Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

wolfati1 Creative Commons License 2015.07.21 0 0 44212

Szia! Nekem 205/45 R17 van de az angol Multipla klub oldalán azt olvastam simán befér az /50 is

Előzmény: ritchie02 (44210)
jmos Creative Commons License 2015.07.21 0 1 44211

Ha visszaolvasol sokszor le van írva, hogy dízel.

Ez a JTD motor eléggé problémamentes, ellentétben a cng-vel. A benzin középút, de annál is számolni kell az erős motorhanggal (rövid váltó) és a nagy fogyasztással.

Szerintem a csapatban én lehetek a fogyasztásrekorder, nálam a dízel stabilan 5 alatt eszik. A benzinesek ennek közel a dupláját is elkérhetik. Állítólag.

A motorhang is egészen jól van szigetelve, 70 fölött zárt ablakkal már nem is hallható. (pedig nagyon szeretem a krákogását!!!)

 

(ámbár ettől egy városban vagy autópályán használt dízel is többet fog kérni)

(fogyasztásra link: http://www.spritmonitor.de/en/detail/647542.html)

 

Mondjuk az enyém eléggé keveset futott, csak most lépte át a 300-at, de eddig mindössze egy generátort fogyasztott el a 27ekm alatt (már így vettem) - ez típushiba. Amit betettem már sokkal masszívabbnak tűnik, remélem nem lesz vele gond.

Előzmény: MrDredd (44204)
ritchie02 Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44210

Sziasztok! Valaki gurul  205/50R17-es gumin? 215/45 van most fent 7"-os ET 31.5-ös gyári alufelniken, de elkoptak és ezzel a mérettel szemezek.

zeuszmotoros Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44209
van probléma bőven. kanyarban terheleskor nagyon kopog a feltengely. kereket levéve megforgatva a valto oldalinál van lógása es kottyan is. hogy kell azt cserelni? siman leveszem a csavarokat es ennyi mehet bele az uj vagy. valtót le kell venni es mókolni abban is?
dokeee Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44208

Attól a hibatárolóban még benne lesz.

Előzmény: Hermann74 (44203)
r.andras Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44207

"A gyári bekötésű tempomatra is azt mondta mindenki, hogy nem lehet, azután kiderült, hogy mégis, és nem is annyira bonyolult megoldani."

Hát igen, itt jópáran hálásak vagyunk ezért neked.

 

Még elolvasni is sok amiket írsz.

Nagy "fan" lehetsz, hogy ezt végig küzdötted.

 

Előzmény: multifiat (44193)
LegalBeku Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44206

Az már rég csere-érett papíron.   Elvileg 20 mm lehet . A gyári tárcsa pedig 22 mm .Legalábbis ezt írja a nagy könyv . 

 

 

Előzmény: zeuszmotoros (44205)
zeuszmotoros Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44205
19,3mm vastag a féktarcsam. meddig kophat?hűtött tarcsa.
MrDredd Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44204

Sziasztok!

Németországból vennék egy Multit, a kérdésem az, hogy dízel vagy benzin/cng?

Európában az élen jár Ausztria illetve Németország a cng töltőállomásokat tekintve.

3 hetente járok haza németből, 1200km így ezért gondoltam a cng-re, de sosem volt még ilyen autóm, így nem tudom.

Hermann74 Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44203

Sziasztok, okozhatja a "motorhiba" lámpa világítását rossz izzítógyertya? Arról tudom, hogy biztosan rossz.Viszont nem jutok szerelőhöz a jelenséggel,mert,ha mennék,olyankor nem világít.

zeuszmotoros Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44202
nekem is felül szakadt el ahol a fem ház van es csatlakozikba tuzfalhoz. a masikra egy kengyel kellene es lehet visszatennem azt.valaki gyartott itt olyat fémből többeknek. 262ezer van a kocsiban ugy latszik kezdodnek a bajok.
Előzmény: dez1 (44201)
dez1 Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44201

Nekem elszakadt a szál. a felső része ami műanyaggal van borítva szerintem túl vékony.

Előzmény: zeuszmotoros (44200)
zeuszmotoros Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44200
egy masik vanbannak a muanyag tort le ez egy bontott volt.tavaj tettem.be.miert nem jo a cofle?
Előzmény: dez1 (44199)
dez1 Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44199

Fele annyiba kerül mint a másik, de nem jó.  Vegyél 1et, de csináltass újat a szakadt részeintek felhasználásával vastagabb bowdenből, én is ezt tervezem, ha kész visszacserélem és utána csak tartaléknak használom ezt.

Előzmény: zeuszmotoros (44198)
zeuszmotoros Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44198
kuplung bowden szakadas milyet erdemes venni? cofle jo?
zeuszmotoros Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44197
hello vennek hosszabb 5.sebesseget benzines cng multimhoz. vagy valami tanacs hol vegyek.
dez1 Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44196

Én anno láttam a hasznáűltautó.hu-n hatsebességes Multiplát árulni.....  csak pont előtte vettem ezt meg, különben azt vettem volna....

dez1 Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44195

Helló!  Mentem 1 laza 730 kmes kört Csongrád-Toroczkó-Csongrád körön.  Autópálya nincs, az erdélyi oldalán max. 50-60 km-es átlagsebesség.  6 l-es fogyasztás.

multifiat Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44194

Ez volt a legnehezebb, mert mindig a legfőbb szabályba ütköztünk, ami az volt, hogy nem faragunk, nem alakítunk át úgy semmit, hogy egyszerűen visszaállítható ne legyen. A gond, hogy a devandertől nem fér el a kuplungfőhenger a tűzfalon, a bowden is egy kis csővel kanyarodik be alá. A megoldás: a bowdennel húzunk egy mechanikus áttételt ami nyomja a kuplungfőhengert. Külön folyadéktartály, becsövezés, áttétel méretezése, elhelyezése, legyártása. Itt fogytam pár kilót és lett egy-két ősz hajszál. :) Nem kemény olyan pont mint egy hidraulikus kuplung egy Alfa-n. A mechanika golyóscsapágyakon fordul.

 

 

Előzmény: r.andras (44190)
multifiat Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44193

Köszi. A gyári bekötésű tempomatra is azt mondta mindenki, hogy nem lehet, azután kiderült, hogy mégis, és nem is annyira bonyolult megoldani. Én elég nehezen szoktam feladni ezeket a dolgokat szakmai ártalom. A költségeket nincs értelme említeni, mert magam terveztem meg, baráti segítséggel kiviteleztük, a donort bontós barátom intézte a kért paraméterekkel, az új alkatrészeken a kedvezmények kedvezménye, szóval közel vagyok a tűzhöz. 

Igen ki lett cserélve a lendkerék, a kuplung, a váltó, a féltengelyek, a jobb o. féltengelycsapágy konzol, és a bakok. Ehhez kellett a rengeteg idő és nyomozás, hogy mi mivel passzol. Nekem az egyértelmű volt, hogy a váltóhoz a saját féltengelyeit használom, de melyik modellé passzol a Multipla kerékagyhoz. A 147-es külső csuklója cikkszámra azonos a Multiéval, a nyomtáv között 6mm a különbség, de a homokinetikus csuklók ennél jóval többet elbírnak.

A hátramenettel nincs különösebb teendő ugyan ott van mint az eredetinél, a különbség annyi, hogy az 5-el szemben van még egy 6. A váltókar útja hosszabb a kapcsolási irányokba is de lágyabb és pontosabb. A Multipla "kulisszája" kiadja, a kapcsolóbowdenek útját kellett megfelelően méretezni. 

Előzmény: r.andras (44189)
Alfa-Zsola Creative Commons License 2015.07.19 0 0 44192

Sziasztok!

Mostanában, (kb. egy-két naponta) kiírja a gép, hogy a motorolaj szintje alacsony. Pedig az olaj szintje a maximumon van. Az olaj egy hónapja lett cserélve. Idáig nem írta ki. Mi lehet a gond?            (Benzin/CNG-s)

Köszönettel: Zsola

multifiat Creative Commons License 2015.07.19 0 0 44191

Köszönöm, időnként én is úgy éreztem lehet, hogy beletörik a bicska.

Előzmény: ijn566 (44187)
r.andras Creative Commons License 2015.07.19 0 0 44190

Ja és a kuplung bowdenes maradt vagy olajosra lett átalakítva?

Nem lett túl kemény?

Előzmény: multifiat (44186)
r.andras Creative Commons License 2015.07.19 0 0 44189

Nem semmi, teljes elismerésem!

Szerintem tele hetsz az első akinek sikerült Multipla JTD-ből 6 sebességest csinálni.

Jól értem akkor, hogy a féltengelyek is ki lettek cserélve?

Nálam itt bukott el a dolog pár éve, pedig már maga a váltó, kuplung fent folt a helyén de a féltengelyek sehogy sem passzoltak oda.

Mivel nem volt a szerelők látókörében donor féltengely így nekik úgy tűnt, hogy ez megoldhatatlan project marad.

Én már biztosan nem vágok bele mégegyszer. (én csak a fizető ügyfél voltam, mindent a szerelők intéztek)

Meg így összességében nézve azért nem lehetett olcsó.

A hátremenetet hogy oldottad meg?

 

 

Előzmény: multifiat (44186)
CsúfFi Creative Commons License 2015.07.19 0 0 44188

Gratula a hatodikhoz. Nem semmi projekt. Viszont nagy lett itt a csend. Mindenki donort keres? ;O

Kapós lesz a bontott alfa.

:)

Előzmény: multifiat (44186)
ijn566 Creative Commons License 2015.07.18 0 0 44187

Gratulálok hozzá! Azért bármennyire is tűnik a leírás alapján egyszerűnek, ez elég nagy kihívás volt!

Előzmény: multifiat (44186)
multifiat Creative Commons License 2015.07.17 0 1 44186

Az a vicc, hogy nem kellett faragni! A komplett hajtáslánc ki lett cserélve a motor és a kerékagyak között. Az Alfa Romeo-ban (147,156,GT) vagy Lancia Lybra-ban az 1.9 JTD motorok több mint 200Nm-t adnak le gond nélkül. Nagyobb a lendkerék, a kuplung erősebb, izmosabb a váltó C530-as. A Multipla-ból ezt kispórólták pedig beleférne és a benzines Alfa váltót C510 kapta meg így lett a 200Nm a határ 105,110,115,120 lóerőnél is. A donor kiválasztásánál, az áttétel számítások után jött az ötlet, hogy a C530-as helyett lehetne az azonos paraméterekkel rendelkező C530.6 és autópályán 140-es tempónál 32001/min-nél kellemes lenne húzni egy hatodikat. Már tudom, hogy 100-nál se rossz. Ezt a váltót az 1.9 JTD 16V motorokhoz szerelték. Nekem szerencsém volt, donorból sikerült a legkeményebb Alfa 147-est kifogni 1.9JTDm több mint 300Nm-el erősített kuplunggal, ha ez nem bírja akkor semmi. Két évig csak agyaltam, keresgéltem a megoldást a felmerülő problémákra:

A fokozatok kapcsolási irányának megfordítása. Amikor a Multipla tolja a bowdent az Alfa húzza.Megoldva.

Kuplung működtetés átalakítása. Multipla mechanikus nyomó kuplung, Alfa hidraulikus húzó kuplung.Megoldva.

Sebesség jel átalakítása. Multipla hall jeladó a váltóban, Alfa ABS vezérlőtől kapja.Megoldás megvan, jelátalakító kivitelezése folyamatban, addig GPS. A többi apróság ezekhez képest nem nagy dolog, váltóbowdenek méretezése, turbócső áthelyezése stb. Nem titkos ez csak nagyon friss még a dolog.

Előzmény: r.andras (44183)
multifiat Creative Commons License 2015.07.17 0 0 44185

De, ez egy Fiat Multipla 1.9 JTD 8v 115CV eredetileg, 4 éve saccra kb. 140LE 270Nm mivel teljesítménypadon sosem volt, de lehet kicsivel több is, mert az erősített kuplung csak 2 évig bírta (max.40000KM) benne. Ez volt a problémám vele, kb. 3 hete tesztelem eddig elégedett vagyok, a 6. fokozat csak a hab a tortán. A nagyobb kuplunghoz nagyobb váltó kellett nagyobb kuplungharanggal, az 5 és 6 sebességes váltó minden méretében megegyezik csak egy fogskerék párral több van benne.

Előzmény: multidroid (44180)
babarucu Creative Commons License 2015.07.17 0 0 44184

Én egy egyszerű mezei senki vagyok, nekem jó hibát törölni. A töltőnyomás érzékelő adatait 1000+1 gebasz befolyásolhatja. A turbó értékeit nincs az a műszer ami pontosan méri, csak a manométer.

Én nem akarok vitatkozni te biztos jobban értesz hozzá, hibát keresni lehet vele kért és valós értékek összehasonlításával. Utána jön amit a szerelők is szoktak mondani, vagy egr, vagy turbó, vagy légtömegmérő, vagy dugulás, vagy lyukadás, esetleg érintkezési hiba, feszültségesés a kanócokon, sok mindent nem hagytam ki:)

Előzmény: Törölt nick (44181)
r.andras Creative Commons License 2015.07.17 0 0 44183

Milyen váltót sikerült belefargni?

Kicsit mesélj már róla, ha nem titok :)

köszi!

Előzmény: multifiat (44179)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!