Nekem az elmúlt 4 évben 2 évente eljőjött a lambda miatti check engine kigyulladást mindig megoldotta (4 év alatt kétszer volt) fél tank E85 majd kb 100km autópályázás..kipucolta gondolom.
Ki kell villogtatni/olvastatni, ennyiből nem lehet tudni mi a nyűgje. (akár persze a hőérzékelő is lehet) Viszont nem értem a szonda/vezeték levágást, szerintem abba a motorba alapból 4 vezetékes szonda kell. Ha valamelyiket levágták, akkor nem csoda hogy világít a MIL.
Érdeklődnék,h hasonló a próblémám, kivillan elalszik, hullámzik. Cseréltek lambda szondát,de 4 vezetékest tettek bele úgy,h a 4et levágátk. De nem javult. Lehet,h nekem is ezt a motorhfok jeladót kellene megnéznem?
Ha valakit érdekelne egy bontott f25-ös váltó komplett belseje(szinkrongyürük,fogaskerekek tökéletesek,még a csapágyak is jók)az írjon!Egy törött kocsiból lett kimentve több mint 10 éve,azóta csak porosodik.....egyébként nem sokat futott.
Igen, a táblázat szerint --lambdaszonda, dús keverék. (hogy mi az a befúvásjel azt talán a táblázat fordítója sem tudja)
Lehet ez maga a szonda hibája, de lehet a vezetékek, vagy maga az ECU nyűgje is.
Mielőtt ezeknek nekiugrasz, teszteld le a motorhőmérséklet jeladót, ilyenkor többségében ott van a kutya elhantolva. (ami nem azonos a műszerfali hőmérő jeladójával!!)
Ja bocs, elnéztem: melegen picit nehezebben indul sokszor. Ha pl. lefulladok, van, hogy alig akar beindulni, legalábbis sokkal nehezebben, mint hidegen.
Hát a füst az kékes. De van olajzabálás is, gondolom azért is. Hidegen jól indul, de amíg be nem melegszik, amolyan "dadogósan" jár, nem olyan szép az alapjárat.
milyen színű a füst? melegen jól indul, vagy nehezebben? ki lehet mérni egy egyszerű multiméterrel is, bár tény hogy nem olyan pontos mérés mint szkóppal. Van mikor az érték jó amit küld a szonda, csak lelassul. Erre mondják hogy fárad a szonda. Ezt multiméterrel nem lehet megállapítani.
Az autógyártók megadnak tipustól függően különféle csereintervallumot a lambdaszondáknak, pont emiatt a fáradás miatt. (ez van amelyik tipusnál 100e km, van amelyiknél 160e)
a legjobb lenne egy gépre tenni és nézni egy élőadatot
Most olvasom, hogy lamdba szonda hiba túl sűrű keveréket eredményez(het), ami miatt a fogyasztás megugorhat és füstképződés is jelentősebb... ez igaz lehet? Hogyan tudom kideríteni házilag, hogy valóban rossz e a szondám?
Egy ideje időnként menet közben, lassú, éppenhogy (tempót tartó) gáznál, illetve járó motornál, de álló helyzetben fel-fel villan hosszabb, rövidebb időre a motorvezérlést jelző sárga lámpicsek.
Gondoltam, kiolvasom, hátha kivillogja a hibakódot. Hát ki is villogta: a villogás és a táblázatból való kiolvasás alapján: "Lambda szonda / befúvófej - keverék túl sűrű".
Mit is jelent ez pontosan? A lambda szonda rossz? Vagy más a hibás, ami miatt a szonda rossz értéket mér-jelez?
Hol, mit nézzek meg?
A hibajelenség, ami már egy ideje fenn áll, nem tudom, lehet e köze ehhez: eléggé füstöl a verdám és mintha a fogyasztás is megugrott volna az utóbbi időben (nem csak a hideg miatt...).
na jó,de azt a lukat se találom ahova esetleg be kellene dugni a tüskét vagy valamit.egyetlen hely van ha kiveszem a főtengely jeladót,de ott csak az érzékelő számára vannak a fogak,nem hinném hogy oda kéne bedugni
Sziasztok.Csinált már valaki 1.3-as,2008-as D corsán vezérműlánc cserét,mert foggalmam sincs hol lehet a főtengely jele,amit autodata mutat az valahogy nem az akar lenni igaz nem pont az a motorkód.ez Z13DTJ.
Azt szeretném megkérdezni, hogy egy E kadett és egy Astra F 92-es évjárat első spirálrugója kompatibilis e egymással? ( van egy E kadett ültetőrugóm otthon és szédszedés nélkül kellene megtudni hogy vajon jó az astrába...)
Odairtam hogy nem a kivillogtatás az egyetlen megoldás...a kiolvasás a legjobb megoldás,de pénz hiányában ha csak az esetleges hiba okának a forrására vagy kiváncsi akkor a villogtatás is megteszi.Utána persze mindenféleképpen hozzáértő cserélje az alkatrészt
Ha Pesti vagy akkor tudok segiteni,nem csak drótos kivillogtatásba,hanem kiolvasásba,és esetleg élö adat megjelenitésbe is Op-Com,vagy Actia teszterrel.
Szerintem ezt így elég nehéz megállapítani.......Rákéne tenni műszerre vagy ha nincs olyan ismerősöd akinek van ilyen gépe akkor próbáld meg kivillogtatni.(ha nem tudod hogy azt hogy kell akkor keressél rá a neten és még a hibakódlistát is megtalálod hozzá)
Sziasztok. Remélem tudtok nekem segíteni. Van egy 91-es Vectrám. Az utobbi időben kb. 5 km. megtétele után a diagnosztikai lámpa kigyúllad, ha leállítom és újraindítom, akkor ismét kb. 5 km. megtétetele után ismét kigyullad. A fogyasztása is megnőt. Mit kellene kicserélni rajta. A válaszokat előre is köszönöm.
Baj nincs. Csak szeretném tudni hova nyúljak, ha előjönnek a nyavaják. Előbb utóbb ki kell takarítanom a szívó traktust, EGR-t mert kis terhelésen finoman rángat. Hidegen néha csúnyán szól az egyik szelep... ilyesmik. Kútfőből nem merek nekikezdeni, de jó leírás alapján akár vakbelet is műtök :)