Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

superbfanatic Creative Commons License 2013.04.17 0 0 49429

Üdv!

Hát...hogy is mondjam, hogy ne csengesenek be reggel megint...Finoman szólva nem a Superb célcsoportja szerint vezetek. Remélem senkit nem bántottam meg, főleg Hicky kartásat nem. :)

Előzmény: lkcar (49425)
bambi942 Creative Commons License 2013.04.17 0 0 49428

Hali.komfortelektronikával kapcsolatban kűldtem mailt.

Előzmény: vasad70 (49418)
409 Creative Commons License 2013.04.17 0 0 49427

Nem, ez nem az.  Komfort elektronika ez is, meg a cikkszám első része is ugyanaz, de ez kevés. A cikkszám után kell legyen még Superb esetében egy B, vagy C betű és még a felszereltségtől függően további karakterek. A jobbkormányosakat nem számítva is nyagyjából 15 (hardver/szoftver) verzióról van szó.

Előzmény: keresztl7227 (49426)
keresztl7227 Creative Commons License 2013.04.17 0 0 49426
Előzmény: vasad70 (49418)
lkcar Creative Commons License 2013.04.17 0 0 49425

Köszi.

Azon mit értesz, hogy "az Én tempóban is. :)"

Milyen a te tempód?

 

 

 

Előzmény: superbfanatic (49402)
KZoly Creative Commons License 2013.04.16 0 0 49424

Hali!

 

Van egy 1-es Superb-m vonóhorog nélkül, és arra kéne valami olcsó, jó, és megbízható kerékpárszállítási megoldás max. 3 kerékpárra.

Kinek mi az ötlete, tapasztalata?

 

Köszi.

KZoly

ckerti Creative Commons License 2013.04.16 0 0 49423

Audi Allroad Quatron láttam ilyet, azon biztosan így van, de a Skoda se hagyja magát tönkretenni.

Márkaszervizes infó.

Előzmény: Törölt nick (49422)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.16 0 0 49422

Köszönöm szépen a hasznos információt!

Előzmény: ckerti (49421)
ckerti Creative Commons License 2013.04.16 0 0 49421

Nem, le lehet csukni kézzel is, nem megy tönkre tőle.

Előzmény: Törölt nick (49413)
Varshi Creative Commons License 2013.04.16 0 0 49420

Na ilyen kell nekem is lekközelebb.

Előzmény: Octi19 (49419)
Octi19 Creative Commons License 2013.04.16 0 0 49419

Látod, amit én vettem az octiba, Zimmermann szettet, azon volt valami z-coat nevű "csudabevonat" de mindenütt. (gyanítom, hogy sima cink, vagy valami hasonló...) Rá is volt írva, hogy ne törölje le a paraszt, mert majd a betét letakarítja magának ott ahol kell... és nem is eszi a rozsda!

Előzmény: bigjohni (49417)
vasad70 Creative Commons License 2013.04.15 0 0 49418

Nálam a beázott komfortelektronika okozott ilyet. Március utols hetében vettem észre hogy halványan ég a belső világásból: ajtó kilépő fény, lábtér világítás, tükörnél lévő lámpa, kesztyűtartó világítás, csomagtér világítás. Ezek április eleje óta nem világítanak. A hátsó ajtók felett viszont azóta is működik a belső világítás teljes fényerővel.

 

Bal első ülés előtt a lábad és a szőnyeg alattt található a komfortelektronika.

Nálam valsózínüleg vízvályú (ebben van az aksi is) eldugult (vagy elfagyott?) lefolyója okozhatta a beázást.

Felszedtem amennyire tudtam a szőnyeget, kb 2 liter vizet kicsavartam a 1 cm vastag szigetelésből, amit szivaccsal kimártogattam.

Most szárad.

Ha valaki tud 2005-ös Superb komfortelektronikát kérem jelezze felém. Eddig 45eFt-ért láttam a neten.

Előzmény: mikiradio (49381)
bigjohni Creative Commons License 2013.04.15 0 0 49417

"Ugye nem mondod komolyan, hogy egy rozsdásodó féktárcsa agy Téged zavar"

Zavar. A tárcsa és a felni közötti részről beszélek. Az is a tárcsa része, csak a vasalón valamilyen furmányos bevonat van rajta, ezért még most sem rozsdás.

Textar tárcsából van bevonatos és mezei is. Mivel én gyárit vettem, így ez a kérdés nem merült fel.

Zavar, mert már tíz évvel ezelőtt is fontosnak tartották, hogy ne legyen látható az oxidálódó fém, és megoldást is találtak rá.

 

"(amúgy nekem a SuperbI-nél pont úgy rozsdás volt, mint bármelyik másik autónál)"

Amúgy ezt nehezen tudom elképzelni.

 

"Yeti: gondolom inkább városi használat"

Igen, mint a Fabigyó.

"automata eleve több féket igényel"

Így van.

"gondolom hatásosabb a féke, mint a Superb-é (de ez csak tipp)"

Gondolhatod, mert meg sem közelíti. Yeti-n gyenge nyúlós fék van. (talán a turbó, és a váltó miatt)

 

"ezért jobban is kopik."

Ezt az összefüggést nem értem. (szerintem nincs párhuzam a hatásos fék és a kopás között)

Előzmény: Törölt nick (49412)
bigjohni Creative Commons License 2013.04.15 0 0 49416

Motorfék tényleg nincs.

Előzmény: ckerti (49411)
lkcar Creative Commons License 2013.04.15 0 0 49415

Amikor 132000 nél ki lett cserélve még 2mm volt rajta! (asszem el is tettem, valahol megvan.)

Azért van az akkusztikus kopásjelző, ha jelez cserélni kell.

Ill. superb esetén a rendszer jelzi, hogy elkopott akkor cserélni kell, de előtte szerintem nem, hacsak tényleg esetleg ferdén kopott v. valami rendellenesség van.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: 409 (49406)
Varshi Creative Commons License 2013.04.15 0 0 49414
Ha "szellős" a felni, akkor elég feltűnő, és zavaró dolog.
Előzmény: Törölt nick (49412)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.15 0 0 49413

A kombinál az elektromos csomagtér ajtót csak és kizárólag az ajtón található gombbal lehet bezárni?

Törölt nick Creative Commons License 2013.04.15 0 0 49412

Ugye nem mondod komolyan, hogy egy rozsdásodó féktárcsa agy Téged zavar (amúgy nekem a SuperbI-nél pont úgy rozsdás volt, mint bármelyik másik autónál)

Yeti: gondolom inkább városi használat, automata eleve több féket igényel, gondolom hatásosabb a féke, mint a Superb-é (de ez csak tipp), ezért jobban is kopik.

Előzmény: bigjohni (49410)
ckerti Creative Commons License 2013.04.14 0 0 49411
Nem lehet a fékbetétek fokozott kopásának az oka az, hogy a Yeti automata váltós?
Rémlik valami ilyen összefüggés, de nem tudom már hol hallottam.

A rozsdásodó féktárcsa meg úgy van méretezve :-))
Előzmény: bigjohni (49410)
bigjohni Creative Commons License 2013.04.14 0 0 49410

Az SI-en 140e környékén cseréltük az összes betétet. 

A Yetin ma cseréltem kerekeket. A tárcsa kopott, a betétek fele hiányzik. (32e)

A tárcsák középső része rozsdásodik. (nem bevonatos mint a vasalóé)

 

Az új autók tényleg kevesebbet fogyasztanak, ami kevesebbe kerül a kúton.

Vajon a fenntartás nem viszi el a nyereséget?

(szerintem bőven elviszi)

Előzmény: Törölt nick (49399)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.13 0 0 49409
Olyanra tényleg nem gondoltam, hogy "tárcsát méret alá", mert az számomra nem életszerű.
Előzmény: 409 (49407)
409 Creative Commons License 2013.04.13 0 0 49408

Hop-hop, helyesbítenem kell!!

 

Jelen típus esetében a 3mm az 2mm.

409 Creative Commons License 2013.04.13 0 0 49407

Addig nem is, amíg a tárcsát nem koptatják méret alá és a betétet nem használják 2x3mm-nél vékonyabbra. Utána simán!!! (olyan is volt már, hogy a dugattyú elveszett....)

Előzmény: Törölt nick (49403)
409 Creative Commons License 2013.04.13 0 0 49406

"Fékbetétet nem akkor kell cserélni,mikor már alig van rajta anyag..."

 

 /kiegészítés/

 A papírforma szerint a minimális vastagság nem csökkenhet 3mm alá...... de ezt sokakkal igen nehéz megértetni.  :-//

Előzmény: Airbag. (49401)
409 Creative Commons License 2013.04.13 0 0 49405

"A szabályozásnak mi értelme van? Betét úgyis hozzá kopik."

 

 Ez így önmagában nem igaz. Ezt a kopás milyensége és a felület barázdáltsága szabja meg. Ferdére kopott, vagy/és mélyen barázdált tárcsa esetben a betét nem fog hozzá kopni, hanem a felfekvő felületeken megég, megkeményedik és visítani fog.(azon túl, hogy a fékhatás is gyatra lesz)

Előzmény: lkcar (49400)
Airbag. Creative Commons License 2013.04.13 0 0 49404

úgy csinálsz.mintha nem hallottál volna még ilyenről..........

Előzmény: Törölt nick (49403)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.13 0 0 49403
Kiugrik a munkahenger egy 2008-as fejlesztésű autónál???
Na azért ne túlozzunk.. :-)
Előzmény: Airbag. (49401)
superbfanatic Creative Commons License 2013.04.13 0 0 49402

Üdv!

Én minden betét cserénélnél szabályoztatom. Szemmel nem látod, de vagy kuposan , hullámosan kopik a tárcsa, és a vállakkal is kell valamit kezdeni. Én úgy látom a visszajelző után még 10e. km lehet menni, még az Én tempóban is. :)

Előzmény: lkcar (49400)
Airbag. Creative Commons License 2013.04.13 0 0 49401

Üdv.

Fékbetétet nem akkor kell cserélni,mikor már alig van rajta anyag...

van mikor a kevés betét vastagság miatt,

-kiugrik a munkahenger,

-letépi a fékbetét a vasról, a kevéske  anyagot,

nem egyformán/ferdén koptak......

Előzmény: lkcar (49400)
lkcar Creative Commons License 2013.04.13 0 0 49400

Hali

Előző autómnál 75ekm nél mondta a szervíz hogy ki kellene cserélni a betéteket.

Mondtam nekik, ha "gáz" van, ott a kopásjelző(akusztikus) úgyis hallom és elgurulok a szervízbe.

A cserére 132ekm nél került sor. A tárcsákat nem kelett cserélni, a gyári mérethez viszonyítva még egy betétgarnitúrát kibir.

Jelenlegi autómnál (78ekm) mondták 90e nél cserélni kell a betéteket.

Megnéztem kerékcserénél, kb a fele megvan a betéteknek...

A szabályozásnak mi értelme van? Betét úgyis hozzá kopik.

(Megjegyezném, nekem egy neves budai szakszerviz a pollenszűrőt tette be hibásan(begyűrte), a műanyag fedél se ment rá, és jött be a hideg...)

 

Előzmény: superbfanatic (49396)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!