Keresés

Részletes keresés

tompysoft Creative Commons License 2008.12.10 0 0 475
Megleptem magam elő-karácsonyra :)
http://tompysoft.extra.hu/etc/rj41.jpg
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.10 0 0 474
"Az ETCS pontszerűsége ellenére megvalósítja a teljes felügyeletet, és a célra fékezést is. Miért baj az, ha ezt egyszerűbb eszközökkel valósítja meg?"

Ha közben visszaesik vörösre a jelző, akkor csődöt mond a pontszerű...
Előzmény: Zsivany (467)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.10 0 0 473
"Nélkülük nem megy!"

Hát pedig az itt leírtak alapján az STM-HU modullal balíz nélkül is megy... Akkor most hogy is van ez?
Előzmény: dzcsiga (468)
Zsivany Creative Commons License 2008.12.10 0 0 472
A forduló szerint az éjszakát nem nálunk töltik, úgyhogy ez legyen az osztrákok baja. :)
Előzmény: Törölt nick (471)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.10 0 0 471

És hol fogják tárolni őket, hogy ne legyenek "színesek"?

Mármint ahol tényleg nem lesznek azok... :)

dzcsiga Creative Commons License 2008.12.10 0 0 470
Nem tudom, hogy pl, egy balizon felvett következő jelzőnél Megállj!-t felold-e majd a 75Hz-ről felvett 1-es ütemről 4-es ütemre váltás

Nem. Azért telepítettek sok helyen az előjelző és a főjelző közé + balizt.
A térközmegállj sináramkörről érzékelése egy + biztonságot nyújt.
Előzmény: Zsivany (469)
Zsivany Creative Commons License 2008.12.10 0 0 469
"Hol a baki?"

Össze van az fésülve.
- Ha nemzeti üzemmódban játszol, akkor a balíz nem számít.
- Ha ETCS üzemmódban, akkor a sínjel plussz infó, helyzettől függő reakciót vált ki a rendszerben. (Nem tudom, hogy pl, egy balizon felvett következő jelzőnél Megállj!-t felold-e majd a 75Hz-ről felvett 1-es ütemről 4-es ütemre váltás, de minden ilyen eset le van szabályozva.)
Előzmény: Törölt nick (462)
dzcsiga Creative Commons License 2008.12.10 0 0 468
Na és ilyenkor kérdezem én, hogy akkor mi a fészkes fenének kell telepíteni balízokat, ha nélkülük is megy?

Nélkülük nem megy!
Az ETCS a balizokból kapja a jeleket -mivel ezen a vonalon csak 1-es szintü. Térközmegállj azért az EVM-en keresztül jön, mert az folyamatos.
Ha 2-es szintü ETCS lenne -a GSM-R rádión keresztül folyamatosan kapja a jeleket, a balizokat csak helymeghatározásra használja- akkor a térközmegállj az ETCS-en keresztül jönne.
Előzmény: Törölt nick (459)
Zsivany Creative Commons License 2008.12.10 0 0 467
Hát csak nem mindegy, hogy hogyan! Az EVM nem valósítja meg egy normális vonatbefolyásoló kritériumait. Nincs célra fékezés, úgy mész el a vörös jelző mellett, ahogy akarsz. Csak hál' istennek a mozdonyvezetők többsége nem akar. :)

Az ETCS pontszerűsége ellenére megvalósítja a teljes felügyeletet, és a célra fékezést is. Miért baj az, ha ezt egyszerűbb eszközökkel valósítja meg?

(Arról meg csak a MÁV tehet, hogy nem a folyamatos kommunikációt biztosító rádiós szintet építtette ki. De ez már nem Railjet. OFF.)
Előzmény: Törölt nick (459)
Rizsavi Tamás Creative Commons License 2008.12.10 0 0 466
mcg Creative Commons License 2008.12.10 0 0 465
én nem állította, de akkor tessék oktatás után jobban visszakérdezni a hallgatóságtól....mert onnan jött az infó..:))
Előzmény: Vendégsín (425)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.10 0 0 464
Igen, én értelmeztem rosszul! Sorry!
Előzmény: Rizsavi Tamás (463)
Rizsavi Tamás Creative Commons License 2008.12.10 0 0 463
De most arról volt szó hogy itthon mennyi lesz. Mert fotózni szeretné és érdeklődött.
Előzmény: Törölt nick (460)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.10 0 0 462

Na és ilyenkor kérdezem én, hogy akkor mi a fészkes fenének kell telepíteni balízokat, ha nélkülük is megy?

Ráadásul ha nemzetiben van, akkor folyamatos jelfeladásom van amit a modul folymatosnak is fog érzékelni, míg az ETCS jelfeladás pontszerű (legalábbis ezen a telepített szinten).

Hol a baki?

Előzmény: Törölt nick (459)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.10 0 0 461

Na majd januárban előszedek valami szakirodalmat. Az a 130 oldal ami van, az is tele van ujdonsággal.

 

Én ezért furcsállnám, ha az ETCS-sel felszerelt gépekre az osztrák külön EVM-et,...

Így igazad van.

Csak a helyzet most más. Amin van ETCS, az nem railjet-es. Gondolom a sógor az új terméke bevezetését nem egy teszt címszó alatt futó VB rendszer csetlés-botlásai közepette akarja bevezetni. Elég lesz neki megbirkózni a pályaállapottal.

Előzmény: Zsivany (458)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.10 0 0 460
Nem, de már x-szer kitárgyaltuk, hogy Ws Sb között tandem fog járni.

Előzmény: Rizsavi Tamás (456)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.10 0 0 459
"Hegyestől Kelenföldig ETCS üzemmódban haladsz (Az STM-HU modul figyeli a 75Hz-et és plussz infót ad a rendszernek->térköz megállj). Keleföldön az ETCS átvált nemzeti üzemmódba és onnantól az STM-HU modulvégzi a vonatbefolyásolást mintha EVM-ed lenne, de gyakorlatilag az is az ETCS lesz."

Na és ilyenkor kérdezem én, hogy akkor mi a fészkes fenének kell telepíteni balízokat, ha nélkülük is megy?
Előzmény: Zsivany (458)
Zsivany Creative Commons License 2008.12.10 0 0 458
"Tehát akkor az ETCS-nek vannak nemzeti alfajai is? "

Nem. Az ETCS tartalmazhat pluszban modulokat, amelyek alkalmasak a nemzeti vonabefolyásolásra is. Ezt pont azért tallták ki, hogy ne legyen akadálya az ETCS bevezetésének az ETCS-re félig kiépített vonal.

Pl.: A jármű ETCS-t tartalmaz STM-HU ("EVM") modullal.
Hegyestől Kelenföldig ETCS üzemmódban haladsz (Az STM-HU modul figyeli a 75Hz-et és plussz infót ad a rendszernek->térköz megállj). Keleföldön az ETCS átvált nemzeti üzemmódba és onnantól az STM-HU modulvégzi a vonatbefolyásolást mintha EVM-ed lenne, de gyakorlatilag az is az ETCS lesz. Nem kell kapcsolgatni, nem kell külön doboz, egyszerűen üzemmód váltás lesz az ETCS-en belül.

Ha nincs nemzeti modul beépítve, akkor az ETCS másik, alacsonyabb biztonsági fokozatú üzemmódba vált át. (Van egy tucat üzemmód a szerint, hogy milyen információt kap a rendszer a külvilágból.) Tehát egy tehervonat attól még elbattyoghat Kelenföldtől Fradiig, hogy elfogyott alóla Kelenföldnél az ETCS balíz.

Én ezért furcsállnám, ha az ETCS-sel felszerelt gépekre az osztrák külön EVM-et, INDUSI-t, ZUB-ot rakna, amikor ezt 1-1 STM modul felszerelésével, külön kijelzők felszerelése nélkül megoldhatná.
Előzmény: Törölt nick (451)
Rizsavi Tamás Creative Commons License 2008.12.10 0 0 457
Biztos, hogy nem.
Előzmény: Rizsavi Tamás (456)
Rizsavi Tamás Creative Commons License 2008.12.09 0 0 456
M.o-n belül?
Előzmény: Törölt nick (449)
tomcat#01 Creative Commons License 2008.12.09 0 0 455
40, 41, 63 66.
Legalábbis a nejem decemberi fordája szerint :-))
Előzmény: Rizsavi Tamás (448)
Vendégsín Creative Commons License 2008.12.09 0 0 454
Kell-e ott 200-nál billennie. Szinte semekkora ívek nincsenek.

Azért hellyel-közzel Amstetten - St Valentin között 250 km/h-nál a vezérlőkocsin kicsit jobban igazodtunk, mint a mozdonyon ugyanekkora sebességnél.
Előzmény: Burnya5 (444)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.09 0 0 453
3 elkészült szerelvényből nehéz lesz 4-et kiállítani.
Előzmény: Törölt nick (447)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.09 0 0 452

Azért mert nincs 100%-ban kiépítve az 1-es vinal, csak kelenföldig.

Akkor ahol ki van építve az ETCS (ha Kelenföldig, akkor addig -de nem mindegy?) minek lenne aktív a nemzeti VB? Értelmetlen! Az ETCS értelmét írja felül.

 

Kelenföldtől automatikusan át áll a rendszer a nemzeti vonatbefolyásolóra.

Miért? PZB-ről hogyan áll át ETCS-re valahol Bécs után?

 

Az átállás mindenhol automatikus, ETCS<--->PZB (erről van kezelési útmutatóm is), ETCS<--->EVM (na ezt meg sem említik a 2006-os leírásban sehol)

Előzmény: dzcsiga (442)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.09 0 0 451

Ezt most nem értem. Ha van a járművön ETCS, de nem működik,....

Bocs, én még nem tartok annyira előre, hogy az ETCS tisztán engedélyezett. Én még csak ott tartok, hogy próba üzem, oszt ha ETCS krepa, akkor vezérkém átkapcsol EVM-re, aztán megy úgy.

(Nem tudom, mi van a kezelési leírásban, ez engedélyezett-e egyáltalán.)

Tudtommal még nincs végleges engedély az ETCS-re.

 

Tudtommal a MÁV kérte. Pl.: a téköz Megállj! jelzés észlelésére.

Tehát akkor az ETCS-nek vannak nemzeti alfajai is? Ez hihetetlen! A cél, hogy legyen egy egységes vonatbefolyásolás, erre "telepakolják" kivételekkel!

 

Érdekes az osztrák is...

Amíg csak tesztüzem van, minek fecceljen bele pénz?

Előzmény: Zsivany (437)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.09 0 0 450
Na hát München és Lindau között a Herkules aligha billeg;) Az Ulm és Basel Bb. között a 611-esek viszont nagyon!
Előzmény: Burnya5 (444)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.09 0 0 449
Hát arra pont három kell!
Előzmény: Rizsavi Tamás (448)
Rizsavi Tamás Creative Commons License 2008.12.09 0 0 448
" EC40,41,62,63"

Akárhogy is számolom erre elég kettő...
Előzmény: Törölt nick (447)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.09 0 0 447

Hali

 

December 14-ig, tehát a decemberi menetrendváltásig még mikor fog futni a Railjet? Illetve akkor Dec. 14-től akkor négy Railjet szerelvény fog járni ugye? Mert az Indóház azt írt: EC40,41,62,63 Előre is köszi!

 

Üdv

MátéMóvár Creative Commons License 2008.12.09 0 0 446
Bocs, új hozzászólásként akartam.
Előzmény: MátéMóvár (445)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!