Adott egy kombi turbós cirkó, jó vezérlő panellal!
1. Ahogy feszültséget kap elindul, begyújt, és kérdezés nélkül melegíti a vizet, miközben nincs nyitva a csap. Persze csak addig ,míg fel nem forralja a kazántestben lévő x mennyiságü vizet, és le nem kapcsolom, mert durrogni kezd, nincs hova táguljon gondolom.
A változatosság kedvéért a fűtés sem jó.
Ha úgy helyezem feszültség alá a készüléket( bekapcsolom) hogy el van zárva a gázcsap ,akkor gyújt, de mivel nincs gáz ezért az 1. pont itt nem játszik, ergo elindul a fűtés része (szivattyú).
Ez mi a szent .........
Mintha fordítottan működne. Aminek nem kéne az megy, aminek kéne az nem megy :)
A termosztátot sikerült felrakni, köszönöm szépen.
Mitől lehet az, hogy a szoba 21 fokos, a termosztátot beállítom 23ra és a kazán nem folyamatosan melegít míg el nem éri a kívánt 23 fokot, hanem 2 percenkét ki be kapcsolgat és megy kb fél percet. A radiátorok meg nem melegednek. ( A régi termosztáttal is csinálta)
Junkers Cerastar ZR24KE kazán, TRP31 termosztát. Tegnap kapcsoltam be a fűtést. Hibajelenség: éjszakai állásban 18 C-ra van állítva, a hőmérséklet a termosztátnál 21 C, és mégis fűt. Csak ha kb. 14 C-ra veszem le, akkor áll le. Visszafelé ugyan ez, leveszem teljesen, elkezdem felfelé tekerni, és kb. 15 C-nál bekapcsol. Beüzemelés előtt volt karbantartás és hőtágulási tartály kiváltása külsőre. Találkoztatok már hasonló problémával, mi volt a hiba oka, a megoldás? Termosztát leírása nem utal semmiféle hibakeresési eljárásra.
A régi szobatermosztátunk szobatermosztátunk feladta a küzdelmet. Úgy volt bekötve hogy ugye a fázis megy az L csatiba, a fűtés érzékelője pedig az Y1 csatiba. Az új termosztát elemes szóval ugye a fázis az kiesik ha jól gondolom, viszont a kazán érzékelőjét hova kell kötni? Ezek a lehetőségek vannak: 1(NO) 2(COM) 3(NC) a termosztát típusa BRH W7
Ne legyen igazam , de a hőcserélőd enged egy picit.
Napokban találkoztam egy hasonlóval,igaz az a kazán már csöpögött,és az alatta lévő kis tálcában állt a víz. Sanyi kazán volt hőcserélő csere 160 000 ft.
A fehér folt a samot színelváltozása,az nem akkora probléma.
a hidrofort a rézvezetékes (téli, rendszeren) fogom használni, erre a slagos ejtőrendszerre csak azért kötöttem rá hogy kiegyenesítse, kisimítsa a slagot, mert új és lapos (jobban ejt benne a víz ha normális kör alakú keresztmetszetű.)
Ok, szóval a visszacsapószelep hiánya a probléma. Akkor holnap veszek egyet és beteszem. Köszi szépen! :)
Nem volt doglom még sose vízművel, most láttam életembe először közelről, azt hittem hogy csak rádugom a csöveket és kész, ha már nem írnak semmit a kezelési és beüzemelési útmutatóba.
igen, 1/2" slag LPE szorítós 3/4"-os külsőmenetes elem + szűkítő és bele a colos szívóbemenetbe. Én nem tudtam hogy még külön kell visszacsapó szelep. Ha kell akkor miért nem írják a kézikönyvbe, vagy ha felhívom az hivatalos magyarországi képviseletet (érdeklődtem hogy milyen csatlakozókat ajál mivel semmi nem volt mellékelve a dobozban) miért nem mondja viszont szereljek rá visszacsapószelepet a szűkítő előtt mert az nincs beépítve a vízműbe....?
nem, semmit nem adtak hozzá (még beszéltem délelőtt az AL-KO magyarországi forlgalmazójával) mert meglepódtem hogy semmi csaltakozást, szűkítőt, idomot stb. nem volt a csomagba és azt mondta nem mellékelnek semmit. De nem is említette hogy nekem kellene esetlegesen visszacsapó szelepet beszereznem és beszerlnem a szívóágba és a kézikönyv sem említ egy szót sem erről (én azt gondoltam és gondolom hogy ennek be kellene lennie építve a vízműbe).
az a vicc, hogy 1-16-ig mutatja a robbantott ábra a vízmű elemeit, de a leeresztő szelepen kívül semmilyen más szelep nincs a 16 elem között és mégcsak az 5 oldalas leírásban sem említ semmilyen szelepet...
egyetlen egy szelepet sem látok ezen a házzi vízműven AL-KO HW3000 a típusa. Pontosabban a tartály hátulján találtam egy szelepepet - ez az ami membránnal van összeköttetésben -, itt kellett volna a nyomást ellenőrizni üzembe helyzés előtt, de még nem tudtam mert nincs itt az mérőórás autópumpám. Itt azt írják 1,2-15 bart kell mutatnia. Legfeljebb holnap kiviszem ide a 100 méterre lévő benzinkúthoz és megmérem, ha az itt nem megfelelő nyomás okozhat olyan jelenséget amit leírtam.
nos úgy néz ki a rendszerem, hogy van egy pincém abba ejtővezeték rendszerrel fél colos slaggal viszem le a vizet (nyári rendszer). Fent van egy ibc tartály ahonnan indul a slagcső, függőlegesen lejön 3 métert majd vízszintesen a padlón következik 4 méteren 4 db leágágazás "T" elosztókkal: mosdó leág 1 m hosszan, wc tartály leág 2 m hosszan, mosogató leág 7 m hosszan, téli víztartály leág 4 m hosszan. A szivattyút a mosdó leágazásba kötöttem (nyomó ág) itt lent a pincében, és egy 17 literes vödörből szívattam bele a vizet. Mindegyik legágazás végére műanyag csapot/szelepet raktam a slagvégekre ideiglenesen. A fenti ibc tartályon a szelepet elzártam, hogy most ne a tartályba nyomja felfele a vizet. Amikor először beindítottam a szivattyút, a slagvégeken elhelyezett 4 csapot egyesével nyitogattam mígnem folyamatos sugárban folyt mindenhol a víz. Az ibc tartály szelepét/csapját is nyitottam hogy a csőrendszer ezen függőleges részébe se maradjon levegőbuborék.
Amiért rákötöttem most és így erre a rendszerre a vízművet az azért van csak, mert nyomás alá akarnám helyezni ezt a salgrendszert egy ideig, hogy kisimuljon a slag (mivel új, össze volt csomagolva és lapos), egyéként az ibc tartályból fog jönni a víz ezen az ejtő rendszeren (ami tökéletesen jól is működik, nyomás is van 1 perc alatt fel is töltődik a wc tartály is).
köszi. a talpszelepet hol keressem, hogy néz ki? Egy akkora f*s kézikönyve van a vízműnek, hogy semmi sincs benne normálisan. Talpszelepről mégcsak nem is ír és képen sincs utalás benne...