Hát nem biztos hogy világos nekem mit is jelent a "mágnes gerjesztése", de ha úgy vesszük egy szinkron motorban vagy BLDC motorban pont ilyesmi történik.
Bármelyik csatlakozással üzemeltethető: ~230V-al és ~12V-al egyaránt, csak a szabadon hagyott (nem alkalmazott bemenet) csatlakozást a nyomógombbal kell rövidre zárni jelzésadáskor.
A képen azt látom, hogy a piros vezeték (fixen) összezárja a 12V-ot? Ebben az esetben a 230V-on kapja, kéri, a tápot, nyomógombról...
Amit írtam, az azért van, mert rendelkeztem a nevezett csengővel és tényleg mindkét váltakozó feszültségről üzemeltethető.
A leírt működési elv alapján.
(és nincs benne mágnes, hanem lágyvas korong mozgat egy acélrugón lévő kalapácsot, ami a harang alatt bújik meg a "trafóval" együtt)
Előnye is volt, bárhol fel lehetett rakni, akár csengőtrafós 8V, akár 230V mellé.
Működés: a lágyvas korong a kis trafó vasmagja mellett rugalmasan felfüggesztve van. A trafó üresjárásakor (nyitott 230V-os, vagy 12V-os kimenetek) a mágneses erővonalak szépen a vasmagon belül záródnak. Csengetéskor a szabad szekunderek valamelyike zárlatba kerül (nyomógomb), ezáltal a vasmag annyira telítődik, hogy kilépnek az erővonalak a vasmagon kívülre, megrezegtetve a lágyvas korongot a rugólemezen. Mindez elfér a kör alakú csengőharang alatt.
Sajnálom, hogy nem találom, mert lefotóztam volna, mert eléggé ritka eszköz, mostanában meg, pláne.
A 12V a szekunder oldali feszültség, ez működteti a csengőt. Ami nagyon fontos, hogy ezt a szekunder oldalt kell nyomógombban megszakítani.
A primer oldal fixen rámegy a 230V-ra. Keveset fogyaszt, elhanyagolható.
Erre azért van szükség, mert amikor bevezették a gázszolgáltatást, akkor nagyon veszélyes volna a 230 vagy akkoriban a 220V-ot kapcsolgatni, mert egy kis gázszivárgás esetén is, ha valaki becsönget, repül minden...:)
Nálam talán úgy volt panelgyárilag, hogy eleve rövidre zárták egy kábeldarabbal, és a 220V-ba raktak egy csengőkapcsolót. A bakony kismegszakokkal, nullabontókkal együtt kihajítottam az egészet. Azóta sincs csengőm, kopognak.
Panelekben használt ajtó csengő, Gyakorlatilag egy220/12 voltos trafó. Ha a 12 voltos oldalát rövidrezárod akkor megszolal a csengő. Érdekes a vasmag kialakitása. Ha nemjolvan beállitva a kalapács , álandóan szól
4 vezeték: bal oldalon 220V felirat, gondolom ez lenne a betáp, míg jobb oldalon 12V felirat, ide jönne a kapcsoló? Ami nem világos, hogy most akkor mi is az a 12V?
Sziasztok! Érdeklődnék, hogy alu vezetékeket összeköthetek WAGO 221-el? Most jelenleg egy gombócban vannak egy fekete szigetelőszalaggal, de ha szétszedem - és szét kell - azt valószínűleg úgy már nem tudom összekötni. Előre is köszi a választ!