Hát...hogy is mondjam, hogy ne csengesenek be reggel megint...Finoman szólva nem a Superb célcsoportja szerint vezetek. Remélem senkit nem bántottam meg, főleg Hicky kartásat nem. :)
Nem, ez nem az. Komfort elektronika ez is, meg a cikkszám első része is ugyanaz, de ez kevés. A cikkszám után kell legyen még Superb esetében egy B, vagy C betű és még a felszereltségtől függően további karakterek. A jobbkormányosakat nem számítva is nyagyjából 15 (hardver/szoftver) verzióról van szó.
Látod, amit én vettem az octiba, Zimmermann szettet, azon volt valami z-coat nevű "csudabevonat" de mindenütt. (gyanítom, hogy sima cink, vagy valami hasonló...) Rá is volt írva, hogy ne törölje le a paraszt, mert majd a betét letakarítja magának ott ahol kell... és nem is eszi a rozsda!
Nálam a beázott komfortelektronika okozott ilyet. Március utols hetében vettem észre hogy halványan ég a belső világásból: ajtó kilépő fény, lábtér világítás, tükörnél lévő lámpa, kesztyűtartó világítás, csomagtér világítás. Ezek április eleje óta nem világítanak. A hátsó ajtók felett viszont azóta is működik a belső világítás teljes fényerővel.
Bal első ülés előtt a lábad és a szőnyeg alattt található a komfortelektronika.
Nálam valsózínüleg vízvályú (ebben van az aksi is) eldugult (vagy elfagyott?) lefolyója okozhatta a beázást.
Felszedtem amennyire tudtam a szőnyeget, kb 2 liter vizet kicsavartam a 1 cm vastag szigetelésből, amit szivaccsal kimártogattam.
Most szárad.
Ha valaki tud 2005-ös Superb komfortelektronikát kérem jelezze felém. Eddig 45eFt-ért láttam a neten.
"Ugye nem mondod komolyan, hogy egy rozsdásodó féktárcsa agy Téged zavar"
Zavar. A tárcsa és a felni közötti részről beszélek. Az is a tárcsa része, csak a vasalón valamilyen furmányos bevonat van rajta, ezért még most sem rozsdás.
Textar tárcsából van bevonatos és mezei is. Mivel én gyárit vettem, így ez a kérdés nem merült fel.
Zavar, mert már tíz évvel ezelőtt is fontosnak tartották, hogy ne legyen látható az oxidálódó fém, és megoldást is találtak rá.
"(amúgy nekem a SuperbI-nél pont úgy rozsdás volt, mint bármelyik másik autónál)"
Amúgy ezt nehezen tudom elképzelni.
"Yeti: gondolom inkább városi használat"
Igen, mint a Fabigyó.
"automata eleve több féket igényel"
Így van.
"gondolom hatásosabb a féke, mint a Superb-é (de ez csak tipp)"
Gondolhatod, mert meg sem közelíti. Yeti-n gyenge nyúlós fék van. (talán a turbó, és a váltó miatt)
"ezért jobban is kopik."
Ezt az összefüggést nem értem. (szerintem nincs párhuzam a hatásos fék és a kopás között)
Amikor 132000 nél ki lett cserélve még 2mm volt rajta! (asszem el is tettem, valahol megvan.)
Azért van az akkusztikus kopásjelző, ha jelez cserélni kell.
Ill. superb esetén a rendszer jelzi, hogy elkopott akkor cserélni kell, de előtte szerintem nem, hacsak tényleg esetleg ferdén kopott v. valami rendellenesség van.
Ugye nem mondod komolyan, hogy egy rozsdásodó féktárcsa agy Téged zavar (amúgy nekem a SuperbI-nél pont úgy rozsdás volt, mint bármelyik másik autónál)
Yeti: gondolom inkább városi használat, automata eleve több féket igényel, gondolom hatásosabb a féke, mint a Superb-é (de ez csak tipp), ezért jobban is kopik.
Addig nem is, amíg a tárcsát nem koptatják méret alá és a betétet nem használják 2x3mm-nél vékonyabbra. Utána simán!!! (olyan is volt már, hogy a dugattyú elveszett....)
"A szabályozásnak mi értelme van? Betét úgyis hozzá kopik."
Ez így önmagában nem igaz. Ezt a kopás milyensége és a felület barázdáltsága szabja meg. Ferdére kopott, vagy/és mélyen barázdált tárcsa esetben a betét nem fog hozzá kopni, hanem a felfekvő felületeken megég, megkeményedik és visítani fog.(azon túl, hogy a fékhatás is gyatra lesz)
Én minden betét cserénélnél szabályoztatom. Szemmel nem látod, de vagy kuposan , hullámosan kopik a tárcsa, és a vállakkal is kell valamit kezdeni. Én úgy látom a visszajelző után még 10e. km lehet menni, még az Én tempóban is. :)