Olajat nem kell cserélni. Mennyi van a következő rendes vezérléscseréig? Vagy volt egyáltalán vezérléscsere az autódon? Én attól függően cserélnék ki különböző alkatrészeket, hogy mennyit futottak eddig. (Pl 10.000 km-t futott vezérlésszettet biztosan nem cserélnék le).
Hát ja. Engem is sokszor ez tart vissza, hogy nekem valami 2 órát tart, a hozzáértő típusrutinosnak meg 30 perc. Nyilván másodszorra már nekem is jóval kevesebb idő kell hozzá, de az először... Lásd az első lökös leszedése először vagy 40 percbe volt, most meg 10 perc alatt kész.
És mivel olyan szerencsés vagyok, hogy kis túlzással egy remek márkaspecifikus szerelő mellett lakom pár háztömbbel (8 perc kocsival), ezért inkább csak nézem a - hála Istennek - ritkán előforduló szereléseket.
Ha a toronycsapágy szar, akkor pattogó hangot ad, ami a berágódásból ered. Ha tekered a kormányt, akkor a toronycsapágyban lévő golyók nem gördülnek folyamatosan, hanem átugrálnak pozíciók között (addig a toronyszilent csavarodik vele) és ez érződik a kormányon és hallatszik is.
Ha a csapágyat kivetted, akkor azt két tenyérrel összenyomva (nyilván a műanyag burkolatot) és közben forgatva szintén lehet hallani és érezni azt, hogy a csapágy halott.
Ez volt az első kérdésem hogy ebbe az árba mit cserélnek ki . A vezérmű szijjat görgökkel , vízpumpát , a vezérmű kereket " okoskerék ". ez lesz 200000ft körül . Ja mondta hogy az olaj is benne van , de arra mondtam neki hogy egy honapja cseréltem és jo lenne h azt nem kéne . Persze azt nem tudom hogy azt kell e cserélni ilyen jellegű javításnál .
A biztonság kedvéért mindenképp kint.A te általad mondott árban benne van az olajcsere ,szűrők ,hűtőfolyadék ára ? A munkadijjat nem olcsó helyre értettem.Sztem ha kint is utánajársz -nagyjából ugyanannyiból meg tudod csináltatni.Ezeket nehéz összehasonlitani itthon 100 e Ft -200 eFt között lehet a szórás .Előbbinél a legolcsóbb fellelhető alakatrészek jó munkadijjal.Utóbbi márkaszervizes ár.A kettő között rengeteg opció van.
Résolajcső szett helyett csak egy 15ft-os O gyűrű cseréjével ma 1,5 óra alatt kerestem 39.985Ft-ot.
Tessék felfogni, hogy nem kéne mindenkit hülyének nézni!
Továbbá a fórum egyik lényegét rombolod az autószerelők misztifikálásával, holott a kertész is egy szakma, de a füvemet is lenyírom ma 1,5 óra alatt, de előtte megebédelek (és nem hívok hozzá szakácsot).
Sokan jönnek erre a fórumra információért, segítségért, és köszönet mindenkinek aki tud annál többet hajtogatni, hogy "autószerelő kell hozzá", és jó lenne ha magában is tartaná mégha érdekében is áll ....!
Ma délelőtt kicseréltem a toronycsapágyat...tök feleslegesen!A csapágy szinte tökéletes volt,alig észrevehető elhasználódás jeleivel.Még a gyári zsír egyrésze is megvolt benne.Nekem ráment az egész délelőttöm,mert nem vettem hozzá rugóösszehúzót,hanem egy komámét használtam,ami nem a legjobban sikerült darab volt. Szóval a hang amit a toronycsapágynak véltem nem a csapágyból,hanem a szilent és a csapágy műanyagrésze közül jött.A kormány tekergetésekor némileg deformálódik a gumibak,ami ha már kiszáradtabb,vagy csak valami dzsuva beette oda magát akkor nyiszoroghat. A bal oldalát már ki sem cseréltem,csak befújtam alaposan egy polimer alapú kenőanyaggal,ami nem szedi magába a port,és már olyan is mint új korában. Így csináltam egy 5 perces melóból 3 órásat.De legalább ismerkedtem az autóval:))
Az összes anyag vezérléshez+okoskerék+olaj és szűrők+hűtőfolyadék megáll 100 e Ft környékén munkadij max 50 e Ft .Enyire lehet letornázni.Minőségi alkatrésszel.A márkaszervizes ár itthon is ugyanannyi mint kint.De ott se csak márkaszervizek szerelnek ,az más kérdés,hogy ott hogyan találsz megbizható ,tipushoz értő szerelőt aki beszerzi ilyen áron az alkatrészt is./mert ez lenne a legjobb megoldás ,alkatrészt olcsóbban is megkaphatnád kint a munka drágább vége ua/
Nekem - 2004 1.9 dci - ez a kinézetü van, a szerencse az hogy mindkét oldalra jó, mert csak 2 füllel fogatódik fel, letört az egyik mielőtt megvettem már, és megfordítottuk a két oldalt. Ha nem tudsz vagy nem akarsz uj lámpát akkor bontottnál nem gond ha egy fül törött, valamelyik oldalra jó lesz.
Uj cikkszáma: Cikkszám: 088358 Több más típushoz is ezt használják a renaulton kívül, pl. Nissan, Dacia stb.
Segitséget szeretnék kérni ködlámpám kavicsot kapott baloldali bár lehet hogy mindegy.Van-e valakinek kallodoba vagy tudtok bontot ahol nem drága köszi.
És ami fontos kérdés hogy mennyit lehet elmenni vele még .
Elméletileg előfordulhat, hogy egyszercsak nem indul be. Akkor pedig egy idegen helyen (mondjuk) német autómentőt hívni, német szervizt fizetni... nem tűnik olcsónak.
Igen ebbe benne van a vezérműszíj csere is meg a hozzátartozó görgök is meg a vizpumpa is . Rá is kérdeztem amikor bemondták az árát. Ez persze szakszervizes ár . Ha otthon csináltatnám nem szakszervízbe akkor mennyi lenne .
És ami fontos kérdés hogy mennyit lehet elmenni vele még . Persze én is tudom hogy a vezérléssel nem szabad játszani .
Kint élek angliába és itt egy ilyen csere akció 210000 ezer forint körül kostál
Az a kérdés, hogy bekalkulálták-e a teljes vezérléscserét is. Mivel az okoskerék cseréjéhez mindent le kell bontani vezérlésoldalon, egy füst alatt a nagyszervizt is meg szokás csinálni, görgőkkel, vízpumpával. Ha ezt is belekalkulálták az árba, akkor az árajánlatod nem vészesen drága, mondjuk egy jó baumgartneres ár :-)
Nem feltétlenül erröl lenne szó csak tudni akarom mit cserélnek ki az automon . Kint élek angliába és itt egy ilyen csere akció 210000 ezer forint körül kostál és mivel nem soká megyek haza magyarországra arra lennék kiváncsi hogy hazáig kibirja e a kocsi vagy semmi esetre se induljak el vele .
Az lenne a kérdésem hogy irtátok hogy az okoskererék okozhatja az indításnál 1-2 másodpecig azt a furcsa kopogó " diesel " hangot . Találtam róla egy képet és nem tudom hogy az e amit találtam vagy mégsem . Esetleg aki tudja hogy néz ki az linkelhetne egy képet . Előre is köszönöm
Kb hasonló tapasztalataim vannak, teljesen igazad van. Nekem néha nem enged vissza teljesen a kuplungpedál. Ezt garanciaidőn belül is jeleztem nekik, természetesen a szervizben nem jelentkezett a hiba soha. Tuti munkahenger probléma (vajon melyik), de a mai napig nincs cserélve. Gariban nem cserélték ki, hiába kértem. Ők nem találták a hibát, tehát az nincs. Pedig nem javult meg a helyzet, csak megtanultam vele élni. Hidegben gyakrabban fordul elő, de nincs rá igazi szabály, előidézni nem tudom a jelenséget, teljesen véletlenszerű.
Na, ma megkapta a boci ismét két évre a műszakit. Egy bal külső gömbfejet kellet rajta cserélni mindösszesen. Ez szerintem nem rossz egy hatévestől, túl a 188E km-en.
Lehet-pontosabban nekem csak tömitést cseréltek még gariban.Az érdekessége az volt,hogy átnézettem az autót mielőtt lejárt volna a garancia -olajfolyást találtak-lemosták mondták visszahivnak mikor veszik le a váltót mert ott kell tömitést cserélni.Mondtam nekik ,hogy nem a váltóból folyik.Mikor visszahivtak nem akartak csereautót adni ezért ottmaradtam ,addig vitatkoztam velük mig átnézték és megtalálták a résolajcsőnél a folyást.Kicserélték a tömitést -ki akarták fizetettni mert lejárt a garancia.Mondtam nekik akkor dobják össze a fizujukból én nem fizetek,mert 1 hónappal a lejárat előtt leszervizeltettem és átnézettem az autót --ők adták az új időpontot. Ennyibe is maradtunk---azóta nem járok márkaszervizbe... mert megbontották volna a váltót feleslegesen és lett volna egy garanciaidőn túli résolajcsőcserém amikor kiderül.Ezért szerelnek otthon a polgárok.
Köszönöm építő hozzászólásod, kár lett volna magadban tartani....
Tessék felfogni, hogy az autószerelés szakma, és nem otthoni barkácsolás tárgya.
A gumis műhelyünk melletti szervizben mostanában tipikus, hogy tréleren érkeznek az autók, amiket megpróbáltak otthon "megjavítani," csak sajnos nem sikerült :-(
Szóval: folyik a gázolaj a résolajcsönél. Nyílván a kérdés arra vonatkozik, h van-e valami speckó szerszámigény, ill. csak csőszettet lehet szerezni, vagy darabonként is?
(mert ha a vaj is 40.000Ft lenne akkor köpülném....)