Nem túl rég valaki írta, hogy erősebb izzót akart tenni a fényszóróba...
Ma délután vettem az enyémbe OSRAM Silverstar típusú izzókat (H4 12V 60/55W)
Kettesével árulják, átlátszó műanyag kapszulában.
Na de a lényeg az, hogy ez egy átlagos izzóhoz képest 50% -al több fényt ad, és 20m-rel távolabb világítja meg az utat. Délután ki is cseréltem, először csak az egyiket és megnéztem a különbséget a kettő között. Nem hülyeség amit a dobozára írtak, tényleg sokkal fényesebben világít!
Bár sötétben még nem próbáltam ki, de amikor álltam be a garázsba, akkor is látszott, hogy sokkal jobb mint a régivel.
Tudom ajánlani mindenkinek, aki erősebb fényszórót szeretne. Praktikerben és Corában lehet kapni, kb. 2600 Ft/pár.
Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni: Feliciám van, - és ha bármelyik fokozatban megyek, leveszem a lábam a gázról, majd ismét rálépek, kis kottyanást lehet hallani. Foglalkozzak e ezzel? A másik: kerékcsapágyra lenne szükségem, (fontos melyik oldali?) - hol lehet ezt a legolcsóbban beszerezni? A gumisom mondta hogy műszakira (még 1.5 év) ki kell majd cserélnem a toronycsapágyat...! Itt is érdekelne hogy hol lehet olcsóbban alkatrészekhez jutni? Ipolyságban? /Sahyban?/ Illetve alufelnit keresnék még a Feliciámhoz, akár használtat is, - de kitűnő állapotút. Láttam itt a listán is ilyet, - tud e valaki még hasonlót ajánlani? No, - sokat írtam. HA van valaki AKI tud ezekre válaszolni, megköszönöm! foldvari@vitae.hu
Ezen anno én is felhúztam magam, míg valaki meg nem világította a mögöttes okokat.
Ha veszel pl. egy karosszériást, neki mindegy, hogy egy 120-as Skodára, vagy egy Audi A6-ra megy el két munkanapja. Az mindkét esetben két munkanap. Legyen 16 óra! Ezt nyilván fel kell szorozni azzal az óradíjjal, amivel neki megéri ezt a tevékenységet folytatni, hozzájön a vállalkozás, a műhely és a berendezések fenntartása 2 napra vetítve meg a járulékok, stb. Ezek közül gyakorlatilag egyik sem függ attól, hogy milyen autón dolgozik. Ezekből kijön egy összeg a végén, amire jó eséllyel az Audi-s azt mondja, hogy "ejjj, de nem hiányzott ez most, de ez van, kifizetem, pont" ugyanerre az összegre a 120-as tulaj azt mondja jó eséllyel, hogy "ááááá, az egész autó nem ér ennyit!"
Én nem biztam másra...Magam törtem az elejét,nagy önbizalommal fél éves jogsival.Volt cascóm,bevittem a porshe-pest-be,a kárfelvevő azt mondja legalább400e a javitás.Csakhogy 20%önrészem van,ami 80eft.Mondom majd alszunk rá párat.A kocsi ment,csak ijesztően nézett ki.Érdeklődés alkatrészárak,fényező,karosszériás után.150eft-ből kijön.Megyek a biztositóhoz-már csak 130eft fizetnek!Ha márkaszerviz csinalja 400eft a kár,ha te akarod megoldani 130eft ugyanaz akár!Most már a márkaszervizt választanám,nagyon sok szaladgálás volt vele,a fényezés is hagy kivánnivalót maga után
Üdvözletem! Csak fel a fejjel és semmi bizakodás szokták mondani ha nem ismerős a kárszakértő akkor így sem úgy sem lesz jó mert nem fizetik ki a teljes javítást ha szervizbe viszed akkor minden cserélnek és egy vagyonba kerül! Ha maszekba csinálják nem cserélnek de az egyengetett alkatrészek nem biztos hogy olyan stabilak lesznek mint előtte és "kis hiba" az ajtó nem zár kicsit beázik stb.... Sajnos aki már vitte kötelező alapján javíttatni az autóját szerintem ezeken már átesett. A 120 skodrimat nem is tudtam lefestetni mert nem vállalták a "SZUPER FESTŐ URAK" mindenhol azt mondták MI CSAK NYUGATI AUTÓT JAVÍTUNK! Lehet hogy kicsit elfogult vagyok de nem sok JÓ tapasztalatom van ezen a téren!
Szerintem is higgadtan gondold át, és várd meg a fejleményeket. Közben arról se feledkezz meg, hogy volt e valami érték az autóban (hátuljában), ami szintén használhatatlanná vált. Laptop, GPS, épp a házimozit vitted át egy haverhoz, stb.
Ne kapkodd el! Először is kérj árajánlatot a javításra vagy ha te csinálod akkor az alkatrészekre ezután hallgasd meg a biztosító ajánlatát és úgy dönts.
Nekem sem volt még ilyen gondom... de szerintem egy 10en akárhány éves autónak már nem fogják a teljes javítási összegét kifizetni, főleg ha sokba kerül.
Elképzelhető, ha szerviz csinálja, akkor neked is be kell szállnod valamennyivel. Ha jó sokra értékelik fel, mármint a kocsi jelenlegi árához képest, akkor én a pénzt választanám...
Sziasztok. Segitsetek már nekem a következö problémában, esetleg aki már részese volt ilyenben. 3o éves jogositványal és sokszászezer km-rel a hátam mögött megálltam a zebra elött és egy ....arcu hátólról miközben telefonált belénk vágódott. A Felicia hátsó része strapára ment. Nos melyk megoldás volna ésszerübb, szervizel csináltasa meg a biztositó vagy az a bizonyos számla nélküli pénzt elfogadni, és abból rendezni saját magam. A kárszakértö csütürtükön érkezik. Akinek már volt hasonló élménye, mivel nekem soha nem volt balesetem, kérem ossza meg velem tapasztalatait Elöre is köszönöm. Tiszt Orha László
Én a generátort és a motorvezérlőt le szoktam takarni, vagyis ráhúzok valami nejlon zacskót... na meg a vezetékcsatlakozásokat sem szoktam agyonra áztatni;)
Sziasztok! Kérlek segítsetek nekem. Van egy 96-os 1.3-as Lxi Felim, aminek eddig nem volt baja a nálam eltöltött 2 év alatt, pöcre indult, stb. 2 hete volt műszakin a kocsi, nem kellett cserélni benne semmit. Azonban a műszaki óta eseti jelleggel nem indul be a kocsi. Indítanám, de nem indul egy ideig, csak kb 5. 6. próbálkozásra. Kb mint a Trabarnás hangutánzásban: nemmegy-nemmegy-nemmegy... Azonban ha elindul, akkor nagyon szépen jár, és menet közben sincs semmi baja. Ezt a nemindulást tudja produkálni akár hideg, akár meleg indításnál. Lehetséges, hogy elállítottak a computerben valamit a "zöldkártyás" vizsgarésznél? Aksi jó, gyertyák jók, kábelek a helyükön. Mit nézzek meg? Nagyon zavar. Köszi előre is a segítséget, tippeket, ötleteket!
Úgy, hogy xenon izzót csak legálisan úgy lehet beszerelni, hogy az autón kell, hogy legyen intenzív lámpamosó és automatikus magasság állítás. Ennek hiányában soron kívüli műszaki vizsga. Bővebben itt: http://www.nkh.hu/images/stories/Muszaki%20vizsga/gepjarmu%20tulajdonosok/xenon_fnyszrk.pdf http://zalaihirlap.hu/fooldal-BUnUgyek_balesetek/20091204__a_xenon_fenyszorok_miatt_potvizsgaztatna