Na itt jönne be az állam szerepe. Ha az akármilyenair, hoz ide X db turistát, akik itt költik el a pénzüket, kaja szállás, programok, stb, továbbá teremt X db munkahelyet, azt gondolom, megérdemelné a támogatást. Hogy ennek mi a technikai lebonyolítása, nem tudom -reptér kapja, és enged a díjból, közvetlen a légitársaság kapja stb - mert nem ez a szakmám. Ugyanakkor az 1.3M és a 2M is fizet a közös kasszába. Közvetve v. közvetlenül. Szóval sztem nem mindegy a volumen...
ha a Ryanair hoz kétmillió utast ingyen, az mitől jobb biznisz annál, mintha csak 1.3 millió utas jön, más társaságok konzervatívabb bővüléséből, ellenben utánuk megfizeti a szolgáltatások díját a légitársaság?
Nem teljesen értem. Továbbra is lesz egy réteg, aki nem vállalja a buszozást, vonatozást akármit a 20-120 km-re lévő reptérről, hanem megfizetni a központi repteret. Aztán, szted a Ryanair nem tisztességes légitársaság? Kicsit talán unortodox az üzletpolitikája, de nem véletlenül van ~280 gépe, és nem véletlenül repked Europában. Rá kéne bízni az utasokra a döntést. A reptérenk az utasszám a lényeg. Szted a Ryan 31 desztinációja hány utast hoz? Jah, hogy nem a kettesre, és nem lehet extraprofitot beszedni utánuk a reptérnek. Én kérek elnézést...A Ryan egy csomó embernek ad lehetőséget, hogy megismerjék, megszeressék a repülést, továbbá, egy csomó embernek munkát. A kettesen megmaradnak a hagyományosok, sűrítik a frekit. Értem én, hogy a reptér gondban van, mert elég komoly kiesés a malév, de ha egy igazán profi csapat dolgozik ott, fogja tudni kezelni a helyzetet. Igen, sajnos ez áldozatokkal jár. A földön is lesznek csúnya leépítések, de ezzel sajnos nem lehet mit kezdeni. Meglátjuk. Az elkövetkező pár hétben, sok minden el fog dőlni. Ami a kaszálást illeti: gondolod hogy az europai repterek azért dolgoznak, hogy fizethessenek a Ryannek? Ugye, nem életszerű felvetés....
Ha idetelepül a Ryanair az olyan lenne, mint ha a halastavasba törpeharcsát telepítenél. Elviszi a tisztességesen fizető légitársaságok utasait ami nem biztos, hogy jó a reptérnek. Lásd Pozsony. A járatok 80%-a Ryanair, a többi meg UTair és Danube Wings.
"Tudom ,a Ryanair indent ingyé akar, ezt már ismerem. Mégis, egész Europában jelen van."
Lehet sok utast visz, de nem hinném hogy a repterek nagyot kaszálnának belőle. Te ingyen hova mennél el dolgozni, hogy elmondahs, milyen sokat dolgozol?
Olvasok én, de nem mindig írok:)) Mesélj, mi újság a kedvenc repülőtereteken? MEgy a himihumi? Váradinak kipattant a fejéből az 5let, 6 gép 10 új desztináció, és már le is tárgyalta. Gyors a fiú mi? Szegény O'leary, vele meg nem állnak szóba....Tudom ,a Ryanair indent ingyé akar, ezt már ismerem. Mégis, egész Europában jelen van. Nem lehet, hogy mi csinálunk nagyon rosszul valamit, hogy nem fogadjuk el az ajánlatát?
Még nem találkoztam olyan emberrel, aki látott volna olyan valakit, aki találkozott már olyan emberrel aki vásárolt volna a Ralph Laurenben.
Komolyra fordítva (mondjuk ez is az volt) a business emberek csak átvágnak a Duty Free-n és rhannak a besz kapuhoz laptopozni, max egy kávét isznek, míg a kisebb pénzű átlag emberek vesznek egy csokit, egy italt, majd mennek a KFC-be, Burgerbe. Szóvalnem azoknak készült a Duty, akik aranykártyával hetente kétszer repülnek. Aztán lehet nem így van, de én így gondolom. :)
Én is erre gondoltam. A Ryant átteszik T2 re T1 díjért. Bár a kérdés érdekes, ugyanis ryan ragaszkodott az utolsó időkben a sétához a busz helyett, és ez nem tudom hogyan valósítható meg a kettesen...
Fenti járatok többsége átszálló utasokat szállított ezért a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér szerepe mint hub (elosztó központ) gyakorlatilag megszünt.
az utasforgalom az egy darab dolog. az utasok minősége és ára viszont egy másik.
a Ryanair 2999 forintos jegyével (ami legyen mondjuk 12.999 forint, de még akkor is olcsó) utazó, fapados, hátizsákos turisták nem fogják eltartani a duty freet, a Ralph Laurent és a masszázs szalont. vásárlóerő szempontjából sem, plusz azért sem, mert a Ryanair híresen keveset fizet a reptereknek az utasokért, és most különösen erős pozícióból is tárgyalhat. már ha bejönnek a számításaim, és felhozzák T2-re a Ryanairt. T1 túl pici ahhoz, hogy a Wizzair és a Ryanair járatbővítéseit is elbírja.
Ez szép és jó, és az átszállóforgalom, amit a Malév vitt? Azt nehezebben pótolja majd akármelyikük is... Wizz még csak-csak, de ugye az saját felelősségre foglalt kapcsolódó jegy... Úgyhogy ne hurrázzunk még.
Mindenesetre foglalni fogok Lübeckbe, rokonlátogatni, 6 ezer forint a jegy márciusban, hin und zurück. :)
A Ryanair a Malév leállását követően Budapestre telepíti 4 Boeing gépét, két héten belül megnyitja budapesti bázisát, ahonnan 31 útvonalra kínál jegyeket, és várja a korábbi Malév dolgozók jelentkezését - ismertette Michael Cawley, a cég vezérigazgató-helyettese pénteken sajtótájékoztatón.
Ez kb 1,5M utas évente és ha minden jól megy akkor kb 600e fóvel növeli kapacitását a Wizz. Igaz egyik sem nemzeti, de ami az utasforgalmat jelenti lehet nem lesz visszaesés.
Nemhogy korrektebb, hanem korrekt. De eddig is ez volt. VGG az utóbbi két hétben jól belefutott néhány "értesülésébe", majd azokkal a falnak, ez tény. Korrekten az. :)
Hát ugye, az Index is mit össze pereskedett pl. Margit híd-ügyben... Pedig az kevesebb mint tizede a reptér-privatizáció összegének, ha jól emlékszem. Akkor szerinted? :)) Vagy talán helyesebb: :(
Transzparencia? Ugyan, az itt évtizedek óta nem divat, pont most vezetnék be? :)
Csak kíváncsiásgból: újságíró nem tudja kikérni azt a szerződést az illetékesektől a transzparens állam jegyében? Mégiscsak az ország legnagyobb privatizációjának a szerződése...
Ez alapján nyilvánvaló, hogy a napilap mindenféle "értesülése" háttérben zajló tárgyalásokról kevésbé valószínű.
Tekintve, hogy maga az Air Asia X jelentette ki, hogy nem nagyon gondolkodik európai járatnyitásban. :)
Valamint, bónuszként: a Népszabó cikkének megjelenése előtt jó néhány nappal már ismert volt, hogy az Air Asia X bezárja a párizsi és londoni járatait... ez "valahogy" kimaradt a cikkből... :)
Persze, ha jóindulatúak vagyunk, tekinthetjük úgy, hogy a szerző nem értesült időben az egy nappal a megjelenés előtti CAPA-anyagról, amelyben az európai járatnyitások esélytelenségét taglalja a vezír. :)