország legnagyobb privatizációjának a szerződése...
Ez alapján nyilvánvaló, hogy a napilap mindenféle "értesülése" háttérben zajló tárgyalásokról kevésbé valószínű.
Tekintve, hogy maga az Air Asia X jelentette ki, hogy nem nagyon gondolkodik európai járatnyitásban. :)
Valamint, bónuszként: a Népszabó cikkének megjelenése előtt jó néhány nappal már ismert volt, hogy az Air Asia X bezárja a párizsi és londoni járatait... ez "valahogy" kimaradt a cikkből... :)
Persze, ha jóindulatúak vagyunk, tekinthetjük úgy, hogy a szerző nem értesült időben az egy nappal a megjelenés előtti CAPA-anyagról, amelyben az európai járatnyitások esélytelenségét taglalja a vezír. :)
Én mondtam olyat, hogy csak elsődlegesre? :) Nem valami olyasmi az elvem, hogy relevánsra, és lehetőség szerint elsődlegesre? De azért értem a kekeckedést, ne aggódj. :))
Viszont mivel kábé a privatizációs szerződés is az NFM-körül lehet, talán nem ördögtől való a szintén NFM-által kiadott könyvre hivatkozni, nemde? :)
Nem a blikktől idéztem, ezt igazán a javamra írhatod. :)
Amennyiben kiindulópontnak tekintjük ezt a lejjebb linkelt irományt, akkor elég egyértelműen a Malévre van kihegyezve, nem csak úgy általában az állam hibájára. Mivel a priv.szerződés nem ismert, nem tudjuk, egészen pontosan mi van benne lefektetve. Tehát hogy az "ellehetetlenülés" milyen kritériumait állapították meg benne. A jelentős forgalomkiesés igencsak nagy bevételcsökkenést okozhat a tervezetthez képest, ha pedig ez van megállapítva, akkor életbe lép a sz@aros ügy...
Nyilván, mivel a legkevésbé látunk bele a pontos szerződésbeli szövegbe, a dolgok nagy része feltételezés - de a könyvben elég egyértelműen fogalmaznak arról, hogy van kártérítési kötelezettség a reptér felé...
A topiktárs csak tartsa magát a saját maga által felállított szigorú hivatkozási rendhez! Vagyis hivatkozni az elsődleges forrásra hivatkozunk, ha már állítunk valamit! Hiszen a topiktárs nem Schmitt Pál... :-)
Viccet félretéve, szerintem arról lehet szó abban a szerződésben, hogy ha a magyar állam hibájából ellehetetlenül a reptér, akkor jár a kártérítés a befektetőknek. Innentől pedig az nézőpont kérdése, hogy a reptér ellehetetlenül-e mondjuk 8 helyett 6 millió utas forgalom mellett?
Ha jól látom, ez még nem volt. A Hochtief folytatja a reptérüzletág-eladást. Nem egyenként, hanem az egész csomagtól kíván megszabadulni. A francia Vinci újra érdeklődik.
Sajnos, ez az általad hozott külföldi (még ha nagybetűsen külföldi) forrás sem támasztja alá a Népszabó értesüléseit...
"An option in the future may be to deploy A330s from current or future AirAsia short-haul bases, like Japan or Bali. Mr Osman-Rani said the possibility remained but he would first want to the see the short-haul carrier establish itself."
Az egész cikk arról szól, hogy nagyon óvatosan lépkednek mostantól, főleg hosszú távú járatok esetében.És inkább az ausztrál-ázsiai régióban maradnak az A330-asaikkal.
Ettől még természetesen benne lehet a pakliban, hogy lesz BKK-BUD-járatuk, de a Népszabó 'értesülései' a fentiek alapján erősen kétségesek...
(Arról nem beszélve, hogy a Népszabó a Vueling-et is már előszobáztatta a Malévnél, aztán még aznap, pénteken megcáfolták a Vuelingtől származó források a spanyol médiában, hogy meg akarnák venni a magyar céget...)
Privatizációs szerződést nem, de Fehér könyvet tudok linkelni (már múltkor is megtettem), amelyben a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium ezt írja a 4. számú oldalon:
"A Malév a Budapest Airport Zrt. egyik legjelentősebb partnere, forgalmának mintegy 40%-át biztosítja. Évente mintegy 15 milliárd forintot fizet ki légiközlekedési bevételek, ingatlanbérlet, kiskereskedelmi bérlet jogcímen. A Malév hiányában ennek jelentős része kieshet a reptér üzemeltetőjének költségvetéséből, a Budapest Airport privatizációs szerződése szerint akár annak ellehetetlenülését is eredményezhetné. Az állam számára így hozzávetőlegesen 1,5 milliárd euró, azaz kb. 450 milliárd forint azonnali egyösszegű fizetési kötelezettséget keletkeztetne, ami a költségvetési hiánycél tartása szempontjából kritikus következményekkel járna. Egy ilyen nagyságrendű egyösszegű kifizetés finanszírozási szempontból is komoly terhet jelentene."
Na most ha az NFM ezt így explicite leírja, akkor talán nem légből kapott információ volt az évek óta, hogy bizony a Budapest Airport privatizációs szerződésében van ilyen kitétel.
Természetesen bekapcsolható a "hazdunak mind ezek"-szólam is, de nem tartom valószínűnek, hogy a fentieket így leírta volna a tárca, ha nem volna igaz.
Mindenesetre fura, hogy nem volt nyereséges, hiszen a jegyek többnyire (akciókat kivéve néhány jegy erejéig) ugyan annyiba vagy többe kerültek mint egy full fare.
Azért ha 1x mégis visszatérnének európába és lenne BUD járat jól nézne ki T1-en :))))
igen, tudom ezért is lepődtem meg én is a cikken. Érdekes lenne tudni a cikkíró mire alapozta a megállapítást. Bár elvileg átmeneti "szüneteltetésről" beszélnek.
Ill. érdekes lenne a külföldi forrás is amit Utas2 említett.
Van pár A330 rendelésük, gondolom nem csak ázsiában fogják járatni őket.
adj egy privát emailt és megírom hogy honnan szerzem az infóimat.
plusz kérek ide külföldi forrást az airasia Bangkok-Budapest járatnyitási tervéről és arról hogy visszatér a Delta (ugyanis ez is benne volt a cikkben)
Az előttem két hozzászólóhoz: felőlem továbbra is a papagájtévéből, vagy egyéb retusálóktól is beszerezhetitek az általatok hitelesnek tartott információkat - ezzel szemben ÉN ELOLVASTAM a nol cikkét, majd rákerestem a neten az Air Asiaval kapcsolatos KÜLFÖLDI forrásokra (nem blogokra), amelyek megerősítik a cikkben foglaltakat.
Ennyit erről. Ettől még nem rakom a nol-t a kedvencek közé - de nem is hagyom az agyamat mosni....
idézet a NOL egy tegnapi cikéből: ..." Szintén iparági értesülés, hogy a színfalak mögött intenzíven zajlanak a tárgyalások az Air Asia X járatáról is, amelyről a maláj cég ausztrál vezérigazgatója tavaly ilyenkor beszélt először. Akkor a Kuala Lumpur-i bázisukról prágai és budapesti járatot terveztek, ma azonban úgy tudjuk, sokkal valószínűbb, hogy Bangkokkal lépnek be a közép-európai piacra. Ez a cég London Gatwick és Párizs Orly reptere, valamint Kuala Lumpur között évek óta közlekedtet járatokat..."