nnna. jegyprobléma megoldódott: rutthin infója szerint RJ 41 és RJ 62 DUPLA szerelvény lesz, és az erősítés kocsisorszámai 3xx-asok... :) rutthinnak kösz az infót, HUnter27-nek meg a segítséget.
Ha tud EVM-es pályán menni, akkor minek kellett kiépíteni az ETCS-t?
Hegyeshalomban minden vonatnak meg kell állni vonatbefolyásoló rendszert váltani. Ha a határ mindkét oldalán egyforma van, akkor megállás nélkül mehetnének a vonatok.
Ha legalább kiépítették, akkor minimum 2-es szintet kellett volna. A mostani állapotában egy fos az egész
Kedvezményről nem regél euróban nem írja, 1.o-nak olcsó, 2.o-nak drága... Ugyanakkor a helyjegy 1.o-ra szól. Van valami kedvezmény rajta, amit elfelejtettek rávezetni?
Kéne egy kis segítség... A lentebb belinkelt jegyemen a 357-es kocsiba kaptam a helyemet. A bahnforum.info-s ÖBB SZVÖR szerint nincs ilyen kocsi az RJ41-ben... Ilyenkor mit lehet tenni? Tudja valaki a győri nemzetközi pénztár telefonszámát?
Nekem a 257-es vagonba szól a Premium-os, az ÖBB SZVÖR szerint a 41-en a 255-ös lesz a Premium... Most beszéltem a personenwerkerh-el telefonon, mondták, hogy menjek be próbálják majd kicserélni... marha jó... Változhatott a összeállítási rend azóta? A diesarie.atw.hu oldalon is 255 Premium 257 meg bistro infopont akármi:( .. Ezzel kapcsolatban mit tudtok tanácsolni?
Ha tud EVM-es pályán menni, akkor minek kellett kiépíteni az ETCS-t? Ha legalább kiépítették, akkor minimum 2-es szintet kellett volna. A mostani állapotában egy fos az egész, egy csomó helyen nem találja a balízt stb...
Kéne egy kis segítség... A lentebb belinkelt jegyemen a 357-es kocsiba kaptam a helyemet. A bahnforum.info-s ÖBB SZVÖR szerint nincs ilyen kocsi az RJ41-ben... Ilyenkor mit lehet tenni? Tudja valaki a győri nemzetközi pénztár telefonszámát?
"Az ETCS pontszerűsége ellenére megvalósítja a teljes felügyeletet, és a célra fékezést is. Miért baj az, ha ezt egyszerűbb eszközökkel valósítja meg?"
Ha közben visszaesik vörösre a jelző, akkor csődöt mond a pontszerű...
Össze van az fésülve. - Ha nemzeti üzemmódban játszol, akkor a balíz nem számít. - Ha ETCS üzemmódban, akkor a sínjel plussz infó, helyzettől függő reakciót vált ki a rendszerben. (Nem tudom, hogy pl, egy balizon felvett következő jelzőnél Megállj!-t felold-e majd a 75Hz-ről felvett 1-es ütemről 4-es ütemre váltás, de minden ilyen eset le van szabályozva.)
Na és ilyenkor kérdezem én, hogy akkor mi a fészkes fenének kell telepíteni balízokat, ha nélkülük is megy?
Nélkülük nem megy! Az ETCS a balizokból kapja a jeleket -mivel ezen a vonalon csak 1-es szintü. Térközmegállj azért az EVM-en keresztül jön, mert az folyamatos. Ha 2-es szintü ETCS lenne -a GSM-R rádión keresztül folyamatosan kapja a jeleket, a balizokat csak helymeghatározásra használja- akkor a térközmegállj az ETCS-en keresztül jönne.
Hát csak nem mindegy, hogy hogyan! Az EVM nem valósítja meg egy normális vonatbefolyásoló kritériumait. Nincs célra fékezés, úgy mész el a vörös jelző mellett, ahogy akarsz. Csak hál' istennek a mozdonyvezetők többsége nem akar. :)
Az ETCS pontszerűsége ellenére megvalósítja a teljes felügyeletet, és a célra fékezést is. Miért baj az, ha ezt egyszerűbb eszközökkel valósítja meg?
(Arról meg csak a MÁV tehet, hogy nem a folyamatos kommunikációt biztosító rádiós szintet építtette ki. De ez már nem Railjet. OFF.)
Na és ilyenkor kérdezem én, hogy akkor mi a fészkes fenének kell telepíteni balízokat, ha nélkülük is megy?
Ráadásul ha nemzetiben van, akkor folyamatos jelfeladásom van amit a modul folymatosnak is fog érzékelni, míg az ETCS jelfeladás pontszerű (legalábbis ezen a telepített szinten).