L-29 nekem is tetszik. Ősöm sokat mesélt róla, hogy mikor ő volt katona, akkor állt rendszerben a gép, így számomra afféle "kisebb legenda" , no meg nem perverzió, de valahogy bejön nekem a klasszikus formavilág:) Arra nem emlékszem, hogy láttam-e már repülni, de a keceli és szolnoki múzeumban is kiállítottak egy-egy darabot.
Nem fika volt, hanem helyzetelemzés, és szimpla máj ópínyion..:) Igazán rajongok a repülésért - ilyen furcsa érzésem is van olyankor, mintha dobogna a szívem, meg ilyen hőemelkedés szerű is, meg levegőt is veszek olyankor, ha rá kerül a sor, vagy csak kívülről szemlélhetem :)) - gondolom e miatt van, és nem kell megkeresnem a doktorbácsit - Remélem ezek után már megfelelek a nép által kőkeményen előírt "repülésért rajongó" kategóriának. :) A leckéből egyébként tanultam, ha "igazi repülésért rajongó" kategóriába akarok tartozni, és a nép szemében is meg akarok felelni, igenis a köz akaratának kell alávetnem véleményemet!! Mert ha mégsem, úgy bíz ugrott a sok évig tartó munka, hogy az lehessek, és így kategórián kívül maradok, és én azt nem szeretném, mert azt nem övezi vasfal..:)) Szó mi szó, 5 gramm fű után sem fogok elszállni a gripen repülésétől, sajnos ez a puszta nagy igazság, sajnálom, hogy megrendítem a hitet, veszem a sátorfám, és leszek inkább outsider.. :) De hát ezért is van kint a nickem, mert magam nevében beszélek;)
L-29 nagyon jó kis gép, egyik kedvencem. A Gripen azért csalódás számomra, mert vehettünk volna jobb gépeket is. Igazából erről a gép nem tehet, csak épp mindig erre emlékeztet. Nem hiszem, hogy komoly dolgokat láthatnánk tőle, csoda, hogy a levegőben marad ekkora tolóerővel.
Én sem vagyok Gripen rajongó, de nem kéne leírni a bemutatókat előre! Mindhárom nemzet Griff bemutatója igen erősnek és dinamikusnak igérkezik. Majd mindenki döntse el utána, hogy jó volt-e vagy sem! Aki igazából rajong a repülésért az nem fikáz le semmilyen bemutatót, főleg látatlanban nem...
Azt hiszem, osztom a véleményed.. Szeretem én a repülést, no meg szinte minden merevszárnyú repülő eszközt, polgárit / harcit, de ha van valami, ami soha nem mozgatott meg, akkor az a gripen. Kategóriájában a leginkább papírrepülő.. Dög unalom a köbön. Bármit szívesebben látnék repülni.. De most csak itt, csak most 3x is láthatom/láthatnám!;) Nem vagyok telhetetlen, ha egy munkanap után, de inkább helyett:) ki kellene feküdni egy rétre, és hanyatt dőlve nézni, ahogy repül, hát rendben, rábólintanék, jól esne:) De ez egy repülőnap, ahol elvileg pörögnek az események, és vannak más típusok is, amik mellett nálam nem rúg labdába.. (Még egy L-29 mellett sem, még az is több jelentőséggel bír számomra) :)
Red Bulltól repül: Besenyei, B-25, AH-1 Cobra, Flying Bulls (Zlin-50); ide egyenlőre ennyi. Csehektől röppen a Jak-11-es is, meg az L-29 is. (L-29 -et nagyon-nagyon várom, mert volt nekünk is)
Ja és 2x L-39, mert a szlovák is repül sztem, meg a cseh L-159 is. Viszont az az amcsi bemutató az valami egyszerűbb lesz, mert mindkét F-16 demo csapatuk Amerikában lesz, ugyhogy nem bemutató pilóta repüli.
Emberek, Ti nem tudjátok a meglepetést értékelni! A nevében is benne van: arra való, hogy meglepje az embert.... Addig faggatni szegény Devil-t míg kénytelen apró morzsákat potyogtatni belöle... :-)
Nos, számomra jó hír, hogy lesznek spec. festésű gépeink! A közelmúltban is ezek nagyon jól sikerültek, nekem legfőképp a szentkirályi Mi-24 nyerte el a tetszésemet, így most is a Hind-et várom a legjobban.
Jó volt anno a 'Cápeti' Mig-21 amivel 1993-ban Fairfordot is megjártuk, és a Vári Gyula által 2000-ben itthon Kecskeméten repült 29-es spec. festése is.
OK, ha nem lesz Su-27, hát nem lesz Su-27. Végtére is az álom csak addig álom míg (újra) be nem teljesül. Igaz én már voltam olyan szerencsés hogy láttam, nem is akárhol Le Bourget-ban méghozzá a legendás 1989-es szalonon Pugacsov bácsiékkal. Pont emiatt szeretném újfent látni egyszer itt hazai betonon. (mondjuk a Su-30MK repülése amit igazán szeretnék már meglesni, tudom erre a MAKS-on lenne igazából esély. Dolgozunk rajta...)
Különben pedig semmi ok(om) a panaszra, és nagy köszönet a szervezőknek ezúton is, hogy összehozták ezt a nem kis volumenű repnapot!!! És tegyük hozzá, hogy a mai 'nagy' magyar valóságban az sem semmi, hogy egyáltalán létrejön.
A kerítésmagasság csökkentése is igen jó hír! Még pipiskednem sem kell majd mert elég magas vagyok:))
Azért remélem lesz még némi meglepetés és minnél több gép fog a dinamikus szekcióban szerepelni! (Nekem utóbbi a legfontosabb szempont.) Üdv.
Jah... sajnos kordon nélkül itthon nem lehet repülőnapot rendezni. Bár Taszáron bejött a tejeszacsi, most szinte hallom lelki füleimmel a kinyílt csipájú, képzelt jogaival teljesen tisztában lévő, kordon mögül kijött anyuka/apuka válaszát (hogy az alkeszekről már ne is beszéljünk...), amint a biztonságra ügyelő katona megpróbálja visszaküldeni: "De hát én is megvettem a teljes árú jegyet, stb., stb....", "Ott hátul nem lát a Pistike, stb. stb."
De a 2005-ös után valami olyat írtam ide, hogy lehetne mondjuk 1,5 méteres a kerítés, azon azért nem kezdene átmászni senki, és még fotózni is lehetne. 10 centi, és így teljesüljön minden kívánságom! :-D