Garanciában egyetlen dolgot kellett cseréltetnem, a komplett kormánykapcsolót (az indexkar miatt, de szerintem ez típushiba), ezt leszámítva semmi különleges (olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő és üzemanyagszűrő 20e km-ként). Első fékbetéteket kellett még cserélni, mert bejelzett, kb. 80e km-nél (gyári Bosch volt, csikorgott, most ATE-t rakattam bele, ezzel nincs ilyen gond). Kb. ugyanekkor jobb első kitámasztót is ki kellett dobatnom (Lemförder), mert elkezdett robogni, most 100e km-nél ugyanez jön a bal elején is. Egyéb, kisebb dolog: Bosch parkolószenzor, amiből 10 van, 2 meghibásodott (nekem csak gyári Bosch jó bele, de ebay-ről szabad csak megvenni, töredéke árban van). Más egyéb nem volt. Jah, de, akkumulátor.
Váltóolajjal én is gondban voltam, nem cseréltettem, és nem is fogok. Azt mondják a teljes mennyiséget nem lehet 1 alkalommal cserélni, rövid időn belül kell 2x, 3x és akkor nagy eséllyel a teljes mennyiség cserélődik (de hát így nagyon sokba jön ki).
Amúgy a fogyasztása 8 liter alatt megáll, autópályán érzi jól magát, ott 6.5-ből megáll.
Tegnap égve hagytam a helyzetjelzőt és lemerült az akksi. Sikerült a kocsit kitaszigálni a parkolóbol majd az ott lévő lejtőn gurulva beindult. Viszont a szervó elment. Nem mertem leállítani egyből mert még annyi töltés nem lehetett az akksiban, mentem vele kb. 1 km-t, leállítottam, elindítottam és visszajött a szervó. Viszont most ha álló helyzetben eltekerem a kormányt akkor legtöbbször morog a szervó és a kormányon is érzem... Mi lehet ez? Megoldás esetleg?
Köszi, asszem élek a lehetőséggel, már unom a hobby szerelést február óta, ebben a témában. Régen pl. nem kellett internet az autószereléshez csak jó szerszám:(
Még egy adalék: hidegen elég jól húz, de ahogy melegszik úgy lassúl le.
Milyen az autó megbízhatósága, szerelés költségek netán ha valami romlik. De legjobban a váltótól félek, mennyi km után kell olajat cserélni a váltóban és milyen olaj megy bele .. egyenlőre ennyi asszem .
Lehet igazság abban amit írsz, mert hidegen is erős dieseles hangja van, de pár másodperc múlva szépen elhalkul és gyönyörűen jár. Mintha melegen nem halkulna csak el inditás után. Ha megyek vele akkor elhalkul de nem tudom mikor szokott, mert akkor már nem hallom a menet zajoktól...
Ha haza tudok menni augusztusban, akkor megkeresem Moo-t, hogy nézze át nekem az első rendszámtól a hátsóig! Mindent tudni akarok a kocsiról és mindent le akarok ellenőriztetni... meg akarok egyszer nyugodni, hogy minden rendben és később amint van valami, azonnal javítani... csak ehhez egyszer rendbe kell tennem mindent, ahjoz meg tudnom kell minden esetleges gondját...
Az esp és egyebek a motor működési rendelleneségek miatt vannak ugyan is a ha a motor számítógép hibát észlel az esp és egyebek kikapcsolnak mivel nem tudnak a motor nyomatékszabályzásba bele szólni.
Ha gondolod átnézem neked , nem olyan bonyolult ha már túl vagy egy jó pár db-on .
Az alacsony turbó nyomás valószínű a geometria elégtelen szabályzásából adódik, erre is megvan mindenféle megoldás , a FAP is kinyirható , az látványos javulást szokott eredményezni.
A kocsimnak néha dizel hangja van. Ok, hogy hidegen, mikor beinditom akkor 2-3 mp-ig "erősen" jár a motor (mint apuka cdi mercijénél, mikor a reggeli inditásnál előtöltést kap pár mp-ig a motor), de utána elhalkul. Viszont azt vettem észre, hogy mostanában inkább meleg motor mellett ha inditom, nem halkul el.
Másik...
Hogy tudom kideríteni, hogy a vezérlésem jól van-e összerakva? Irta itt valaki pár kommenttel ezelőtt, hogy ha fél foggal el van rakva erőtlen lehet. Hát én nem mindig érzem a 160 LE-t :( lehet én várok sokat, de örülnék, ha valaki egyszer menne a kocsimmal vagy átnézné elejétől végéig, hogy mi a véleménye...
A kérdésem a következő. Mikor lassan gurulok az autóval épp hogy 1000 fordulatszámon 1, 2, ban olyan fasza kis sírós hangja van a váltómnak. Olyan mint a rally Ladáknak szinkron váltóval. Nem hangos, épp hogy lehet hallani, nekem tetszik is, de nem tudom ez normális-e. Mikor kell egyáltalán olajat cserélni a váltóban és melyik a legjobb olaj bele?
Gondolom ezt már unalmas itt olvasni, de sajnos ez van: az autóm egy ideje lelassult(407 1,6 HDI FAP)nem gyorsul, a végsebessége 150. A következőkig jutottam a hibakeresésben:
1,Az EGR-t szétszedtem, egy hulladék volt, tele spénnel, korommal, a görgők szétesve. Kénytelen voltam lefalazni(egy hülyeségért nem vagyok hajlandó pénzt kiadni) Arra számítottam, hogy nyom majd egy ilyesmi hibaüzenetet, hogy „EGR system faulty” De nem! Ez a nagyon okos ECU azt írja ki, hogy „ESP/ASR system faulty”!? Utána nyom egy ilyet is, hogy „ABS breaking system faulty” Holott ezekkel a rendszerekkel semmi bajom nem volt. Mi köze a kipufogó gáz visszavezető agyatlanságnak a kipörgés gátlóhoz? Meg a(z autópályán, esőben, jégben valóban életmentő, de városban, száraz úton baromságfékszaggatóhoz?
2, Megnéz(et)tem a turbót, egy turbós azt mondta jó, én is azt mondtam magamnak:), de tényleg lógás, kopás nincs(kis korom van, de az már 2 éve)Az is tény, hogy van egy ilyen hiba: P0299(alacsony turbónyomás), de szerintem ez valami turbó vezérlés, de fingom sincs, hogy micsoda.
3, Csináltam sok direkt FAP regenerálást autópályán, egyszer felgyorsult egy hétre, aztán még „ráküldtem” egy párat, ami hülyeség volt, visszalassult és feldúsult a motorolaj isL Most már nem csinálom, csinálja ő amikor akarja. Egyébként FAP hibát sosem jelzett. (Legszívesebben a FAP-ot is kivágnám belőle)
4, A légtömegmérőt kitisztítottam, semmi hatás(attól még lehet, hogy rossz), Ha lehúzom a csatlakozót, semmi változás. Grafikon egy fix értéken áll, ha visszadugom számol rendesen.
A MIL nem ég. Ilyen hibákat lehet kiolvasni a kütyüvel: P0401,P0405, ezek EGR hibák, de van még másik kettő :P0299 és a P1351. Az EGR lefalazástól gyorsabb lett egy kicsit, de korántsem a régi. Már nincs több megvalósítható ötletem,(se lehetőségem) max bevinni egy márkaszervizbe hibafelmérésre, de az nekem olyan mint ördögnek a tömjénfüstL
Kérésem/kérdéseim: Valaki(407, HDI tulaj) bevállalná, hogy lehúzza az EGR csatiját egy-két körre, hogy neki milyen hibát generál erre az ECU-ja? Megköszönném. Lehet. hogy az ECU rossz? Van ilyen? Hol lehet szerezni PUG-Citroen interface kabelt, mert „sima” kábellel csak a gagyi programok mennek, sztem meg a PUG-Planet-el lehetne valamit kezdeni, de az nekem nem indul. Bocsi, ha hosszú voltam.
Nekem 1 P407 2.0hdi van 2004 év végi. Az a probléma h nehezen indul
melegen de sokszor hidegen is. A porlasztok màr beletek vizsgàlva és tisztitva
a pad szerint jok. Az üzemanyag hàzat màr kicseréltem kompleten a szürövel együtt
Vedttem egy prémium kategoriàs akumlàtortt 77ah 770inditoval. Utàna 1 hétig jo volt most megint jönek a problémàk. 170 felett kigyulad a motor làmpa system antypoulotion default. majd ha kihül a motor kialszik. Az üzemanyagnak lehet köze hozzà??
Köszönöm elöre is ha esetleg vannak ötletek vagy jàrt màr igy valaki.
Szerintem lehet hogy tudok segíteni igen sok rhr-t csináltam már , de mivel ez egy elég faramuci hiba ezért autó nélkül nem megy , van egy 2 ötletem rá de látni kék.