Keresés

Részletes keresés

Rizsavi Tamás Creative Commons License 2008.12.10 0 0 466
mcg Creative Commons License 2008.12.10 0 0 465
én nem állította, de akkor tessék oktatás után jobban visszakérdezni a hallgatóságtól....mert onnan jött az infó..:))
Előzmény: Vendégsín (425)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.10 0 0 464
Igen, én értelmeztem rosszul! Sorry!
Előzmény: Rizsavi Tamás (463)
Rizsavi Tamás Creative Commons License 2008.12.10 0 0 463
De most arról volt szó hogy itthon mennyi lesz. Mert fotózni szeretné és érdeklődött.
Előzmény: Törölt nick (460)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.10 0 0 462

Na és ilyenkor kérdezem én, hogy akkor mi a fészkes fenének kell telepíteni balízokat, ha nélkülük is megy?

Ráadásul ha nemzetiben van, akkor folyamatos jelfeladásom van amit a modul folymatosnak is fog érzékelni, míg az ETCS jelfeladás pontszerű (legalábbis ezen a telepített szinten).

Hol a baki?

Előzmény: Törölt nick (459)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.10 0 0 461

Na majd januárban előszedek valami szakirodalmat. Az a 130 oldal ami van, az is tele van ujdonsággal.

 

Én ezért furcsállnám, ha az ETCS-sel felszerelt gépekre az osztrák külön EVM-et,...

Így igazad van.

Csak a helyzet most más. Amin van ETCS, az nem railjet-es. Gondolom a sógor az új terméke bevezetését nem egy teszt címszó alatt futó VB rendszer csetlés-botlásai közepette akarja bevezetni. Elég lesz neki megbirkózni a pályaállapottal.

Előzmény: Zsivany (458)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.10 0 0 460
Nem, de már x-szer kitárgyaltuk, hogy Ws Sb között tandem fog járni.

Előzmény: Rizsavi Tamás (456)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.10 0 0 459
"Hegyestől Kelenföldig ETCS üzemmódban haladsz (Az STM-HU modul figyeli a 75Hz-et és plussz infót ad a rendszernek->térköz megállj). Keleföldön az ETCS átvált nemzeti üzemmódba és onnantól az STM-HU modulvégzi a vonatbefolyásolást mintha EVM-ed lenne, de gyakorlatilag az is az ETCS lesz."

Na és ilyenkor kérdezem én, hogy akkor mi a fészkes fenének kell telepíteni balízokat, ha nélkülük is megy?
Előzmény: Zsivany (458)
Zsivany Creative Commons License 2008.12.10 0 0 458
"Tehát akkor az ETCS-nek vannak nemzeti alfajai is? "

Nem. Az ETCS tartalmazhat pluszban modulokat, amelyek alkalmasak a nemzeti vonabefolyásolásra is. Ezt pont azért tallták ki, hogy ne legyen akadálya az ETCS bevezetésének az ETCS-re félig kiépített vonal.

Pl.: A jármű ETCS-t tartalmaz STM-HU ("EVM") modullal.
Hegyestől Kelenföldig ETCS üzemmódban haladsz (Az STM-HU modul figyeli a 75Hz-et és plussz infót ad a rendszernek->térköz megállj). Keleföldön az ETCS átvált nemzeti üzemmódba és onnantól az STM-HU modulvégzi a vonatbefolyásolást mintha EVM-ed lenne, de gyakorlatilag az is az ETCS lesz. Nem kell kapcsolgatni, nem kell külön doboz, egyszerűen üzemmód váltás lesz az ETCS-en belül.

Ha nincs nemzeti modul beépítve, akkor az ETCS másik, alacsonyabb biztonsági fokozatú üzemmódba vált át. (Van egy tucat üzemmód a szerint, hogy milyen információt kap a rendszer a külvilágból.) Tehát egy tehervonat attól még elbattyoghat Kelenföldtől Fradiig, hogy elfogyott alóla Kelenföldnél az ETCS balíz.

Én ezért furcsállnám, ha az ETCS-sel felszerelt gépekre az osztrák külön EVM-et, INDUSI-t, ZUB-ot rakna, amikor ezt 1-1 STM modul felszerelésével, külön kijelzők felszerelése nélkül megoldhatná.
Előzmény: Törölt nick (451)
Rizsavi Tamás Creative Commons License 2008.12.10 0 0 457
Biztos, hogy nem.
Előzmény: Rizsavi Tamás (456)
Rizsavi Tamás Creative Commons License 2008.12.09 0 0 456
M.o-n belül?
Előzmény: Törölt nick (449)
tomcat#01 Creative Commons License 2008.12.09 0 0 455
40, 41, 63 66.
Legalábbis a nejem decemberi fordája szerint :-))
Előzmény: Rizsavi Tamás (448)
Vendégsín Creative Commons License 2008.12.09 0 0 454
Kell-e ott 200-nál billennie. Szinte semekkora ívek nincsenek.

Azért hellyel-közzel Amstetten - St Valentin között 250 km/h-nál a vezérlőkocsin kicsit jobban igazodtunk, mint a mozdonyon ugyanekkora sebességnél.
Előzmény: Burnya5 (444)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.09 0 0 453
3 elkészült szerelvényből nehéz lesz 4-et kiállítani.
Előzmény: Törölt nick (447)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.09 0 0 452

Azért mert nincs 100%-ban kiépítve az 1-es vinal, csak kelenföldig.

Akkor ahol ki van építve az ETCS (ha Kelenföldig, akkor addig -de nem mindegy?) minek lenne aktív a nemzeti VB? Értelmetlen! Az ETCS értelmét írja felül.

 

Kelenföldtől automatikusan át áll a rendszer a nemzeti vonatbefolyásolóra.

Miért? PZB-ről hogyan áll át ETCS-re valahol Bécs után?

 

Az átállás mindenhol automatikus, ETCS<--->PZB (erről van kezelési útmutatóm is), ETCS<--->EVM (na ezt meg sem említik a 2006-os leírásban sehol)

Előzmény: dzcsiga (442)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.09 0 0 451

Ezt most nem értem. Ha van a járművön ETCS, de nem működik,....

Bocs, én még nem tartok annyira előre, hogy az ETCS tisztán engedélyezett. Én még csak ott tartok, hogy próba üzem, oszt ha ETCS krepa, akkor vezérkém átkapcsol EVM-re, aztán megy úgy.

(Nem tudom, mi van a kezelési leírásban, ez engedélyezett-e egyáltalán.)

Tudtommal még nincs végleges engedély az ETCS-re.

 

Tudtommal a MÁV kérte. Pl.: a téköz Megállj! jelzés észlelésére.

Tehát akkor az ETCS-nek vannak nemzeti alfajai is? Ez hihetetlen! A cél, hogy legyen egy egységes vonatbefolyásolás, erre "telepakolják" kivételekkel!

 

Érdekes az osztrák is...

Amíg csak tesztüzem van, minek fecceljen bele pénz?

Előzmény: Zsivany (437)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.09 0 0 450
Na hát München és Lindau között a Herkules aligha billeg;) Az Ulm és Basel Bb. között a 611-esek viszont nagyon!
Előzmény: Burnya5 (444)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.09 0 0 449
Hát arra pont három kell!
Előzmény: Rizsavi Tamás (448)
Rizsavi Tamás Creative Commons License 2008.12.09 0 0 448
" EC40,41,62,63"

Akárhogy is számolom erre elég kettő...
Előzmény: Törölt nick (447)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.09 0 0 447

Hali

 

December 14-ig, tehát a decemberi menetrendváltásig még mikor fog futni a Railjet? Illetve akkor Dec. 14-től akkor négy Railjet szerelvény fog járni ugye? Mert az Indóház azt írt: EC40,41,62,63 Előre is köszi!

 

Üdv

MátéMóvár Creative Commons License 2008.12.09 0 0 446
Bocs, új hozzászólásként akartam.
Előzmény: MátéMóvár (445)
MátéMóvár Creative Commons License 2008.12.09 0 0 445
Ma 12:00 óra körül Lébénynél láttam egy Railjet szerelvényt Pest felé haladni.
Van valakinek infója esetleg?
Előzmény: Burnya5 (444)
Burnya5 Creative Commons License 2008.12.09 0 0 444

Helló!

 

Ha most az ICE-T és ICE-TD vonatokról beszéltek, akkor a következőt szeretném mondani: az, hogy a vonat oldalán feliratozva van a 230-as szám, az nem azt jelenti, hogy Ausztriában 230-cal fog menni. A vonat oldalán a 230 azt jelenti, hogy a jármű engedélyezett legnagyobb sebessége futás- és féktechnikai okok miatt 230 km/h. Egy "200-as pályán" a "230-as vonat" is csak 200-zal mehet. És ez így van a DB-nél is. Akár billenőszekrényes, akár nem. Ne legyünk fogalomzavarban. Olvassátok el a DB forgalmi utasításában azt, hogy mik a billenőszekrényes vonat engedélyezett sebességével kapcsolatos előírások.

A másik dolog: 200-as szakaszon, ha arra a bizonyos St.Pölten és Linz közti szakaszra gondoltok, akkor azt mondom, nézzétek meg, hogy milyen ívek vannak ott. Kell-e ott 200-nál billennie. Szinte semekkora ívek nincsenek. A ti szavatokkal élve, ha 230-cal haladna azon a szakaszon, még akkor sem kéne billennie, főleg nem 200-nál. Azért építették ott a legtőbb alagutat sok pénzért, hogy amennyire lehet kiegyenesítsék a pályát.

Ha szekrénybillenést akartok látni, ajánlom figyelmetekbe Németországban Nürnberg és Lipcse közti szakaszt, valamint a dízel esetében München és Lindau köztit.

Előzmény: PLACI (396)
Zsivany Creative Commons License 2008.12.09 0 0 443
Véleményem, mint a 438-ban.

Akkor írd már le légyszíves, hogy mennyi az annyi!
Előzmény: dzcsiga (441)
dzcsiga Creative Commons License 2008.12.09 0 0 442
Ha ETCS van és működik, akkor miért lenne aktív a nemzeti?

Azért mert nincs 100%-ban kiépítve az 1-es vinal, csak kelenföldig.
Kelenföldtől automatikusan át áll a rendszer a nemzeti vonatbefolyásolóra.

Nem tudok hozzászólni komolyabban.

Azt látjuk. :-))
Előzmény: Törölt nick (422)
dzcsiga Creative Commons License 2008.12.09 0 0 441
(MÁV viszonylatban, ha jól tudom 80-nal (?), ugyanúgy, mint EVM nélkül.)

Rosszul tudod.
Előzmény: Zsivany (437)
Nandesz2 Creative Commons License 2008.12.09 0 0 440
Ha ma betették egy OIC vonatpárra, akkor mitől exkluzív premierút a szombati néhány railjet járat?
Előzmény: Törölt nick (439)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.09 0 0 439
ÖIC542n ma bemutatkozott a publikumnak. Vissza 643 (Sb 12:08-15:18 Ws)
Zsivany Creative Commons License 2008.12.09 0 0 438
"Khhmm, khmmm..."

Ezt nagyon tudom utálni!
Ne krákoj, hanem az észt onstd, hogy mindenki tanulhasson belőle!

Böfögéssel nem vagyunk előrébb!
Előzmény: Vendégsín (429)
Zsivany Creative Commons License 2008.12.09 0 0 437
"Ha ETCS van, de nem működik, akkor kell a nemzeti, tehát kell az eredeti "dobozos"."

Ezt most nem értem. Ha van a járművön ETCS, de nem működik, akkor van visszaesési szint az ETCS-ben és mész saját felelősségre.
(MÁV viszonylatban, ha jól tudom 80-nal (?), ugyanúgy, mint EVM nélkül.)

"Ha ETCS van és működik, akkor miért lenne aktív a nemzeti?"

Kiegészítő információnak. Tudtommal a MÁV kérte. Pl.: a téköz Megállj! jelzés észlelésére. Meg azért, hogy ETCS nélküli pályán is közlekedhess olyan járművel, amiben egyébként csak ETCS van + nemzeti STM kártya.

"Másrészt a railjet gépekben (még) nincs ETCS"

Érdekes az osztrák is... Nyomják az ETCS témát pályaoldalon, a járműbe meg nem tesznek? Pedig itt ki tudnák használni a 3-4 vonatbefolyásoló helyett...


Kis szakirodalom:

"Azért, hogy a jelenlegi rendszerek az ETCS-szel együtt tudjanak működni, ki kellett fejleszteni minden rendszerhez egy olyan modult, amely a régi rendszer információit fogadja a bemenetén, és azokat ETCS formátumúvá feldolgozva adja tovább a központi számítógépnek, illetve azon keresztül a többi egységnek."

"Magyarországon például az STM-HU modul a folyamatos pálya-jármű információt (75 Hz-es jelfeladás) vevőtekercsek segítségével veszi, illetve azokat a specifikáció szerint értékeli ki. A vevőtekercsek változatlanul a mai EVM-120 vonatbefolyásoló berendezés elemei. Az STM‑HU modul feladata továbbá az éberségi funkció megvalósítása is."

Forrás: http://www.etcs.hu/?id=stm
Előzmény: Törölt nick (422)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!