Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Én is osztom a véleményedet. Szerintem vannak gépek, amelyeknek a minőségükből a szerkezeti felépítésükből adódóan kevés az 1:50-es turmix. Az ilyen beáll a vékony keveréktől, legyen az Arol 2T, vagy piros Stihl.
Eddig direkt nem írtam ehhez a témához,de ez a piros olajos hiszti már idegesítő.Semmi baja annak az olajnak,nagyon sok gép rettentő sokat elment vele hiba nélkül.Biztos van olcsóbb is meg jobb is,de ezek az írások a piros stihl olajról tiszta nevetségesek már....lassan veri a balatoni szarszigetet is ez a hiszti....
A tegnapi bevetés alkalmával egyszer csak megállt a 343R-es Husqvarna. Nem nagyon akaródzott indulni. Üres volt a gumicumi. felpumpáltam, de akkor sem. Bezzeg a Straus az ment egész nap :-) A Husi gyertyája száraz volt. Löttyintettem a gyertyanyílásba egy kis benyát, azzal beröffent és onnantól ismét indult, ment megint rendesen. Valszeg, valami átmeneti dugulás lehetett. De a gumi pumpedli menet közben megint üres volt, bár ez nem vont le semmit az élvezeti értékéből, dolgozott rendesen. Az üres gumicumi az nem természetes dolog ugye?
Nem, elég komoly a területet kell rendben tartania, én meg derékig érő gazt irtottam vele egy beépítetlen telken. Azóta már mellig ér; tesztelem majd rajta a Lidl gazdaságost.
Szerintem érdemes megvenni annak aki évente 57 percnél nem kaszál többet motoros géppel. 1997 óta nyírok füvet, tudom miről beszélek (rezgéscsillapítás).
Piros stihl olaj. Véletlen, sőt tévedésből írja elő a gyártó. Biztosan egy kalap szar. Közel húsz év alatt kb 35 motoroskasza, 10 motorfűrész, 5 permetező/lombszívó 2-3 magassági ágvágó napi rendszeres intenzív használatban kereste nálunk a pénzt, és még tudok elővenni remek motoralkatrészeket bontásból. 9-10 üzemórát dolgoztak a stihl-ek nálunk naponta szezonban.
KI VOLT AZ A FASZKALAP, AKI KITALÁLTA HOGY NEM JÓ A STIHL OLAJ? Jelentkezzen, indokoljon személyes tapasztalat alapján. Ne katalógusból, fórumról kinézett faszságokat írjon, hanem mutassa meg hogyan kell gépet vásárolni több millió forintért, és hogyan kell üzemeltetni gazdaságosan hosszú távon. Nem 200 négyszögöles kertet kell körülnyíni kerítés mellett.
Mf70 gyári motorjával ritkán mentem 1/3-1/2 gázig. Hamar be is köpte a gyertyát, baromi hangos volt, meg alternálni bőven elég volt a negyed gáz is. De majd ha kész lesz úgy is megírom a tapasztalatokat vele kapcsolatban.
Nem olvastam még végig a hozzászólásokat, mert napokig nem jártam erre.
De ehhez a piros Stihl olaj mizériához, hogy attól beáll a Fuxi, csak annyit tennék hozzá, hogy bizony az aranyos "profi" kaszás megveszi a Stihl olajat, és mivel az van ráírva hogy 1:50 arányban kell keverni, hát ő úgy is keveri (10-ből 9 biztos, ahogy tapasztaltam).
Mondhattak neki előtte bármit, ő akkor is úgy keveri, meee a Stihl csak tudja hogy kell, neki ne mondja meg senki a tutit, hisz a piros Stihl olaj a "legfaszább", ez mindenki tudja (igen megfelelő gépbe jó is úgy).
Na igen, csak a fuxi nincs kiképezve 1:50 arányú keverékhez, és szerintem ebből adódhattak gondok.
A 2,4-es átmérőjűből a 15 méteresen felül 87 és 261 méteresek vannak. A normál kereken kívül 2,4-esből itthon csak a négyzetes és a kerek-csendes kapható, de ezek már minimum 87 méterestől.
Nem akarok hazudni az ár tekintetében, nem néztem meg pontosan a hosszabbakat, de biztos, hogy azt tudja amennyit elkérnek érte.
Még annyi, hogy a csendes tényleg kevésbé süvít, de én nem találtam túl sok értelmét a motorzaj mellett :)
Én átnézném, nem kokszos-dzsuvás-e a gép, és takarítás. Kipufogót is beleértve. Minden tömítést leellenőriznék, nem szele-e valami olyan helyen, ahol nem kellene pl. a kipufogógáz. Kitisztítanám és ellenőrizném a tankszuszogót, meg a benya szűrőt is, illetve az üa. csöveket is ellenőrizném/cserélném (nem nagy tétel). Aztán ha van ugyanilyen géped ami nem forralja a benyát, akkor annak is és a problémásnak is adnék egy új gyertyát, és megpróbálnám hasonló igénybevételnek kitenni mindkét gépet, és időnként ránéznék a két gyertyára, h mit mutat a gyertyakép, a problémásé nem utal-e szegény keverékre a normálisan működőhöz képest. Ha igen (bár ezzel is lehetne kezdeni a sort, ártani nem árt.) akkor szépen pontosan fordulatszámmérővel beállítanám a karbit.
Ha a gyertyakép jó, fordulatszám gyári érték, és még mindig forralja, de ezt leszámítva egyébként jól megy a gép, lehet ragasztanék belülre a tank tetejére hőtükör fóliát. Motorom kipufogóhoz közeli műanyag idoma belülről ilyennel van behúzva, alul van egy üvegszál szerű réteg, amely felett a hőforrás felé egy vastagabb erősebb alufólia szerű réteg van. Qva sokat számít!!!!! És nem is lenne drága egy ilyen darab anyag se.
Ha ez se segít, és még mindig forralja, akkor nekiülnék a netnek, és szereznék egy fullos leírást arról a konkrét karbiról, ami a gépen van, na azt tanulmányoznám-megérteném A-Z-ig, de elvileg ha a gyertyakép jó, akkor jónak kellene lennie a keveréknek. Mind1, hátha rájönnék valamire a karbi leírásából.
Ha ez sem, akkor áttenném egy jól működő ugyanilyen gépről a karbit, és próba.
Ha végképp semmi se jó, sehogy se jó, akkor vennék rá egy új karbit, ha a pénzt amúgy nem számít.
Ha ehhez az egészhez nem lenne időm/kedvem/tehetségem hogy bogarásszak vele, mert hajt a meló, és pénzt kell keresnie a gépnek, akkor meg keresnék egy JÓ szerelőt, aki ezt az egészet lefocizná helyetted, hátha megtalálja a gondot.
Részemről kb. ennyi a tipp, de persze én csak egy tudatlan hobbista vagyok...... ha ez több ilyen típusú gépet is érint, akkor a Stihl szakszervízeseknek nincs valami tippje? Mégiscsak ilyen márkájú gépeket szerelnek reggeltől estig...
Öcsém vett ilyen cigánytól 5 éve húszezerért narancssárga nevesincs kínai fűkaszát és azóta is hibátlanul dolgozik. Anno' lehülyéztem, most csak pislogok... Egy berántózsinórt cserélt rajta.
Én ma vettem egy Lidl-öst, kíváncsi leszek rá, hogy meddig bírja.
Legelőször 2005-ben egy akkor újonnan vásárolt 500-as gépnél vettem észre. Mivel akkor még ment 12 másik gép, későn is lett befogva az új és keveset is ment, ezért nem azonnali volt a jelenség. (garancia vége) 2010-ben 3 darab 550-es volt ugyanilyen aminek kettőnél a karburátor cseréje megoldotta a problémát, a harmadik viszont abbahagyta a foralást.
De, a harmadik most megint elkezdte 4 év után. Kb 400 üzemórás lehet most a gép.
Mindenképpen a porlasztóban lehet a gond, de vajon mi az, ezt szeretném megtudni, kitalálni. Kitakarított, sőt ultrahangos mosóval mosott porlasztóról van szó amin a pumpa és szabályzómembrán is cserélve lett.
Hővédő és/hőterelő alkatrészek nem hiányoznak róla, minden a gyári mindegyik gépnél. Henger és a forgattyúsház tiszta.
Nézd, biztos jó a minöségellenörzés a Stihlnél,de hiba mindenhol elöfordulhat.
Ki tudja, lehet kihagytak belöle vmi hötükör szerüséget,vagy a burkolattal van belül gebasz, emiatt a hengerröl lefújt forró levegö és/vagy a kipu höje oda is elér,ahová nem kellene.
Esetleg a kipu-henger csatlakozásánál is lehet hibás a tömítés, és a forró gáz egy része valahogy a tankra verödik.
Én elsö körben ezeket az egyszerü dolgokat nézném meg egy használt és nem garis gépnél.
De.......
A Te géped új,ezt írod, és egy ilyen kaliberü ennyibe kerülö ipari gépre azért nem pár nap garit szokat adni.
Lehet,h nem ezt a választ vártad,de igen,ebben a konkrét helyzetben legbölcsebb dolog szerinten nem nyúlkálni hozzá, hanem visszavinni a kereskedöhöz.
De nem is értem, veszel boltban egy új 350k-s gépet,gond van vele, miért nem az az elsö,h hívod a kereskedöt? Miért akarsz hozzápiszkálni otthon?